Το Νηπιαγωγείο μας στον Εκπαιδευτικό Διαγωνισμό Ρομποτικής WRO

To Νηπιαγωγείο Όσσας 

στον
Περιφερειακό Διαγωνισμό
Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

 

 

Το Νηπιαγωγείο Όσσας είχε την τιμή να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 7 Νηπιαγωγεία από όλη την Κεντρική Μακεδονία, τα οποία συμμετείχαν στον Περιφερειακό διαγωνισμό Ρομποτικής Κεντρικής Μακεδονίας του WRO Hellas που φιλοξένησε το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ανατόλια την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2019 και τελεί υπό την αιγίδα του Πρέδρου της Δημοκρατίας. Να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά που συμμετέχουν Νηπιαγωγεία στο συγκεκριμένο Διαγωνισμό σε πιλοτική κατηγορία.

 

 
Η ομάδα των νηπίων δημιούργησε μια πίστα με τα
αξιοθέατα της Όσσας και με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ, παρουσίασε τα μνημεία
του τόπου της. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές δημιούργησαν τον
πρώτο τους αλγόριθμο.
Σκοπός της δράσης
του Νηπιαγωγείου ήταν οι μαθητές να έρθουν σε δημιουργική επαφή με τις βασικές
έννοιες του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης (computational thinking), αναπτύσσοντας
παράλληλα το καλλιτεχνικό τους αισθητήριο και την ικανότητά τους να
συνεργάζονται. Επιπλέον, η δράση στόχευε στην κοινωνική ανάπτυξη των
μαθητών, καθώς δημιούργησε για τα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν μία απλή παρουσίαση
(με θέμα τα αξιοθέατα του τόπου τους) μπροστά σε μικρό κοινό, καθώς επίσης να
έλθουν σε δημιουργική επαφή με μαθητές από σχολεία άλλων περιοχών της χώρας.
 

 

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου Όσσας με προπονητές τις Νηπιαγωγούς Μαρίνα Ζαχαρία και Γρηγορία Θεοδωρίδου, παρουσίασε ένα παιχνίδι Επαυξημένης Πραγματικότητας το οποίο σχεδιάστηκε στα πλαίσια Διπλωματικής Εργασίας Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Τα νήπια με οδηγό το επιδαπέδιο ρομπότ τους μάγεψαν τους κριτές ξεναγώντας τους στα Μνημεία της Όσσας.

 

 

Μια ρομποτική βόλτα στον τόπο μας, την Όσσα, με τη βοήθεια του Beebot

Μια βόλτα στον τόπο μας….ρομποτικά

Φέτος με τα νηπιάκια της Όσσας συμμετέχουμε την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2019 στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής 2019, με θέμα “Μια βόλτα στην πόλη μου”.

 Τα παιδιά θα δημιουργήσουν ομάδες 3-6 μαθητών. Η κάθε ομάδα καλείται να παρουσιάσει την πόλη της με τα πιο σημαντικά αξιοθέατα, σύμφωνα με τη γνώμη των παιδιών. Η ομάδα θα δημιουργήσει μια πίστα και θα παρουσιάσει στην επιτροπή τα αξιοθέατα, με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο.

Σκοπός της δράσης του Νηπιαγωγείου είναι οι μαθητές να έρθουν σε δημιουργική επαφή με τις βασικές έννοιες του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης (computational thinking), αναπτύσσοντας παράλληλα το καλλιτεχνικό τους αισθητήριο και την ικανότητά τους να συνεργάζονται. Επιπλέον, η δράση στοχεύει στην κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, καθώς δημιουργεί για τα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν μία απλή παρουσίαση (με θέμα τα αξιοθέατα της πόλης τους) μπροστά σε μικρό κοινό, καθώς επίσης να έλθουν σε δημιουργική επαφή με μαθητές από σχολεία άλλων περιοχών της χώρας.

ΤΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΜΑΣ

Φάση 1: Γνωριμία με τα Μνημεία

Επιλέξαμε μια αυτούσια παρουσίαση των μνημείων της Όσσας κι αυτό γιατί τα συγκεκριμένα τρία βασικά μας κτίρια, το παλιό Δημαρχείο, ο Ναός των Ταξιαρχών και η Οικία Χατζή Χατζηχριστάκη, είναι χαραστηρισμένα μνημεία από το Υπουργείο Πολιτισμού. Παράλληλα, στο παλιό Δημαρχείο στεγάζεται η Λαογραφική Συλλογή της Όσσας, ενώ έχει δημιουργηθεί από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Όσσας “Αγία Κυράννα” και ένα ανοιχτό Μουσείο Αγροτικής Ζωής, και συγκεκριμένα έχει αναβιωθεί το παλιό παντοπωλείο. 

Τα νήπια σε δράση και σε ρόλο δημοσιογράφων, επισκέφθηκαν τα μνημεία, τα φωτογράφησαν και ετοίμασαν βίντεο παρουσίασής τους. 

Παρακάτω το βίντεο παρουσίασης της Λαογραφικής Συλλογής από τα παιδιά

Φάση 2: Οι μακέτες μας

Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις φωτογραφίες μας για να παρουσιάσουμε το χωριό μας με τη βοήθεια του Beebot. Για το λόγο αυτό επιστρατεύσαμε τους γονείς και με πολύ απλά ανακυκλώσιμα υλικά και συγκεκριμένα άδεια κουτιά συσκευασίας, δημιουργήσαμε μικρά κομψοτεχνήματα. 

Η διαδικασία που ακολουθήσαμε με τα παιδιά ήταν η ακόλουθη:

Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα θαυμάσετε παρακάτω

Το παλιό Δημαρχείο

Ο Ναός Ταξιαρχών

Το παλιό παντοπωλείο

Η Οικία Χατζή Χατζηχριστάκη

Για την Οικία Χατζή Χατζηχριστάκη συνεργαστήκαμε με τον Πολιτιστικό Σύλλογο της Όσσας και συγκεκριμένα με τον Άγγελο Μήτσα, ο οποίος μας έδωσε λεπτομέρειες και φωτογραφίες από την πρότερη κατάσταση του κτιρίου. 

Να υπενθυμίσουμε πως το συγκεκριμένο μνημείο το έχουμε υιοθετήσει ως Νηπιαγωγείο και αγωνιζόμαστε τα τελευταία 2 χρόνια για την ανάδειξη και διάσωσή του.

Ιερός Ναός Αγίας Κυράννας

Φάση 3: Ο χάρτης

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ορίσαμε τα σημεία του χάρτη από την είσοδο του χωριού και επιλέξαμε τις εικόνες. Τοποθετώντας τις στη σειρά, συνθέσαμε το χάρτη. Η εξαιρετική συνάδελφος και μαμά Γρηγορία Θεοδωρίδου, ανέλαβε το σχεδιασμό και την εκτύπωση του χάρτη σε μουσαμά.

Φάση 4: Τα σπίτια του χωριού

Τα σπίτια έγιναν αποκλειστικά από τα παιδιά από άδεια κουτιά γάλακτος.

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Εν συνεχεία, σχεδιάσαμε το παιχνίδι – κηνύγι θησαυρού, γράφοντας τους γρίφους με τους οποίους το beebot θα καθοδηγείται από μνημείο σε μνημείο. Μόνο που το πήγαμε και λίγο παραπέρα. 

Είχα την τιμή να έχω μια μαμά – νηπιαγωγό που εκπονεί το μεταπτυχιακό της στη Ρομποτική και συγκεκριμένα στην επαυξημένη πραγματικότητα. 

Το παιχνίδι βασίστηκε στο συνδυασμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επαυξημένης πραγματικότητας που αναπτύσσεται  στη Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία της Νηπιαγωγού Γρηγορίας Θεοδωρίδου με τίτλο “Αξιοποίηση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε δράσεις υβριδικού χάρτη απτών αντικειμένων και επαυξημένης πραγματικότητας” στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών  “Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης”, με κατεύθυνση “Πληροφορική και Νέες  Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση” του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με επιβλέποντα τον Αναπληρωτή καθηγητή Νικόλαο Φαχαντίδη.

Με απλά λόγια, τα νήπια σκανάρουν τα μνημεία χρησιμοποιώντας το κινητό και βλέπουν τον Λέανδρο, ο οποίος τους λέει το γρίφο για την επόμενη στάση τους. Επίσης πατώντας στο κινητό, μπορούν να δουν τα βίντεο όπου τα παιδιά παρουσιάζουν τα Μνημεία του τόπου τους.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια παρουσίαση του παιχνιδιού από τα παιδιά.

ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ; Ο Λέανδρος στο Διάστημα

Ο Λέανδρος, το λιονταράκι μας, έστειλε ένα γράμμα με το οποίο μας προσκαλούσε να γνωρίσουμε τον Αστερισμό του Λέοντα, μια που δημιουργήθηκε από το Λιοντάρι της Νεμέας, αλλά και άλλους αστερισμούς, και να δημιουργήσουμε τους δικούς μας.

fact image

Αρχικά μιλήσαμε για τους αστερισμούς και μάθαμε τι είναι. Παρακολουθήσαμε και σχετικά βίντεο.

Στη συνέχεια είδαμε αστερισμούς και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τα ονόματά τους. Σαν τι μοιάζουν άραγε;;;

Έτσι πήραμε μολύβι και φαντασία και ζωγραφίσαμε σαν τί μοιάζουν οι Αστερισμοί…

Χρησιμοποιήσαμε διάφορα υλικά για να σχηματίσουμε τον Αστερισμό του Λέοντα.

Παρακάτω, με καλωδιάκια και πλαστελίνη τα παιδιά κάνουν μετρήσεις και κόβουν τα μήκη που χρειάζονται για τις αντίστοιχες αποστάσεις. ΜΕΤΡΑΩ, ΚΟΒΩ, ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ – ΜΕΤΡΑΩ, ΚΟΒΩ, ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ…

Φτιάξαμε τον δικό μας αυτοσχέδιο ουρανό και κάναμε πειράματα με το φακό (το είδαμε από τις συνεργάτιδές μας στην Κέρκυρα, Ηρώ Παπαδοπούλου και Ελένη Γουναροπούλου ή αλλιώς meleniro). Είδαμε έτσι πώς λάμπουν τα αστέρια στο νυχτερινό ουρανό.

Με τη βοήθεια της σκιάς, αποτυπώσαμε τα αστέρια στο χαρτί και σχεδιάσαμε αστερισμούς τους οποίους και ονομάσαμε.

Ακολουθήσαμε τη σειρά των αριθμών και σχεδιάσαμε τη διαδοχή των άστρων…

eTwinning Συνεργατικές Δράσεις:

– Το κάθε σχολείο έγραψε σε συνεργατικό έγγραφο ένα  στοιχείο που έμαθε για τον Αστερισμό του Λέανδρου

– Εντοπίσαμε τον αστερισμό του Λέοντα και σχεδιάσαμε δικό μας (Φύλλο εργασίας από το 12ο Νηπ. Βέροιας).

– Σχεδιάσαμε συνεργατικά έναν αστερισμό, βάζοντας το κάθε σχολείο και ένα αστέρι στον ουρανό. Τα παιδιά πρότειναν ονόματα για τον αστερισμό μας και τώρα ειμαστε στη διαδικασία της ψηφοφορίας.

Εσείς ποιο όνομα θα προτείνατε;;;

Οι στόχοι του Νέου έτους και το Δέντρο που έδινε… χαμόγελα

Αισίως ανοίξαμε, μετά από πολλά χιόνια και επιστρέψαμε στο κατάλευκο σχολείο μας.

Μιλήσαμε για το νέο έτος και τους στόχους μας. Τους καταγράψαμε και συζητήσαμε τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε προκειμένου να τα καταφέρουμε.

Έτσι αναρτήσαμε τους στόχους στον πίνακα ανακοινώσεων και τώρα δε μένει παρά να προσπαθήσουμε να πραγματοποιήσουμε όσους μπορούμε μέσα στην τάξη. Τον τρόπο άλλωστε τον ξέρουμε…

Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στο σχολείο μας και στο πώς θα καταφέρουμε και φέτος να έχουμε μια χαρούμενη τάξη.

 Τότε μας επισκέφθηκε η Μασκότ μας, το “Μπορώ” που όλα τα μπορεί. Μας έφερε διάφορες καρτέλες με προβλήματα που αντιμετωπίζει και ζητούσε από τα παιδιά τη βοήθειά τους. 

Όλες οι καρτέλες αφορούσαν σε σκηνικά που είχαν συμβεί μέσα στην τάξη και με αυτό τον τρόπο ήθελα τα ίδια τα παιδιά να έρθουν αντιμέτωπα με την πραγματικότητα και να αναζητήσουν πρακτικές λύσεις για τα προβλήματα που τα ίδια αντιμετωπίζουν. 

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Τα παιδιά εκ περιτροπής επιλέγουν ένα συννεφάκι και αφού διαβάσουμε το πρόβλημα, προτείνουν λύσεις, οι οποίες καταγράφονται.

ΕΜΠΕΔΩΣΗ – ΠΑΙΧΝΙΔΙ 

Τα παιδιά γίνονται ομάδες. Επιλέγουν μια καρτέλα και πρέπει να θυμηθούν τι λύση γράψαμε.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ 

Τα παιδιά σε ζευγάρια τραβούν μια κάρτα – πρόβλημα και πρέπει να την δραματοποιήσουν. Οι θεατές πρέπει να μαντέψουν το πρόβλημα. 

