Ανακυκλώσιμα Δεντράκια με καπάκια από αναψυκτικά

Οι κατασκευές μας με ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά συνεχίζονται

Σήμερα φτιάξαμε δεντράκια με τα καπάκια που μαζεύουμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Υλικά:
Καπάκια από αναψυκτικά
Παλιά τσουβάλια
Ξυλάκια από σουβλάκια
Χάρτινα πιατάκια
Φελοί από μπουκάλια
Αποξηραμένα πορτοκάλια – ξηροί καρποί – μακαρόνια για τη διακόσμηση
“Βάφουμε” τα καπάκια μας με αραιωμένη αλευρόκολλα και τη συνέχεια πασπαλίζουμε με χρυσόσκονη.
Σε ένα τριγωνικό χαρτόνι κολλάμε τη λινάτσα  και έπειτα  τα καπάκια σε σχήμα δέντρου.
Στερεώνουμε το δέντρο σε ξυλάκια από σουβλάκια και το καρφώνουμε σε φελό (κομμένο στη μέση για οικονομία).
Βάφουμε τα χάρτινα πιατάκια και τα στολίζουμε όπως θέλουμε.

Tαξιδιάρικα ημερολόγια

To φετινό μας ημερολόγιο είναι ένα ταξιδιάρικο καράβι με φυσικά υλικά.
Υλικά:
– Λινάτσα από παλιά τσουβάλια
– Φίλτρα του καφέ για πανί
– Κανέλες, φυστίκια
– Αμύγδαλα από την αμυγδαλιά του σχολείου
– Αποξηραμένα πορτοκάλια στη σόμπα
– Σύρμα πίπας και χάνδρες
– Ξυλάκι για κεμπάπ (είναι λίγο πιο ψηλό από το ξυλάκι)
– Τούλι γαλάζιο για κύματα (τα είχαμε στην αποθήκη από μπουμπουνιέρες)

Τα παιδιά περνούν τις χάνδρες στο σύρμα πίπας και στη συνέχεια κολλούν τους καρπούς στη βαρκούλα από τη λινάτσα.
Τέλος, κολλούν το φίλτρο στο ξυλάκι και στερεώνουν το σύρμα στο ξυλάκι. Αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα.

Oι κάρτες μας

Οι φετινές μας κάρτες είναι πακέτα δώρου.

Απλές, χωρίς κούραση και πολύ εντυπωσιακές.

Οδηγίες δεν υπάρχουν.

Τα παιδιά διακοσμούν όπως θέλουν το δώρο τους
και μέσα γράφουν τις ευχές τους.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!!!!

Η ΦΑΤΝΗ ΜΑΣ

Όπως έχετε ήδη διαπιστώσει, όλες μου οι προσεγγίσεις είναι απλές, εύκολες και οικονομικές. Αυτό είναι επιλογή μου καθώς θέλω να γίνονται μόνο από τα παιδιά χωρίς να βάζω το χεράκι μου.
Τα υλικά που επιλέγω είναι απλά. Φέτος η φάτνη μας φτιάχτηκε με χαρτόνι, άχυρο και γλωσσοπίεστρα (5 λεπτά το ένα από τα φαρμακεία). Το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ!!!

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: ΑΦΙΣΑ

Αισίως οδεύουμε προς τη γιορτή για το Πολυτεχνείο, όπου θα παρουσιάσουμε τη δραματοποίηση του παραμυθιού της Ευγενίας Φακίνου “Ξύπνα Ντενεκεδούπολη”.

Έχουμε ήδη αναφερθεί στην εξέγερση των φοιτητών και στα τραγικά γεγονότα του ’73.

Σήμερα, αφού επεξεργαστήκαμε τις φωτογραφίες του Πολυτεχνείου, σταθήκαμε στην αρχιτεκτονική του δομή.

Μιλήσαμε για τον τρόπο που ήταν φτιαγμένο, για τους κίονες και τα αετώματα.


