Στο πλαίσιο του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος του Νηπιαγωγείου, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης και υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία και στο χρονικό διάστημα που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ», σε τρεις (3) διδακτικές ώρες, κατανεμημένες δύο (2) με τρεις (3) φορές την εβδομάδα.
Πιο αναλυτικά οι δεξιότητες που καλλιεργούνται μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στους τέσσερις (4) ακόλουθους Κύκλους Δεξιοτήτων:
- Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
- Φροντίζω το Περιβάλλον
- Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
- Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.
Κατά τη χρονική περίοδο Οκτώβριος-Νοέμβριος του σχολικού έτους 2021-22 Από το θεματικό κύκλο Ευ ζην θα ασχοληθούμε με την υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα με τον τίτλο : “Σώμα γερό, μυαλό δυνατό”
Βασικός σκοπός του θεματικής ενότητας είναι: οι μικροί μαθητές να υιοθετήσουν συνήθειες υγιεινής διατροφής στη ζωή τους, με έμφαση στο δεκατιανό. Να συνειδητοποιήσουν το σημαντικό ρόλο της διατροφής στη θεμελίωση της υγεία τους και να καλλιεργήσουν την αυτομέριμνα .
Επιπλέον, μέσα από τις δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, θα επιδιωχθεί να κατανοήσουν το σημαντικό ρόλο της φυσικής άσκησης (παιχνίδι, αθλητισμός,) αλλά και του ύπνου στη θεμελίωση της υγείας.
Σχέδιο_Δράσης 3ου νηπιαγωγείου
Αφήστε μια απάντηση