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Όλα τα προβλήματα του “ΜΠΟΡΩ” βρήκαν λύσεις και έτσι μπήκαν σε μια αφίσα για να μπορούμε να ανατρέχουμε κάθε φορά που θα μας συμβεί κάτι ανάλογο. 

Στην ίδια αφίσα υπάρχει και το αγαπημένο μας δέντρο που μοιράζει γλυκά λογάκια και ενισχύει την αυτοπεποίθησή μας. 

Το κάθε παιδί επιλέγει ένα μηλαράκι και το κολλά στη μηλιά.

Ευελπιστούμε σε ένα ήρεμο και χαρούμενο 2019.

Καλή χρονιά!!!!

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΔΡΑΣΗ


E-twinning “Ι can touch a cloud …I can dream my school”.

Όλοι μαζί για ένα όνειρο… 

για το Πρότυπο Σχολείο του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης

 

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning στο οποίο συμμετέχει και το Νηπιαγωγείο Όσσας, χαρίσαμε δώρα αγάπης στο Πρότυπο Σχολείο του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.

Μπορούμε να κάνουμε όνειρα, να βάλουμε στόχους μικρούς και μεγάλους, να καταστρώσουμε σχέδια και να διαγράψουμε το δρόμο προς την πραγματοποίησή τους; Να φανταστούμε και να σχεδιάσουμε το ιδανικό σχολείο; Να παρέμβουμε στο δικό μας για να γίνει πιο συναρπαστικό, πιο ενδιαφέρον;

Μέσω του e-Twinning προγράμματος μας :

“Ι can touch a cloud …I can dream my school”.

“Μπορώ να αγγίξω ένα σύννεφο … Μπορώ να ονειρευτώ το σχολείο μου»,

15 νηπιαγωγεία, ανάμεσά τους και το Νηπιαγωγείο Όσσας, 24 νηπιαγωγοί και 316 νήπια, μπορούν να ονειρεύονται, μπορούν να μαθαίνουν τον τρόπο να πετυχαίνουν τα όνειρά τους, μπορούν να σκεφτούν το σχολείο που επιθυμούν, να οργανώνουν δραστηριότητες και να συνεργάζονται για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους!

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος αυτές τις γιορτινές μέρες ονειρευόμαστε να προσφέρουμε Δώρα Αγάπης στο Πρότυπο Σχολείο του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.

Με όλη μας την αγάπη, τον ενθουσιασμό και τη συγκίνηση εκπρόσωποι του προγράμματος μας, επισκεφτήκαμε την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018, το Πρότυπο Σχολείο του Ιπποκράτειο Νοσ/μείου. μεταφέροντας τα πακέτα που κατέφθασαν από όλα τα σχολεία του προγράμματός μας και περιείχαν βιβλία, παιχνίδια και γραφική ύλη. Τα πακέτα με περισσή αγάπη ετοίμασαν οι 24 νηπιαγωγοί, τα 316 παιδιά και οι γονείς τους! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς που στέκονται πάντα στο πλευρό μας σε ό,τι κι αν χρειαστεί!

Τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα κάλαντα, τους δώσαμε τα δώρα τους, τους μιλήσαμε για όσα μαθαίνουμε στο πρόγραμμά μας, χορέψαμε και φύγαμε γεμάτοι υπέροχα συναισθήματα!

Με ευχές για Υγεία, Χαρά, Όνειρα & Παιδικά Χαμόγελα!!!

 

Το Πορτρέτο του φίλου μας: Το πρόσωπό μου

Πρόκειται για μια από τις πιο δημιουργικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες που κάναμε. Τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγραφίζουν το πορτρέτο του φίλου τους, πάνω σε διαφάνεια πλαστικοποίησης. Συνειδητοποιούν έτσι καλύτερα τα χαρακτηριστικά του προσώπου και φυσικά γίνονται καλλιτέχνες, φτιάχνοντας το πρώτο τους πορτρέτο…

Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε!!!!

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές στο Νηπιαγωγείο

Οι φετινές γιορτές ήρθαν τόσο γρήγορα, και οι ετοιμασίες ήταν τόσο πολλές, που δεν προλάβαινα να ανεβάσω εγκαίρως τις κατασκευές μας.

Παρακάτω λοιπόν σας παραθέτω τις φετινές κατασκευές των μικρών μου ξωτικών.


– ΦΑΤΝΗ – ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ

– ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΑ ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ

– ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΡΑΒΙ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑΣ

– ΣΤΟΛΙΔΑΚΙ ΦΟΡΤΗΓΟ

– ΚΑΡΤΕΣ

– Η μπότα από πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικών

– Το γράμμα μας στον Άγιο Βασίλη

 και το μίνι παζάρι μας…

ΚΑΛΗ ΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ…

Το Λιοντάρι της Νεμέας: Αγγεία και παιχνίδια

Εν αναμονή της επίσκεψής μας στο Μυθολογικό Πάρκο “Οι Άθλοι του Ηρακλή”, ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με τους 12 Άθλους. 

Το συνδυάσαμε και με το γράμμα του Λέανδρου, του λιονταριού μας, που μας ανέθεσε την αποστολή να βρούμε αγγεία που να απεικονίζουν λιοντάρια.

Αρχικά λοιπόν, διαβάσαμε το γράμμα του Λέανδρου και παρατηρήσαμε την παράσταση του αγγείου που μας έστειλε ο φίλος μας.

Κάποια παιδιά αναγνώρισαν πως πρόκειται για τον Ηρακλή και το Λιοντάρι της Νεμέας. 

Διαβάσαμε και Δραματοποιήσαμε το βιβλίο “Το Λιοντάρι της Νεμέας” της Μαρίας Αγγελίδου.

Έπειτα, αναζητήσαμε και άλλες απεικονίσεις του Λιονταριού της Νεμέας σε αγγεία.

Τα παιδιά πληκτρολόγησαν τις λέξεις “ΑΓΓΕΙΑ” και “ΛΙΟΝΤΑΡΙ” “ΝΕΜΕΑ” στη μηχανή αναζήτησης, και βρήκαμε πολλές εικόνες τις οποίες παρατηρήσαμε προσεκτικά. 

Διαλέξαμε μία και αποφασίσαμε να την αναπαραστήσουμε κι εμείς στο χαρτί.

Στη συνέχεια, παίξαμε στο διαδίκτυο τα παιχνίδια του eTwinning Προγράμματος που δημιούργησε η αξιέπαινη συνάδελφος Κική Μιχαλάρου και τα οποία μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του προγράμματος.

https://twinspace.etwinning.net/70164/pages/page/482051 

Συγκεκριμένα στη σελίδα μπορείτε να παίξετε παιχνίδια ομαδοποίησης, αντιστοίχησης, σειροθέτησης και παζλ. 

Καλή Διασκέδαση!!

ΕΚΛΟΓΕΣ…ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

Συνηθίζουμε τις ημέρες του Νοεμβρίου να μιλάμε με αφορμή των γεγονότων του Πολυτεχνείου για τα πολιτεύματα και τα χαρακτηριστικά τους, για τις ελευθερίες και φυσικά τις Εκλογές, που αποτελούν το υπέρτατο αγαθό της Δημοκρατίας.

Ημέρα Εκλογών λοιπόν σήμερα στο σχολείο μας.

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το βιβλίο “Στο Δάσος” της Ζαραμπούκα.

Συζητήσαμε για τους χαρακτήρες του βιβλίου και για τις ικανότητές τους. 

Αλήθεια, θα μπορούσαν και τα άλλα ζώα να γίνουν αρχηγοί; Φυσικά, αν έβαζαν υποψηφιότητα. 

Τι ικανότητες έχει ο καθένας και πως θα προσέγγιζε τους ψηφοφόρους;;

Εντοπίσαμε τα θετικά στοιχεία του κάθε ζώου και τα καταγράψαμε.


Τρία παιδιά ήταν οι τρεις υποψήφιοι, η κουκουβάγια, το λιοντάρι και ο ελέφαντας. Έπρεπε να πείσουν τους ψηφοφόρους να τους ψηφίσουν.

Έτσι, διεξάγαμε ένα DEBATE στο σχολείο μας με τους τρεις υποψήφιους.

Στη συνέχεια σχεδιάσαμε τις ταυτότητές μας και ξεκίνησε η ψηφοφορία.

Οι ψηφοφόροι αρχικά έδιναν την ταυτότητά τους στην εφορευτική επιτοπή, η οποία τους την σφράγιζε

εντόπιζαν το όνομά τους στον εκλογικό κατάλογο και υπέγραφαν.

Ψήφιζαν το αγαπημένο τους ζώο και τοποθετούσαν την ψήφο τους στην κάλπη.

Καταγράψαμε τις ψήφους, μετρήσαμε και βγάλαμε το νικητή, 

που για άλλη μια φορά είναι η Σοφή Κουκουβάγια!!!

Το λιοντάρι του Λαγκαδά μέσα από τα μάτια των παιδιών

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού μας eTwinning προγράμματος Lion Hunt @ the Museum, μελετούμε τα γλυπτά λιοντάρια της περιοχής μας.
Αυτό είναι το Λιοντάρι του Λαγκαδά. 
 
Ερευνήσαμε στο διαδύκτιο και στείλαμε μια επιστολή στο Αρχαιολογικό Μουσειο Θεσσαλονίκης ζητώντας πληροφορίες για την ιστορία του. Αφού λοιπόν επεξεργαστήκαμε τα στοιχεία, εικονογραφήσαμε την ιστορία του λιονταριού.
Βρέθηκε τυχαία το  1978 όταν χρειάστηκε να απομακρυνθούν μπάζα από ένα χωράφι στον Ευαγγελισμό, ένα χωριό δίπλα στη λίμνη Κορώνεια. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο λέων είναι ένα μαρμάρινο άγαλμα ύψους 2 μέτρων και του λείπουν τα δύο μπροστινά πόδια, ενώ κατά την εκσκαφή του χτυπήθηκε επίσης στο μάγουλο και στο πόδι.

 

 

 

 

 

Εικάζεται ότι σχετίζεται με τον Μέγα Αλέξανδρο κι ότι βρισκόταν τοποθετημένο πάνω σε ένα πύργο.

 

 Μοιάζει πολύ με το Λιοντάρι της Αμφίπολης και της Χαιρώνειας, μόνο που είναι λίγο πιο μικρό.

 

 

 

 

Σήμερα βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο.

 

 

 

 

Από το Αρχαιολογικό Μουσείο πληροφορηθήκαμε ότι ο Λέων θα συμπεριληφθεί στο νέο κατάλογο γλυπτών του Μουσείου, οπότε και περιμενουμε με αγωνία να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για την ιστορία του.
Αφού εικονογραφήσαμε την ιστορία της ανακάλυψης του Λιονταριού μας, δημιουργήσαμε και ένα βίντεο όπου τα παιδιά περιγράφουν με δικά τους λόγια την εκσκαφή.
 

 

Αυτοεκτίμηση: Ο Βάτραχος είναι Βάτραχος

Ένα καταπληκτικό βιβλίο που έχει πολλές προεκτάσεις σε διάφορες θεματικές μας έφερε σήμερα το συννεφάκι μας “το ΜΠΟΡΩ” για να διαβάσουμε. 
 
Πρωταγωνιστεί ένας βάτραχος που νομίζει πως θα μπορούσε να τα κάνει όλα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, και που γρήγορα εγκαταλείπει. Σύντομα όμως αλλάζει γνώμη…
 
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την ιστορία. Ο βάτραχος νομίζει πως είναι ο καλύτερος σε όλα…μέχρι που συναντά άλλα ζώα και συνειδητοποιεί πως δεν ξέρει να μαγειρεύει, να μαστορεύει, να πετά, μα δεν προσπαθεί και ιδιαίτερα. Σύντομα λοιπόν απογοητεύεται και τα παρατά, μέχρι που συναντά το λαγό και ακούει τις συμβουλές του.

 

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να δώσουμε πρακτικές συμβουλές στο Βάτραχο για να καταφέρει αυτά που ονειρεύεται.
Έτσι, γράψαμε τι δεν μπορεί να κάνει ο Βάτραχος, και ποια είναι η δική μας συμβουλή. 
ΒΑΤΡΑΧΟΣ: Δεν μπορώ να πετάξω
ΠΑΙΔΙΑ: Μπορείς να ανέβεις σε αεροπλάνο
ΒΑΤΡΑΧΟΣ: Δεν μπορώ να διαβάσω
ΠΑΙΔΙΑ: Χρειάζεσαι υπομονή και εξάσκηση
ΒΑΤΡΑΧΟΣ: Δεν μπορώ να μαστορεύω
ΠΑΙΔΙΑ: Μπορείς να διαβάσεις βιβλία για μαστορέματα, να πάρεις εργαλεία και να εκασκηθείς
ΒΑΤΡΑΧΟΣ: Δεν ξέρω να μαγειρεύω όπως το γουρούνι
ΠΑΙΔΙΑ: Μπορείς να ακολουθήσεις τη συνταγή και θα τα καταφέρεις.
Χρησιμοποίησα ένα φύλλο εργασίας που βρήκα στο Μαγικό Καπέλο για την καλλιέργεια της αυτεκτίμησης. 
Έτσι, παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων: τα παιδιά υποδύθηκαν το βάτραχο και το λαγό σε ζευγάρια. Ο ένας έλεγε τι δεν μπορεί να κάνει, και ο άλλος του έδινε πρακτικές συμβουλές για να τα καταφέρει. Ο ένας εγκατέλειπε κι ο άλλος τον ενθάρρυνε.
 Ο διάλογος εξελισσόταν κάπως έτσι:
– Δεν μπορώ να……
– Μπορείς να τα καταφέρεις αν… 
 
