Περί Διατροφής

Ιστότοπος για τη διατροφή, τα τρόφιμα και την υγεία

Κάτι διαφορετικό, πολύ ανθρώπινο!

Μαρ 20113

Η μητέρα του είχε μόνο ένα μάτι …Ντρεπόταν γι’ αυτήν κι ώρες ώρες την μισούσε. Η δουλειά της ήταν μαγείρισσα στην φοιτητική λέσχη. Μαγείρευε για τους φοιτητές και τους καθηγητές για να βγάζει τα έξοδά τους. Δεν ήθελε να του μιλάει για να μην μαθαίνουν ότι είναι παιδί μιας μητέρας με ένα μάτι.

Οι φοιτήτριες έφευγαν γρήγορα, όποτε την έβλεπαν να βγαίνει για λίγο από την κουζίνα κι έλεγαν πως δεν άντεχαν το θέαμα και πως τους προκαλούσε μια ανυπόφορη ανατριχίλα…

Μα από μικρόs είχε πρόβλημα με την εικόνα της μητέρας του. Μια μέρα όταν ακόμη πήγαινε στο δημοτικό, πέρασε η μητέρα του στο διάλειμμα να του πει ένα γεια. Ένοιωσε πολύ στενοχωρημένos. «Πως μπόρεσε να του το κάνει αυτό» αναρωτιόταν … Την αγνόησε, της έριξε μόνο ένα μισητό βλέμμα κι έτρεμε.

Την επόμενη μέρα ένας από τους συμμαθητές του φώναξε: «Εεεε, η μητέρα σου έχει μόνο ένα μάτι!.. Ήθελε να πεθάνει. Ήθελε να εξαφανιστεί. Όταν γύρισε σπίτι, της είπε: «αν είναι όλοι να γελάνε μαζί μου εξαιτίας σου τότε καλύτερα να πεθάνεις!». Αυτή δεν του απάντησε …«Δεν μ’ ένοιαζε τι είπα ή τι αισθάνθηκε, γιατί ήμουν πολύ νευριασμένος», έλεγε αργότερα σ’ ένα φίλο του. «Ήθελα να φύγω από εκείνο το σπίτι και να μην έχω καμία σχέση μαζί της. Έτσι διάβασα πάρα πολύ σκληρά με σκοπό να φύγω μια μέρα μακριά για σπουδές … και τα κατάφερα, μα ήλθε κι έπιασε αυτή τη δουλειά στη λέσχη για να με βοηθάει …Δεν μπορούσε να πάει κάπου αλλού;».

Αργότερα παντρεύτηκε. Αγόρασε ένα δικό του σπίτι. Έκανε δικά του παιδιά κι ήταν ευχαριστημένος με τη ζωή του, τα παιδιά του, την γυναίκα του και τη δουλειά του! Μια μέρα μετά από χρόνια απουσίας, όπως ο ίδιος της ζήτησε η μητέρα του πήγε να τον επισκεφτεί. Δεν είχε δει ποτέ από κοντά τα εγγόνια της. Μόλις εμφανίστηκε στην πόρτα, τα παιδιά του άρχισαν να γελάνε, θύμωσε επειδή είχε πάει χωρίς να του το ζητήσει και χωρίς να τον προειδοποιήσει. Τότε της φώναξε: «πως τολμάς να έρχεσαι ξαφνικά στο σπίτι μου και να τρομάζεις τα παιδιά μου; Βγες έξω! Φύγε!». Η μητέρα του απάντησε γαλήνια: «Αα, πόσο λυπάμαι, κύριε! Μάλλον μου έδωσαν λάθος διεύθυνση» κι εξαφανίστηκε, χωρίς να καταλάβουν τα μικρά πως είναι γιαγιά τους …

Πέρασαν χρόνια και μια μέρα βρήκε στο γραμματοκιβώτιο του σπιτιού του μια επιστολή για τη σχολική συγκέντρωση της τάξης του από το δημοτικό σχολείο, που θα γινόταν στην πόλη πού γεννήθηκε … Είπε ψέματα στη γυναίκα του ότι θα έκανε ένα επαγγελματικό ταξίδι και πήγε. Όταν τελείωσε η συγκέντρωση των συμμαθητών, πήγε στο σπίτι που μεγάλωσε, μόνο από περιέργεια … Οι γείτονες, του είπαν ότι η μητέρα του είχε πεθάνει πρόσφατα. Δεν έβγαλε ούτε ένα δάκρυ.
Του έδωσαν ένα γράμμα που είχε αφήσει γι’ αυτόν:

«Αγαπημένε μου γιέ, σε σκέφτομαι συνέχεια. Λυπάμαι που ήρθα στο σπίτι σου και φόβισα τα παιδιά σου. Έμαθα ότι έρχεσαι για την σχολική συγκέντρωση κι ένοιωσα πολύ χαρούμενη.
Αλλά φοβάμαι ότι μπορεί να μην είμαι σε θέση να σηκωθώ από το κρεβάτι για να έρθω να σε δω. Έγραψα αυτό το γράμμα να στο δώσουν αν δεν με προφτάσεις. Στεναχωριέμαι που σε έφερνα σε δύσκολη θέση και ντρεπόσουν για μένα όσο ήσουν μικρός. Βλέπεις …όταν ήσουν πολύ μικρός, είχες ένα σοβαρό ατύχημα κι έχασες το μάτι σου. Δεν θα μπορούσα να σε βλέπω να μεγαλώνεις με ένα μάτι. Έτσι σου έδωσα το δικό μου. Ήμουν τόσο υπερήφανη που ο γιος μου θα έβλεπε τον κόσμο με τη δική μου βοήθεια, με το δικό μου μάτι … Έχεις πάντα όλη την αγάπη μου». Η μητέρα σου.

http://eleftheriskepsii.blogspot.com/2011/02/blog-post_2824.html

Ψάρια για δυνατούς μύες!

Μαρ 20112

Έρευνα που έγινε ειδικά σε καρκινοπαθείς (επειδή λόγω της ασθένειάς τους χάνουν μυϊκή μάζα) έδειξε ότι η λήψη συμπληρώματος με λιπαρά ψαριού για 2 μήνες αύξησε τη μυϊκή τους μάζα ή στη χειρότερη περίπτωση την άφησε να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα.

Οι ερευνητές από το Καναδέζικο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα, που διεξήγαγαν την έρευνα, είπαν σχετικά σε συνέντευξή τους ότι η φλεγμονή στους πάσχοντες από καρκίνο έχει συχνά ως συνέπεια την απώλεια μυϊκής μάζας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί η απώλεια μυϊκής μάζας, αλλά και λίπους, στους καρκινοπαθείς έχει ως συνέπεια το σώμα τους να μην ανταποκρίνεται αρκετά καλά στη θεραπεία που λαμβάνουν για το νόσημά τους. Τα λίπη του ψαριού φαίνεται πως μπορούν να χρησιμεύσουν προς αυτή την κατεύθυνση, ίσως γιατί μειώνουν τις φλεγμονές και έτσι έμμεσα προστατεύουν το μυϊκό σύστημα των ασθενών.

Η έρευνα δημοσιεύεται στην αμερικανική ιατρική επιθεώρηση «Cancer» και μεταξύ άλλων αναφέρει ότι στους εθελοντές χορηγούνταν κάθε μέρα 2,2 γρ. λιπαρών οξέων ψαριού επί 10 εβδομάδες, στη διάρκεια των οποίων ελάμβαναν παράλληλα και χημειοθεραπεία. Η κατάσταση των μυών τους ελεγχόταν παράλληλα με ειδικό τομογράφο. Όσοι δεν έπαιρναν το συμπλήρωμα, έχασαν κατά μέσο όρο στο διάστημα αυτό 2,3 κιλά, ενώ οι περισσότεροι ασθενείς που έπαιρναν το συμπλήρωμα δεν έχασαν καθόλου βάρος.

Πηγή: vita.gr

Τα αναψυκτικά ενδεχομένως να προκαλούν υπέρταση!

Μαρ 20112

Λονδίνο: Η κατανάλωση πολλών ζαχαρωδών αναψυκτικών φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης, προειδοποιούν οι επιστήμονες, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Hypertension.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι η αρτηριακή πίεση αυξάνεται σταδιακά για κάθε επιπλέον αναψυκτικό που καταναλώνει κανείς καθημερινά.

Η κατανάλωση περισσοτέρων από 355 ml την ημέρα φρουτοχυμού με ζάχαρη ή ανθρακούχου αναψυκτικού μπορεί να είναι αρκετά για να διαταράξουν την ισορροπία, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκαν οι ερευνητές και αφορούσαν πάνω από 2.500 άτομα.

