CODE WEEK 2024

CODEWEEK 2024

Το σχολείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με τις παρακάτω δραστηριότητες:

1.”ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ”



Λήψη αρχείου

Codeweek 2024 Ασπρογάλανο πανί

Mε αφορμή την Εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου μιλήσαμε για ένα πολύ σημαντικό σύμβολο που έχει κάθε χώρα, τη σημαία της. Παρατηρήσαμε σημαίες χωρών από όλο τον κόσμο ,κάναμε συγκρίσεις ως προς τα χρώματα ,τα σύμβολα, βρήκαμε τις ίδιες σημαίες και δημιουργήσαμε ζευγάρια κλ.π.

Στο τέλος ασχοληθήκαμε φυσικά με τη δική μας σημαία .Για να θυμούνται καλύτερα τα παιδιά τα χρώματα ,τον αριθμό των γραμμών και το σύμβολο της σημαίας μας είδαμε στο διαδίκτυο την ιστορία «Το Ασπρογάλανο πανί» της Γαλάτειας Σουρέλη που έχει οπτικοποιήσει μια συνάδελφος νηπιαγωγός η κ. Βάγια Πατσιά.

Στη συνέχεια εκφράστηκαν καλλιτεχνικά ,ζωγραφίζοντας το ποίημα «Ασπρογάλανο πανί»

Στην επόμενη δραστηριότητα μια ομάδα παιδιών αφηγήθηκε εκ νέου την ιστορία, τοποθετώντας σε χρονολογική σειρά τις εικόνες της ιστορίας που τους δόθηκαν .

Τα υπόλοιπα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν τη σωστή διαδρομή με βελάκια για την εξέλιξη της ιστορίας «Το ασπρογάλανο πανί», προγραμματίζοντας τη μελισσούλα Beebot ώστε να περάσει από κάθε εικόνα με τη σωστή χρονολογική σειρά .

Όλες αυτές οι δραστηριότητες βοήθησαν τα παιδιά να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα τους, την  κριτική και λογική τους σκέψη ,να  συνεργαστούν, να αναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης και υπολογιστικής σκέψης προκειμένου να κωδικοποιήσουν τη διαδρομή για να αφηγηθούν την ιστορία , εξασκήθηκαν στον προσανατολισμό, στην οργανωτική ικανότητα και στις βασικές αρχές της κωδικοποίησης και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο.

                                               2.”STEAM AND 4 SEASONS”

https://blogs.sch.gr/10nipnioniasmag/files/2024/10/STEAM-AND-4-SEASONS-CODEWEEK.pdf STEAM and 4 Seasons 1

 

Στα πλαίσια επεξεργασίας της θεματικής ενότητας «Φθινόπωρο» και του E-twinning project «STEM AND 4 SEASONS» τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν ατομικά σε 4 φύλλα εργασίας pixel art, σύμφωνα με τον αριθμητικό- χρωματικό κώδικα που υπήρχε στο πάνω μέρος της εργασίας για  να ανακαλύψουν την κρυμμένη φθινοπωρινή εικόνα. Τα παιδιά έπρεπε να αντικαθιστούν τον κάθε αριθμό με το κατάλληλο χρώμα που υπήρχε στον κώδικα.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις  ομάδες ,όσα και τα φύλλα εργασίας  και  κάθε ομάδα είχε διαφορετικό σχέδιο. Έτσι ,μετά τον χρωματισμό των pixels, στην μία ομάδα η εικόνα που ανακαλύφθηκε ήταν ένα κόκκινο μήλο, στην άλλη ένα φθινοπωρινό, τρίχρωμο φύλλο, στην τρίτη ένα σαλιγκάρι και στην τέταρτη  ένα κόκκινο κι ένα κίτρινο μήλο.

Στη συνέχεια σε ένα 5ο  φύλλο εργασίας, υπήρχε ένα πλέγμα με τετράγωνα(5*4) και κάτω από αυτό βέλη κατευθύνσεων. Σε ένα τετραγωνάκι του πλέγματος υπήρχε σχεδιασμένο ένα σκιουράκι και σε ένα άλλο τετραγωνάκι ένα βελανίδι. Μία ομάδα παιδιών έπρεπε να κόψουν τα βέλη και να τα κολλήσουν στα τετράγωνα  με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγήσουν το σκιουράκι στο βελανίδι. Κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του διαδρομή. Στο τέλος όλες οι ομάδες παρουσίασαν τις εργασίες τους στην ολομέλεια

Οι παραπάνω δραστηριότητες έγιναν με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Στο πιο κάτω βίντεο μπορείτε να δείτε όλα τα στάδια καθώς και τα τελικά αποτελέσματα των δραστηριοτήτων:

 

 

 

 

Τιμώντας την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας !!!

Μέσα από διάφορες δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας προσεγγίσαμε με τα παιδιά το Έπος του 40 αλλά και τις έννοιες πόλεμος και ειρήνη και τις συνέπειες αρνητικές και θετικές αντίστοιχα  που έχουν στην ανθρωπότητα.Ασχοληθήκαμε με  το εθνικό μας σύμβολο,την σημαία μας  στην οποία ήταν αφιερωμένη και η φετινή μας γιορτή .Όλες οι δραστηριότητές μας  περιλαμβάνονται στο πιο κάτω βίντεο

“STEAM and 4 Seasons” -E-Twinning Project

collaborative logo

Το πρώτο ευρωπαϊκό  E-Twinning έργο μας τη φετινή σχολική χρονιά έχει τίτλο “STEAM and 4 Seasons” Ιδρύτριες  του έργου είναι η κ. Τζολάλη Βασιλική από το 6ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς και η κ. Simona Rohrmann από το νηπιαγωγείο  Gradinita Brandusa στη Ρουμανία .Στο έργο συμμετέχουμε 14 εκπαιδευτικοί με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας από  Ελλάδα, Κύπρο,Ρουμανία, Ιταλία, Μάλτα, Ισπανία, Βουλγαρία και Πορτογαλία

Κύριος στόχος του έργου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα βασικά χαρακτηριστικά των εποχών μέσω δραστηριοτήτων STEAM Μέσα από διάφορες συνεργατικές δραστηριότητες, θα μπορούν σιγά σιγά να περιγράφουν απλά φυσικά φαινόμενα ,να καταγράφουν τις αλλαγές του καιρού ,θα πειραματιστούν με ποικίλα υλικά , θα δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα και θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας για την παραγωγή καλλιτεχνικών δημιουργημάτων ,παιχνιδιών και επικοινωνία με συνομηλίκους από διαφορετικές χώρες.

Το βίντεο προώθησης του έργου από την Ιδρύτρια του

(περισσότερα…)

Επίσκεψη του Δημάρχου Αχιλλέα Μπέου στο νηπιαγωγείο μας !!!

Στις 24 Οκτωβρίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε το νηπιαγωγείο μας και το συστεγαζόμενο 7ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας το  Δήμαρχο  Βόλου κ. Αχιλλέα Μπέο με στελέχη του Δημοτικού Συμβουλίου και υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου  μας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση των μαθητών της Β’ Δημοτικού, οι οποίοι  έστειλαν επιστολή στο  Δήμαρχο μας  ζητώντας του να μας φέρει κάδους ανακύκλωσης και λουλούδια για να ομορφύνουμε τον περιβάλλοντα χώρο του διδακτηρίου μας.

Ο κ.Μπέος ανταποκρίθηκε στο αίτημα των παιδιών και μας επισκέφτηκε μαζί με τα πολύτιμα δώρα που ζήτησαν τα παιδιά .Ως συστεγαζόμενα σχολεία το υποδεχτήκαμε όλοι με μεγάλη χαρά και τα παιδιά συνομίλησαν μαζί του, του έθεσαν ερωτήματα και τον ευχαρίστησαν για όλα όσα μας πρόσφερε απλόχερα .Ο Δήμαρχος μας μίλησε  στα παιδιά με λόγια απλά για την αξία  προστασίας του περιβάλλοντος και πόσο σημαντικό είναι όλοι μας ,από τόσο μικρή ηλικία να συμμετέχουμε ενεργά σε δράσεις που προάγουν την αειφορία.

Στη συνέχεια με την πολύτιμη βοήθεια των υπαλλήλων της υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου μας ,τα παιδιά νηπιαγωγείου και Δημοτικού σχολείου συνεργάστηκαν και φύτεψαν τα όμορφα λουλούδια που μας έφερε ο κ. Μπέος .Μέσα από τέτοιες δράσεις τα παιδιά ευαισθητοποιούνται σε θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος ,μαθαίνουν να συνεργάζονται και να γίνονται υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες .



Λήψη αρχείου

Εθελοντικός καθαρισμός Ακτής 2024!!!

Στις 18 Οκτωβρίου 2024 ,το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στον Εθελοντικό Καθαρισμό Ακτής που διοργανώνεται παγκοσμίως από την Ocean Conservancy και στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε από τις 21 Σεπτεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2024. Η HELMEPA, ως Εθνικός Συντονιστής για 34η συνεχή χρονιά, συντονίζει τον Παγκόσμιο Εθελοντικό Καθαρισμό Ακτών στη χώρα μας, το μεγαλύτερο εθελοντικό γεγονός αυτού του είδους, με τη συμμετοχή πάνω από 18 εκατομμύρια εθελοντές σε όλον τον κόσμο!Η δράση υλοποιήθηκεμαζί με τα παιδιά όλου του Δημοτικού Σχολείου .Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, Νηπιαγωγείο και Α-Β Τάξη και καθαρίσαμε τη μια παραλία του Αναύρου και οι υπόλοιπες τάξεις τη 2η παραλία

Για τη δράση μας αυτή λάβαμε και το Πιστοποιητικό Συμμετοχής μας



Λήψη αρχείου

 

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής!!!

Κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής . Η συγκεκριμένη ημέρα ιδρύθηκε το 1945 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ με στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη μας. Μέσω των πολυάριθμων εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων που διοργανώνονται με αφορμή την ημέρα αυτή, ο FAO στοχεύει στην παγκόσμια ευαισθητοποίηση διαδίδοντας, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό μήνυμα.
Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Επισιτισμού – Διατροφής για το 2024, είναι:
Δικαίωμα στην τροφή για μία καλύτερη ζωή και ένα καλύτερο μέλλον «Να μην μένει ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΙΣΩ»

Έχοντας ασχοληθεί με τα φρούτα και τους καρπούς του Φθινοπώρου ,οι δραστηριότητες μας επεκτάθηκαν και στην υγιεινή διατροφή και τις ωφέλειες που έχει για την υγεία του σώματος , των δοντιών μας, αλλά και την ψυχική μας υγεία και τις ωφέλειες στο περιβάλλον .Η κ. Ζωή, ως σχολική νοσηλεύτρια μίλησε στα παιδιά για τα οφέλη τις υγιεινής διατροφής σε όλα τα παραπάνω  επίπεδα .



Λήψη αρχείου

Φρούτα και καρποί του Φθινοπώρου!!!

Η ώρα του δεκατιανού γεύματος αποτελεί πάντα αφορμή για ποικίλες συζητήσεις για τη υγεία του σώματος και των δοντιών μας .Τα περισσότερα  παιδιά μας έχουν, ευτυχώς, πάντοτε στο πρωινό τους  ένα ή περισσότερα φρούτα. Έτσι δόθηκε πολύ εύκολα η αφορμή να ξεκινήσουμε τη συζήτηση και να υλοποιήσουμε μια σειρά από δραστηριότητες για τα φρούτα και τους καρπούς του φθινοπώρου .



Λήψη αρχείου

 

 

Η ΕΟΔ Μαγνησίας μας συμβουλεύει για το σεισμό!!!

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον κ.Στούμπο Γιάννη και την κ. Πρίντζου Έλενα ,δύο μέλη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης (ΕΟΔ)του Παραρτήματος Μαγνησίας ,οι οποίοι μας   ενημέρωσαν  μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση για το σεισμό και όλα όσα οφείλουμε να κάνουμε πριν,κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό ,για την αντιμετώπισή του και την προστασία μας .

Μετά την παρουσίαση,συμμετείχαμε όλοι μαζί ,με τα παιδιά και τους/τις εκπαιδευτικούς του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου ,σε άσκηση εκκένωσης του σχολικού μας κτηρίου ,υπό την καθοδήγηση των διασωστών ,εφαρμόζοντας σε πραγματικές συνθήκες όλα όσα μας έμαθαν και διορθώνοντας τα λάθη μας…

Δραστηριότητες για το όνομα και το αρχικό του γράμμα!!!

Το όνομα του κάθε παιδιού είναι σημαντικό για την συνειδητοποίηση της ατομικής τους υπόστασης και ταυτότητας γι’ αυτό και από την αρχή της χρονιάς υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο πολλές και ποικίλες δραστηριότητες – παιχνίδια σχετικά με αυτό. Η αναγνώριση του ονόματος επίσης είναι σημαντική για την εξέλιξη ποικίλων δραστηριοτήτων καθημερινά στο νηπιαγωγείο .

Παιγνιώδεις δραστηριότητες με τα ονόματα των παιδιών



Λήψη αρχείου

Παιχνίδια με το αρχικό γράμμα των ονομάτων τους



Λήψη αρχείου

Η ιστορία του ονόματος του κάθε παιδιού .



Λήψη αρχείου

Από μια γραμμούλα ξεκινούν όλα !!!

Με αφορμή το παραμύθι “Το ταξίδι μιας κόκκινης γραμμής” ασχολούμαστε με τα είδη των γραμμών για να μπορούν στη συνέχεια τα παιδιά να δημιουργούν με γραμμές τα δικά τους καλλιτεχνήματα χωρίς να αισθάνονται ανασφάλεια πως δεν μπορούν να τα καταφέρουν

 



Λήψη αρχείου