Στο τέλος της όμορφης αυτής ημέρας ήμασταν σίγουροι πως αν προσπαθήσουμε, θα τα καταφέρουμε. 
Έτσι, οπτικοποιήσαμε τα όνειρά μας και τους τρόπους επίτευξής τους.

 

 

 

 

 

 

ΚΑΝΟΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Αισίως φτάσαμε στο Νοέμβριο και είναι καιρός να αρχίσουμε να δανειζόμαστε βιβλία. Πώς όμως θα μάθουμε στο Λέανδρο τι πρέπει να κάνει για να φροντίζει τα βιβλία; 
Παρακολουθήσαμε το βίντεο του βιβλίου Library Lion.  
 
Το λιοντάρι στη συγκεκριμένη ιστορία λατρεύει τα βιβλία και προσπαθεί να τηρήσει τους κανόνες της Βιβλιοθήκης, μια που θέλει συνεχώς να βρίσκεται εκεί.
Απομόνωσα τις εικόνες του βιβλίου, πρόσθεσα μερικά στοιχεία που με εξυπηρετούσαν, και ζήτησα από τα παιδιά να διατυπώσουν για κάθε εικόνα έναν τίτλο – κανόνα. Έτσι προσπαθήσαμε να μάθουμε όλους του κανόνες δανεισμού. 

 

 

 

 

 

 

 

Αρχικά τα παιδιά επέλεγαν τον τίτλο, τους τον διάβαζα και στη συνέχεια έπρεπε να τον τοποθετήσουν στην αντίστοιχη εικόνα. ‘Επειτα εμφανίστηκε ο Λέανδρος – γαντόκουκλα και τα παιδιά έπρεπε να  διατυπώσουν από έναν κανόνα στο Λιονταράκι που… συνέχεια τα μπέρδευε. Άκουγε πως τρώμε τα βιβλία, πως ξεσκονίζουμε τις σελίδες, και συνεχώς έκανε ξεκαρδιστικά λάθη. Έτσι του φτιάξαμε μια αφίσα για να μην τους ξεχνάει.
Τέλος, παίξαμε το παιχνίδι των Κανόνων και ζωγραφίσαμε με το δικό μας τρόπο τον Κανόνα που επιλέξαμε.

 

 

 
ΠΑΙΞΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!!!!
 

ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΚΟΜΙΚ

Φέτος συμμετέχουμε με μεγάλη χαρά στο eTwinning πρόγραμμα “I can touch a cloud… I can dream my school” που σχετίζεται με τα όνειρα και το πώς μπορούμε να τα πραγματοποιήσουμε. 
Στην αρχή της χρονιάς στις πρώτες μέρες γνωριμίας, ζήτησα από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα όνειρό τους…
Ονειρεύομαι μια μέρα…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Στη συνέχεια ομαδοποιήσαμε τα όνειρά μας σε αυτά που μπορούν να πραγματοποιηθούν εάν έχουμε επιμονή και υπομονή (όπως να γίνει κάποιος πρωταθλητής), και σε αυτά που είναι αδύνατον να γίνουν (ονειρεύομαι να αποκτήω φτερά, ή να πιάσω ένα αστέρι). ‘Οπως και να χει, εμείς βρήκαμε έναν τρόπο να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας, έστω και σε χαρτί…
Στόχος της δραστηριότητας ήταν τα παιδιά να εξοικειωθούν με την εφαρμογή toondoο και να επιλέξουν τα στοιχεία εκείνα που θα συνθέσουν το όνειρό τους. Έτσι εκ περιτροπής το κάθε παιδί επέλεγε φόντο, χαρακτήρα και όλα τα στοιχεία με τα οποία θα μπορούσαν να εικονογραφήσουν τη φράση τους.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έτσι φτιάξαμε και το βίντεο παρουσίασης των ονείρων μας…
 

ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Στα πλαίσια του eTwinning Προγράμματός μας Lion Hunt @ the Museum μαθαίνουμε για τα Μουσεία. Αρχικά δώσαμε στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο ανίχνευσης των πρότερων γνώσεών τους.

 Σταδιακά, θα μελετήσουμε ένα ένα διάφορα Μουσεία. Ξεκινήσαμε με αφορμή την Επέτειο του ΟΧΙ με το Πολεμικό Μουσείο. Και επειδή η τεχνολογία μειώνει τις αποστάσεις, καταφέραμε να το επισκεφθούμε διαδικτυακά μέσω της σελίδας του και να περιηγηθούμε στα εκθέματα. 

Αρχικά αναρωτηθήκαμε γιατί διατηρούν οι άνθρωποι Μουσεία και ποιο σκοπό αυτά εξυπηρετούν. Μιλήσαμε για την ανάγκη του ανθρώπου να προστατεύσει την ιστορία του και το πόσο σημαντικό ρόλο επιτελούν τα Μουσεία για τις επόμενες γενιές. Περιηγηθήκαμε στις αίθουσες του Πολεμικού Μουσείου και ταξιδέψαμε στην Κατοχή, στον αγωνα των Ελλήνων και στα βουνά της Αλβανίας. Είδαμε στολές, όπλα, εφημερίδες, μετάλλια, ασυρμάτους και άλλα ενδιαφέροντα εκθέματα. Καταγράψαμε τα αντικείμενα που εκτίθενται στο Πολεμικό Μουσείο και φτιάξαμε την αφίσα του.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους έκθεμα.

 

 

 

 

Συνεχίζεται…
 
 




Το παιδί και το ταμπούρλο: Διδακτική Αξιοποίηση για την 28η Οκτωβρίου

Μέρες τώρα ετοιμαζόμαστε για την δραματοποίηση του τραγουδιού “Το παιδί και το Ταμπούρλο” στη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. 
 
TO ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΜΠΟΥΡΛΟ
Ζούσε κάποτε στον κόσμο τον αγιάτρευτο

Ένα αγόρι ξεχασμένο κι απροστάτευτο.
Είχε ένα μικρό ταμπούρλο και το βάραγε.
Τι ψυχή βασανισμένη να `ταν άραγε;

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Η γειτονιά του δεν το κράταγε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Τους δρόμους πήρε και περπάταγε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Καπνός τριγύρω δε φαινότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα κάπου πόλεμος γινότανε.

Τι τα θέλει τα βιβλία και τα γράμματα
Σ’ όλους έρχονται μια μέρα τα γεράματα.
Τι τα θέλει τα παλάτια, τα μαλάματα.
Η ζωή κυλάει με δάκρυα και με κλάματα.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Κανένας τόπος δεν τον χώραγε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Στις ερημιές μακριά προχώραγε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Ούτ’ ένα φύλλο δεν κουνιότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα κάπου πόλεμος γινότανε.

Νύχτα μέρα περπατούσε ασταμάτητα
Σε λαγκάδια φουντωμένα, δάση απάτητα.
Μα στου ποταμού την άκρη που αργοκύλαγε, 
Το τσακάλι του πολέμου παραφύλαγε.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Με τ’ άγριο νύχι του σημάδεψε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Και μια ζωούλα ακόμα κλάδεψε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Τ’ αγόρι λες ονειρευότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα γύρω πόλεμος γινότανε.

Κι όταν στις κορφές απάνω μέρα χάραξε
Στη μικρή καρδιά του μέσα κάτι σπάραξε.
Έτσι πέρασε στη χώρα του αμίλητου
Και τ’ αγρίμια του άλλου κόσμου γίναν φίλοι του.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Της γης ο κόρφος δεν τον χώρεσε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Στον ουρανό βαθιά προχώρησε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Ταμπούρλο πια δεν ακουγότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα πάντα πόλεμος γινότανε.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Ταμπούρλο πια δεν ακουγότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα πάντα πόλεμος γινότανε.

 
Το τραγούδι συγκίνησε τα παιδιά από την αρχή. 
Μιλήσαμε για τον ήρωα και τη ζωή του. Πως τον φαντάζονται; Τι λέτε να ονειρεύεται πριν τον χτυπήσει η σφαίρα του πολέμου; Τι θα σκεφτόσασταν εσείς στη θέση του; Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες εικονογραφούν τα όνειρα του ήρωα και το σκηνικό του πολέμου.
Στη συνέχεια σε ατομικό επίπεδο γίνονται τα ίδια οι ήρωες και ζωγραφίζουν τα όνειρα που θα είχαν αν ζούσαν εν καιρώ πολέμου.

 

 

Τέλος, φτιάξαμε το παιδί με το ταμπούρλο για πρόσκληση και για μπαγκέτες χρησιμοποιήσαμε σπίρτα.