Συνεχίζουμε με τα επόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων από το θεματικό κύκλο : “Ευ ζην” (Ζω καλύτερα) και την υποθεματική :Υγιεινή διατροφή
5ο εργαστήριο
Στο 5ο εργαστήριο ασχολούμαστε με την εποχικότητα των προϊόντων: φρούτα και λαχανικά. Τα φρούτα που φέρνουν τα νήπια για δεκατιανό στο νηπιαγωγείο μας δίνουν την αφόρμηση να συζητήσουμε κυρίως για τα φρούτα του Φθινοπώρου και να αναφερθούμε στα λαχανικά. Τα παρατηρούμε, τα ονομάζουμε, τα ομαδοποιούμε, τα μετράμε.
Οι δραστηριότητες που υλοποιούνται αποτελούν έναυσμα για τα νήπια ώστε να κατανοήσουν τους λόγους με τους οποίους ωφελείται η υγεία τους από την κατανάλωση εποχικών προϊόντων. Επίσης αναφερόμαστε στη διατροφική τους αξία.
Στη συνέχεια ξεχωρίζουμε τα φρούτα από τα λαχανικά με τη δημιουργία ενός κολλάζ ,ακολουθώντας τις οδηγίες του Τροφούλη και τησ Τροφούλας.
Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να παρουσιάσει ένα φρούτο στην ολομέλεια και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας αινίγματα για τα φρούτα.
Ετοιμάζουμε μίνι φρουτοσουβλάκια και απολαμβάνουμε τις γεύσεις και επειδή δεν χορταίνουμε με αυτά ολοκληρώνουμε με μία φρουτοσαλάτα.
Αφού απόλαυσαν την φρουτοσαλάτα ,τα παιδιά υπαγόρευσαν στην νηπιαγωγό τα στάδια προετοιμασίας για τα φρουτοσουβλάκια. Αυτή τα κατέγραψε , συμπλήρωσε εικόνες για να βοηθηθούν τα παιδιά , στη συνέχεια την διάβασε και την ανάρτησε στη γωνιά της γραφής . Όσα νήπια ήθελαν αντέγραψαν την συνταγή.
Οι συνταγές των παιδιών
Ομαδοποιούμε φρούτα και λαχανικά κατά εποχή στην ολομέλεια……
Ακούμε το τραγούδι “βιταμίνες” το οποίο ενθουσιάζει τα νήπια και μας οδηγεί σε συζήτηση για το τι είναι βιταμίνες .Θέτουμε τον προβληματισμό : από που παίρνουμε τις βιταμίνες; τι μας προσφέρουν τα φρούτα; κι οδηγούμαστε στο σημαντικό ρόλο των βιταμινών στην ΥΓΕΙΑ μας. Τονίζουμε ιδιαίτερα στα παιδιά ότι πρέπει να προτιμάμε εποχιακά λαχανικά και φρούτα αφού παίρνουμε όλες τις θρεπτικές ουσίες των τροφίμων( βιταμίνες) και είναι πιο γευστικά
Παρουσιάζουμε στα παιδιά μία παράσταση κουκλοθεάτρου με θέμα τις βιταμίνες . Ο ενθουσιασμός των παιδιών μας οδηγεί στην κατασκευή των βιταμινών. Στη συνέχεια τα παιδιά παρουσιάζουν τη δική τους βιταμίνη στο κουκλοθέατρο.
Ως δραστηριότητα αναστοχασμού ασχολούμαστε με το διαδραστικό παιχνίδι:
6ο εργαστήριο
Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται η κ Σοφία, επισκέπτρια υγείας από το Κ.Υ. Σιδηροκάστρου. Η συζήτηση στην ολομέλεια είναι σχετική με την υγεία. Τι πρέπει να κάνουμε για να φροντίσουμε και να προστατεύσουνε την υγεία μας; Τα νήπια απαντούν με όσα έμαθαν Η συζήτηση μας βοηθά να κάνουμε μία γενική ανακεφαλαίωση-επανάληψη των εργαστηρίων που προηγήθηκαν. Η κ. Σοφία (εκτός από την υγιεινή διατροφή και την άσκηση) συμπληρώνει με επιπλέον πληροφορίες για τη φροντίδα της υγείας μας : καθαριότητα, αρκετό ύπνο και επίσκεψη στο γιατρό όταν αρρωσταίνουμε.
Την ευχαριστούμε πολύ για τα δωράκια που χάρισε στα παιδιά.
Δημιουργούμε με τη βοήθεια του Τροφούλη και της Τροφούλας το χάρτη της υγείας
Η δημιουργία των συνθημάτων(δραστηριότητα αναστοχασμού) άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά γι αυτό δημιουργούμε κι άλλα με τη βοήθεια της νηπιαγωγού……….
7ο εργαστήριο
Ο Ρούλης και η Ρούλα μας ενθαρρύνουν να δημιουργήσουμε ένα δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Κάποιο νήπιο μας φέρνει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι από το σπίτι του για να να το παρατηρήσουμε και να φτιάξουμε το δικό μας. Αφού το παρατηρήσαμε καλά, δημιουργούμε το δικό μας.
Η νηπιαγωγός στην ολομέλεια με τη βοήθεια των παιδιών (απαντήσεις στο τι είναι η υγιεινή διατροφή), επικαλώντας τη ρουτίνα σκέψης:” τότε νόμιζα-τώρα ξέρω” δημιουργεί ένα νέο εννοιολογικό χάρτη με τη βοήθεια της τεχνολογίας στην ολομέλεια της τάξης εξηγώντας στα παιδιά τα βήματα που ακολουθεί. Γίνεται σύγκριση του αρχικού εννοιολογικού χάρτη (προϋπάρχουσες γνώσεις) και του τελικού εννοιολογικού χάρτη (νέες γνώσεις που αποκτήθηκαν).
Επίσης παίζουμε το παιχνίδι:” Βασιλιά, βασιλιά με τα 12 σπαθιά” αφού το διασκευάσαμε.
Δίνουμε ένα σύντομο και απλό φύλλο αυτοαξιολόγησης στα παιδιά κι ένα ερωτηματολόγιο για στους γονείς τα οποία μαζί με τα φύλλα εργασίας θα συγκεντρωθούν στο φάκελο δεξιοτήτων του νηπίου.
Βιβλία που χρησιμοποιήσμε , στη διάρκεια των εργαστηρίων.
Επίσης οι δραστηριότητες των εργαστηρίων έδωσαν την ευκαιρία να ασχοληθούμε επιπλέον με το σώμα και το τι υπάρχει μέσα σε αυτό (όργανα, σκελετός).
Ας προστατευθούμε όλοι μας κάτω από την ομπρέλα της υγιεινής διατροφής!
Αφήστε μια απάντηση