Οι Βρετανοί επιστήμονες συνεργαζόμενοι με ειδικούς από τις ΗΠΑ, εξηγούν ότι ο ακριβής μηχανισμός που βρίσκεται πίσω από τη σχέση αυτή, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρος, αλλά πιστεύουν ότι η περίσσεια ζάχαρης στο αίμα διαταράσσει τον φλεβικό τόνο και τα επίπεδα του νατρίου στον οργανισμό. Τα αναψυκτικά διαίτης (χωρίς ζάχαρη) δεν ενέχουν παρόμοιο κίνδυνο.

Σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις, οι συμμετέχοντες, όλοι 40-59 ετών, κατέγραψαν το διαιτολόγιο τους τις προηγούμενες 24 ώρες και έδωσαν δείγματα ούρων, ενώ υποβλήθηκαν και σε μέτρηση της αρτηριακής πίεσης του αίματος.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πρόσληψη ζάχαρης ήταν υψηλότερη μεταξύ αυτών που κατανάλωναν περισσότερα από ένα αναψυκτικά με ζάχαρη καθημερινά.

Διαπίστωσαν επίσης ότι τα άτομα που έπιναν περισσότερες από μια μερίδες ζαχαρώδους αναψυκτικού, κατανάλωναν γενικώς περισσότερες θερμίδες, από εκείνους που δεν έπιναν αναψυκτικά με ζάχαρη, περίπου 397 επιπλέον θερμίδες ημερησίως.

Για κάθε επιπλέον κουτάκι αναψυκτικού ανά ημέρα, οι συμμετέχοντες κατά μέσο όρο είχαν υψηλότερη συστολική αρτηριακή πίεση κατά 1,6 mm Hg και υψηλότερη διαστολική πίεση κατά 0,8 mm Hg.

Συνολικά, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν πολλά αναψυκτικά με ζάχαρη φάνηκαν να έχουν λιγότερο υγιεινό διαιτολόγιο και ήταν πιθανότερο να είναι υπέρβαροι.

Ωστόσο, η σχέση μεταξύ αρτηριακής πίεσης εξακολουθούσε να είναι σημαντική, ακόμη και όταν συνεκτιμήθηκαν παράγοντες όπως το βάρος και το ύψος.

Ο καθηγητής Πολ Έλλιοτ από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Κολεγίου Ιμπέριαλ του Λονδίνου που πήρε μέρος στην έρευνα σχολιάζει ότι «είναι ευρέως γνωστό ότι αν υπάρχει περίσσεια νατρίου στη διατροφή, είναι πιθανό να εκδηλώσουμε υπέρταση. Το αποτέλεσμα της παρούσας μελέτης ωστόσο δείχνει ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και ως προς την κατανάλωση της ζάχαρης.»

Η υπέρταση είναι μείζον παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Κάποιος με αρτηριακή πίεση 135 mm Hg και 85 mm Hg είναι πιθανότερο να υποστεί έμφραγμα συγκριτικά με κάποιον που οι τιμές του είναι 115 και 75 mm Hg.

Στην παρούσα μελέτη, η σχέση μεταξύ ζαχαρωδών αναψυκτικών και υπέρτασης ήταν έντονη μεταξύ αυτών που κατανάλωναν πολύ αλάτι και ζάχαρη. Η περίσσεια νατρίου στη διατροφή είναι γνωστό ότι συντελεί στην εκδήλωση υπέρτασης.

ΠΗΓΗ: www.in.gr

Ασπαρτάμη: Ακατανόητο ότι υπάρχει στα τρόφιμα, λέει ο Μ. Σοφρίτι!

Μαρ 20111

Για άλλη μια φορά η η γλυκαντική ουσία ασπαρτάμη (κωδικοποιημένη ως Ε951) βρίσκεται στο στόχαστρο των επιστημόνων. Ο Ιταλός καθηγητής Morando Soffriti, επικεφαλής σειράς ερευνών για τον καρκίνο στο Ινστιτούτο Ramazzini στην Μπολόνια, οι οποίες βρήκαν ότι η ασπαρτάμη προκαλεί καρκίνους στα ποντίκια πάνω σε ποντίκια προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τον ιατρικό κόσμο για τις βλάβες που ενδεχομένως προκαλεί η ασπαρτάμη στον άνθρωπο. «Βρισκόμαστε μπρος σε μια ακατανόητη πλάνη. Εχουμε ένα προϊόν άνευ χρησιμότητας για το οποίο υπάρχουν υποψίες για την υγεία και όμως συνεχίζουμε να το χρησιμοποιούμε μαζικά», πρόσθεσε.

Τα αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο στο περιοδικό «American Journal of Industrial Medecine» είναι ανησυχητικά αφού η ασπαρτάμη αποδείχθηκε (στα πειραματόζωα) υπεύθυνη για καρκίνο του ύπατος και των πνευμόνων.  Η έρευνα του καθηγητή Soffriti προστίθεται στην έρευνα του Δανού ερευνητή Thorhallur Halldorsson σε 60.000 γυναίκες εγκύους, σύμφωνα με την οποία, η καθημερινή λήψη ασπαρτάμης είτε  από αναψυκτικά ή ως αντικατάσταση της ζάχαρης στα ροφήματα μπορεί να ευθύνεται για πρόωρο τοκετό. Πιθανότερη αιτία είναι το γεγονός ότι η ασπαρτάμη διασπάται μέσα στο σώμα σε τρία μόρια, ένα εκ των οποίων είναι η μεθανόλη, μια καρκινογόνα ουσία.  Τα συμπεράσματα του Δανού ερευνητή δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Clinical Nutrition.

Παρά τις ανησυχίες, στην Ευρώπη συνεχίζει να  ισχύει «πράσινο φώς» που έχει δώσει η αρμόδια Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων EFSA με την ανακοίνωσή της του Απριλίου 2009 που λέει μεταξύ άλλων: «Με βάση τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα δεδομένα δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η ασπαρτάμη έχει γενοτοξική ή καρκινογόνα δράση». Παρόμοια θέση έχει υιοθετήσει από το 2008 και το Παγκόσμιο Ταμείο έρευνας για τον καρκίνο World Cancer Research Fund.

Όμως, ρισμένοι ερευνητές πιστεύουν πια ότι η ασπαρτάμη δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα προϊόν διαπλοκής (βλ. εδώ το ιστορικό της διαπλοκής). «Για την ασπαρτάμη συμβαίνει το ίδιο με τα φάρμακα » λέει ο Pierre Meneton ερευνητής στο INSERM (Εθνικό Ινστιτούτο για την υγεία και την ιατρική έρευνα). «Οι Αρχές εποπτείας δεν πληρούν το ρόλο τους, γιατί αγνοούν τη σύγκρουση συμφερόντων. Ορισμένοι σύμβουλοι των αρχών χρηματοδοτούνται εν μέρει από τη βιομηχανία, πράγμα που καθιστά την εμπειρογνωμοσύνη τους …ευέλικτη».

ΠΗΓΗ: www.healthyliving.gr

EFSA: Δεν δημιουργεί κίνδυνο για την υγεία η ασπαρτάμη!

Μαρ 20111

Διαψεύδει αποτελέσματα ερευνών ότι η ουσία είναι καρκινογόνα.

Η ασπαρτάμη, η γλυκαντική ουσία που χρησιμοποιείται περισσότερο από κάθε άλλη στον κόσμο ως υποκατάστατο της ζάχαρης, δεν παρουσιάζει κανένα κίνδυνο για την υγεία, αντίθετα απ’ ό,τι υποστηρίζουν δύο έρευνες, αναφέρει σήμερα σε ανακοίνωσή της η EFSA, η ευρωπαϊκή υπηρεσία για την ασφάλειας των τροφίμων.

Οι εμπειρογνώμονες της EFSA χαρακτήρισαν μη πειστικά τα αποτελέσματα δύο ερευνών σύμφωνα με τις οποίες η ασπαρτάμη είναι εν δυνάμει καρκινογόνος και η χρήση της αυξάνει τον κίνδυνο του πρόωρου τοκετού.

«Καμιά απόδειξη διαθέσιμη στην έρευνα Χάλντορσον δεν επιτρέπει να υποστηρίξει κανείς πως υπάρχει αιτιώδης σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών που περιέχουν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες και τον πρόωρο τοκετό», υποστηρίζει η EFSA.

Εξάλλου «τα αποτελέσματα της έρευνας Σοφρίτι (για την εν δυνάμει καρκινογόνο δράση της) δεν παρέχουν επαρκείς επιστημονικές αποδείξεις που θα δικαιολογούσαν να επανεξεταστούν οι προηγούμενες εκτιμήσεις της EFSA σχετικά με την ασπαρτάμη», διευκρινίζει η υπηρεσία.

Οι εμπειρογνώμονες της EFSA είχαν ανακοινώσει το Μάρτιο του 2009 πως «τίποτε δεν υποδεικνύει ότι υπάρχει εν δυνάμει τοξική ή καρκινογόνος δράση της ασπαρτάμης και δεν υπάρχει κανένας λόγος να αναθεωρηθεί η ημερήσια αποδεκτή δόση των 40 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά κιλό σωματικού βάρους».

Η ασπαρτάμη αντικαθιστά τη ζάχαρη σε περισσότερα από 6.000 προϊόντα, αναψυκτικά, ποτά, καραμέλες, επιδόρπια, φαρμακευτικά προϊόντα κ.λπ.

www.kathimerini.com.cy

Μέτρια κατανάλωση αλκοόλ για …γερή καρδιά!

Φεβ 201126

Ένα αλκοολούχο ποτό την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή της καρδιοπάθειας, σύμφωνα με επισκόπιση ερευνών τριακονταετίας.
Η επισκόπηση, που δημοσιεύεται στο περιοδικό «British Medical Journal», αποκάλυψε 14 έως 25% μείωση των καρδιοπαθειών σε όσους κατανάλωναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ σε σύγκριση με ανθρώπους που δεν έπιναν ποτέ.
Άλλη έκθεση, των ίδιων Καναδών ερευνητών, έδειξε ότι το αλκοόλ αυξάνει τα επίπεδα ‘καλής’ χοληστερόλης.
Ωστόσο, ειδικοί προειδοποιούν ότι τα αποτελέσματα δεν πρέπει να αποτελέσουν αιτία να αρχίσει κάποιος τα οινοπνευματώδη.

Για πολλά χρόνια έρευνες υπέδειξαν ότι η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο έχει ορισμένα οφέλη στην υγεία.
Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Calgary επισκόπησαν 84 εργασίες μεταξύ του 1980 και 2009. Η επισκόπηση έδειξε ότι ο συνολικός κίνδυνος θανάτου ήταν χαμηλότερος σε όσους κατανάλωναν μικρές ποσότητες αλκοόλ, 2,5 έως 14,9 γρ. σε σύγκριση με όσους απείχαν.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η τακτική μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μείωσε όλων των ειδών τις καρδιαγγειακές νόσους μέχρι 25%. Ωστόσο, αν και η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων αλκοόλ είχε όφελος στον αριθμό των εγκεφαλικών επεισοδίων και στη θνησιμότητα από εγκεφαλικό επεισόδιο, ο κίνδυνος αύξανε σημαντικά με τη μεγαλύτερη κατανάλωση.

Ο Καθηγητής William Ghali, δήλωσε ότι η εκτεταμένη επισκόπηση δείχνει ότι η κατανάλωση ενός ή δυο ποτών μπορεί να είναι ωφέλιμη. Υπάρχει η πιθανότητα αρνητικών αποτελεσμάτων, όπως κοινωνικά προβλήματα και κίρρωση του ήπατος, αλλά η συνολική εικόνα θνησιμότητας- περιλαμβανομένων του καρκίνου και των ατυχημάτων- γέρνει προς τη μεριά του αλκοόλ.

Η Cathy Ross, του British Heart Foundation, δήλωσε ότι η νέα έρευνα επιβεβαιώνει αυτό που ήδη είναι γνωστό σχετικά με τη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας από τη μέτρια χρήση αλκοόλ. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ δεν προσφέρει προστασία και μπορεί να προκαλέσει υπέρταση, εγκεφαλικό επεισόδιο, ορισμένους καρκίνους και βλάβη στην καρδιά. Αν δεν πίνει κάποιος, δεν είναι λόγος να αρχίσει να πίνει, πρόσθεσε. Παρόμοια αποτελέσματα μπορεί να πετύχει η άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οποιοδήποτε ωφέλιμη επίδραση αποδίδεται στο αλκοόλ παρά σε άλλη ουσία του ποτού.
Η δεύτερη έρευνα υποδεικνύει ότι η κατανάλωση αλκοόλ μέχρι 15 γρ. την ημέρα στις γυναίκες και 30 γρ. στους άντρες αύξησε τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης, αδιπονεκτίνης και απολιποπρωτεΐνης, που έχουν συνδεθεί με υγιή καρδιά.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η τάση ίσχυε για όλα τα είδη ποτών.

