Τη τρέχουσα σχολική χρονιά το νηπιαγωγείο μας θα συμμετέχει στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο ” Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ”
Σκοπός του Δικτύου:
Σκοπός του είναι να γίνει μια κοινότητα μάθησης και ένα πεδίο για γόνιμο προβληματισμό, επιμόρφωση, συνεργασία, δημιουργικότητα και ανταλλαγή ιδεών ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και σε εξειδικευμένους επιστήμονες στο χώρο των ΤΠΕ και του Διαδικτύου προκειμένου να επιτευχθεί αλλαγή στάσης από τους χρήστες στη χρήση του Διαδικτύου και πρόληψης των κινδύνων από την αλόγιστη χρήση του.
Στόχος του Δικτύου:
Στοχεύει στην ενημέρωση-επιμόρφωση εκπαιδευτικών, τη βιωματική ενασχόληση των μαθητών καθ΄ όλη τη διάρκειας φοίτησης στην Π/θμια κ Δ/θμια Εκπαίδευση αλλά και των γονέων τους, σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, τρόπους και πρακτικές πρόληψης κινδύνων σε σχέση με τα κοινωνικά δίκτυα αλλά και άλλα σχετικά φαινόμενα.
Τι είναι το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο:
Είναι ένα αδειοδοτημένο, από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας κ Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης και Αν. Μακεδονίας κ Θράκης, Δίκτυο δημόσιων σχολείων, Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 2014, είναι σε εθελοντική βάση, μη χρηματοδοτούμενο και συντονίζεται από στελέχη της εκπαίδευσης, (Σχολικούς Συμβούλους, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου) αλλά και από εκπαιδευτικούς .
Αρχικές δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν στο σχολείο μας: εξερευνήσαμε τις προυπάρχουσες γνώσεις των παιδιών.Έπειτα πήγαμε στη γωνιά του υπολογιστή που έχουμε στην παρεούλα μας και ονομάσαμε τα μέρη που τον αποτελούν.Στη συνέχεια γίνανε τα παιδιά τα μέρη του υπολογιστή και δίνανε εντολές για να εκτελεστούν εργασίες . Τονίσαμε ότι αν λείπει ένα από αυτά τα κομμάτια -μέρη ο Η/Υ δεν μπορεί να λειτουργήσει.
Αναφερθήκαμε στο τι μπορούμε να κάνουμε με τον υπολογιστή και γιατί τον χρησιμοποιούμε.
Καταγράψαμε ποια συσκευή χρησιμοποιούν τα παιδιά στο σπίτι τους και τι κάνουν..
Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το κινητό για να παίζουν παιχνίδια ή να βλέπουν κινούμενα σχέδια.
Καταγράψαμε την καθημερινότητα των παιδιών χωρίς τον υπολογιστή και με τον υπολογιστή.
Το κάθε παιδί έβαλε ένα τουβλάκι στην κατηγορία που νομίζει όπου ανήκει….Τα περισσότερα παιδιά ανήκουν στην κατηγορία όπου στην καθημερινότητα τους δεν εντάσσεται ο υπολογιστής.
Διερευνήσαμε ποια εικονίδια ή λογότυπους γνωρίζουν και τι σημαίνει το καθένα.Τα περισσότερα παιδιά γνώριζαν το σύμβολο του youtube.
.Επίσης το υλικό (αφίσες, βίντεο παραμύθια ) από το safe internet4kids μας βοήθησαν ιδιαίτερα…
Προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τι είναι το διαδίκτυο – internet και να το αναπαραστήσουμε με απλό τρόπο…
Στο ερώτημα :τι μου αρέσει να κάνω περισσότερο στον υπολογιστή; τα περισσότερα παιδιά απάντησαν ότι στον υπολογιστή παίζουν παιχνίδια .(οι καταγραφές μας)
καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα περισσότερα παιδιά χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για να παίζουν παιχνίδια.
Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να διαβάσουμε το παραμύθι: Με μόνο φίλο τον υπολογιστή το οποίο άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά .Προχωρήσαμε λοιπόν στη δραματοποίηση του ………….
Προετοιμάσαμε το δωμάτιο και το γραφείο του Τάσου (πρωταγωνιστή του παραμυθιού )με τους αγαπημένους ήρωες του παιχνιδιού και τη συσκευασία του παιχνιδιού.
Σκηνές από τη δραματοποίηση του παραμυθιού θα ακολουθήσουν παρακάτω…………
Επίσης προχωρήσαμε στην ομαδική εργασία ως συμπέρασμα του παραμυθιού :Με μόνο φίλο τον υπολογιστή που αναφέρεται στον εθισμό από τα βιντεοπαιχνίδια ( εθισμός )
Ο Τάσος στο δωμάτιο του, στον κόσμο του υπολογιστή….
Η ζωή έξω από τον υπολογιστή ….(στο παράθυρο του Τάσου)
Το χρονόμετρο στα ποδαράκια του πουλιού λέει στον Τάσο…..
Το μήνυμα : ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ
Αφήστε μια απάντηση