Μονάδες εισόδου – εξόδου (από τη Β’ τάξη)

Α' - Β' τάξη Γνωρίζω - χειρίζομαι τον υπολογιστή (Α'-Β') Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες (Α'-Β')

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης (σχ.έτος 2018-19) ασχολήθηκαν με τις συσκευές που συνδέονται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή προσπαθώντας ταυτόχρονα να τις εντάξουν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: μονάδες εισόδου – μονάδες εξόδου. Με τις συσκευές εισόδου εισάγουμε, εμείς οι χρήστες του συστήματος, δεδομένα στον υπολογιστή και με τις συσκευές εξόδου εξάγονται αποτελέσματα.

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να μάθουν ποιες είναι οι περισσότερο χρησιμοποιούμενες συσκευές που συνδέουμε στην κεντρική μονάδα του υπολογιστή. Να μάθουν τι σημαίνει «είσοδος» και τι «έξοδος». Να κατατάσσουν/ ομαδοποιούν αντικείμενα σε κατηγορίες και, εν προκειμένω, τις συσκευές εισόδου- εξόδου. Να ασκηθούν στην αποθήκευση και στην ανάκτηση αρχείου.  Να ασκηθούν στην πληκτρολόγηση. Να διαχειριστούν «αντικείμενα» στο λογισμικό της εννοιολογικής χαρτογράφησης. Να διακρίνουν το λογισμικό από το hardware. Να εφαρμόσουν αισθητικές επιλογές.

 

 

  1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): συζητούμε για τις συσκευές που διαθέτουμε στο εργαστήριο της Πληροφορικής και σε τι χρησιμεύει η κάθε μία από αυτές. Στη συνέχεια προσπαθούμε να διακρίνουμε αν με την συσκευή εισάγουμε στοιχεία στον υπολογιστή ή παίρνουμε αποτελέσματα. Επισημαίνουμε τι σημαίνει η λέξη «είσοδος» και τι η λέξη «έξοδος» δίνοντας παραδείγματα από την καθημερινή μας ζωή (π.χ. πόρτα) και στη συνέχεια αντιστοιχούμε τις λέξεις αυτές στις συσκευές του υπολογιστικού συστήματος.
  2. Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (kidspiration): Τα παιδιά είναι πλέον σε ομάδες στον υπολογιστή τους και ξεκινούμε με την κεντρική έννοια «Υπολογιστικό σύστημα» και τις κύριες κατηγορίες «μονάδες εισόδου» και «μονάδες εξόδου». Συνεχίζουμε με μία συσκευή εξηγώντας πώς τη συνδέουμε με μια κατηγορία και τα παιδιά καταγράφουν όλες τις συσκευές.
  3. Ελέγχουμε όλοι μαζί αν έχουμε κατ’ αρχάς καταγράψει όλες τις συσκευές κι αν έχουν τοποθετηθεί στις σωστές κατηγορίες.
  4. Θέτουμε έναν περιορισμό στα χρώματα: τα χρώματα να μην εμποδίζουν- ή μάλλον να διευκολύνουν ώστε να διακρίνονται σαφώς οι κατηγορίες με τις συσκευές τους.
  5. Εισαγωγή σχετικών εικόνων για τις συσκευές καθώς και εικονίδια- προσωπάκια που «αντιπροσωπεύουν» τα παιδιά.

Αφήστε μια απάντηση