ΠΗΓΗ: “British Medical Journal”

Θερμοκρασία και ύπνος συνδέονται με την παχυσαρκία!

Φεβ 201125

Τα πιο ψυχρά σπίτια και ένας καλύτερος βραδινός ύπνος θα μπορούσαν να είναι το «αντίδοτο» κατά της παχυσαρκίας, υποστηρίζει ιταλική έρευνα.

Οι ερευνητές με επικεφαλής την Σιμόνα Μπο του πανεπιστημίου του Τορίνο, στην Ιταλία, παρακολούθησαν περισσότερους από χίλιους μεσήλικες σε διάστημα έξι ετών και διαπίστωσαν ότι οι λίγες ώρες ύπνου συνδέονται με τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

Αυτό ίσχυε ακόμα κι όταν λαμβάνονταν υπ’ όψιν άλλοι παράγοντες, όπως η σωματική δραστηριότητα και οι ώρες παρακολούθησης τηλεόρασης, υποστηρίζει η έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο International Journal of Obesity.

Αναφορικά με την θερμοκρασία, σε σύγκριση με εκείνους που στο σπίτι τους η θερμοκρασία ήταν 20 βαθμοί Κελσίου το φθινόπωρο και το χειμώνα, εκείνοι που είχαν περισσότερη ζέστη στα σπίτια τους είχαν διπλάσιες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι.

«Σχετικά αδιερεύνητοι παράγοντες που συνδέονται με την παχυσαρκία και την επιδημία διαβήτη ενδέχεται να περιλαμβάνουν τον λίγο ύπνο, την αυξημένη θερμοκρασία στα σπίτια, την παρακολούθηση τηλεόρασης, την κατανάλωση γευμάτων εστιατορίων, τη χρήση κλιματιστικών και τη χρήση αντικαταθλιπτικών/ αντιψυχωσικών φαρμάκων», έγραψε η Μπο και οι συνεργάτες της.

Όσο συχνότερα έτρωγαν οι εθελοντές σε εστιατόρια κάθε εβδομάδα, τόσο περισσότερες πιθανότητες είχαν να γίνουν παχύσαρκοι, ενώ εκείνοι των οποίων η διατροφή περιελάμβανε μικρή ποσότητα φυτικών ινών, κινδύνευαν περισσότερο να έχουν αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους.

Όσον αφορά στην εσωτερική θερμοκρασία και το λόγο που συνδέεται με την παχυσαρκία, η απάντηση φαίνεται ότι είναι ότι ο οργανισμός καίει περισσότερες θερμίδες όταν χρειάζεται να δουλέψει για να διατηρήσει μία σταθερή θερμοκρασία, λέει ο Ντέιβιντ Αλισον, διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου Διατροφής και Παχυσαρκίας στο πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, στο Μπέρμινχαμ.

Παλαιότερες μελέτες έχουν ήδη συνδέσει το υπερβολικό βάρος με την χρόνια στέρηση ύπνου, η οποία, τυπικά, ορίζεται ως λιγότερες από έξι ώρες τη νύχτα.

Μία θεωρία αναφέρει ότι γι’ αυτό ευθύνονται οι ορμονικές διεργασίες από τη στέρηση ύπνου ή το γεγονός ότι οι άνθρωποι που στερούνται ύπνου μπορεί να τρώνε ή να πίνουν περισσότερο σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν ενέργεια.

ΠΗΓΗ: newsbomb.gr

Τρόφιμα… «φιλικά προς το περιβάλλον»!

Φεβ 201124

Σύμφωνα με σειρά εκθέσεων του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης “Environmental Impact of Products” (EIPRO – «Επιπτώσεις των Προϊόντων στο Περιβάλλον»), οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν από την παραγωγή και την κατανάλωση τροφίμων ανέρχονται στο 22% – 31% της συνολικής παραγωγής εκπομπών στις 27 χώρες – μέλη. Αυτό είναι το λεγόμενο «αποτύπωμα» των τροφίμων που περνούν από το τραπέζι μας.

