Η δημιουργία συννεφόλεξου δίνει ευκαιρίες για πολλαπλά οφέλη. Οι μαθητές κι οι μαθήτριες δημιουργούν ασκώντας την αισθητική τους αντίληψη κι έρχονται στη θέση να καταγράψουν τις έννοιες που διαραγματεύονται. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως καταγραφή ενός καταιγισμού ιδεών για ένα θέμα είτε ακόμη και ως μια άσκηση αξιολόγησης αν αφήσουμε τα παιδιά να εισάγουν στο συννεφόλεξο αυτά με τα οποία έχουμε ήδη ασχοληθεί στην τάξη.
Στο πλαίσιο μιας ερευνητικής εργασίας με θέμα την ανακύκλωση οι μαθητές κι οι μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με την έννοια της ανακύκλωσης και ευαισθητοποιήθηκαν σ’ αυτό το θέμα. Κατά τη διάρκεια της ερευνητικής εργασίας αναζήτησαν πληροφορίες στο Διαδίκτυο, κατέγραψαν πληροφορίες, δημιούργησαν συννεφόλεξα, ζωγράφισαν, μοίρασαν ερωτηματολόγια και παρουσίασαν το θέμα τους χρησιμοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Παράλληλα, έκαναν κατασκευές με καπάκια για να ενισχύσουν την εμφάνιση των αντίστοιχων κάδων ανακύκλωσης.
Σχετικό άρθρο: