Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα 2025 (EU Code Week), συμμετέχουμε στην εκδήλωση Code book (Coding with our favorite book) σχεδιάζοντας μια δημιουργική και διαθεματική δραστηριότητα με στόχο την εισαγωγή βασικών εννοιών αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού. Αξιοποιήσαμε το αγαπημένο παραμύθι “Ο Μικρός Πρίγκιπας” του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ (εκδ. Μίνωας), ως αφόρμηση για αφήγηση ιστορίας (storytelling) και σειροθέτηση γεγονότων, δημιουργώντας μια παιγνιώδη εμπειρία μάθησης, όπου τα παιδιά εργάζονται συνεργατικά και “προγραμματίζουν” ένα ρομπότ να ακολουθήσει τη ροή της ιστορίας. Φώτο εδώ.

Αφού διαβάσαμε με τα παιδιά το παραμύθι “Ο Μικρός Πρίγκιπας”, επιλέξαμε μαζί βασικές εικόνες από την ιστορία — όπως τον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα, το τριαντάφυλλο, τους διάφορους πλανήτες που επισκέπτεται, την αλεπού κ.ά. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα ψηφιακό παιχνίδι σειροθέτησης, όπου τοποθετούσαν τις εικόνες με βάση τη σωστή χρονική σειρά των γεγονότων.

Τέλος, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες και σχεδίασαν έναν “χάρτη διαδρομής” για το ρομποτάκι Bee-Bot, με στόχο να το προγραμματίσουν ώστε να κινηθεί ακολουθώντας τη σωστή σειρά των εικόνων από την ιστορία.
Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, τα παιδιά:
- Έμαθαν μέσα από τη διαδικασία της δοκιμής και του λάθους να εντοπίζουν και να διορθώνουν τα λάθη τους, ενισχύοντας έτσι την κριτική τους σκέψη και την επίλυση προβλημάτων.
- Εξοικειώθηκαν, μέσα από τη σειροθέτηση εικόνων και τον σχεδιασμό της διαδρομής του ρομπότ, με την έννοια της διαδικασίας βήμα προς βήμα (αλγοριθμική σκέψη), κατανοώντας τη σημασία της σωστής σειράς ενεργειών.
- Ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού, όπως οι κατευθύνσεις, οι εντολές, η εκτέλεση και ο έλεγχος.
- Ανέπτυξαν, εργαζόμενα σε ομάδες, δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, ενεργητικής ακρόασης και συλλογικής λήψης αποφάσεων, ενισχύοντας τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες.