Το μεγαλύτερο «αποτύπωμα» έχει το κρέας και τα προϊόντα του, ενώ ακολουθούν τα γαλακτοκομικά: γάλα, βούτυρο, τυρί. Τα προϊόντα αυτά υπολογίζεται πως ευθύνονται για το 14% επί του συνόλου των εκπομπών της Ε.Ε.

Το μικρότερο «αποτύπωμα» έχουν τροφές που βασίζονται στα φυτά: λαχανικά, σπόροι πάσης φύσεως, αλεύρι, ψωμί κ.ο.κ.

Όσο για τα ψάρια, το αποτύπωμά τους εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όμως γενικά, σύμφωνα με τις εκθέσεις EIPRO, αυτά που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη επεξεργασία – π.χ. τα κατεψυγμένα- είναι και αυτά με το μεγαλύτερο αποτύπωμα.

Μέσω της διαδικασίας που είναι γνωστή ως Αξιολόγηση Κύκλου Ζωής (LCA) υπολογίζεται πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον τα τρόφιμα που επιλέγουμε. Στο πλαίσιο αυτής δεν υπολογίζονται μόνο οι επιπτώσεις που έχει στο περιβάλλον η διαδικασία παραγωγής ενός προϊόντος αυτή καθαυτή, αλλά αναλύονται όλα τα στάδια.από την παραγωγή στην κατανάλωση: η μεταφορά, η επεξεργασία, η συσκευασία, η κατάψυξη κ.λπ.

«Χρυσός κανόνας» για την επιλογή τροφίμων που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον δεν υπάρχει, όμως σε γενικές γραμμές ισχύει ότι η κατανάλωση λιγότερου κρέατος και περισσότερων λαχανικών είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε. Από τα ζωικά προϊόντα, το γάλα είναι αυτό με το μικρότερο αποτύπωμα, ενώ ένα κιλό μπακαλιάρος είναι περιβαλλοντικά προτιμότερος από ένα κιλό κοτόπουλο.

Οι πατάτες και τα λαχανικά έχουν το μικρότερο περιβαλλοντικό τίμημα ανά κιλό προϊόντος. Στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να βρει δωρεάν εργαλεία υπολογισμού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των τροφίμων ανά κατηγορία, τα οποία θα τον βοηθήσουν να κάνει πιο «πράσινες» -και γιατί όχι, πιο υγιεινές- επιλογές.

ΠΗΓΗ: tvxs.gr

Tσικνοπέμπτη στη βιομηχανία επεξεργασίας κρεάτων “Ζελιαλίδης”

Φεβ 201124

Πραγματοποιήσαμε, σήμερα 24/2/2011, εκπαιδευτική επίσκεψη με τους μαθητές του Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος & Τροφίμων του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς, στη μεταποιητική βιομηχανία κρεάτων “Ζελιαλίδης Α.Ε.Β.Ε.Κ.” στον Άγιο Αθανάσιο Θεσσαλονίκης. Η κ. Σαββοπούλου Σοφία, τεχνολόγος τροφίμων της εταιρίας, μας ξενάγησε στους χώρους της επεξεργασίας κρέατος και μας ενημέρωσε για τις γραμμές παραγωγής της τεράστιας αυτής μονάδας. Μετά την ξενάγηση, ακολούθησε γευστική δοκιμασία από όλους τους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους σε μερικά από τα δημοφιλή προϊόντα  της εταιρίας. Φεύγοντας, κάθε επισκέπτης παρέλαβε σακούλα με προϊόντα της εταιρίας. Ευχαριστούμε την οικογένεια Ζελιαλίδη για τη φιλοξενία και για τα δώρα της.

Καλές απόκριες.

Κόκκινο κρασί κατά του καρκίνου!

Φεβ 201121

Διπλασιάζονται οι πιθανότητες ανάρρωσης από καρκίνο του μαστού

Το κόκκινο κρασί θα μπορούσε να συμβάλει στην επιτυχία της θεραπείας του καρκίνου του μαστού. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η ερευνήτρια Dr Charis Eng από την κλινική του Cleveland στο Οχάιο των ΗΠΑ, η οποία ανακάλυψε ότι η οργανική ένωση ρεσβερατρόλη, που βρίσκεται στο κόκκινο κρασί, μπορεί να ενισχύσει τις επιδράσεις των φαρμακευτικών ουσιών που χρησιμοποιούνται σήμερα για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού.

