CODE WEEK 2024
Το σχολείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με τις παρακάτω δραστηριότητες:
1.”ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ”
Mε αφορμή την Εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου μιλήσαμε για ένα πολύ σημαντικό σύμβολο που έχει κάθε χώρα, τη σημαία της. Παρατηρήσαμε σημαίες χωρών από όλο τον κόσμο ,κάναμε συγκρίσεις ως προς τα χρώματα ,τα σύμβολα, βρήκαμε τις ίδιες σημαίες και δημιουργήσαμε ζευγάρια κλ.π.
Στο τέλος ασχοληθήκαμε φυσικά με τη δική μας σημαία .Για να θυμούνται καλύτερα τα παιδιά τα χρώματα ,τον αριθμό των γραμμών και το σύμβολο της σημαίας μας είδαμε στο διαδίκτυο την ιστορία «Το Ασπρογάλανο πανί» της Γαλάτειας Σουρέλη που έχει οπτικοποιήσει μια συνάδελφος νηπιαγωγός η κ. Βάγια Πατσιά.
Στη συνέχεια εκφράστηκαν καλλιτεχνικά ,ζωγραφίζοντας το ποίημα «Ασπρογάλανο πανί»
Στην επόμενη δραστηριότητα μια ομάδα παιδιών αφηγήθηκε εκ νέου την ιστορία, τοποθετώντας σε χρονολογική σειρά τις εικόνες της ιστορίας που τους δόθηκαν .
Τα υπόλοιπα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν τη σωστή διαδρομή με βελάκια για την εξέλιξη της ιστορίας «Το ασπρογάλανο πανί», προγραμματίζοντας τη μελισσούλα Beebot ώστε να περάσει από κάθε εικόνα με τη σωστή χρονολογική σειρά .
Όλες αυτές οι δραστηριότητες βοήθησαν τα παιδιά να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα τους, την κριτική και λογική τους σκέψη ,να συνεργαστούν, να αναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης και υπολογιστικής σκέψης προκειμένου να κωδικοποιήσουν τη διαδρομή για να αφηγηθούν την ιστορία , εξασκήθηκαν στον προσανατολισμό, στην οργανωτική ικανότητα και στις βασικές αρχές της κωδικοποίησης και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο.
2.”STEAM AND 4 SEASONS”
https://blogs.sch.gr/10nipnioniasmag/files/2024/10/STEAM-AND-4-SEASONS-CODEWEEK.pdf 
Στα πλαίσια επεξεργασίας της θεματικής ενότητας «Φθινόπωρο» και του E-twinning project «STEM AND 4 SEASONS» τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν ατομικά σε 4 φύλλα εργασίας pixel art, σύμφωνα με τον αριθμητικό- χρωματικό κώδικα που υπήρχε στο πάνω μέρος της εργασίας για να ανακαλύψουν την κρυμμένη φθινοπωρινή εικόνα. Τα παιδιά έπρεπε να αντικαθιστούν τον κάθε αριθμό με το κατάλληλο χρώμα που υπήρχε στον κώδικα.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες ,όσα και τα φύλλα εργασίας και κάθε ομάδα είχε διαφορετικό σχέδιο. Έτσι ,μετά τον χρωματισμό των pixels, στην μία ομάδα η εικόνα που ανακαλύφθηκε ήταν ένα κόκκινο μήλο, στην άλλη ένα φθινοπωρινό, τρίχρωμο φύλλο, στην τρίτη ένα σαλιγκάρι και στην τέταρτη ένα κόκκινο κι ένα κίτρινο μήλο.
Στη συνέχεια σε ένα 5ο φύλλο εργασίας, υπήρχε ένα πλέγμα με τετράγωνα(5*4) και κάτω από αυτό βέλη κατευθύνσεων. Σε ένα τετραγωνάκι του πλέγματος υπήρχε σχεδιασμένο ένα σκιουράκι και σε ένα άλλο τετραγωνάκι ένα βελανίδι. Μία ομάδα παιδιών έπρεπε να κόψουν τα βέλη και να τα κολλήσουν στα τετράγωνα με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγήσουν το σκιουράκι στο βελανίδι. Κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του διαδρομή. Στο τέλος όλες οι ομάδες παρουσίασαν τις εργασίες τους στην ολομέλεια
Οι παραπάνω δραστηριότητες έγιναν με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
Στο πιο κάτω βίντεο μπορείτε να δείτε όλα τα στάδια καθώς και τα τελικά αποτελέσματα των δραστηριοτήτων:



