Tα προβατάκια μας

Mετά τον Ψεύτη Βοσκό, ήρθε η ώρα να γίνουμε πραγματικοί βοσκοί.

Επισκεφθήκαμε την Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου και τα παιδιά, εκτός των άλλων είχαν την ευκαιρία να δουν και να ταΐσουν προβατάκια και κατσικάκια.

Αυτή η εμπειρία και ο ενθουσιασμός μεταφέρθηκε και στην τάξη.

Φτιάξαμε προβατάκια με άχρηστα υλικά.

Υλικά:

Φελιζόλ από παλιά συσκευασία, παλιά χαρτόνια, σπίρτα, σπιρτόκουτα



Τρίψαμε το φελιζόλ (χιονοθύελλα στην τάξη!!!!)

Για να στέκεται το στηρίξαμε με σπιρτόκουτο από πίσω.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΑ;;;

ΠΟΙΟ ΖΩΑΚΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΟΥ; 4 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Παγκόσμια Ημέρα για τα Αδέσποτα σήμερα
και δε γινόταν να περάσει ανεκμετάλλευτη.
Μιλήσαμε για τα Ζώα και παίξαμε το παιχνίδι μάντεψε ποιο ζώο είναι.
Στη συνέχεια καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά των δυο αγαπημένων μας ζώων.
Έτσι, προέκυψε η κατασκευή.
Φτιάχνουμε το σπίτι μας, και πίσω από την πόρτα βρίσκεται ο αγαπημένος μας φίλος.

“Με ακολούθησε ως το σπίτι
μετά από τη βόλτα μου.
Μάντεψε ποιο ζωάκι
Βρίσκεται στην πόρτα μου.”
Τα παιδιά αντιγράφουν στην πόρτα τους
τα χαρακτηριστικά του ζώου που κρύβεται από πίσω.

O KAΛΥΤΕΡΟΣ ΑΦΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου σήμερα, και τι καλύτερο από μια δραστηριότητα φιλαναγνωσίας στην τάξη… Τα παιδιά φέρανε από το σπίτι τους το αγαπημένο τους παραμύθι, με σκοπό να το αφηγηθούν στην παρεούλα μας.
Στη συνέχεια σκάναρε ο καθένας το δικό του παραμύθι, για να φτιάξει το ΔΙΠΛΩΜΑ του καλύτερου αφηγητή.
Έβαλε ο καθένας τη δική του πινελιά και έτοιμα:
Φτιάξαμε και ο καθένας το δικό του σελειδοδείκτη για τα αγαπημένα του βιβλία…
ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!

Οι προσκλήσεις για τη γιορτή μας

Φέτος οι γιορτές μας πέσαν μαζεμένες. Εκεί που μιλούσαμε για καπέλα, το γυρίσαμε στο φέσι του τσολιά και την περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη. Έτσι έγινε και η μετάβασή μας στην Επανάσταση του 1821.
Αποφάσισα να μην αγχωθώ, αλλά να το αφήσω στα παιδιά. Ρώτησα λοιπόν τα παιδιά τι πρόσκληση θέλανε να φτιάξουμε για τη γιορτή, στην οποία υποδυόμαστε τους Ήρωες της Επανάστασης. Κι έτσι βγήκα από το άγχος της επιλογής. Τα παιδιά λοιπόν θέλανε να φτιάξουμε ένα τσολιά που θα κρατάει ένα στεφάνι και μια σημαία. Η επιθυμία τους διαταγή. Συνδύασα λοιπόν πατρόν από το Los Ninos και από την Πιτσίνα και έβαλα τη δική μας πινελιά, το στεφάνι.
Δουλέψαμε σε ομάδες
Άλλοι βάφανε τα πιάτα με την τεχνική της χαρτοταινίας
Άλλοι αντιγράφανε την πρόσκληση
Άλλοι πλέξανε πλεξουδάκια για τα στεφάνια
Η υπερπαραγωγή μας ήταν έτοιμη 🙂
Έτσι συνδυασαμε τσολιά, σημαία, πρόσκληση και στεφάνι: Όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα!!!

Aν ήμουνα χαρταετός…

Αν ήμουνα χαρταετός
θα έφερνα αγέρα
να ανασάνει ο φτωχός
να φύγει πια ο καημός
να δει μια άσπρη μέρα…
(Βουτσίνος Βαγγέλης)
Σήμερα φτιάξαμε τους πιο όμορφους και εύκολους χαρταετούς. Ο καθένας μόνος του, με την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής έφτιαξε από ένα απλό χαρτί Α4, έναν μοναδικό χαρταετό.
Αρχικά φτιάχνουμε ένα τρίγωνο με το χαρτί μας, το μαρκάρουμε και το κόβουμε…
Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε στο τετράγωνο που δημιουργήθηκε…

Διπλώνουμε το χαρτί μας έτσι ώστε να σχηματιστεί ένας χαρταετός σε σχήμα ρόμβου.

Στερεώνουμε ένα καλαμάκι, για να δέσουμε το σπάγγο, και συρράπτουμε την ουρά.

Έτοιμοι οι χαρταετοί μας…

Αλήθεια, αν ήμουν χαρταετός τι θα έκανα;;;

Τα παιδιά υπαγορεύουν αυτό που φαντάζονται και το κολλούν στο χαρταετό τους. Στη συνέχεια πετάμε τους χαρταετούς με τις ευχές μας ψηλά στον ουρανό…

ΚΑΛΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Σήμερα το τσικνίσαμε. Και μεταφορικά και κυριολεκτικά. Το πρώτο τσίκνισμα έγινε μέσα στην τάξη…

Φτιάξαμε τις ψησταριές μας με τα σουβλάκια…

Βάλαμε τη φωτιά στην ψησταριά, φτιάξαμε τα σουβλάκια, και ιδού:

όμως δε μείναμε εδώ… Ψήσαμε σουβλάκια

Χορέψαμε το “Πως το τρίβουν το πιπέρι”

και το Γαϊτανάκι


το οποίο στη συνέχεια ζωγραφίσαμε

Καλή Αποκριά να έχουμε!!!



Φάκελος: Ινδιάνοι

Μια μέρα αφιερωμένη στους Ινδιάνους

Ζωγραφίσαμε την εικόνα σύμφωνα με τις οδηγίες (αναγνώριση σχημάτων)

Aκολουθήσαμε συγκεκριμένο μοτίβο για να φτιάξουμε τα καπέλα μας

και αφού ντυθήκαμε Ινδιάνοι, τους ζωγραφίσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι Τζουμπαλάγια…

Παιχνίδι με καρτέλες για τα καπέλα

Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με όλους όσους καταγράψαμε εχθές ότι φορούν καπέλο.
Εργασία στην παρεούλα:
Συζητούμε για ολους όσους φορούν καπέλο και αντιστοιχούμε την εικόνα με το αντίστοιχο καπέλο.
Σε δεύτερη φάση, αντιστοιχούμε τη λέξη με την εικόνα και στη συνέχεια την τοποθετούμε στο καπέλο.
Ατομικό ανοιχτό φύλλο εργασίας:
Τα παιδιά επιλέγουν τα αγαπημένα τους καπέλα. Τους δίνουμε όλες τις λέξεις σε καρτέλες.
Πρέπει να ανατρέξουν στον πίνακα αναφοράς για να βρουν και να κολλήσουν μόνο τις καρτέλες με τα καπέλα που επιλέξανε. Πρώτα η αντιστοίχιση γίνεται με το καπέλο και στη συνέχεια με τη λέξη.

Koίτα όμορφο καπέλο

Οι απόκριες πλησιάζουν. Η καλύτερη αφόρμηση για να μπούμε σιγά σιγά στο κλίμα είναι τα καπέλα.
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το βιβλίο της Μπέκυ Μπλουμ “Οκτώ Μικρά Καπέλα”. Σύμφωνα με την ιστορία, οι κάτοικοι του δάσους εφευρίσκουν μια νέα μόδα, αυτή του καπέλου. Χρησιμοποιούν σουρωτήρια, μπουριά, κλαδιά, εφημερίδες, λουλούδια, κάδους, και δημιουργούν περίεργα καπέλα
Ετοίμασα τα καπέλα της ιστορίας, και τα παιδιά κατά την αφήγηση επέλεγαν και φορούσαν το κατάλληλο. Όμως αυτά δε φτάσανε για όλους. Έτσι, τα υπόλοιπα παιδιά έπρεπε να βρουν κάποιο αντικείμενο της τάξης για να το μετατρέψουν σε καπέλο. Έτσι, επιστρατεύτηκαν ντέφια, ταμπουρίνα, κατσαρόλες και τα κάναμε μοδάτες καπελοδημιουργίες.
Στη συνέχεια χόρεψαν το τραγούδι του Σακελλαρίδη “Κοίτα όμορφο καπέλο”, όπου με την παύση της μουσικής έπρεπε να ανταλλάξουν τα καπέλα τους, και έπειτα τα ζωγραφίσαμε.

Όμως ποιοι και γιατί φοράνε καπέλα;;;

Τα παιδιά τα είπαν όλα (γιατρός, αστυνόμος, παπάς, πυροσβέστης, χιονάνθρωπος, κυνηγός, στρατιώτης, μάγειρας, Άη Βασίλης, μάγισσα, καουμπόυ, κλόουν κλπ), καπέλα λόγω επαγγέλματος, καπέλα για προστασία, καπέλα στολής, και μερικά απρόσμενα, όπως το “καπέλο” του Αγίου Δημητρίου (φωτοστέφανο). Τώρα έχουμε άφθονο υλικό για συζήτηση και μεταμφιέσεις τις ημέρες που έρχονται.

Τέλος, κάναμε και μια  εργασιούλα με τα σχήματα.
Φτιάχνω καπέλα με σχήματα:
Τις επόμενες ημέρες, θα ασχοληθούμε με την ιδεοθύελλα των παιδιών για την ανάπτυξη του πρότζεκτ.

UFO στο νηπιαγωγείο μας

Οι εξωγήινοι είναι ένα θέμα που πάντα συναρπάζει τα παιδιά. Οι ιστορίες που λέγονται και το πως τους φαντάζονται ξεπερνούν κάθε φαντασία. Αυτό ήταν και το θέμα μας σήμερα. Τους ζωγραφίσαμε, τους υποδυθήκαμε και αφού παρακολουθήσαμε σκηνές από την ταινία “Ε.Τ. ο εξωγήινος”, φτιάξαμε το διαστημόπολοιό του.
Υλικά: Παλιά χαλασμένα CD, χάντρες, πούλιες, πον πον και ότι άλλο θελήσει η φαντασία σας.

Aστροναύτες για μια ημέρα

Παρακολουθήσαμε βίντεο με τις καθημερινές ασχολίες των αστροναυτών σε ένα διαστημικό σταθμό. Είδαμε τι τρώνε, πώς κινούνται με την έλλειψη βαρύτητας, πώς πλένουν τα δόντια τους, πώς κοιμούνται, μελετήσαμε τη στολή και τον εξοπλισμό τους, και γίναμε κι εμείς για μια μέρα αστροναύτες.

Άραγε αν ήμουν αστροναύτης τι θα έκανα;
Τα παιδιά ολοκληρώνουν την πρόταση “Αν ήμουν αστροναύτης…”
– Θα πήγαινα στα αστέρια
– Θα ταξίδευα μέχρι τον ήλιο κι εκεί θα ψηνόμουνα και θα γινόμουν κάρβουνο αν δε φορούσα τη στολή μου
– Θα πήγαινα στους πλανήτες
– Θα ανέβαινα στο φεγγάρι… και άλλα τέτοια όνειρα ακούστηκαν στην παρεούλα.
Στη συνέχεια, γίναμε κι εμείς αστροναύτες και διαλέξαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη.

Χρωματίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε τη στολή,

φωτογραφηθήκαμε,τυπώσαμε τις φωτογραφίες μας και συνθέσαμε το αστροπορτρέτο μας.

Αλήθεια αν γινόσασταν εσείς αστροναύτες για μια μέρα, τι θα κάνατε;;;;;

(το πατρόν που χρησιμοποιήσαμε)

Mια μέρα αγάπης

Επειδή υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες απόψεις για τη σημερινή ημέρα, γνώμη μου είναι πως κάθε μέρα είναι ιδανική για όλα τα θέματα και κανένα θέμα, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι απαγορευμένο. Η δική μας ημέρα ξεκίνησε με ευχές από μαμάδες, οι οποίες μας έδωσαν μια ευκαιρία που δεν έπρεπε να αφήσουμε να πάει χαμένη.

Έτσι λοιπόν σήμερα κάναμε το πιο γλυκό μάθημα. Ένα μάθημα αγάπης. Συζητήσαμε για την αγάπη και ζωγραφίσαμε αυτόν που αγαπάμε.
Γράψανε κι εμένα!!!! 🙂
Σε κάθε παραθυράκι τα παιδιά γράφανε το όνομα του προσώπου που αγαπάνε. Ο φίλος τους έγραφε το όνομά του, κι αυτοί το αντιγράφανε. Μάλιστα ήταν πολύ εποικοδομητική η διαδικασία όπου το ένα παιδί έδινε κατευθυντήριες οδηγίες για τον τρόπο που γράφεται το κάθε γράμμα του ονόματός τους. Περάσαμε πολύ αγαπησιάρικα.
Κι επειδή εγώ αγαπώ πολύ τα αστεράκια μου,τους χάρισα από μια μπαλονοκαρδούλα, με την οποία παίξαμε. Την τρίψαμε στα ρούχα μας, και την κάναμε να κολλάει πάνω μας – σαν μαγνήτης.

Την στερεώσαμε στα μαλλιά μας, στο στήθος μας, στο γόνατό μας, στην πλάτη μας και την πήραμε στο σπίτι μας για να θυμόμαστε πάντα να αγαπάμε ο ένας τον άλλον…


Γη, ήλιος και Φεγγάρι

Διαβάσαμε το παραμύθι Νύχτα με Φεγγάρι και περιηγηθήκαμε στο Google Earth για να δούμε τη θέση του ήλιου και του φεγγαριού σε σχέση με τη Γη. Σχετική Ανάρτηση μπορείτε να δείτε εδώ http://nipiablog.blogspot.gr/p/blog-page_7115.html

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την κατασκευή μας.
Η Γη:
Υλικά: Χάρτινα πιάτα, αλεύρι, αλάτι, τέμπερα
Ανακατεύουμε τα υλικά και φτιάχνουμε αλευρόχρωμα μπλε και πράσινο.
Με ένα πλαστικό κουταλάκι τα παιδιά απλώνουν στα πιάτα τη θάλασσα και τη στεριά.
Στη συνέχεια τα αφήνουμε να στεγνώσουν στο καλοριφέρ για να πάρουν μια άλλη υφή.
Ο ήλιος και το φεγγάρι γίνονται με τον ίδιο τρόπο, μόνο που χρησιμοποιήσαμε χαρτόνι, χρυσόσκονη και ασημόσκονη αντίστοιχα
Η συνέχεια, όπως τη βλέπετε στις φωτογραφίες που ακολουθούν.

Πως αισθάνεται η μικρή Αργυρώ;

Δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες με τα συναισθήματα της μικρής Αργυρούς
(Τις εικόνες μπορείτε να τις βρείτε εδώ  http://www.findthatzipfile.com/search-42306465-hZIP/winrar-winzip-download-susanlaughsv4.zip.htm)

Πότε χαίρεται η Αργυρώ; Πότε φοβάται;

Τα παιδιά υπαγορεύουν τις απόψεις τους και η νηπιαγωγός τις καταγράφει.
Στη συνέχεια επιλέγουν ένα περιστατικό και το εικονογραφούν.
Φτιάχνουμε μάσκες συναισθημάτων. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις εκφράσεις σε ημικυκλικά χαρτόνια ή πιάτα και στη συνέχεια τα στερεώνουμε με καλαμάκι.
Χωρίζουμε τις εικόνες σε ομάδες (ΧΑΡΑ – ΛΥΠΗ – ΦΟΒΟΣ – ΘΥΜΟΣ) και τις τοποθετούμε στο πάτωμα. Αφηγούμαστε μια ιστορία που περιλαμβάνει όσα τα παιδιά εξέφρασαν ως φοβίες ή χαρούμενα επεισόδια. Τα παιδιά πρέπει με την παύση της μουσικής να σταθούν στο ανάλογο συναίσθημα και να “φορέσουν τη μάσκα”.
Στη συνέχεια, κλείνουμε όλες τις φοβίες μας στο μαγικό κουτί για να μην ξαναφοβηθούμε ποτέ.
Φύλλο εργασίας:
Δίνουμε στα παιδιά ένα ανοιχτό φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να ζωγραφίσουν τα συναισθήματα της μικρής μας φίλης.