Η ουσία ρεσβερατρόλη μπορεί να αποτρέψει τα καρκινικά κύτταρα από το να αναπτύξουν αντοχή στη φαρμακευτική ουσία rapamycin, η οποία επιβραδύνει ή ακόμα και σταματά την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων.

Η ρεσβερατρόλη είναι ένα αντιοξειδωτικό που παράγεται με φυσικό τρόπο από τα σταφύλια, τα βατόμουρα, τα μούρα και τα φυστίκια και χρησιμοποιείται από τα φυτά αυτά για την καταπολέμηση των βακτηριακών λοιμώξεων, που τα προσβάλλουν καθώς αναπτύσσονται.

Προηγούμενες έρευνες είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αντιοξειδωτική ουσία ρεσβερατρόλη συνδέεται με την καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων, του Alzheimer, καθώς και τη φυσική διαδικασία γήρανσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εργαστηριακών πειραμάτων της Dr Eng συγκεκριμένη οργανική ένωση διπλασιάζει την επίδραση της ανοσοκατασταλτικής ουσίας rapamycin που χρησιμοποιείται σε χημειοθεραπείες αυξάνοντας 50% τις πιθανότητες ανάρρωσης από καρκίνο του μαστού.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cancer Letters.

ΠΗΓΗ: newsbeast.gr

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ακολουθήστε… την “άχνη” μας στο facebook

Ακολουθείστε (την ..."άχνη") μας...

instagram

Ακολουθείστε μας στο Instagram

Η ώρα πήγε…

φραουλες

Healthy Tips

 

 

 

Η αντιοξειδωτική δράση του ροδιού είναι 3 φορές μεγαλύτερη από του κόκκινου κρασιού και του πράσινου τσαγιού. Τα ρόδια χρωστούν την ισχυρή αντιοξειδωτική τους δράση στα φυτοθρεπτικάτης οικογένειας των φλαβονοειδών, όπως οι ανθοκυανίνες, το ελαγικό οξύ και οι τανίνες.

Καταναλώνετε ρόδια καθημερινά όταν είναι η εποχή τους.

Πίνετε ένα ποτήρι χυμό ρόδι (χωρίς πρόσθετη ζάχαρη) 1-2 φορές την εβδομάδα όλο τον υπόλοιπο χρόνο.

Εμπλουτίστε την καθημερινή διατροφή σας με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών διαφορετικών χρωμάτων για να παραλάβετε βιταμίνες και άλλα φυτοχημικά συστατικά, ουσίες πολύτιμες για την υγεία σας!

Η κατανάλωση 10 καρυδιών κάθε μέρα βοηθά την καρδιά και τις αρτηρίες και συμβάλλει εναντίον του διαβήτη και του καρκίνου.

Βάζετε στα φαγητά σας διατροφικά βότανα, όπως δενδρολίβανο, φασκομηλιά, μαντζουράνα, εστραγκόν και ρίγανη. Σας προσφέρουν έτσι ουσίες που ωφελούν την υγεία και παρατείνουν τη νεότητα.Η κατανάλωση σοκολάτας σχετίζεται με μείωση του κινδύνου για καρδιακή προσβολή, διαβήτη και εγκεφαλικό επεισόδιο. Προτιμάτε τη σοκολάτα πλούσια σε κακάο, φτωχή σε ζάχαρη και λίπη.

Ιούνιος 2026
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Αρχείο δημοσιεύσεων

Στο ιστολόγιο αυτό μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δράσεις και τα μαθήματα της ειδικότητας Τεχνολογίας Τροφίμων του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμαριάς, να παρακολουθείτε νέα σχετικά με τη διατροφή και τα τρόφιμα, καθώς και να εκφράζετε τις απορίες και ερωτήματά σας σχετικά με αυτά. 
 
1ο ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΧΑΡΤΗΣ
 
 
Δείτε το στο slideshare.net
 
 
European SchoolRadio Logo

Αρχείο δημοσιεύσεων

Translate

Σαν σήμερα

27/6/1913: Απελευθέρωση της Καβάλας.
Ναυτική μοίρα με επικεφαλής τον ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη ελιμενίζεται στην Καβάλα, απελευθερώνοντας την πόλη από τη βουλγαρική κατοχή.
   - Σχετικές αναρτήσεις



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων