text1

Ζωγραφίζουμε… περιγράφουμε… εκφραζόμαστε…

Α' - Β' τάξη Δημιουργώ κι εκφράζομαι με τη ζωγραφική Δημιουργώ με τον κειμενογράφο (Α'-Β') στο Δημοτικό

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης στο πλαίσιο των μαθημάτων της Πληροφορικής (ΤΠΕ) ασχολήθηκαν με τη ζωγραφική και με την επεξεργασία κειμένου. Χρησιμοποιώντας έτοιμα σχήματα- αντικείμενα δημιούργησαν ζωγραφιές. Και μετά τέθηκε το ζήτημα να περιγράψουν τη ζωγραφιά τους. Όμως δεν τη θυμόντουσαν πάντα πολύ καλά. Έπρεπε επομένως να έχουν και τα δύο αρχεία ανοικτά, και της ζωγραφικής και του κειμένου. Λίγο έβλεπαν τη ζωγραφιά, λίγο έγραφαν (φυσικά, αφού πρώτα είχαν συνεννοηθεί τα παιδιά της ομάδας κάθε υπολογιστή). Χρησιμοποιήσαμε και τον ορθογραφικό έλεγχο, μορφοποίηση του κειμένου και διαχείριση των αντικειμένων. Συνεργαστήκαμε και με την εκπαιδευτικό κ.Μαρίζα Ρούσσα. Μιλώντας για συναισθήματα λοιπόν, ένα θέμα που τα παιδιά το είχαν δουλέψει μαζί της, είπαμε να εισάγουμε και φατσούλες συναισθημάτων που κάτι μας λένε…

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να εξοικειωθούν με τη διαχείριση εικόνων- αντικειμένων (αυξομείωση μεγέθους, μετακίνηση). Να αποθηκεύουν τα αρχεία τους αναγνωρίζοντας την αξία που έχει το σωστό όνομα του αρχείου. Να ανακτούν τα αρχεία τους από δεδομένο χώρο του υπολογιστή. Να εκφραστούν δημιουργώντας ζωγραφικές συνθέσεις. Να ασκηθούν στη χρησιμοποίηση του πληκτρολόγιου. Να μορφοποιήσουν ένα κείμενο και να εισάγουν εικόνες σ’ αυτό, ήδη αποθηκευμένες σε φάκελο του υπολογιστή. Να διαχειρίζονται την ίδια στιγμή δύο διαφορετικά αρχεία (αρχείο ζωγραφικής και αρχείο κειμένου). Να συνεργαστούν εποικοδομητικά σε ένα κοινό έργο.

  1. Επεξήγηση της πορείας των εργασιών (στην ολομέλεια της τάξης): δημιουργία ζωγραφικής και περιγραφή της με κείμενο. Στη συνέχεια, εισαγωγή έτοιμων σχημάτων και εικονιδίων- φατσούλες.
  2. Ζωγραφική (Revalation Natural Art): τα παιδιά δημιούργησαν πολύ ευφάνταστες ζωγραφιές χρησιμοποιώντας έτοιμα εικονίδια από το συγκεκριμένο λογισμικό.
  3. Διαχείριση αρχείων (Γνωρίζω Η/Υ): έχοντας “ανοικτά” δύο αρχεία, εκείνο της ζωγραφικής και ένα αρχείο κειμένου, κατέγραψαν στο αρχείο κειμένου ό,τι έβλεπαν στη ζωγραφιά τους, οπότε συνεχώς μετέβαιναν από το ένα αρχείο στο άλλο.
  4. Επεξεργασία κειμένου: Περιέγραψαν τι έβλεπαν στη ζωγραφιά τους και μορφοποίησαν το κείμενο (χρώματα στα γράμματα, στοίχιση). Εισήγαγαν έτοιμα σχήματα τα οποία επίσης μορφοποίησαν και στα οποία κατέγραψαν κείμενο.
  5. Συνεργασία με συνάδελφο Αγγλικής Φιλολογίας (κ.Μαρίζα Ρούσσα): έχοντας τα παιδιά δουλέψει σε πρόγραμμα συναισθημάτων με τη συνάδελφο κ.Ρούσσα, τους ζητήθηκε να εισάγουν σχετικά εικονίδια- φατσούλες στο κείμενό τους.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *