Ταξιδεύω με την Αρέθουσα…

Πρόγραμμα  Δεξιοτήτων του Θεματικού Άξονα “Παγκόσμια & Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά” με τίτλο : «Μικροί Επιστήμονες σε δράση: Ταξιδεύω με την Αρέθουσα»

Στόχοι:

1.Προσωπική και κοινωνική ενδυνάμωση. Να αναπτύξουν  οι μαθητές/τριες το αίσθημα του «ανήκειν» (κοινωνική ταυτότητα).

2. Φυσικές Επιστήμες: Νερό. Ιδιότητες και χρήσεις του νερού παλαιότερα και σήμερα στην πόλη της Χαλκίδας.

3. Τεχνολογίες πληροφοριών και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Να αναζητούν οι μαθητές/τριες πληροφορίες σε διάφορες μορφές (κείμενο, εικόνα, βίντεο, ήχο) και να τις παρουσιάζουν.

4. Μαθηματικά : Χώρος. Ανάγνωση χαρτών. Να εντοπίζουν οι μαθητές/τριες θέσεις και διαδρομές.

5. Γλώσσα: Κατανόηση πληροφοριακών κειμένων με θέμα «Ο άνθρωπος και η ταυτότητα του». Παραγωγή  πληροφοριακών κειμένων (παιχνίδια ρόλων, παρουσιάσεις, περιγραφές, ποιήματα, τραγούδια κ.α.) και γραπτού λόγου ( αφίσες, πινακίδες κ. α). Κατανόηση γραπτού λόγου (πινακίδες, έντυπα-λογαριασμοί, διαφημίσεις, παραμύθια  κ. α.)

6.Τέχνες: Εικαστικά ( υλικά, μέσα, τεχνικές, έργα τέχνης). Θέατρο (συνδυασμός σκέψης και έκφρασης). Μουσική (μουσικός πολιτισμός).

7. Συμμετοχή της οικογένειας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γνωριμία του άλλου, συνεργασία.

Δραστηριότητες

1. Γνωριμία με την ελληνική μυθολογία και την Αρέθουσα.

2. Η Αρέθουσα έρχεται στην τάξη και μας αφηγείται τους μύθους που έχουν δημιουργήσει γι’ αυτήν στην αρχαιότητα.

Μύθος Αρέθουσας και Αλφειού. Μύθος Χαλκιδέων για Αρέθουσα και Ποσειδώνα.

20230502 1156383. Μαθαίνω και δημιουργώ με την Αρέθουσα.

Περισσότερες φώτο εδώ.

3. 1. Μουσική ακρόαση του έργου του Szymanowski – la fontaine d’Aréthuse.

20230505 124233

3. 2. Νομίσματα με την Αρέθουσα

20230518 110004

3. 3. Μέσα από τη δίνη του νερού των πηγών της Αρέθουσας μαθαίνουμε για την σπείρα και την αναζητούμε σε παρελθόν και παρόν. Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο.

Περισσότερες φώτο εδώ.

20230505 104706 20230509 112255

3. 4. Σπείρες και Τέχνη. “Το Δέντρο της Ζωής” του Klimt.

20230510 085226 20230510 085719

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. 5. Σπείρες σε δραστηριότητα ανεστραμμένης τάξης

Περισσότερες φώτο εδώ.

Δημητρης 1

Νικόδημος 3

4. Αναζητούμε τη γεωγραφική θέση της χώρας και της πόλης μας.

Βρίσκουμε στον χάρτη την αποικία των Χαλκιδέων στην Κάτω Ιταλία. Περισσότερες φώτο εδώ.20230504 095243 20230504 095337

20230515 112151

5. Μαθαίνουμε την Αρχαία ελληνική γλώσσα και τις συνήθειες των προγόνων μας με την Φανή.

20230524 100829

6. Γνωρίζουμε τον Ερμή του Πραξιτέλη. Παίζουμε τους γλύπτες και τα αγάλματα.

Περισσότερες φώτο εδώ.

20230524 100836

20230516 111506 20230516 111807 20230516 112148 20230516 112604

7. Αγγεία στην αρχαιότητα

Περισσότερες φώτο εδώ.

20230531 104738 20230531 105008

8. Δραστηριότητες Ανεστραμμένης τάξης. Ενεργή συμμετοχή γονέων στο Πρόγραμμα

Για τις ανάγκες του Προγράμματος δημιουργήθηκαν 3 ομάδες που  αποτελούνταν από μαθητές/τριες και γονείς. Η κάθε ομάδα δούλεψε συνεργατικά ένα θέμα σύμφωνα με τις οδηγίες που της δόθηκαν. Οι συμμετέχοντες/ουσες  επικοινώνησαν, συναντήθηκαν και αναζήτησαν πληροφορίες μέσα στην πόλη μας και το διαδίκτυο για το θέμα που τους ανατέθηκε. Υπήρχε μεγάλη ελευθερία στον τρόπο που θα δουλέψει η ομάδα, ώστε να αξιοποιηθούν ιδέες μικρών και μεγάλων. Σκοπός ήταν να γνωριστούν καλύτερα τα μέλη των ομάδων, να συνεργαστούν και να εκφραστούν. Στο τέλος, η κάθε ομάδα παρουσίασε στην τάξη με αφίσα ή φωτογραφίες και βίντεο το θέμα της. Στην παρουσίαση αυτή παρευρέθηκαν και οι γονείς και μας μίλησαν για τα συναισθήματα τους από την εμπειρία αυτή και έγινε αξιολόγηση/ανατροφοδότηση της δράσης από μικρούς και μεγάλους.

1η ομάδα: Θέμα: Η ΑΡΕΘΟΥΣΑ ΖΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ( πού την συναντάμε στην πόλη μας;)

Παρουσίαση. Περισσότερες φώτο εδώ.20230511 091621

Καταγραφή 2

2η ομάδα: Θέμα: ΤΡΕΧΕΙ ΤΡΕΧΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ…. (Πού συναντάμε το νερό στην Χαλκίδα παλιά και τώρα).

Παρουσίαση. Περισσότερες φώτο εδώ.

20230517 091831Καταγραφή 3

3η ομάδα: Θέμα: Η ΑΡΕΘΟΥΣΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ…. ( Ο πολιτισμός της Χαλκίδας στην Ιταλία)

Παρουσίαση. Περισσότερες φώτο εδώ.

20230526 105948

Καταγραφή 420230526 13085620230526 130954

20230526 131007

20230526 13090220230526 130917

20230526 114858

9. Τα 6 καπέλα σκέψης του de Bono. Συζητάμε το θέμα του αποικισμού και αποφασίζουμε να τολμήσουμε να ταξιδέψουμε για την Ιταλία..

Περισσότερες φώτο εδώ.

20230509 080544

20230524 103649 20230524 104023 20230524 104707 20230524 105044 20230524 110221

10. Ταξιδεύω με μια πεντηκόντορο (αρχαία καράβια)

Περισσότερες φώτο εδώ.

20230524 095238 20230525 092453

11. Γνωρίζουμε την μουσική της Κάτω Ιταλίας και χορεύουμε Ταραντέλα με το συγκρότημα encardia που επισκέφτηκαν την πόλη μας. Χορεύουμε σε σχηματισμό σπείρας το Καβοντορίτικο χορό της Εύβοιας.

Περισσότερες φώτο εδώ.

20230529 104626

12. Επίσκεψη στο Μουσείο Αρέθουσα της Χαλκίδας.

Περισσότερες φώτο εδώ.

Οι μικροί Επιστήμονες του 14ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Αρέθουσα για να κάνουν την έρευνα τους για την αρχαία Χαλκίδα, λύνοντας γρίφους και κάνοντας παρατηρήσεις. Ταξίδεψαν με μια πεντηκόντορο για την Κάτω Ιταλία, συνάντησαν τους ντόπιους κατοίκους και αν και στην αρχή δεν τους υποδέχτηκαν πολύ φιλικά, κατάφεραν να φτιάξουν την αποικία τους με ειρηνικά μέσα. Μια μοναδική εμπειρία στο Μουσείο της πόλης μας, που για λίγη ώρα μετατράπηκε σε ένα διαδραστικό παιδικό Μουσείο.

20230607 084704 20230607 085144 20230607 085204 20230607 092826 20230607 094700

20230607 085942 20230607 095122 20230607 103514 1

 

13. Τα δάκρυα της Λεμονιάς με την συνεργασία θεατροπαιδαγωγού.

Τα δάκρυα της Λεμονιάς

14. Παιχνίδια με το νερό. Δραστηριότητες για το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Καλό Καλοκαίρι