Η Τούλα η Κοτούλα, τα χαμένα αυγά και οι αριθμοί!

1b74d0e4 0b7f 4657 9d43 94be85acc068 12aa405a e78b 40b6 9b13 e1c1d6176898 30dbb3b6 a0ed 4508 a14d d61aa1cdc233 92ae05bf 2278 438e 9bbc 7e43448b53c8 208b9a5c 95b4 4b96 9d8f 086131063241 86129f56 9921 4a64 a95b 7b58d36b0e6b aacc84f4 1d76 45a3 95d2 01cbdc99f74c d27dde6d 50b7 441c b0dc ea9721ffbfed d373d8f8 8f26 48d9 ad9e c48939c7125c

Τα νήπια άκουσαν το παραμύθι «Τούλα η Κοτούλα», το οποίο αποτέλεσε την αφορμή για μια βιωματική μαθηματική δραστηριότητα. Στην ιστορία, η Τούλα είχε χάσει τα αυγά της και ζητούσε βοήθεια για να τα βρει. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και παροτρύνθηκαν να συμμετάσχουν σε ένα κυνήγι κρυμμένων αυγών, προκειμένου να βοηθήσουν την Κοτούλα.

Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ξεκίνησαν την αναζήτηση. Σε διάφορα σημεία της τάξης, βρήκαν πλαστικά αυγουλάκια με αριθμούς από το ένα έως το πέντε. Κάθε αυγό αντιστοιχούσε σε έναν αριθμό και περιείχε μέσα του μικρά αντικείμενα ίδιου πλήθους.

Αφού συγκέντρωσαν τα αυγά, τα νήπια κάθισαν στον κύκλο και τα μέτρησαν. Στη συνέχεια, παρατήρησαν τον αριθμό που ήταν κολλημένος πάνω σε κάθε αυγό, τον αναγνώρισαν και τον συνταύτισαν με τα αντικείμενα που βρίσκονταν μέσα. Χρησιμοποίησαν τα δαχτυλάκια τους για να καταμετρήσουν το πλήθος, αντιλαμβανόμενα πως ο κάθε αριθμός δηλώνει συγκεκριμένο αριθμό στοιχείων.

Η δράση συνεχίστηκε με κινητικά παιχνίδια, όπου τα παιδιά καλούνταν να σχηματίσουν ομάδες ανάλογα με τον αριθμό που τους δινόταν, ενισχύοντας τη μαθηματική τους σκέψη μέσα από το παιχνίδι και την κίνηση.

Στη συνέχεια τους δόθηκε ένα  QR code. Με το τάμπλετ, σαρώνοντάς το έβλεπαν να παρουσιάζονται τυχαία αριθμοί από το 1 -5. Τα παιδιά καλούνταν να τους αναγνωρίσουν και να φέρουν τόσα αντικείμενα της επιλογής τους, όσα δήλωνε ο αριθμός, τα οποία βρίσκονταν στην αίθουσα. Τα τοποθετούσαν στο τραπέζι και τα καταμετρούσαν.
Επίσης, σε ένα χαρτί που ήταν χωρισμένο σε στήλες και έγραφε “Τι γνωρίζω”, “Τι θέλω να μάθω”, “Τι έμαθα”, “Πως το έμαθα”, τα νήπια κατέγραψαν τις σκέψεις τους σχετικά με τις ερωτήσεις αυτές, κατανοώντας περισσότερο τους στόχους της δραστηριότητας στο σύνολό της.

Στο τέλος, με μεγάλη χαρά παρέδωσαν τα αυγά στην Τούλα, βοηθώντας την να τα βρει και να τα ξαναμαζέψει.

Τα νήπια εργάστηκαν σε φύλλα εργασίας στην έννοια “Μισό – Ολόκληρο”. Με αφορμή αυτό κλήθηκαν:11dc1655 0ca4 4ea2 8b23 2117b8180d3f

  • Να αναγνωρίζουν την έννοια του “ολόκληρου” και του “μισού” μέσα από οπτική αναπαράσταση.

  • Να διακρίνουν αντικείμενα που είναι ολόκληρα από εκείνα που είναι κομμένα στη μέση.

  • Να αντιστοιχίζουν δύο μισά που σχηματίζουν ένα ολόκληρο.

  • Να χρωματίζουν ή να εντοπίζουν το “μισό” σε εικόνες (π.χ. φρούτα, σχήματα, πίτσες).

 

0d584b94 2d44 4c2a afe0 f2927f077854Επίσης, παρατηρώντας τον αριθμό σε φύλλο εργασίας, έπρεπε να μετρήσουν τα καρότα και να χρωματίσουν τόσα όσα λέει το αριθμητικό σύμβολο.

 

 

 

 

cbb2508d 2379 4388 b6fc 0c6572bf0bdf

Οδήγησαν το λαγουδάκι ακολουθώντας την ιχνογραφημένη διαδρομή προς το αυγό του.

 

Σχd13c0855 fcb4 4875 90a8 e5d4c92422aaεδίασαν και χρωμάτισαν αυγά σ’ ένα καλάθι και στη συνέχεια τα μέτρησαν και έγραψαν το αριθμό που αντιστοιχεί στο σύνολο των αυγών.

 

 

 

Τέλος, σε φύλλο εργασίας κύκλωσαν τις λέξεις εκείνες που ξεκινούν από ΛΑ, όπως ΛΑμπάδα ή ΛΑδι.

1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *