Πολλές φορές χρησιμοποιούμε αριθμομηχανές για να κάνουμε γρήγορα πράξεις. Γιατί να μην φτιάξουμε τις δικές μας αριθμομηχανές που θα τις κάνουμε και όμορφες και θα ασκηθούμε στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch; Η δημιουργία αριθμομηχανής, ανάμεσα στα άλλα, δίνει μια ευκαιρία για τη διασύνδεση των Μαθηματικών με τον Προγραμματισμό και την εμπέδωση της αντίληψης ότι στον προγραμματισμό χρειάζεται να είμαστε ακριβείς.
Στόχοι: οι μαθητές κι οι μαθήτριες των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού να διατυπώσουν το πρόβλημα που θέλουμε να επιλύσουμε. Να ασκηθούν στην ανάλυση του προβλήματος σε άλλα απλούστερα και να επιζητήσουν λύση σε καθένα από αυτά. Να μάθουν τη χρήση της ακολουθιακής δομής εντολών και της δομής επιλογής. Να κατανοήσουν την έννοια της μεταβλητής και να τη χρησιμοποιήσουν ακολουθώντας κανόνες που τη διέπουν (ονοματολογία, περιεχόμενο). Να αντιληφθούν ότι τα Μαθηματικά μπορούν άριστα να συσχετισθούν με τον Προγραμματισμό. Να συνειδητοποιήσουν ότι στον προγραμματισμό είναι αναγκαίο να είμαστε ακριβείς (όπως και στα Μαθηματικά). Να αποδεχτούν την τεράστια αξία του λάθους και αντίστοιχα την έννοια της εκσφαλμάτωσης (debugging) στον προγραμματισμό. Να εκφραστούν αισθητικά. Να συνεργαστούν με τα άτομα της ομάδας τους στον υπολογιστή και να εφαρμόσουν καλές πρακτικές διαχείρισης ομάδας. Να χαρούν με το αποτέλεσμαα της εργασίας τους. |
|
[scratch 30450816]