Τους έδωσα πλαστικοποιημένα τα κομμάτια του κτηρίου και παίξανε μαζί τους.


Στη συνέχεια, γίναν και οι ίδιοι αρχιτέκτονες και δημιούργησαν το δικό τους Πολυτεχνείο με κολλάζ.

Τέλος, διακόσμησαν την αφίσα τους όπως ήθελαν.

Έτσι, φτιάξανε τη δική τους αφίσα σε κόλλες Α3.


Kλέψανε τα πορτοφόλια μας!!!

Τι έγινε;;; Κλέψανε τα πορτοφόλια μας…

Kι έτσι τηλεφωνήσαμε το 100…

Ήρθε, μάζεψε όλα τα ενοχοποιητικά στοιχεία….

Για να κάνει τη δουλειά της καλύτερα έβαλε προστατευτική κορδέλα γύρω από τα συρταράκια των παιδιών…

…μάζεψε μια τρίχα που βρήκε εκεί, ένα αυτοκόλλητο, και στη συνέχεια πήρε αποτυπώματα

Τέλος, μετά την επεξεργασία των στοιχείων, συγκρίθηκαν τα δακτυλικά αποτυπώματα με αυτό του δράστη

Η ΚΥΡΙΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ!!!!!

Περάσαμε υπέροχα και το παίξαμε κι άλλες φορές με διαφορετικούς αστυνομικούς.

Τέλος, αφού ήθελαν να αφήσουν δακτυλικά αποτυπώματα παντού, κάναμε και μια αναγνώριση αριθμών.

ΠΟΣΑ ΔΑΚΤΥΛΙΚΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΒΡΗΚΕ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ;;;

ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ: ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ ΓΙΑΤΙ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

Οι γονείς δουλεύουν και τα χρήματα τα βάζουν στις τσέπες τους είπαν τα παιδιά.

– Κι αν δεν χωρούν στις τσέπες;;

– Στα πορτοφόλια τους.

– Εμείς όμως δεν έχουμε λεφτά, ούτε πορτοφόλια για να τα φυλάξουμε…

– Και γιατί δεν φτιάχνουμε;;;;

– Έτσι θα μπορούμε κι εμείς να ψωνίζουμε και να τρώμε στην ταβέρνα του νηπιαγωγείου…

Κουμπαράδες λοιπόν ΤΕΛΟΣ για φέτος…

ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΙΓΑ ΛΕΦΤΑ ΚΥΡΙΑ, ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΜΑΣ

ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΣΤΑ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ

ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ, ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΥΒΟΥΜΕ

ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ, ΤΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ.

Έτσι, οι κουμπαράδες φέτος γίνανε πορτοφόλια, και το χαρήκαμε πολύ που επιτέλους έχουμε κι εμείς λεφτά να παίζουμε… Τα φυλάξαμε καλά στο σχολείο για να μην μας τα πάρουν οι κλέφτες!!!

Πίσω στο σχολείο: Το Σταφύλι με φελούς από τα μπουκάλια

Μετά την επίσκεψη στον αμπελώνα του Μπαμπατζίμ στο χωριό, κι αφού γεμίσαμε τις βαλίτσες μας με εμπειρίες, μυρωδιές και χρώματα, γυρίσαμε στο σχολείο και αποτυπώσαμε στο χαρτί αυτό που βιώσαμε: Τα σταφύλια που τρυγησαμε.

Και πιο καλύτερο υλικό από τους φελούς των μπουκαλιών, δεν υπήρχε…

Επίσκεψη στον Αμπελώνα του Μπαμπατζίμ στην Όσσα

ΤΑ ΔΩΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ

Φτιάξαμε ένα μπρελόκ με τη φωτογραφία μας και δέσαμε τη ζωγραφιά και το ερωτηματολόγιο του παππού, που απαντήσαμε. Έτσι ετοιμάσαμε το δωράκι μας για τον παππού και τη γιαγιά.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Παγκόσμια ημέρα Τρίτης Ηλικίας η 1 Οκτωβρίου. Για να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα σκέφτηκα να μιλήσουμε για τον κύκλο ζωής του ανθρώπου. Αφορμή οι παρακάτω εικόνες του 19ου αι. που βρήκα στο διαδίκτυο:

Αφού λοιπόν παρατηρήσουμε τις εικόνες και μιλήσουμε για τον κύκλο ζωής του ανθρώπου, μπορούμε να επικεντρωθούμε στους παππούδες, το πως θα πρεπε να φερόμαστε, τι ανάγκες έχουν, τι κάνουν πολύ καλά, και να τα καταγράψουμε

Επίσης ένα πολύ ωραίο ποίημα που  μου άρεσε και πιστεύω είναι πολύ καλό για δραματοποίηση είναι το “Να μουν παππούς” του Γ. Σουρή

“Αχ! έλεγε ο Κοκός,

παππούς να ήμουν τώρα,

να κάνω το σοφό,

να βήχω, να ρουφώ

ταμπάκο κάθε ώρα!

Να έχω άσπρα γένια,

ποτέ να μη διαβάζω,

σχολειό να μην πηγαίνω,

στο σπίτι μου να μένω

και όλο να νυστάζω.

Να παίζω όλη μέρα

με ένα κομπολόγι,

να μη μου λέν’ δουλειά

και να φορώ γυαλιά

και να ‘χω και ρολόγι.

Να λέω παραμύθια

απάνω από το στρώμα

και όλοι στη μιλιά μου

να στέκουν εμπροστά μου

με ανοικτό το στόμα.

Να ‘χω και μια μαγκούρα

να κάνω τον κακό,

κι άμα θυμός με πάρει,

ν’ αρχίζω στο στειλιάρι

και τον τρελό – Κοκό”

Αυτά και άλλα. λέει

με γνώση παιδική.

Μα ο Κοκός δεν ξέρει

πως θέλουν ολ’ οι γέροι

να γίνουνε Κοκοί.

(“Να ήμουνα παππούς” Γ. Σουρής)

Τέλος, ένα φύλλο εργασίας που νομίζω πως θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους τώρα και πως θα είναι σε 70 χρόνια.


Η πρώτη μας κατασκευή – Σταυρός με ζυμαρικά

Στα πολύ παλιά χρόνια, η Αγία Ελένη πήγε στα Ιεροσόλυμα να βρει το Σταυρό του Χριστού. Έβαλε λοιπόν τους στρατιώτες της να σκάβουνε. Και σκάβανε και σκάβανε ώσπου ξαφνικά, βρήκανε 3 σταυρούς. Η Αγία Ελένη δεν ήξερε ποιος από τους 3 ήταν του Χριστού και ποιος των άλλων ληστών. Έτσι, προσευχήθηκε στο Θεό να της δώσει ένα σημάδι. Έτσι κι έγινε. Στον ένα σταυρό φύτρωσε βασιλικός. Έτσι η Αγία Ελένη κατάλαβε ότι αυτός ήταν ο σταυρός του Κυρίου μας.
Παιχνίδι:
Κρύβουμε τους 3 σταυρούς, όπου στον ένα έχουμε το βασιλικό και τα παιδιά, στρατιώτες και Αγία Ελένη βρίσκουν το σταυρό του Χριστού.
Κατασκευή:
Ο σταυρός με μακαρόνια
Ήθελα μια εύκολη κατασκευή για να μπορούν να ανταποκριθούν τα
προνηπιάκια μου. Σε μια φωτογραφία από το Άγιο Όρος είδα ότι οι μοναχοί
είχαν φτιάξει αυτό:
Το ίδιο λοιπόν επιχείρησαν και τα μικρά μου με εξαιρετικά αποτελέσματα: