Οδηγίες ΕΟΔΥ με το άνοιγμα των σχολείων

Το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας ξεκινά μία νέα σχολική χρονιά.

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός θα γίνει τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020, στις 12,00 στην είσοδο του Νηπιαγωγείου Νεοχωρούδας.

Καθώς η νέα χρονιά ξεκινά μέσα στην πανδημική κατάσταση του COVID-19 σας συμπεριλαμβάνουμε κάποιες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την καλύτερη ενημέρωσή σας.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Έπαινος στον Πανελλήνιο Δημιουργικής κατασκευής «Εμπνέομαι, Δημιουργώ Καινοτομώ»

Λάβαμε αυτή την επιστολή που μας γέμισε χαρά….

Αγαπητοί φίλοι,

Η διαδικασία αξιολόγησης των έργων Β/βάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Δημιουργικής κατασκευής «Εμπνέομαι, Δημιουργώ Καινοτομώ» ολοκληρώθηκε.

Στην Επιτροπή του Διαγωνισμού συμμετείχαν οι:

  • Θεολόγη-Γκούτη Πένυ, Αρχιτέκτονας-Εθνολόγος, Υπεύθυνη ΜΕΤ ΠΠ
  • Βασιλική Μαντζουράτου, Νηπιαγωγός, Msc Επιστημών Υγείας, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας,
  • Σωτηρία Τάγιου, Δασκάλα, Διευθύντρια 50ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών,
  • Δημήτρης Σακκούλης, Δάσκαλος, MSc Επιστημών Αγωγής, Υποψήφιος Δρ Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Περιφ/κής Δ/νσης Π & Δ.Ε. Δυτ. Ελλάδος,
  • Διονύσης Παντελής, Εικαστικός, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Η Επιτροπή αφού μελέτησε τα έργα που κατατέθηκαν, κατέληξε ομόφωνα στην απονομή 1 βραβείου και 3 επαίνων. Η επιλογή των έργων διαμορφώθηκε με βάση την απόδοση της θεματολογίας του Διαγωνισμού, καθώς και την τήρηση των προδιαγραφών του.

Οι νικητές για την Α/βάθμια Εκπαίδευση είναι :

Βραβείο: «Πετώντας με τη…φτώχεια», 4ο Δημοτικό Σχολείο Χίου

Έπανοι:

«Ράμπα τριβής», Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας, Θεσσαλονίκης

 

«Σκιά, παρασκιά στη Γη και στο Διάστημα», 5ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδας, Αττικής

«Κλοκντογκ, το νέο Ρομπότ Νοηματικής 2020», 1ο Νηπιαγωγείο Περιβολίων Χανίων

Η Διεύθυνση του Μουσείου, καθώς και τα μέλη της Επιτροπής ευχαριστούν τους συμμετέχοντες , τους συγχαίρουν για τις δημιουργικές κατασκευές τους και συγχαίρουν ιδιαίτερα τους νικητές.

Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής.

Από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών

O Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτης, μας έστειλε Συγχαρητήρια επιστολή για την συμμετοχή και την διάκριση μας.
https://blogs.sch.gr/nneocho/files/2020/06/20200622100843508.pdf

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε αυτόν τον ΥΠΕΡΟΧΟ Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αμέριστη συμπαράσταση και την δίχως τέλος βοήθειά του….

Για ακόμη μία φορά αποδείξατε πόσο πολύτιμοι είστε για μας… Ένας καινούριος εκτυπωτής έγχρωμος, γρήγορος και οικονομικός μας περίμενε και μας έκανε ιδιαίτερα ευτυχισμένους….

Και όχι μόνο… τρεις μαμάδες με την κατάλληλη ένδυση και με απίστευτη ενέργεια κατέφτασαν να καθαρίσουν την αυλή μας, μιας και τα παιδάκια μας επιστρέφουν μετά το κλείσιμο στις 11 Μαρτίου…. Μαμά Μαρία Τσιούρη – Πάλλα, μαμά Χριστίνα Παπαδοπούλου, μαμά Λίνα Σαρμή- Παπαδοπούλου, ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας…

 

Στη μέση της άνοιξης

Καλημέρα… σήμερα Δευτέρα 25 Μαΐου 2020, είναι η μέρα που θα ανακοινωθεί επίσημα αν θα ανοίξουν τα σχολεία μετά το κλείσιμο λόγω της Πανδημίας COVID-19 στην Ελλάδα.

Ίσως λοιπόν να είναι η τελευταία επικοινωνία μας από αυτό εδώ το μέσο και να πούμε από κοντά σε λίγες μέρες…

Εν πάση περιπτώση, εμείς θα τα πούμε και σήμερα από εδώ..

Σας έχουμε μία τέχνη που συνδυάζει την άνοιξη τα φρούτα και τα γεωμετρικά σχήματα… θα χρειαστείτε κάτι στρόγγυλο, όσο το καπάκι του καφέ, ένα χάρακα, μολύβι και μαρκαδόρους… Την αντιγράψαμε από μία εικαστικό Mrs Picasso Art Room που πολύ τακτικά παρουσιάζει έργα τέχνης για παιδιά.

Το δεύτερο πράγμα που θα θέλαμε από εσάς, είναι ένα βίντεο με τα παιδιά να χορεύουν και να τραγουδούν αυτό το baby shark… Mε την κ. Νίνα, την κυρία των αγγλικών είπαμε να φτιάξουμε ένα βίντεο καλοκαιρινό και να συνεργάζονται τα παιδιά του νηπιαγωγείου και της Α’ Δημοτικού. Παρακαλούμε να τα στείλετε στις γνωστές διευθύνσεις….

Καλή συνέχεια και μαζί σας θα μάθουμε κι εμείς τα νέα για την εκπαίδευση….

Απλές μηχανές- Σφεντόνα

Η σφενδόνη είναι ένα αρχαίο όπλο, αποτελούμενο από ένα λουρί σχοίνινο, δερμάτινο ή υφασμάτινο, με μια φαρδύτερη κοιλότητα στη μέση. Ο σφενδονήτης βάζει στην κοιλότητα μια πέτρα ή ένα μολυβένιο βαρίδι και πιάνοντας τις δύο άκρες του λουριού το στριφογυρίζει δυο-τρεις φορές και αφήνει τη μια άκρη, ώστε το βλήμα να φύγει («εκσφενδονιστεί») με μεγάλη ταχύτητα. Στην αρχαιότητα χρησιμοποιούνταν στο κυνήγι αλλά και στον πόλεμο, πρωτοχρησιμοποιήθηκε δε από τον άνθρωπο ήδη από την 7η χιλιετία π.Χ[1]. Γνωστότατο περιστατικό χρήσης σφενδόνης είναι η εξιστορούμενη στη Βίβλο μονομαχία μεταξύ του νεαρού βοσκού Δαβίδ και του γιγαντόσωμου πολεμιστή Γολιάθ. [2].

Η λέξη επιζεί στη δημοτική ως «σφεντόνα», που σήμερα όμως σημαίνει συνήθως μια διχάλα με δυο λάστιχα κι ένα πετσάκι στη μέση, που χρησιμοποιείται κυρίως από παιδιά για κυνήγι πουλιών και άλλες σκανταλιές. Το παιδικό αυτό παιχνίδι, που λέγεται και «λάστιχο», δεν πρέπει να συγχέεται με το αρχαίο φονικό όπλο.

 

Μια υπέροχη περιγραφή από το φίλο μας, που μας εξηγεί ότι χρησιμοποίησε ένα μπουκάλι νερού, δύο λαστιχάκια κι ένα μπαλάκι….

Απλές μηχανές 3- Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας

Απλές μηχανές – Τροχός

Ο τροχός είναι κυκλικού σχήματος κατασκευή που περιστρέφεται γύρω από άξονα. Ο νοητός άξονας περιστροφής θεωρείται ακίνητος, περνά από το κέντρο του και είναι κάθετος στο επίπεδο του τροχού. Ο πραγματικός άξονας θα έχει μία από τις ακόλουθες δύο διαρρυθμίσεις: (i) ο τροχός θα είναι ελεύθερος να περιστραφεί γύρω από αυτόν, (ii) o τροχός θα είναι στέρεα συνδεδεμένος με αυτόν.

Ο τροχός ως γνωστόν χρησιμοποιείται σε μεγάλη ποικιλία εφαρμογών, για παράδειγμα στα τροχοφόρα οχήματα.

  • Σε εφαρμογές μεταφοράς ο τροχός επιτρέπει τη εκμηδένιση των τριβών, διευκολύνοντας έτσι τη μετακίνηση αντικειμένων μεγάλου βάρους. Ακριβέστερα, επιτρέπει τη μετατροπή των τριβών ολίσθησης σε τριβές κύλισης οι οποίες είναι πολύ μικρότερες.
  • Ο τροχός του αγγειοπλάστη περιστρεφόμενος γύρω από τον άξονα του χρησιμοποιείται για να προσδίδει και να διατηρεί σε περιστροφική κίνηση το προς επεξεργασία πήλινο αντικείμενο.

Στο παρακάτω βίντεο, ο φιλος μας, κάνει μία υπέροχη περιγραφεί του δικού του τροχού…. με ένα χαρτόνι, δύο καλαμάκια, δύο σουβλάκια και μία χαρτοταινία…

Απλές μηχανές- Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας

Απλές μηχανές τροχός- Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας

Διάθλαση του νερού

Γενικά Διάθλαση ονομάζεται το φυσικό φαινόμενο της εκτροπής της ευθύγραμμης τροχιάς διάδοσης που υφίστανται φωτεινά ή άλλα κύματα όταν διέρχονται από ένα διαπερατό από αυτά μέσο σε ένα άλλο.

Το φαινόμενο αυτό, που οφείλεται στη διαφορετική ταχύτητα διάδοσης του φωτεινού κύματος και που εξαρτάται από το διαπερατό μέσο στο οποίο διαδίδεται το κύμα εξετάζει η Κυματική οπτική. Αντίθετα τη μελέτη των γωνιών η Γεωμετρική οπτική.
  • Γωνία πρόσπτωσης χαρακτηρίζεται η σχηματιζόμενη γωνία από την διεύθυνση της ακτίνας με την κάθετο του σημείου πρόσπτωσής της.
  • Γωνία διάθλασης χαρακτηρίζεται η σχηματιζόμενη γωνία από την διαθλώμενη ακτίνα με την ίδια κάθετο του σημείου εισόδου στο διαπερατό μέσο. Όταν ακτίνες φωτός κινούνται από αραιότερο μέσον σε πυκνότερο η γωνία διάθλασης είναι πάντα μικρότερη της προσπίπτουσας. Το αντίθετο συμβαίνει από πυκνότερο σε αραιότερο μέσο.
  • Επίπεδο διάθλασης χαρακτηρίζεται το επίπεδο που ορίζεται από τη προσπίπτουσα και ανακλώμενη ακτίνα.
  • Κανονική διάθλαση ονομάζεται η εκτροπή μιας ακτίνας όταν περνάει από ένα μέσο σε άλλο που χωρίζονται μεταξύ τους από μια λεία επιφάνεια.

Στο Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας ζωγραφίσαμε δύο βέλη και δύο ψαράκια, τοποθετήσαμε μία κάμερα μπροστά από ένα άδειο ποτήρι νερό και το γεμίσαμε με νερό.

Διάθλαση του νερού- Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας

Διάθλαση του φωτός- Νηπιαγωγειο Νεοχωρούδας

Πίεση

Πίεση (σύμβολο p ή P, αγγλικά: P»ressure) είναι το μέτρο της δύναμης που εφαρμόζεται κάθετα σε μια επιφάνεια ενός αντικειμένου ανά μονάδα εμβαδού της επιφάνειας αυτής. Η μανομετρική πίεση είναι η σχετική πίεση που εφαρμόζεται σε ένα αντικείμενο σε σύγκριση με την κανονική πίεση (1 atm).

Τα ρευστά (αέρια και υγρά) δεν έχουν καθορισμένο σχήμα και έτσι προσαρμόζονται στο σχήμα των στερεών επιφανειών με τις οποίες εφάπτονται. Έτσι, η δύναμη λόγω πίεσης που ασκεί ένα ρευστό σε επιφάνεια είναι πάντα κάθετη στην επιφάνεια.

Όταν ένα ρευστό βρίσκεται μέσα σε πεδίο βαρύτητας, τότε η βαρυτική δύναμη του υπερκείμενου ρευστού είναι ο ουσιαστικός μηχανισμός ο οποίος καθορίζει την τιμή της πίεσης σε κάθε σημείο του ρευστού. Έτσι, ορίζουμε τη στατική ή υδροστατική πίεση η οποία αντιστοιχεί στο βάρος στήλης συγκεκριμένου ύψους και συγκεκριμένης διατομής A {\displaystyle A} A στήλης, η οποία περιέχει το ρευστό που μας ενδιαφέρει. Έτσι προκύπτει ο νόμος της υδροστατικής πίεσης.

Στο Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας πήραμε μία σακούλα, τη γεμίσαμε νερό και την κλείσαμε ερμητικά. Κατόπιν διαπεράσαμε τη σακούλα με μολύβια….