Ημερολόγιο – Παρουσιολόγιο

Φέτος μασκότ μας είναι ο ελέφαντας. Έτσι το ημερολόγιό μας είναι αυτό.

Και οι ομάδες υπηρεσίας βρίσκονται στη μπανιέρα. Ποιος καθαρίζει σήμερα;;;;; Δεξιά κρύβουμε το Μόρφη και αριστερά ντύνουμε τον αρκούδο.

Καλή χρονιά!!!

Οι κανόνες του Μόρφη

Συνεχίζουμε με το Μόρφη και το παιχνίδι των κανόνων “ο Μόρφης λέει”
Οι καρτέλες με τους κανόνες εικονίζονται εδώ.

 

Σκορπίζουμε τις καρτέλες και υπαγορεύουμε τον κανόνα. Τα παιδιά πρέπει να βρουν και να σηκώσουν την αντίστοιχη καρτέλα.
Στη συνέχεια παίζουμε με δραματοποίηση. Αρχικά η νηπιαγωγός παρουσιάζει με παντομίμα τον κανόνα και τα παιδιά πρέπει να τον βρουν. 
Έπειτα σηκώνουμε την καρτέλα και τα παιδιά σε δυάδες, χωρίς να μιλούν αναπαριστούν τον κανόνα.
Τέλος παίζουμε το παιχνίδι ” ο Γιάννης λέει” με το “ο Μόρφης λέει”. Τα παιδιά με τη σειρά υπαγορεύουν μια εντολή: “Ο Μόρφης  λέει… (καθίστε στο πάτωμα, πιάστε τη  μύτη σας κοκ) . Αν δεν πουν “Ο Μόρφης λέει” η ομάδα δεν πρέπει να εκτελέσει την εντολή. 
 
Ο Μόρφης λέει Καλή σας Νύχτα!!!

Ελεφανταστικό παρουσιολόγιο για το νηπιαγωγείο

Το παρουσιολόγιό μας φέτος είναι ελεφαντάκια δύο όψεων.

 



Τα παιδιά ζωγράφισαν με νερομπογιά τα ελεφαντάκια τους και από τις δύο πλευρές και στη συνέχεια τα κόλλησαν. 

Τα τοποθετήσαμε στα δεντράκια μπαομπαμπ και αφού τα πλαστικοποιήσαμε, κολλήσαμε μαγνητάκι. Τα παιδιά γυρίζουν το ελεφαντάκι τους όταν έρχονται και όταν φεύγουν. 

Τα ελεφαντάκια θα τα βρείτε εδώ



Φέτος θα περάσουμε ΕΛΕφΑΝΤΑΣΤΙΚΑ!!!!!

Οι ημέρες της εβδομάδας

O Μόρφης μας μαθαίνει τις ημέρες της εβδομάδας.



H ιδέα του Μόρφη μου ήρθε από το εξαιρετικό και βραβευμένο βιβλίο

ο Μόρφης είναι ένας ελέφαντας που “ξέρει καλά να κρύβεται” – λέμε τώρα…
Σκέφτηκα λοιπόν να κρύβεται κάθε μέρα σε άλλη κρυψώνα, ώστε να μάθουμε τις ημέρες της εβδομάδας.
Εκτύπωσα και πλαστικοποίησα τις εικόνες και, αφού μάθαμε το ποίημα παίξαμε με τα παιδιά κρυφτό.
“Κρύψε το Μόρφη”
 
Tα παιδιά διάλεγαν μία μέρα και κρύβανε το Μόρφη. Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τις εικόνες στον πίνακα και προσθέσαμε το παιδάκι που τον αναζητά.
Που κρύβεται λοιπόν ο Μόρφης σήμερα;;;;

 

 

 

Ζωγραφίσαμε και την πρώτη μέρα του στο Νηπιαγωγείο
 
Όλο το υλικό μαζί με το παιχνίδι θησαυρού για τη γνωριμία με το νηπιαγωγείο, μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf από εδώ.
Σημειώνεται ότι οι εικόνες δεν μου ανήκουν και ούτε κερδίζω κάτι με τη δημοσίευση αυτή.
 
 
Μείνετε συντονισμένοι… ο Μόρφης έχει κι άλλα πολλά να δώσει!!!!

 

Ο Μόρφης στο νηπιαγωγείο μας

Καλή και δημιουργική χρονιά αγαπητοί μου.
Έφτασαν λοιπόν και οι πρώτες μέρες του σχολείου κι εμείς καλούμαστε να βρούμε χίλιους τρόπους για να σπάσει ο πάγος, να γνωρίσουν τα παιδιά το χώρο, να χαλαρώσουν και να μας εμπιστευτούν. 
Μια τεχνική που δούλεψε πολύ καλά πέρυσι και που θα ακολουθήσω και φέτος είναι η ύπαρξη της μασκότ – βοηθού της τάξης. Πέρυσι ήταν η Ζαράφα η καμηλοπάρδαλη, φέτος ο Μόρφης ο ελέφαντας.
 
Η μασκότ στέλνει ένα γράμμα στα παιδιά καλώντας τους στο νηπιαγωγείο. Έτσι τα παιδια την πρώτη ημέρα έρχονται με ανυπομονησία για να γνωρίσουν το μυστηριώδη φίλο.
Παρακάτω είναι το γράμμα του Μόρφη
Ετοίμασα κι ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, όπου τα παιδιά ψάχνουν μέσα σε διάφορες γωνιές τον Μόρφη.
Δίνουμε στα παιδιά το πρώτο στοιχείο και στη συνέχεια κρύβουμε τα υπόλοιπα. Έτσι τα παιδιά ανακαλύπτουν βιωματικά τις γωνιές του νηπιαγωγείου τους.
 
Θα ακολουθήσει ανάρτηση για τις ημέρες της εβδομάδας με τον Μόρφη, καθώς και εκτυπώσιμο υλικό. 
Μείνετε συντονισμένοι!!!
 

Λουλούδια για το Νυμφίο

Η Μεγάλη Εβδομάδα πλησιάζει και δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα Θεία Πάθη. Διαβάσαμε την Ιστορία του Πάσχα και γίναμε Αγιογράφοι.
Ζωγραφίσαμε με την τεχνική του νεσκαφέ το Νυμφίο.
Αρχικά περνάμε τη φωτοτυπία με νεσκαφέ αραιωμένο
Στη συνέχεια βάφουμε με τέμπερα τον μανδύα και τέλος περνάμε με αραιωμένη ατλακόλ για να γυαλίσει και να γίνει πιο σταθερή η εικόνα μας.
 
Κόβουμε τις εικόνες, τις κολλάμε σε σταυρό από οντουλέ χαρτόνι και στερεώνουμε τα λουλουδάκια που μαζέψαμε για το Νυμφίο. 
 
Καλό Πάσχα!!!

ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

Πλησιάζει η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, και ασχολούμαστε όλη την εβδομάδα με δραστηριότητες φιλαναγνωσίας. Αρχικά οργανώσαμε μια νέα γωνιά βιβλιοθήκης
Σήμερα διαβάσαμε το μυστήριο της παιδικής βιβλιοθήκης της εξαιρετικής Κατερίνας Τζαβάρα, και προσπαθήσαμε να βρούμε τον δικό μας βιβλιοφάγο.

 

Είπα λοιπόν στα παιδιά ότι βρήκα δαγκωμένα βιβλία μέσα στην καινούρια μας βιβλιοθήκη, και πως με τη βοήθεια του βιβλίου θα ανακαλύψουμε μαζί ποιος το έκανε.
Διάβασα το βιβλίο μέχρι το σημείο που τα παιδιά κρύβονται το βράδυ στη βιβλιοθήκη για να ανακαλύψουν τον ένοχο. Εκεί τους είπα πως τα παιδιά βρήκαν ένα γρίφο.
Ο γρίφος έγραφε:
“Το μυστήριο αν θες να λύσεις,
το βιβλίο με τον Μπάφυ πρέπει να ανοίξεις.”
Τα παιδιά έπρεπε να βρουν το βιβλίο του Μπάφυ, όπου κρυβόταν το δεύτερο στοιχείο:
“Το επόμενο στοιχείο είδα
να το κρατά ο Λύκος σε μια εφημερίδα”
Η λύση ήταν το βιβλίο Ο Λύκος ξαναγύρισε, όπου βρήκαν το 3ο στοιχείο:
“”Αν θες το γρίφο να λύσεις ολοταχώς,
κάτι έχει να σου πει ο κύριος χνουδωτός.”
Και τέλος, ο τελευταίος γρίφος:
“Ξέρεις που έχει κρύο και που είναι ο πάγος;
Εκεί θα κρύβεται και ο Βιβλιοφάγος”
 Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν σε αυτό το γρίφο, γι αυτό και ρώτησαν τα παιδιά του Δημοτικού. Με τη βοήθειά τους, οδηγήθηκαν στο ψυγείο, όπου τους περίμενε μια μεγάλη έκπληξη:
 Ο ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΣ!!!!!!!!!!!!!
 
Ο δικός μας βιβλιοφάγος λατρεύει τα βιβλία. Μπαίνει λοιπόν κρυφά το βράδυ, παίρνει ένα βιβλίο και κρύβεται στο ψυγείο για να το διαβάσει. Αφού μιλήσαμε για το πως πρέπει να φερόμαστε στα βιβλία, και τα εξηγήσαμε στον βιβλιοφάγο μας, αποφασίσαμε να τον ορίσουμε βιβλιοθηκονόμο και φύλακα της βιβλιοθήκης. Έτσι, πήγε ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.
 
Στη συνέχεια φτιάξαμε και τον βιβλιοφάγο του δωματίου μας.
Σήμερα παρακολουθήσαμε και την αφήγηση ενός παραμυθιού στην Βιβλιόραση (μια ιδέα της Δέσποινας Παρταλά).

Το κάθε παιδί αφηγούνταν το παραμύθι του.

Τέλος, εικονογραφήσαμε και μαγνητοφωνήσαμε το ποίημα Βιβλιοχαρά

«Διαβάζουμε, εγώ κι εσύ.

Τα γράμματα γίνονται λέξεις

κι οι λέξεις έπειτα, όλες μαζί,

γίνονται βιβλία να διαλέξεις.

Άκου πώς ψιθυρίζουν!

Ποτάμια στις σελίδες κελαρύζουν,

αρκούδες τραγουδούν, όταν το φεγγάρι αντικρίζουν.

Μπαίνουμε σε κάστρα φοβερά.

Δέντρα σκαρφαλώνουν ως τα σύννεφα.

Γενναία κορίτσια πετούν θαρρετά,

αγόρια ψαρεύουν άστρα λαμπερά.

Εσύ κι εγώ διαβάζουμε μαζί,

«βιβλιοχαρά» σ’ όλη τη γη».

Αυτό είναι το μήνυμα-ποίημα που ανέλαβε να γράψει φέτος η πολυβραβευμένη συγγραφέας Pat Mora (ΗΠΑ ) για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Στη χώρα μας, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ/Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, φρόντισε ώστε να μεταφραστεί το μήνυμα στα ελληνικά από την Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου.

Keep Sharing!!!

 

 

ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου στο Νηπιαγωγείο μας

Στα πολύ παλιά τα χρόνια, 

ο Χριστός πριν γεννηθεί,

η Παναγιά στην εκκλησία 
 
πήγε να προσευχηθεί. 

Ξάφνου φάνηκε μπροστά της

ένας άγγελος λαμπρός

που βαστούσε ολάσπρο κρίνο

και σκορπούσε γύρω φως.

Ο κρίνος που κάναμε φέτος ήταν μία δική μου έμπνευση. Ήθελα να έχει το μήνυμα της ημέρας, να απεικονίζει τον Ευαγγελισμό. Έτσι σχεδίασα το παρακάτω σχήμα
Για να μεταφορτώσετε το φύλλο εργασίας σε μορφή .pdf πατήστε εδώ.
Το ζωγραφίζουμε, το συρράπτουμε στο βλαστό και έπειτα το κολλάμε σχηματίζοντας τον κρίνο, τον οποίο φτιάξαμε στρίβοντας διαγώνια ένα χαρτί Α3.

To βλαστό, όπως μπορείτε να δείτε, τον βάψαμε πράσινο χρησιμοποιώντας σφουγγάρι , ενώ στη μία του άκρη βάψαμε το μίσχο κίτρινο.

Έτοιμος και τεράστιος ο κρίνος της Παναγίας!!!

Επίσης, τους έδωσα και ένα φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να γράψουν τα ονόματα Μαρία και Γαβριήλ στην αντίστοιχη θέση. Έπρεπε να αναγνωρίσουν το όνομα ΜΑΡΙΑ από τον πίνακα αναφοράς της τάξης και έπειτα να βρουν που μπορεί να γράφει Γαβριήλ, και να συμπληρώσουν τα κουτάκια.
Για να μεταφορτώσετε το φύλλο εργασίας σε μορφή .pdf πατήστε εδώ.
Τέλος, μάθαμε το ποίημα “Ευαγγελισμός” και το ζωγραφίσαμε.
Αυτά από εμάς!!!
Keep Sharing!!!

ΤΑΒΕΡΝΑ “Η ΚΥΡΑ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ”

Καλωσορίσατε στην ταβέρνα μας “Η Κυρά Σαρακοστή”
 
Η εβδομάδα της Καθαράς Δευτέρας, συνηθίζεται να είναι αφιερωμένη στη διατροφή και τη νηστεία. Έτσι κι εμείς, αφού παρατηρήσαμε τον πίνακα του Βασιλείου 
συνθέσαμε το δικό μας τραπέζι της Σαρακοστής
Επίσης, πλάσαμε όπως οι γιαγιάδες την κυρά Σαρακοστή μας από ζυμάρι.
 
Και αφού φτιάξαμε τραπέζι, αποφασίσαμε να οργανώσουμε την ταβέρνα της Κυρά – Σαρακοστής.
Έτσι, έπρεπε να μεριμνήσουμε για τον τιμοκατάλογο, αλλά και το μενού της ταβέρνας μας.
Αρχικά φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς με τα φαγητά που επιλέξαμε να προσφέρουμε, και ορίσαμε τις τιμές.
 
Στη συνέχεια επιμεληθήκαμε το μενού της ταβέρνας μας
Η δραστηριότητα:
Έδωσα στα παιδιά την παραπάνω φωτοτυπία. Τα νήπια βρίσκουν από τον πίνακα αναφοράς και αντιγράφουν τα φαγητά, τα οποία είναι με διαφορετική σειρά γραμμένα.
 
Τα προνήπια ταυτίζουν τις καρτέλες και τις κολλούν.
Έπειτα, ετοιμάζουμε τα πιάτα που θα σερβίρει η ταβέρνα μας. 
 
Καλή Σαρακοστή!!!
 
Keep Sharing!!!!!!!

Aποκριάτικα

Oι φετινές μας αποκριάτικες κατασκευές ήταν απλές και εύκολες.

Κλόουν: Ακολούθησε το μοτίβο

 

Σε ένα Α4 με τύπωμα από τάπες τα παιδιά ακολουθούν το μοτίβο που τους δίνουμε. Το χαρτί αυτό γίνεται το ρούχο του κλόουν.
 
Ο κλόουν κωλοτούμπας
Είναι μια κατασκευή που ψάρεψα από το Πίντερεστ εδώ και χρόνια, και ήθελα πολύ να την κάνω. Φέτος λοιπόν, τα παιδάκια μου τα κατάφεραν περίφημα…
Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει η Ζαράφα μας από τις απόκριες. Έτσι, φτιάξαμε μάσκες καμηλοπαρδάλεις.
Καλές απόκριες!!!
 
Keep Sharing!!!
 

 

Κάρτα κλόουν

Έφτασε και φέτος η τρελή Αποκριά και διαλέξαμε για να ξεκινήσουμε την πιο εύκολη κατασκευή (και οικονομική βεβαίως βεβαίως).

20160229_115429

Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα τετράγωνο χαρτί. To διπλώνουμε όπως βλέπετε στην εικόνα και το βάφουμε.
Το τρίγωνο αποτελεί το καπέλο του κλόουν, το οποίο ανοίγει και εκεί μπορούμε να γράψουμε τις ευχές μας.
 
ΚΑΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ ΛΟΙΠΟΝ!!!
Keep Sharing!!!

ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ: Το τραγούδι μας

Στα πλαίσια του πρότζεκτ “ο άνθρωπος στο διάστημα”, έγραψα ένα τραγούδι που ελπίζω να σας αρέσει!!!
Ο ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ
Μαρίνα Ζαχαρία
Αστροναύτης να μουνα παιδιά
Αστροναύτης να πετώ ψηλά
Αστροναύτης, να χα πύραυλο
Αστροναύτης στα άστρα να πετώ
 
Α-στρο-ναύ-της α- στρο-ναυ-της α-στρο-ναυ-της στο διάστημα
Α-στρο-ναύ-της α- στρο-ναυ-της α-στρο-ναυ-της φύγαμε παιδιά
 
Αστροναύτης πάω στο φεγγάρι
Αστροναύτης και μέχρι τον Άρη
Αστροναύτης Δία κι Ουρανό
Αστροναύτης όλους να τους δω
 
 
Α-στρο-ναύ-της α- στρο-ναυ-της α-στρο-ναυ-της στο διάστημα
Α-στρο-ναύ-της α- στρο-ναυ-της α-στρο-ναυ-της φύγαμε παιδιά
 
Αστροναύτης να φορώ στολή
Αστροναύτης πάω στον Ερμή
Αστροναύτης Κρόνος κι Ουρανός
Αστροναύτης γίνομαι καπνός
 
 
Α-στρο-ναύ-της α- στρο-ναυ-της α-στρο-ναυ-της στο διάστημα
Α-στρο-ναύ-της α- στρο-ναυ-της α-στρο-ναυ-της φύγαμε παιδιά
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ!!!!!!!!!!!!
 

Oι πλανήτες

Αυτή την περίοδο δουλεύουμε το Διάστημα. 

Με αφορμή λοιπόν μια ανάρτηση στο Pinterest, σκέφτηκα να φτιάξω ένα βιβλίο γνώσης για τους πλανήτες, όπου θα είναι συγκεντρωμένα όλα τα σημαντικά στοιχεία που μάθαμε για τον κάθε πλανήτη.
 
 Το βιβλίο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.
 
Το βιβλίο το δουλέψαμε ομαδικά. Κάθε φορά που μιλούσαμε για έναν πλανήτη, τον ζωγραφίζαμε. Στη συνέχεια συναρμολογήσαμε τα κομμένα χαρτιά και φτιάξαμε ο καθένας τον δικό του πύραυλο.
Το ταξίδι μας συνεχίζεται…
 
 
Keep Sharing!!!

Ο διαγωνισμός μαγειρικής της Ζαράφα

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού μας προγράμματος eTwinning “Η βαλίτσα της Ζαράφα”, πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις με τα άλλα Ευρωπαϊκά σχολεία.  Διαγωνισμός μαγειρικής, διαδικτυακή ψηφοφορία, βιβλίο συνταγών, όλα με θέμα την καμηλοπάρδαλη. Ο ενθουσιασμός για το πρόγραμμα συνεχίζεται!!!