Διακρίσεις του σχολείου μας 2025

Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, ανακοινώνουμε ότι το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας απέσπασε σημαντικές διακρίσεις σε πανελλήνιους και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, επιβεβαιώνοντας το παιδαγωγικό του όραμα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και εκπαιδευτικών μας.

🔸 Bravo Schools 2025:
Τιμηθήκαμε με τη διάκριση Καλύτερης Προσέγγισης στην Προσχολική Εκπαίδευση για τον Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης 2 – Μηδενική Πείνα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “Little Farmers, Great Impact”, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το σχολείο μας με εταίρους από Ισπανία και Τουρκία.

4193ad40 31a9 45bf a666 77757253013c

🔸 WRO Hellas – Διαγωνισμός Ρομποτικής:
Οι μικροί μας μαθητές παρουσίασαν σενάρια ζωής στον Άρη, με ήρωα τον TPBot και σταθμούς βιώσιμης διατροφής, κηπουρικής και κομποστοποίησης.

🔸 Διαγωνισμός HELMEPA Junior & ΕΛΛΑΚ:
Το σχολείο μας έλαβε μέρος με έργα STEAM και περιβαλλοντικού περιεχομένου που ενσωματώνουν ρομποτική, ανοιχτές τεχνολογίες και συμμετοχική μάθηση.



Λήψη αρχείου

🔸 Διαγωνισμός Safer Internet for Kids



Λήψη αρχείου

🔸 Συμμετοχή στο Δίκτυο του ΚΠΕ Βερτίσκου



Λήψη αρχείου

🔸 Συμμετοχή στο Ευρωπαίκό Πρόγραμμα

Little Farmers Students Certificate

🔸 Συμμετοχή στο Europe Code Week



Λήψη αρχείου

Είμαστε υπερήφανοι για τους μικρούς μας μαθητές που, με απλότητα και φαντασία, μας δείχνουν τον δρόμο για έναν πιο δίκαιο και βιώσιμο κόσμο.
Συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε, να δημιουργούμε και να πιστεύουμε ότι κάθε παιδί, κάθε σχολείο, μπορεί να αφήσει το δικό του “μεγάλο αποτύπωμα”!

🙏 Ευχαριστούμε τους γονείς, τους συνεργάτες και όλους όσοι στηρίζουν έμπρακτα τη δουλειά μας.

Myth2Space

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Aπό την ελληνική Μυθολογία στις διαστημικές αποστολές τής NASA”, είναι ένα σύνολο καινοτόμων δραστηριοτήτων που βασίζεται πάνω στην ολιστική προσέγγιση τής μάθησης βάζοντας στο κέντρο τον μαθητή και τη μαθήτρια με στόχο την ολοκληρωμένη συγκρότηση της προσωπικότητάς του. Η αφορμή για την ενασχόληση των παιδιών με ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι η αποστολή Artemis της NASA και η προσσελήνωση της πρώτης γυναίκας και του πρώτου έγχρωμου άνδρα, με απώτερο στόχο την προσεδάφιση στον Άρη, καθώς και η σύνδεση της αποστολής, αφενός από τους ίδιους τους προγραμματιστές της γενικότερα με τη σοφία της ελληνικής μυθολογίας, αφετέρου  από την παράλληλη διεθνή κίνηση Alpha Mission – Δelos, η οποία μέσα από την ιστορία και τη μυθολογία του νησιού του Απόλλωνα και της Άρτεμης αναδεικνύει την ανθρωπιστική και περιβαλλοντική πλευρά του ιστορικού αυτού νέου τεχνολογικού βήματος της ανθρωπότητας.

Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να ασχοληθούν με θέματα της επικαιρότητας, να προβληματιστούν και να πάρουν πρωτοβουλίες πάνω σε σύγχρονα θέματα όπως η κλιματική κρίση και η ισότιμη κοινωνική θέση της γυναίκας και των εγχρώμων. Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες θα καλλιεργήσουν και θα αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, θα συμμετέχουν σε βιωματικές δράσεις και δράσεις STEAM.

Το πρόγραμμα στηρίζεται στην εξωστρέφεια και την συνεργασία σχολείων με στόχο τη δημιουργία ενός σχολικού πολιτιστικού δικτύου. Το Νηπιαγωγείο μας συνεργάζεται με το Νηπιαγωγείο της Σικίνου και το Νηπιαγωγείο των Γαλανάδων της Νάξου. Στα πλαίσια της συνεργασίας μας πραγματοποιήθηκε στις 28 Νοεμβρίου η Πρώτη Διαδικτυακή Συνάντησή μας. Γνωρίσαμε τους μαθητές και τα ενδιαφέροντά τους και μάθαμε πληροφορίες για τα σχολεία, το μέρος που βρίσκονται και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.

b931fae1 2b06 4d02 8ab3 0565b67ee74f 6f52d5fc d9b9 41c4 bd35 a50444b8ead3

Το διαστημικό μας ταξίδι ξεκίνησε, φορέσαμε τις διαστημικές μας στολές, εφοδιαστήκαμε με τα απαραίτητα για το ταξίδι και …3, 2, 1.. φύγαμε.

2667fc9a 0682 48ed 8891 e5fe8f3dbaa3 e2652e2b 1ecd 43db 98c0 3fae0e78c783

Απομακρυνόμαστε από τη Γη με το διαστημόπλοιό μας…

682be753 213d 40e1 84ec 84d5a4361f0c 540156ce c612 48e2 be0d 6a7c0893392a 5659654a 0aab 403e a750 38a6773914d1 980c62af 6ead 4353 ae39 ee0712c128f4

5f55fb84 0a4f 4bbc 9de3 dd5f6bfef40c bb2a5591 182e 43a3 8a8d 9d4b73d63135 1385e91e e718 4a78 b147 f5500f8e3f82 d36def92 0d12 49aa a890 27c6b66bc5d0 1

‘Ολα είναι σκοτεινά, ήρθε η ώρα να παρακολουθήσουμε πως δημιουργήθηκε το σύμπαν σύμφωνα με τους επιστήμονες.. αρχίζουμε με ένα βίντεο πολύ ενδιαφέρον για το Bing Bang και αρχίζουμε να επισκεπτόμαστε ένα ένα τους πλανήτες.

Ταξιδέψαμε σε όλους τους πλανήτες, διαβάσαμε βιβλία, συλλέξαμε στοιχεία, παρακολουθήσαμε video , ζωγραφήσαμε για να φτιάξουμε το δικό μας ηλιακό σύστημα

876563df a429 4096 8ef4 9038ee6f3edc 605a751e 6b11 4de5 8363 eabc1a90a1b4 faa99ec7 7763 4c74 aa44 ad0f28f733e0 9596de7c 99bb 4734 9c9e 677748c5144e 0f1ba49a 22e0 470e 8cae a1e352c7aea9

432fa80a fc16 4059 8ef2 c25c1e60b48b fd3af095 6a8c 4e29 a504 5bd699799eb0

Σταθήκαμε περισσσότερο σε δυο πλανήτες τη Γη (Γαία) και την Αφροδίτη γιατί θέλαμε μέσα από το γυναικείο όνομα που δώθηκε σε αυτούς τους πλανήτες να μάθουμε περισσότερα πράγματα για το ρόλο της γυναίκας στο πέρασμα των χρόνων. Η Γη ήταν το μέρος που όλα ξεκινούσαν και όλα τελείωναν. ‘Ηταν η μητέρα όλων των υπαρχόντων, συμβολίζει τη μητρότητα και το πιο σημαντικό ρόλο της γυναίκας. Ένας άλλος πλανήτης με γυναικείο όνομα η Αφροδίτη, που πήρε το όνομά της από τη βθεά της ομορφιάς. Δυο στοιχεία της γυναικείας φύσης, η μητρότητα και η ομορφιά άρρηκτα συνδεδεμένα με το ηλιακό μας σύστημα.

Συγκεντρώνουμε ότι μάθαμε για τους πλανήτες μέσα στο διαστημόπλοιό μας, σε μια ατομική κατασκευή…

087ea5cc 7b27 4bda 91a2 7416d4cf30a8

και ψάχνουμε περισσότερες πληροφορίες μέσα από τα μονοπάτια της μυθολογίας, από ποιους θεούς πήραν οι πλανήτες το όνομά τους και διαβάζουμε  διάφορους μύθους για αυτούς.

Ξεκινάμε με τον Ερμή και τον αδελφό του, τον Απόλλων,

2b145a18 cd23 481a a554 983796e242bb 04d8b559 5254 47f9 b89a ef0cb798a67b

διαβάζουμε για τον Ηλιο και τη Σελήνη,

06bdb0eb 276d 40b1 ac49 a43900e4f6cf  058e1c58 bcd9 4c50 98c1 186aa456b28ac04ae920 b2d1 40ff a03d 46a79c8b20b9

μαθαίνουμε για το μήλο της Έριδας και τη διαμάχη των θεών

8f695177 34c9 4722 a549 91dc87ff94b4456d3cf2 ec82 4b17 83a1 f680d487425ecd7c2d2f a7cc 4f9a 86a4 a3894560e90d

και τη δημιουργία του κόσμου, σύμφωνα με τη μυθολογία

eee5d04f 6a2f 433b 8980 60124d818fa3f786f922 9bca 4ca4 a823 84267ba6855e

Διαβάσαμε για την πρώτη γυναίκα που ταξίδεψε στο διάστημα την Βαλεντίνα Βλ. Τερεσκόβα…

333bf5d3 cd41 4fac b2d8 8f2ca72d1d50 bc8ac929 57b7 421f 84af 3c9d2f39b604 5d0f339e 61b5 4f1b b781 ebfdc0c2d041 07e2748c b67a 4c44 a28d ad275c2f0bbc

Και ήρθε η ώρα να ενημερωθούμε για την αποστολή ARTEMIS , να διαβάσουμε πληροφορίες από το διαδίκτυο, να ζωγραφίσουμε,

96ee543e 986e 4f26 8f75 4b68c12971fc 7d23623c 12f0 4ca3 8fe2 5060e89f246d  f1ed5bfd 2f33 42d4 8080 9594e63e55d5 1

 

να σχεδιάσουμε το λογότυπο της αποστολής,

ebfde927 9c29 47d8 ab47 862de8ada245 87314a57 63a2 4ab9 abb2 37b3fde037c9

να σχεδιάσουμε το αρχικό γράμμα με το πρόγραμμα pixel 2 στοιχείων.

8772957c b393 4bae 802e 5c448bb4c1d2

Αρχίσαμε να ετοιμαζόμαστε για την δεύτερη διαδικτυακή μας συνάντηση με τα άλλα νηπιαγωγεία. Φτιάξαμε ένα αερόστατο, ανεβήκαμε επάνω και έτοιμοι για να τους τηην παρουσίαση..

8d328fc9 5a87 4b5a 9ce9 6770da4d44f4 8e286e8c 36c5 4978 a698 fbe9b94851a2 485083840 1596039054440990 6915260358014746545 n 485714979 9371150882975367 7872550600879087603 n

συνδεθήκαμε, χαιρετηθήκαμε, τραγουδήσαμε όλοι μαζί και τέλος, παρουσιάσαμε τις κατασκευές μας και το πείραμα περιμένει να το δοκιμάσουμε

485083744 516202664863632 2375747212152348349 n 485084864 3643249715974079 6140905610855775542 n

το αερόστατό μας απογειώθηκε στην τάξη μας…

485650419 1224633682327220 1808083406243688185 n 487470213 672841208583385 8179777000992572346 n

όμως εμείς θέλαμε να φτάσουμε μέχρι το διάστημα και έτσι βγήκαμε στη αυλή

485211957 1727905611159067 560092779225641314 n  485645516 1402223104272840 4307514713311774834 n 

 

Η περιπλάνησή μας συνεχίζεται. Ντυθήκαμε αστροναύτες αγόρια και κορίτσια και επισκεφτήκαμε το διαστημικό σταθμό

03fcaaaf 3194 424b 91d0 db0bb22a7113 bbaceed3 5eaa 434d 9dbf 1f644c8a3915 5253b834 96a5 4eaf bec6 50fea16354ac

b03c6348 f945 41df 9a07 9dcffda65b05 fc4688cc 2eb6 4194 9cf5 310f725d1de4 837ebd9f 2dd6 4104 80b3 c7d782624b99 1 36a6bcb2 0ca9 4515 9097 8cdb50d317a2494356908 576657925465758 8597754726335361375 nab0616a3 ac13 4204 9251 d7fa6afbf35b

Διαβάσαμε βιβλία για το διάστημα και τη σελήνη…όπως το Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι του Eric Carne και το ζωγραφίσαμε…

40e1306a c7bd 4e43 9432 c2293073e2d5 9018e93b 58b7 438c 9b5c c628cfada817

εμπνευστήκαμε κιόλας από αυτό και για τη δημιουργία του ετήσιου ημερολόγιο μας

dc0c1dce 3d38 47a0 ae9d 6c9ec7dd5603 fb68494f a5be 40f7 b5b5 7746ae5ba7cb62b8dbf9 96f6 47d7 b307 dbda108e02e9

και τον Φεγγαροσκεπαστή του Puybaret Eric, όπου μας έδωσε αφορμή να προβληματιστούμε για τις διαφορετικές μορφές του φεγγαριού.. και να προσπαθήσουμε να λύσουμε τα αινίγματα ης Τ. Μάνεση, απαντώντας στις σχετικές ερωτήσεις..cf466178 6ba9 43b7 8d53 49c5fe86f743 b707baa4 05bb 4f44 bd23 017729f9bede 104dd96e 250d 4e1d 9fb9 39774c7558dd 1 5fdc4bcf 475d 46be 8ad9 3693fa0b37cd 1aa6041b 629e 4619 8a39 e4b93e762216

Είχαμε και μια ιδέα, να γράψουμε ένα δικό μας τραγούδι, έτσι καταγράψαμε τις ιδέες μας σε ένα ιστόγραμμα

 

1f74958e 2af2 405f 912f 60d0f0613844

και με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.. γράψαμε τους στίχους

Πετάμε ψηλά, στη γειτονιά τ’ ουρανού,

οι πλανήτες μας χορεύουν τριγύρω παντού!

Ένας, δύο, τρεις… μέτρα ως το οχτώ,

στο ηλιακό μας σύστημα, όλα είναι εδώ!

…………

Πρώτος είναι ο Ερμής, μικρούλης, ζεστός,

πολύ γρήγορος και φωτεινός!

Μετά η Αφροδίτη, λαμπερή και χρυσή,

έχει σύννεφα πυκνά και καίει πολύ!

………….

Τρίτη η Γη, το σπίτι το γαλανό,

με βουνά, ποτάμια, θάλασσες κι ουρανό!

Κι ο Άρης πιο πέρα, κόκκινος πολύ,

με βουνά και φαράγγια, αμμουδιές στη γη!

……………….

Πετάμε ψηλά, στη γειτονιά τ’ ουρανού,

οι πλανήτες μας χορεύουν τριγύρω παντού!

………….

Ο Δίας ο γίγαντας με ρίγες πολλές,

κι ένας τεράστιος τυφώνας που στροβιλίζεται χθες!

Ο Κρόνος έχει δαχτυλίδια λαμπερά,

σαν στεφάνι γύρω του, γυρίζει χαρωπά!

……………

Ο Ουρανός γαλάζιος, παγωμένος, κρύος,

μια μπάλα γαλάζια με άνεμο ζωηρός!

Και τέλος ο Ποσειδώνας, μακρινός και γαλάζιος,

φυσάει δυνατά, κι είναι τόσο μαγικός!

…………………..

Πετάμε ψηλά, στη γειτονιά τ’ ουρανού,

οι πλανήτες μας χορεύουν τριγύρω παντού!

Ένας, δύο, τρεις… μέτρα ως το οχτώ,

στο ηλιακό μας σύστημα, όλα είναι εδώ!

και τους μελοποιήσαμε

https://ilovesong.ai/work/4492515-efa8fecf-c410-4875-b05f-1f8e6be4f22d

και επειδή μας αρέσει πολύ η ρομποτική, επιλέξαμε τις διαδρομές μας και ταξιδέψαμε στους πλανήτες…

494817050 1785187942045057 8921948731791564490 n 494819187 1049019449994473 3984542890586889549 n 494821954 1194592418651047 6731249852876133213 n 494823894 1925563124883206 2373741863924808372 n 494861668 2118301585249072 8857458941406632166 n

Δημιουργήσαμε και τα δικά μας ηλιακά ρολόγια και τα χρησιμοποιήσαμε στην αυλή του σχολείου, όπου παρατηρήσαμε την χρησιμότητα του Ήλιου και τις ιδιότητες που έχει και τέλος,  πειραματιστήκαμε με αυτές..

489699542 545284868608757 5058975365492167789 n

και άλλες κατασκευές, συνεργαζόμαστε και φτιάχνουμε πυραύλους με διάφορα υλικά..

487738881 649838351001637 5907820638159873400 n 487806133 3956448747953719 2681517865171421937 n 488097861 1320427969038383 7719729338893712917 n 488361317 1016409640438946 3984335397352774159 n 488499189 1810026712903615 6646170328682738265 n

ζωγραφίζουμε ελεύθερα

d4443709 70c8 4b51 9d96 74c47aa139e2 1 IMG 8672 703333c3 a69c 42f4 8bcd 08cd8634fc26 1

 

Παρακολουθήσαμε την επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε από τον Δημόκριτο για το Ηλιακό μας σύστημα

 

487738749 1845738549506249 9126065173989146622 n488545160 2183755242059314 906419181937443171 n

Τέλος, προσπαθήσαμε όλες αυτές τις γνώσεις μας και τις εργασίες μας να τις χωρέσουμε σε ένα lapbook και να τις παρουσιάσουμε  σέ όλο το σχολείο και τους γονείς μας.

8abae90b 43a8 46ce 8f1b bf50ce3341ca 1 b65ebae2 8e42 4be7 b8da 656f484e291a 54114b3e a822 4a0d 9190 8228f0721f29

 

 

 

 

✨ Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Μια Σπουδαία Εμπειρία!

μετάβαση

Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο είναι ένα σημαντικό βήμα για κάθε παιδί. Για να κάνουμε αυτό το πέρασμα όσο πιο ομαλό και χαρούμενο γίνεται, πραγματοποιήσαμε πρόσφατα μια πολύ ξεχωριστή επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο της περιοχής μας.

Η διευθύντρια του σχολείου μάς υποδέχτηκε με ένα θερμό χαμόγελο και ανέλαβε να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους του σχολείου. Περπατήσαμε στους φωτεινούς διαδρόμους, επισκεφτήκαμε αίθουσες διδασκαλίας, το γυμναστήριο, τη βιβλιοθήκη, το εργαστήριο πληροφορικής και φυσικά την αυλή, που ενθουσίασε τους μικρούς μας μαθητές!

494571591 1595494631144751 5040051699494830012 n 496509783 1707812149843554 1013328076861503399 n

494575650 1179165657292844 7346735530184373446 n 494573054 687902510653020 5450861191849045584 n 496510290 734130559182825 4675285318540443769 n 494576003 1397356734865587 6446881197773207743 n 494571815 1926756501487557 3787656575281979500 n

494570813 9844940252242440 5329006616838648700 n 494578076 1041143810928220 4917798686785302674 n494572810 1226720312450217 3308109629636638259 n496509520 1459587345200962 3699772611294249724 n494576096 699795956082837 7515792177981372534 n494576882 1363002498089318 1961302552163282544 n494572209 1070888428244756 8445736710153068238 n

494572209 1070888428244756 8445736710153068238 n 494574136 3771193396505279 7700804560319223331 n 494573572 1452302735901720 3811847252211720124 n 496508655 675887651985002 3378175261361276402 n 502735118 1350825342666753 8670973052771111879 n 494573559 725296390217311 4199073306093002315 n 494573054 24339776425623834 54332564112854958 n 494576939 2147026579073698 1062924070875690199 n 496509799 696535446313018 352093847810535217 n 494572165 1524951548888392 1987581765932536478 n 494573142 2238097029954294 2522130530880087812 n 494576309 689510117261344 316299974561211791 n 494569635 1610663299618898 2817431325469505222 n

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τις δραστηριότητες των “μεγάλων”, να καθίσουν στα θρανία και να κάνουν ερωτήσεις. Η ξενάγηση βοήθησε τους μικρούς μας φίλους να αποκτήσουν μια πρώτη, θετική εικόνα για το νέο τους σχολικό περιβάλλον.

Η εμπειρία αυτή όχι μόνο γέμισε τα παιδιά με ενθουσιασμό και περιέργεια, αλλά και μείωσε τον ενδεχόμενο φόβο ή άγχος για την αλλαγή που έρχεται. Η ομαλή μετάβαση είναι για εμάς προτεραιότητα, και τέτοιες δράσεις μας φέρνουν πιο κοντά στον στόχο μας: να υποδεχτούν τα παιδιά το δημοτικό με χαμόγελο, σιγουριά και αυτοπεποίθηση.

Καλή αρχή στους μικρούς μας μαθητές! 📚😊

Ημέρα Γονιού – Ημέρα χαράς

Ημέρα γονιού

Το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας ετοίμασε για το τέλος της χρονιάς στις μαμάδες μια έκπληξη!!!! Αποχαιρετιστήριο για όλα τα παιδιά και τις μαμάδες που μας επισκέφτηκαν αυτή τη χρονια!! Ευχαριστούμε!

Για να δείτε την παρουσίαση μας START και βελάκι ⇒

Σχεδιο δράσης 2024-25 “Η αυλή των θαυμάτων και των χρωμάτων”

Το παρόν άρθρο αποτελεί το Σχέδιο Δράσης του ΝΓ Νεοχωρούδας για το σχολικό έτος 2024-25. Τα Σχέδια Δράσης αποτελούν παιδαγωγικές παρεμβάσεις που εφαρμόζονται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στοχεύουν στη βελτίωση της σχολικής ζωής, μέσα από οργανωμένες δράσεις που βασίζονται στις ανάγκες κάθε σχολείου, ενισχύοντας τη συνεργασία, την καινοτομία και την ενεργό συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Το θέμα που πραγματεύτηκε το σχολείο μας για αυτή τη σχολική χρονιά ήταν ο καλλωπισμός του αύλειου χώρου μας και ονομάστηκε “Η αυλή των θαυμάτων και των χρωμάτων”.

Η αυλή του νηπιαγωγείου αποτελεί έναν ζωτικό χώρο, ο οποίος επεκτείνει και εμπλουτίζει το μαθησιακό περιβάλλον της σχολικής τάξης. Σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ και το ΑΠΣ για την προσχολική εκπαίδευση (ΥΠΕΠΘ, 2003), προτεραιότητα δίνεται στη δημιουργία εκπαιδευτικών εμπειριών που στηρίζονται στη βιωματική μάθηση, στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, καθώς και στην ενεργή συμμετοχή του. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο καλλωπισμός της αυλής μπορεί να λειτουργήσει ως μια γόνιμη παιδαγωγική ευκαιρία για την ενίσχυση διαθεματικών δεξιοτήτων και αξιών.

Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες αναγνωρίζουν τον ρόλο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και υποστηρίζουν ότι αποτελεί έναν από τους σημαντικούς παράγοντες της παιδαγωγικής διαδικασίας. Ο ρόλος της αυλής του σχολείου έχει υποτιμηθεί και η χρήση του έχει γίνει διεκπεραιωτική. Με την κατάλληλη οργάνωση και τονεξοπλισμό, η σχολική αυλή μπορεί να στηρίξει τις διαδικασίες μάθησης μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες
εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

ΣΤΟΧΟI

  • Αναβάθμιση της σχολικής αυλής καθώς και του όλου εξωτερικού χώρου, ώστε να εξυπηρετεί ανάγκες αισθητικές καθώς και δημιουργικού παιχνιδιού για τους μαθητές.
  • Ανάδειξη της αυλής, ώστε να συνδέεται με μαθησιακές διαδικασίες και βιωματικές δράσεις.
  • Εκμάθηση των μαθητών στη σωστή διαχείρηση του περιβάλλοντα χώρου τους.
  • Η διαμόρφωση μικρών φυσικών οικοσυστημάτων σε διάφορες γωνίες της αυλής και η σωστή διαχείρηση φυσικών πόρων. Το φετινό μας σχέδιο δράσης έχει στόχο την αναδιαμόρφωση και την αναβάθμιση του αύλειου χώρου, ώστε να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον πιο φιλικό και υποστηρικτικό των παιδαγωγικών διαδικασιών και των διαδικασιών της μάθησης.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Στον αρχικό προγραμματισμό, εκτός από την φροντίδα του σχολικού κήπου, είχε προταθεί η δημιουργία λαχανόκηπου. Έτσι με τη βοήθεια των γονιών, προσφέροντας μας βολβούς και ρίζες από λαχανικά, αρωματικά φυτά και οπωροφόρα δέντρα, δημιουργήσαμε τον δικό μας χώρο, όπου με πολύ φροντίδα και συνεχή πότισμα, αναπτύχθηκαν και μας έδωσαν καρπούς και λαχανικά.

Stigmiotypo othonhs 2025 05 08 111108Stigmiotypo othonhs 2025 05 08 111252

H παραγωγή μας…

494357428 519379714445925 5101134686468852674 n 494819829 1198902885117682 4901294255790666990 n

Παράλληλα, δημιουργήσαμε παρτέρια από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως λάστιχα αυτοκινήτου, φυτεύοντας λουλούδια.

495269354 711560231431549 2249002557879795699 n 494862628 8861062740663529 7199664898648140272 n 494812920 527350847116598 1592349268442530301 n 494818247 683896191254887 1997283838545849551 n

Τέλος, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Θεσ/νικης μας χάρισε δέντρα και πραγματοποιήθηκε δεντροφύτευση σε ειδικό διαμορφωμένο χώρο στην αυλή. Στόχος μας ήταν  παιδαγωγική αξιοποίηση της αυλής αλλά και η συνεργασία μαθητών- γονέων-εκπαιδευτικών.

473011895 1540323310010636 5703154693795085193 n 472231635 597580126250932 7220558330822036407 n 471974487 2360597640951143 3899944850288792305 n 471956584 3927437307534311 676452388732328158 n 471954980 926808406228559 955482528982010429 n 471484165 1117511889813401 7725368173838559627 n 470057936 926389399608320 6065148161489151937 n

Κατασκευάστηκε-δημιουργήθηκε το παγκάκι της φιλίας, ως χώρος που προάγει την καλλιέργεια και την ενίσχυση των φιλικών σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών.

 

Δημιουργήσαμε ζωγραφιές στους τοίχους με βοήθεια της Εικαστικού και Αντιπροέδρου της Κοινότητας Νεοχωρούδας, Μπόζια Ε. και της Παυλίδου Δ. Βάλαμε συνθήματα που προάγουν αξίες, όπως την αποδοχή, την διαφορετικότητα και τη συνεργασία μεταξύ των νηπίων και ενισχύουν το θετικό σχολικό κλίμα.

494812969 1249510380157430 5410900459120571003 n 494813762 1200398961804250 1415689114766989115 n 494822089 1258089245836223 4001615631968402585 n 494356936 1200723997824445 5007030939840870001 n494357768 2020455585143550 5827585327243375886 n 1

494856352 545097335336066 1114896464190400888 n 1494826561 1400083257659204 849286598207275272 n 1

Οι γονείς ανέλαβαν να ομορφύνουν τα σκαλοπάτια της αυλής μας…

437864711 1172592543929362 7074822874810126450 n 437958874 1350145002340766 8463820072436438572 n 434834893 428957653071618 4995262958152588115 n 437852630 967735644853878 6346145996723244986 n  437959074 327414446683297 5408568896560817465 n

Ακόμα, σχεδιάστηκαν επιδαπέδια παιχνίδια στην σχολική αυλή, όπως κουτσό, τρίλιζα, αριθμητάρι, διάφορες γωνιές προσχηματικών εννοιών και προγραφής., για την αξιοποίηση τους από τους μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας των παιδιών μέσω των ομαδικών παιχνιδιών, τη δημιουργία της αίσθησης χαράς και ευεξίας μέσω του παιχνιδιού, την καλλιέργεια του σεβασμού και τη δυνατότητα έκφρασης, μέσω της κίνησης των παιχνιδιών.

437773676 951067753338906 5150294822802028814 n 437851709 2778791978942709 5048089691392072940 n 437965111 974516747363802 7652589619072431732 n

Επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας μια γεωπόνος, διδάκτορας του ΑΠΘ, όπου μίλησε στους μαθητές για τα δέντρα, τα φυτά, το δάσος και τις καλλιέργειες.

Από την έναρξη του διδακτικού έτους, οι μαθητές του Α τμήματος, είχαν οριστεί υπεύθυνοι για την ανακύκλωση  της σχολικής μονάδας, μαζεύοντας και πηγαίνοντας ανά τακτικά διαστήματα στους κάδους ανακύκλωσης, χαρτί, πλαστικό και αλουμίνιο, που υπάρχουν έξω από το προαύλιο χώρο του σχολείου μας.

Τα νήπια κατασκεύασαν ταΐστρες πουλιών με ανακυκλώσιμα υλικά, οι οποίες τοποθετήθηκαν σε δέντρα που υπάρχουν μέσα στον προαύλιο χώρο. Παρατήρησαν τις επισκέψεις πουλιών στις ταΐστρες και συζήτησαν το βαθμό στο οποίο κρίθηκαν αποτελεσματικές.

491214380 1063963768960076 8031899951983370263 n 495072141 1233977001731294 2842811171684881105 n

Όλοι οι μαθητές βοήθησαν στην περιποίηση του πρασίνου μέσα στην αυλή  σε συνεργασία με το δήμο.

Τέλος, αξιοποιήσαμε παιδαγωγικά τη νέα διαμορφωμένη αυλή μας, διοργανώνοντας μια εκδήλωση για την παρουσίαση των δράσεων στους γονείς….

Ρομποτάκι στο δάσος- ΕΛΛΑΚ Διαγωνισμός

Stigmiotypo othonhs 2025 05 09 101149

Ρομποτάκι στο Δάσος 🌳🤖

Little Farmers, Great Impact

Αυτό το project υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού διαγωνισμού Ανοιχτός Σχεδιασμός, με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να σέβονται το περιβάλλον μέσω της ρομποτικής!

Το ρομποτάκι μας (Maqueen + Micro:bit) περπατά μέσα στο δάσος και υπενθυμίζει στους επισκέπτες:

🌱 “ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ”
🦉 “ΜΗΝ ΠΕΤΑΤΕ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!”
🌳 “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ!”


🛠️ Τι χρησιμοποιήσαμε

  • Maqueen Plus V2
  • Micro:bit V2
  • BME280 (αισθητήρας υγρασίας και θερμοκρασίας)
  • AS7341 (αισθητήρας φωτός και χρωμάτων) 494358941_552486954564090_2477116805983391706_n

 

🤖 Πώς λειτουργεί

  • Το ρομποτάκι κινείται στο μονοπάτι του δάσους
  • Αν ανιχνεύσει κάποιον (με αισθητήρα φωτός ή απόστασης),
  • Τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομπότ με MakeCode
  • Οι επισκέπτες του δάσους ακούνε τις υπενθυμίσεις του!

494357958_1209745720518260_6114439205836391109_n

👶 Παιδαγωγικός Στόχος

  • Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης
  • Συνεργασία παιδιών σε κατασκευαστικό project
  • Δημιουργία διαδραστικού δημόσιου χώρου (δάσους)🧠 Μελέτη υπάρχουσας κατάστασης

    Τα δάση αντιμετωπίζουν προβλήματα από ανθρώπινες δραστηριότητες όπως ρίψη απορριμμάτων, άναμμα φωτιάς και καταπάτηση ευαίσθητων οικοσυστημάτων. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Νεοχωρούδας επισκέφτηκαν το περιαστικό δάσος του Δ. Ωραικάστρου κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025.

    Δείτε το βίντεο στο YouTube

    Τα παιδιά εντόπισαν σημεία με αυξημένη ανθρώπινη παρέμβαση και αποφάσισαν ότι έπρεπε να βρουν τρόπο να προστατέψουν το περιπατητικό μονοπάτι.

    Ορισμός προβλήματος – ανάγκης

    Αφού καλέσαμε την κ. Αφροδίτη Τσιούρη Διδάκτορα του τμήματος Δασολογίας του ΑΠΘ να απαντηθούν τα ερωτήματα που μας προέκυψαν, Δείτε το βίντεο στο YouTube

    διαπιστώθηκε η ανάγκη να κάνουμε κάτι καινοτόμο για να προστατέψουμε το δάσος μας. Αποφασίσαμε ότι θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε το ρομποτάκι μας, με το οποίο ναενημερώνονται οι επισκέπτες του δάσους με ευχάριστο και εκπαιδευτικό τρόπο για τους κανόνες συμπεριφοράς. Ταυτόχρονα να δημιουργηθεί ένα διαδραστικό ρομπότ που ενισχύει τη συναισθηματική σύνδεση των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον.

    Προτεινόμενη λύση Κατασκευάσαμε ένα ρομπότ Maqueen micro:bit που μόλις εντοπίσει την παρουσία ανθρώπου μέσω αισθητήρα υπερήχων, δίνει συμβουλές στους επισκέπτες, για τη σωστή συμπεριφορά στο δάσος. 494359521_9879375822127245_3555861975288087652_n

    Πρωτοτυπία Η λύση συνδυάζει τεχνολογία, συναισθηματική εκπαίδευση και προστασία του περιβάλλοντος. Το ρομπότ γίνεται “φύλακας” και “εκπαιδευτής” με απλό και χαρούμενο τρόπο. 494357937_1595563001134701_4677942250630870966_n

    Βασικός αλγόριθμος

    Όταν ο αισθητήρας ανιχνεύσει απόσταση < 15cm

    Παίζει ηχογραφημένο μήνυμα: «ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ», «ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΔΟ» “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”

    Ηχητικό Σήμα.

    Αποτελεσματικότητα Το ρομπότ λειτουργεί αξιόπιστα, εντοπίζει τους επισκέπτες και δίνει φιλικές οδηγίες. Οι επισκέπτες γελούσαν και άκουγαν τα μηνύματα.

    Χρήση υλικών Όλα τα υλικά χρησιμοποιήθηκαν με ασφάλεια και ήταν κατάλληλα για παιδιά.

    Προγραμματισμός Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με MakeCode σε block και μεταφέρθηκε σε JavaScript. Ο κώδικας υπάρχει στο αποθετήριο και στο wiki.

4o Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Προστάτεψε το δάσος, είναι πηγή ζωής

474051438 936159578677316 6471211601289796592 n 1

Το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας διάλεξε για 4ο Εργαστηριο Δεξιοτήτων το θέμα: Προστάτεψε το Δάσος, Είναι πηγή ζωής.



Λήψη αρχείου

Ξεκινήσαμε φυτέυοντας σπόρους και πειραματιζόμενοι για τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται ένας σπόρος για να μεγαλώσει.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 112334



Λήψη αρχείου

Στη συνέχεια φτιάξαμε κολάζ

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 112758

Ψάξαμε να βρουμε τα απαραίτητα συστατικά για να μεγαλώσει ένα φυτό και τα μέρη ενός φυτού.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 113110

Φυτέψαμε μερικές φουντούκιές..

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 112648

Επισκεφτήκαμε το περιαστικό δάσος Ωραιοκάστρου.

Για τα ερωτήματα που μας προέκυψαν καλέσαμε στο ΝΓ μας την κ. Αφροδίτη Τσιούρη, διδάκτορα στο τμήμα Βιολογίας του ΑΠΘ και αγαπημένη μας φίλη. Αμέσως δέχτηκε χωρίς κανένα δισταγμό….

Ποια δέντρα υπάχουν στο περιαστικό δάσος του Ωραιοκάστρου;

Γιατί δεν είδαμε ζωάκια στην επίσκεψή μας;

Ποια ζώα ζουν στο δάσος μας;

Αφήνουν χνάρια;

Επιτρέπεται να κόβουμε δέντρα από το δάσος;

Γιατί είδαμε κομμένους κορμούς στην επίσκεψή μας;

Κινδυνεύει το δάσος από φωτιά;

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς τα παιδιά για το δάσος;

Πόσο όμορφη επίσκεψη και πόσες απορίες λύσαμε κ. Αφροδίτη… Ήσαστε υπέροχη!!!!

 

Γιορτή της Μητέρας

494572450 1740170903513615 101827557410541511 n

Τη δεύτερη εβδομάδα του Μαΐου γιορτάζει η μανούλα. Στο Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας βρήκαμε αφορμή να μιλήσουμε για “κυκλώματα” και να φτιάξουμε μία κάρτα με ένα μικρό ηλεκτρικό κύκλωμα. Αφορμή στάθηκε η εταιρεία Science United που μας διέθεσε όλα τα υλικά με τη βασική προϋπόθεση να τα χρησιμοποιήσουμε και να στείλουμε φωτογραφίες.

Η κάρτα που σκεφτήκαμε είναι :

Stigmiotypo othonhs 2025 04 10 105133

Κάθε παιδί είχε ένα λαμπάκι, μία μικρή μπαταρία και μία ταινία χαλκού.

494819139 1006160424918057 4465802229950409801 n

Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνουμε ήταν να δούμε αν ανάβει το λαμπάκι και με ποια πλευρά της μπαταρίας.

494357966 9609419172469542 4095159815641521010 n494819177 475203318954200 5208628783930303373 n494359176 1218452893010496 2011086445349688514 n494817198 1569197504467954 5251764759620894718 n

Με βάση τη σωστή καλωδίωση τοποθετούσαμε στην κάρτα το λαμπάκι, την μπαταρία….

494569987 589093370867033 7453996532436841126 n 494362433 1390055568701360 1566694868454214291 n

και στη συνέχεια “μακραίναμε τα πόδια” της λάμπας με χαλκοταινία για να φτάσει στην μπαταρία…

494358550 663478309880270 1547340374813120873 n 495269068 713277544716172 2533038919843123651 n494822145 1032645852158736 4275011785021741586 n

Αν η σύνδεση ήταν σωστή το λαμπάκι άναβε!!!

494815883 1224852785868272 45014603897329856 n

και να το αποτέλεσμα!!!!

 

494857349 9938580529513829 738142082131902151 n494572450 1740170903513615 101827557410541511 n

Η κάρτα μας συνοδευόταν και με το παρακάτω έγγραφο:

Αγαπητοί γονείς,

Σήμερα, τα παιδιά σας σας προσφέρουν μια ξεχωριστή κάρτα για τη γιορτή της μητέρας, γεμάτη αγάπη και φως! Η φράση “Είσαι το φως της ζωής μου, σε αγαπώ” δεν είναι μόνο λόγια καρδιάς, αλλά ζωντανεύει κυριολεκτικά μέσα από ένα μικρό ηλεκτρικό θαύμα που δημιούργησαν τα ίδια.

Στο εσωτερικό της κάρτας, θα ανακαλύψετε ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα. Αυτό αποτελείται από μια μικρή μπαταρία, ένα λαμπάκι LED και λεπτές λωρίδες χαλκοταινίας που συνδέουν τα εξαρτήματα μεταξύ τους. Όταν η σύνδεση είναι ολοκληρωμένη, η ενέργεια από την μπαταρία επιτρέπει στο ηλεκτρικό ρεύμα να ρέει μέσω της χαλκοταινίας και να φτάσει στο λαμπάκι, κάνοντάς το να φωτίσει τη φράση της κάρτας.

Αυτή η δραστηριότητα δεν ήταν απλώς μια κατασκευή, αλλά ένα ευχάριστο και διαδραστικό μάθημα που εντάσσεται στην προσπάθειά μας να συνδέσουμε τη μάθηση με την καθημερινή ζωή και την εξερεύνηση του κόσμου γύρω μας. Μέσα από αυτήν την απλή κατασκευή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να:

  • Εισαχθούν σε βασικές έννοιες της φυσικής: Έμαθαν για την ύπαρξη της ηλεκτρικής ενέργειας, πώς αυτή αποθηκεύεται σε μια μπαταρία και πώς μπορεί να μετακινηθεί μέσω ενός αγωγού (η χαλκοταινία) για να παράγει φως.
  • Αναπτύξουν δεξιότητες STEM: Εξασκήθηκαν στην παρατήρηση, την επίλυση προβλημάτων (π.χ., πώς να συνδέσουν σωστά τα εξαρτήματα για να ανάψει το λαμπάκι), την ακρίβεια και τη λεπτή κινητικότητα.
  • Κατανοήσουν την έννοια του κυκλώματος: Έμαθαν ότι για να λειτουργήσει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα, πρέπει να είναι κλειστό και να υπάρχει συνεχής ροή ενέργειας.
  • Ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και την αυτονομία τους: Από την αρχική ιδέα μέχρι την ολοκλήρωση της κάρτας, τα παιδιά είχαν ενεργό ρόλο σε κάθε βήμα.
  • Συνειδητοποιήσουν τη σύνδεση της επιστήμης με την καθημερινότητα: Είδαν πώς απλές επιστημονικές αρχές μπορούν να εφαρμοστούν για να δημιουργήσουν κάτι όμορφο και λειτουργικό.

Ελπίζουμε αυτή η φωτεινή κάρτα να σας γεμίσει χαρά και συγκίνηση. Είναι ένα μικρό δείγμα της αγάπης και των γνώσεων που τα παιδιά σας αποκτούν στο Νηπιαγωγείο μας.

Σας ευχόμαστε χρόνια πολλά και μια υπέροχη γιορτή της μητέρας!

Με εκτίμηση,

Οι Νηπιαγωγοί

Πανελλήνια Δράση “Σχεδιάζω Ηλιακό Ρολόι στο Σχολείο μου”

488965773 489632134116652 7843777770328475469 n

Μια καινοτόμος δράση που στοχεύει στη σχεδίαση, υλοποίηση και εκπαιδευτική αξιοποίηση ηλιακών ρολογιών στα σχολεία, με την οργάνωση και συντονισμό της διαδικασίας να πραγματοποιείται μέσω κοινοτήτων πρακτικής εκπαιδευτικών. Τουλάχιστον 600 ελληνικά σχολεία, κυρίως από την Ελλάδα, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο συμμετέχουν στη δράση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδείξει τη σημασία των κοινοτήτων πρακτικής, και να παρουσιάσει τις πρακτικές διαστάσεις της συγκεκριμένης δράσης.

Υλοποιείται από το ΕΚΦΕ Δράμας και το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη δράση αυτή.

489739656 1755182815064856 5446553300091832662 n 490642212 29043166888661484 7060187114324621066 n488965773 489632134116652 7843777770328475469 n 489366811 1322190845716091 1650224495081068061 n 489306184 1194726522132236 1174404539809881052 n 488907330 23982961144624201 6665605409198540987 n 489700916 1173679807284649 8839555908355162909 n 1 488264742 9782300888525479 726165216238865557 n 489699542 545284868608757 5058975365492167789 n 490369839 1722257192005989 2087463607397108433 n 489700916 1173679807284649 8839555908355162909 n