ΕΛΚΗΘΡΟ ΑΠΟ ΧΑΡΤΟΚΟΥΤΟ

Οι εποχές απαιτούν ανακύκλωση υλικών και… όταν έχεις συνηθίσει στην επαναχρησιμοποίηση υλικών, τα πάντα τα βλέπεις διαφορετικά. Μόλις λοιπόν βρήκα το κουτί, το κράτησα και ήμουν σίγουρη ότι κάπου θα μου χρειαστεί. 
Έτσι, το μεταμόρφωσα σε έλκηθρο, για τις ανάγκες της γιορτής. Μέσα θα μπει ο Αη Βασίλης και θα το κρατάει με τις “τιράντες” που θα προσθέσω.
 
Αρχικά σχεδιάζουμε και κόβουμε το σχέδιο με κοπίδι.
Στη συνέχεια βάφουμε με ατλακόλ και μαύρη τέμπερα, για να μπορέσει να καλύψει το χρώμα τα γράμματα του κουτιού. 
 
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ακρυλικά χρώματα, για καλύτερα αποτελέσματα (εγώ δεν είχα).
Τέλος, προσθέτουμε τις λεπτομέρειες, πασπαλίζουμε με χρυσόσκονη όσο είναι υγρό το χρώμα και… έτοιμο!!!
 
Να σημειώσω ότι μου πήρε ακριβώς 40 λεπτά για να το φτιάξω. Τολμήστε το!!!
Keep Sharing!!!

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Φέτος  σχεδίασα ένα βιβλίο με λίγα και κατανοητά λόγια, που μιλά για έθιμα και παραδόσεις των Χριστουγέννων.
Ήθελα να δίνω κάτι στα παιδιά, όπου θα τα έχουν οργανωμένα. Ένα βιβλίο γνώσης αλλά και δραστηριοτήτων. Έτσι έφτιαξα αυτές τις σελίδες, με βασικά στοιχεία αρχικά, που θα εμπλουτιστούν στη συνέχεια. Δουλεύω μια σελίδα κάθε μέρα και κάνουμε και την αντίστοιχη κατασκευή. Για παράδειγμα σήμερα φτιάξαμε καραβάκια και κάναμε την σελίδα για το καράβι. Ελπίζω να σας αρέσει.

 

Keep Sharing!!!

ΑΓΓΕΛΑΚΙΑ ΑΚΚΟΡΝΤΕΟΝ

Οι οδηγίες απλές. Φτιάξτε βεντάλιες ή αλλιώς ακκορντεόν. Σε διάφορα χαρτιά και μεγέθη. Κάντε ομάδες. Κάποιοι θα διπλώνουν, κάποιοι θα κάνουν κεφαλάκια, κάποιοι θα κολλούν. Το αποτέλεσμα θα σας καταπλήξει. Άντε και καλές γιορτές.

 

 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΓΕΡΟ ΣΚΑΡΙ

Με μια απλή και όμορφη εργασία κλείσαμε το θέμα των δικαιωμάτων του παιδιού. Μιλήσαμε για τους πρόσφυγες κυρίως, και “για τα παιδιά που ταξιδεύουν σε τρύπιες βάρκες”. Τους δώσαμε λοιπόν γερό σκαρί και πολλά πανιά για να φτάσουν στον προορισμό τους.

 

Σε ένα Α4 είναι σχεδιασμένοι οι κύκλοι με τα δικαιώματα των παιδιών και σε ένα άλλο η βάρκα. 
 
Τα παιδιά χρωματίζουν τους κύκλους, τους κόβουν και τους κολλούν τον έναν μέσα στον άλλο. 
Στη συνέχεια ζωγραφίζουν οτιδήποτε θέλουν.
 
Ας ελπίσουμε κανένα παιδί να μην ξαναμπεί σε τρύπια βάρκα…



Keep Sharing!!!

Ημέρα αποταμίευσης

Φέτος δεν φτιάξαμε κουμπαράδες, μια που δε νομίζω πλέον να υπάρχουν στα σπίτια και άνθρωποι που χρησιμοποιούν κουμπαρά. Μιλήσαμε όμως για την ευρύτερη έννοια της αποταμίευσης…

Χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου

Αν κάθε μέρα φύτευα ένα δέντρο, σε μερικά χρόνια θα είχα ένα δάσος.

Αν κάθε μέρα μάζευα ένα βότσαλο, σε μερικά χρόνια θα έφτιαχνα ένα κάστρο.

Αν κάθε μέρα…

Αξιοποιώντας το βιβλίο “Αν κάθε μέρα”, συνεχίσαμε τις δικές μας σελίδες…

Αν κάθε μέρα έσωζα ένα ζώο, σε μερικά χρόνια θα είχα σώσει όλα τα ζώα του κόσμου.

Αν κάθε μέρα έφτιαχνα μία τούρτα, σε μερικά χρόνια θα είχα ένα μεγάλο ζαχαροπλαστείο

Αν κάθε μέρα έβαζα μία μπάλα παγωτό, σε μερικά χρόνια θα είχα το μεγαλύτερο παγωτό του κόσμου.

Αν κάθε μέρα μάθαινα ένα πλανήτη, σε μερικά χρόνια θα ήξερα όλα τα άστρα του γαλαξία.



Η κατασκευή μας για την αποταμίευση, το δικό μας βιβλίο Αν κάθε μέρα…



Ζωγραφίζουμε τις υποθέσεις σε Α3, το οποίο διπλώνει και αποκαλύπτει τη συνέχεια. 

 

31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

28η Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο

Φέτος η γιορτή δεν μας προβλημάτισε καθόλου. Με το που διαβάσαμε “Το έπος του Σαράντα” του Φ. Μανδηλαρά, αποφασίσαμε να το ανεβάσουμε στην γιορτή μας. 
Και οι κατασκευές μας ήταν σχετικές με το βιβλίο.
Φτιάξαμε καδράκια με φανταράκια που κρατούν την ελληνική σημαία
 
“Οι μικροί ήρωες”
Γίναμε ήρωες και φωτογραφηθήκαμε 
με φόντο την ελληνική σημαία
φτιάξαμε τα καδράκια, και έτοιμα…

Ζωγραφίζουμε τη Ζαράφα

Σήμερα γίναμε καλλιτέχνες, και εικονογραφήσαμε την αγαπημένη μας Ζαράφα. Όλα τα σχολεία της Ευρώπης, καρφιτσώσαμε τις ζωγραφιές μας σε ένα διαδικτυακό πίνακα ανακοινώσεων.

Η οικογένειά μου

20151015_111837Το θέμα που μας απασχόλησε την εβδομάδα που πέρασε ήταν η οικογένειά μας.

Αρχικά τα παιδιά σχεδίασαν την οικογένειά τους και το σπίτι τους.20151015_111837

Στη συνέχεια πήραν μαζί τους χρωματιστά χαρτόνια και σχεδίασαν τα χέρια των μελών της οικογένειάς τους.

20151015_122055 Με την επιστροφή τους στο σχολείο και αφού παίξαμε με τα χέρια, τα βάλαμε στη σειρά και φτιάξαμε ένα γλυκό καδράκι.

20151016_11320420151016_113152

Φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου, όπου με αυτοκόλλητα αποτυπώσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας. Μπλε ο μπαμπάς, ροζ η μαμά, πράσινο για τα αγόρια της οικογένειας και κίτρινο για τα κορίτσια.

20151015_111822Αφού κολλήσαμε τα αυτοκόλλητα, βγάλαμε τα συμπεράσματά μας. Ποια οικογένεια είναι η μεγαλύτερη και ποια η μικρότερη; Πόσα μέλη έχουν οι περισσότερες οικογένειες κλπ.

Φτιάξαμε έκθεση φωτογραφίας με τις οικογένειές μας και τέλος γράψαμε σε βίντεο το δικό μας μήνυμα προς την οικογένειά μας, το οποίο προβάλαμε στην συνάντηση γονέων.

20151019_115016

Ήταν μια πολύ όμορφη και συγκινητική συνάντηση, κι ένα υπέροχο κλείσιμο για το θέμα μας.

Οι ιδέες είναι από το Pinterest και τις εξαιρετικές συναδέλφισσες Αριάδνη και Σέβα

Άγιος Δημήτριος στο νηπιαγωγείο: εικόνα σε ξύλο

Παράδοση χρόνων η αγιογράφηση του Αγίου Δημητρίου στο Νηπιαγωγείο. Το έχω σαν τάμα, ίσως για τον πατερούλη μου που γιόρταζε τέτοιες μέρες, ίσως για τους Δημήτριους της ζωής μου (γιο και σύζυγο), δεν ξέρω. 
Φέτος η ιδέα μου ήρθε δώρο… μιλούσα με τον αγαπητό μου Παρασκευά και του έλεγα πως σκέφτομαι να κάνω τον Άγιο Δημήτριο. Tην επόμενη ημέρα είχα στο νηπιαγωγείο μου 15 ξύλα σκαλιστά για να φτιάξω τις εικόνες!!!
 
Η διαδικασία ήθελα να γίνει εξ ολοκλήρου από τα παιδιά, γι αυτό και χρησιμοποιήσαμε νερομπογιές.
 
Για βάση βάψαμε το ξύλο με ένα μείγμα καφέ τέμπερας και ατλακόλ. Κολλήσαμε πριν στεγνώσει αυτή η στρώση την εικόνα, και έπειτα βάψαμε την εικόνα του Αγίου με νερομπογιά. Αύριο θα την περάσω εγώ με βερνίκι και θα είναι έτοιμες. 

 

Βοήθειά μας.

4 Οκτωβρίου: Ημέρα των ζώων

Φέτος αποφάσισα να ασχοληθούμε με το θέμα των ζώων από μια άλλη σκοπιά.20151002_114330

Έτσι, παρουσίασα στα παιδιά την ιστορία των δύο αρκούδων που μεταφέρθηκαν από το Σέιχ Σου στις εγκαταστάσεις του Αρκτούρου.

20151002_103727

Αφού έδειξα τις εικόνες και τους διηγήθηκα την ιστορία, τα παιδιά υπαγόρευσαν τις λεζάντες των φωτογραφιών, και στη συνέχεια έβαλαν τις εικόνες στη σωστή σειρά. Έτσι φτιάξαμε μια αφίσα με την ιστορία των δυο αρκούδων.

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση και φτιάξανε τη μια αρκουδίτσα, για να τη θυμούνται.

20151002_105629 20151002_105638 20151002_105643

 

Νοιάζομαι σημαίνει…

 Σήμερα διαβάσαμε ένα πολύ ιδιαίτερο βιβλίο, το “Οταν νοιάζομαι για τους άλλους”

Το βιβλίο έχει πολύ όμορφη και παιδική εικονογράφηση και μπορεί να περάσει μέσα από την εικόνα, με λίγες μόνο λέξεις, το μήνυμά του. 
Διαβάζουμε λοιπόν το βιβλίο, δίνοντας έμφαση στα ρήματα. Νοιάζομαι σημαίνει… Φροντίζω κάποιον όταν είναι άρρωστος, Μοιράζομαι τα παιχνίδια μου, Ζητώ συγνώμη, Αποδέχομαι… άραγε παιδιά τι σημαίνει αποδέχομαι;;; (παίζω με όλους)
Αφού λοιπόν διαβάσουμε και αναλύσουμε τις εικόνες, τοποθετούμε τις εικόνες του βιβλίου που έχουμε σκανάρει, στο πάτωμα. 
Έχουμε επίσης καρτέλες με τα ρήματα. Διαβάζουμε τις καρτέλες και τα παιδιά τις τοποθετούν στην αντίστοιχη εικόνα. Στη συνέχεια φτιάχνουμε το τρενάκι του νηπιαγωγείου
Νοιάζομαι σημαίνει
ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ
ΦΡΟΝΤΙΖΩ
ΑΓΑΠΩ
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ
ΒΟΗΘΩ
 
Έτσι λοιπόν εμείς φέτος, αντί κανόνων λέμε ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ…
Η αξιολόγηση δεν χρειάστηκε… Όλη την ημέρα άκουγες παιδιά να λένε τώρα συνεργαζόμαστε, τώρα σε αποδέχομαι… Η χαρά του εκπαιδευτικού 🙂
 
Κeep Sharing!!!

Το όνομά μου με τουβλάκια

Μια μέρα αφιερωμένη στα τουβλάκια.
Γράφουμε τα ονόματα των παιδιών στα τουβλάκια και τους τα μοιράζουμε. 

 

Τραπεζάκια 
Τα παιδιά, με τη βοήθεια της καρτέλας τους πρέπει να αναγνωρίσουν και να βάλουν στη σειρά τα γράμματά τους, με όποιο τρόπο εκείνα θέλουν, είτε οριζόντια, είτε κάθετα.

Παρεούλα
Βάζουμε τους  πύργους στο πάτωμα και τους παρατηρούμε. Ποιο είναι το πιο μεγάλο όνομα και ποιο το μικρότερο; Πόσα τουβλάκια έχει κάθε όνομα; 

Σε μια κόλλα Α3 σχεδιάζουμε έναν πίνακα διπλής εισόδου. Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα κουτάκι για κάθε γράμμα τους. Συζητούμε τα συμπεράσματά μας.

 

Φύλλο εργασίας
Δίνουμε στα παιδιά το ανοιχτό φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να αποτυπώσουν στο χαρτί πόσα γράμματα έχει το όνομά τους. 

Τα νήπια που μπορούν, γράφουν σε κάθε λέγκο και ένα γράμμα. Τα παιδιά που δεν έχουν ακόμη κατακτήσει τη γραφή, ζωγραφίζουν για κάθε γράμμα, ένα τουβλάκι στο χαρτί, όπως φαίνεται παρακάτω. 

Στη συνέχεια πρέπει μόνα τους να βρουν ένα τρόπο να αποτυπώσουν τον αριθμό. Όσοι μπορούν και ξέρουν, γράφουν τον αριθμό. 

Οι υπόλοιποι εφευρίσκουν δικούς τους τρόπους μέτρησης (κουκίδες, γραμμούλες, κυκλάκια).

Αυτά και για σήμερα
 
Keep Sharing

H βαλίτσα της Ζαράφα: Πρόγραμμα e-Twinning

b110281fa_opt

Με μεγάλη μας χαρά σας ανακοινώνουμε τη συμμετοχή μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “Η Βαλίτσα της Ζαράφα”.

Screenshot_11

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχω εμπνευστεί η ίδια και έχει να κάνει με το ταξίδι στη γνώση της πρώτης καμηλοπάρδαλης που πάτησε ποτέ σε Ευρωπαϊκό έδαφος, της Ζαράφα.

Η Ζαράφα ταξίδεψε από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στη Γαλλία το 1826, ως δώρο του πασά της Αιγύπτου προς τον βασιλιά της Γαλλίας, προκειμένου η Γαλλία να σταματήσει να υποστηρίζει τους Έλληνες στον πόλεμο.

Ταξίδευε για 32 ημέρες με 3 αγελάδες, οι οποίες της παρείχαν το απαραίτητο γάλα (25 λίτρα την ημέρα). Επειδή δεν χωρούσε στο πλοίο, ανοίχτηκε τρύπα για να μπορεί να τεντώσει το λαιμό της.

The-Arrival-of-the-Giraffe-Zarafa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aπό τη Μασσαλία, όπου άραξε το πλοίο στις 31 Οκτωβρίου 1826, αποφασίστηκε να μεταφερθεί στο Παρίσι με τα πόδια. Έτσι, η Ζαράφα περπάτησε απόσταση 900 χιλιομέτρων σε 41 ημέρες. Μάλιστα, για να μην κρυώσει της έραψαν ένα κίτρινο πανοφώρι και παπούτσια!!!

1129097

Η Ζαράφα αποτελούσε θέαμα από όπου κι αν περνούσε. Στη Λυόν περίμεναν 30000 άνθρωποι για να τη θαυμάσουν. Έφτασε στο Παρίσι 9 Ιουλίου 1827, όπου έγινε η παρουσίαση στο βασιλιά με ένα κοινό 100000 ατόμων.

Έμεινε στον κήπο του Παρισιού για 18 χρόνια, όπου και πέθανε. Το σώμα της ταριχεύθηκε και μέχρι σήμερα εκτίθεται στο μουσείο φυσικής ιστορίας La Rochelle.

800px-La_Rochelle_-_Zarafa

Παρουσιολόγιο Ξυπνητήρια

Φέτος όλα κινούνται γύρω από τη Ζαράφα. Η Ζαράφα μας κοιμάται και απαίτηση των παιδιών ήταν να την ξυπνήσουμε. Έτσι, το παρουσιολόγιό μας είναι τα ξυπνητήρια.

Τα παιδιά κολλούν το ρολογάκι τους στο ράφι, κάθε πρωί, και τοποθετούν το μανταλάκι τους στο ξυπνητήρι της τάξης.

Μετά από αυτό, τραγουδούμε όλοι μαζί το τραγουδάκι 

“Το ρολόι θα χτυπήσει

κι η Ζαράφα θα ξυπνήσει

Τώρα θα ξυπνήσει, τώρα θα ξυπνήσει

Ντριιιιιιιιιιιιιιιν!!!!!”



και η Ζαράφα ανοίγει τα μάτια της



Για πίνακα αναφοράς χρησιμοποίησα το ονοματοσύννεφο που κάναμε την πρώτη ημέρα

Keep Sharing!!!

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Πρώτη μέρα σήμερα και μετά από τα παιχνίδια γνωριμίας, οργάνωσα ένα παιχνίδι θησαυρού με σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν το χώρο του νηπιαγωγείου, αλλά και να μάθουμε πράγματα γι’ αυτά. 
Με το παιχνίδι αυτό λειτουργούν μέσα στην ομάδα, αλλά καλλιεργούν και τον προφορικό τους λόγο, αφού καλούνται να μιλήσουν για τον εαυτό τους.
 Έδωσα στα παιδιά από ένα συννεφάκι με το όνομά τους και αφού το χρωμάτισαν, το παιχνίδι ξεκίνησε. Την ιδέα της κατασκευής την πήρα από εδώ.
Υλικά:
Θήκες CD, Ερωτήσεις, συννεφάκια, Χαρτάκια – στοιχεία

Τα συννεφάκια μπορείτε να τα πάρετε από εδώ

Τα χαρτάκια – στοιχεία ήταν τα παρακάτω:

1. Το πρώτο στοιχείο για να βρεις, πρέπει να καθρεφτιστείς

2. Το δεύτερο στοιχείο ανήκει πάνω στη βιβλιοθήκη

3. Το τρίτο στοιχείο θα το βρεις, μόλις στις τουαλέτες μπεις

4. Για το τέταρτο στοιχείο της τάξης, στο κουκλόσπιτο να ψάξεις

Κάθε φορά που βρίσκαν ένα φάκελο, έπρεπε να απαντήσουν στην αντίστοιχη ερώτηση

1. Αγαπώ πολύ τ….

2. Το αγαπημένο μου χρώμα είναι….

3. Όταν μεγαλώσω θα γίνω….

4. Μου αρέσει να τρώω…

5.  Αγαπημένο μου παιχνίδι….

Μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ

Με την απάντησή τους, τα παιδιά παίρνανε το αντίστοιχο χρώμα και σχημάτιζαν το ουράνιο τόξο του εαυτού τους.

 

 Kαλή μας αρχή!!!!