Πρόταση για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΡΟΣ ΥΠΠΕΘ                                                                                                                      30/9/2017
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δια της Δ.Δ.Ε. Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Πρόταση για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο.

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο διδάσκονται 4 ώρες εβδομαδιαίως με αποτέλεσμα οι ώρες Α΄ ανάθεσης των Μαθηματικών να είναι 20, ή 16 κλπ. (δηλ. πολλαπλάσιες του 4). Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που απαιτούνται 18 ώρες για να καλυφθεί πλήρες ωράριο; (Μάλιστα αυτή η περίπτωση είναι η πιο συνηθισμένη στις μέρες μας, αφού οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν υπηρεσία μεγαλύτερη από 20 έτη).
Υπερωρίες δεν επιτρέπονται, άρα στην περίπτωση αυτή ο Μαθηματικός του Γυμνασίου, ή αναλαμβάνει στο σχολείο του 2 ώρες σε μαθήματα Β΄ ή Γ΄ ανάθεσης – αν υπάρχουν (φυσική ή γεωγραφία αντίστοιχα) ή αναγκάζεται να μετακινηθεί για 2 ώρες σε άλλο σχολείο. 
Για να ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, μια πρακτική και λειτουργική λύση είναι να χωρίζεται το 4ωρο του μαθήματος των μαθηματικών σε δύο 2ωρα. Αυτό μπορεί να γίνεται στην περίπτωση που περιορίζεται το πλήθος των σχολείων που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός και επιπλέον έχουν εξαντληθεί όλες οι άλλες επιλογές.
Σίγουρα, σ΄ αυτή την επιλογή υπάρχουν μειονεκτήματα – παιδαγωγικής ή διδακτικής μορφής, υπάρχουν όμως και πλεονεκτήματα. Αντίστοιχα υπέρ και κατά συναντούμε και στις αναθέσεις Β΄ και Γ΄ τύπου όπου εκπαιδευτικοί διδάσκουν αντικείμενο συναφές με την ειδικότητα τους, όχι όμως της ειδικότητας τους.
Απ’ ότι γνωρίζω, δεν υπάρχει σχετικός νόμος ή Υπουργική απόφαση που να αναφέρεται σ’ αυτό το θέμα. Υπάρχει μόνο μια οδηγία από το 2011 της Διεύθυνσης Σπουδών Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ (την οποία επισυνάπτω). Κάποια σχολεία ακολουθούν αυτή την οδηγία και άλλα όχι.
Πιστεύω ότι η Πολιτεία και οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ χρειάζεται να επανεξετάσουν – κάτω από το πρίσμα των νέων συνθηκών εργασίας- αυτό το θέμα και να δοθεί κεντρικά μια ενιαία, ξεκάθαρη και λειτουργική λύση. Εκτός από την εισήγηση του ΙΕΠ, θεωρώ πως χρειάζεται να ληφθούν υπόψη οι θέσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΜΕ.

Με εκτίμηση
Ισίδωρος Γλαβάς, Μαθηματικός 

 

Η παραπάνω πρόταση στάλθηκε επίσης στην ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας καθώς και στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρία (ΕΜΕ) με την ελπίδα να βρεθεί λύση.

Δείτε εδώ το διαβιβαστικό της Δ.Δ.Ε. Δ’ Αθήνας προς το ΥΠΠΕΘ 

Χωρίς σχόλια

  1. Σήμερα, με την παρούσα νομοθεσία επιτρέπεται ή όχι να σπάνε τα μαθηματικά του γυμνασίου σε Άλγεβρα και Γεωμετρία και να διδάσκονται από διαφορετικούς καθηγητές; Πάντως στο γυμνάσιο που υπηρετώ αυτό γίνεται.

    • Γεια σου Αγγελική, απ’ ότι γνωρίζω, η νομοθεσία που ισχύει σήμερα, δε διαχωρίζει την Άλγεβρα από τη Γεωμετρία στο Γυμνάσιο ως δύο ξεχωριστούς κλάδους. Επίσης υπάρχει το έγγραφο του ΥΠΠΕΘ που επισυνάπτω στην ανάρτησή μου – πρόκειται για οδηγία- το οποίο στην ουσία δίνει οδηγίες για το παραπάνω θέμα. Κάποια σχολεία με δική τους ευθύνη δεν εφαρμόζουν αυτές τις οδηγίες. Η δική μου γνώμη είναι ότι αυτό το θέμα χρειάζεται να συζητηθεί μεταξύ των εκπαιδευτικών φορέων για να βρεθεί μια πιο πρακτική και λειτουργική λύση και να δοθεί μια επίσημη και υπεύθυνη απάντηση από το ΥΠΠΕΘ που να εφαρμόζεται από όλα τα Γυμνάσια.

Τα σχόλια είναι κλειστά.