Χριστός ανέστη και χρόνια πολλά με υγεία, γαλήνη κι ευτυχία σε κάθε οικογένεια!
Ετοιμαζόμαστε να ξαναέρθουμε στο σχολείο μας με ανανεωμένη διάθεση κι ενέργεια για λίγες εβδομάδες ακόμα — ας θυμηθούμε και την πρωινή προσευχή που ακολουθεί μετά το Πάσχα:
Πάσχα άμωμον, Πάσχα μέγα, Πάσχα το πύλας ημίν του παραδείσου ανοίξαν.
Πάσχα πάντας αγιάζον πιστούς…
” Με πολλά ανοιξιάτικα χρώματα και πασχαλινά αρώματα, λαζαρικά κάλαντα, κουλουράκια και βάψιμο αυγών κύλησε η τελευταία μέρα, πριν τις διακοπές του Πάσχα των μαθητών της Δ’ Τάξης.
Καλή Ανάσταση!! Υγεία και αγάπη στις οικογένειες όλων μας! Ελπίδα και ανθρωπιά στις καρδιές μας!
Η Δ΄ Τάξη συμμετείχε στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024.
Το έργο που παρουσιάστηκε ήταν ένα παιχνίδι με τίτλο: «Λύκε λύκε είσαι εδώ παίρνω το πιονάκι μου και σε ακολουθώ..»
• Σκοπός του παιχνιδιού είναι να φτάσει κάποιος από τους παίκτες πρώτος στο τετράγωνο Νo 100, ξεκινώντας από το τετράγωνο Νo 1.
• Το παιχνίδι παίζεται από 2 – 4 παίκτες και ο κάθε ένας διαλέγει από ένα πιόνι διαφορετικού χρώματος.
• Όταν τοποθετηθούν όλα τα πιόνια στο πρώτο τετράγωνο, οι παίκτες ρίχνουν το ζάρι. Όποιος φέρει το μεγαλύτερο αριθμό ξεκινάει πρώτος.
• Οι υπόλοιποι παίκτες ρίχνουν με την σειρά τους το ζάρι και προχωρούν τόσα τετράγωνα όσα και ο αριθμός του ζαριού.
• Κατά την διαδρομή ο κάθε παίκτης συναντά δραστηριότητες.
Ασχολούμαστε με τους τετράποδους φίλους μας που αποτελούν, καλώς ή κακώς, αναπόσπαστο στοιχείο του αστικού τοπίου.
Γίνεται η παρουσίαση ενός ολιγόλεπτου video που παρέχει προοπτικές και πληροφορίες για τα ζώα και τα δικαιώματά τους ώστε να διευρύνουν την συζήτηση και την δημιουργικότητα οι μαθητές.
Ο τίτλος του video «..με μια μέρα τον χρόνο δεν σώζονται τα αδέσποτα» νομίζετε ότι έχει σχέση με το ποίημα « Τα ζώα»; Εκφράστε την άποψή σας.
Φτιάχνουν με ανακυκλώσιμα υλικά ταΐστρες. Φτιάχνουν ένα video για τα δικαιώματα των ζώων.
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Το “α” και το “ω” για την ενσυναίσθηση και την αγάπη στα ζώα είναι η παιδεία η οποία ξεκινά από την οικογένεια και το σχολείο, εκεί που ουσιαστικά χτυπά η καρδιά των μελλοντικών ευαισθητοποιημένων πολιτών απέναντι στη φύση και τα ζώα.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, τα Αρσάκεια Σχολεία και το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας συνδιοργάνωσαν διημερίδα με τίτλο: «Καινοτομία – Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση».
Η διημερίδα πραγματοποιήθηκε στις 10 και11 Απριλίου 2024 στο Αρσάκειο Πατρών, με συμμετοχή από εκπαιδευτικούς και μαθητές σχολείων της Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τα προγράμματα, να αναδείξουν τη σημασία των αποτελεσμάτων τους και τη συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές.
Μεταξύ των προγραμμάτων που παρουσιάστηκαν ήταν και το δικό μας, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας να αποκομίσουν σημαντικές εμπειρίες και γνώσεις.
Την παρουσίαση έκανε η κ. Αλέκα Σουλάνη, η οποία παρακολούθησε τις εργασίες άλλων συναδέλφων που έχουν έναν κοινό στόχο: να αναβαθμίσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουμε στα σχολεία μας!
Το νερό αποτελεί το πολυτιμότερο αγαθό της Γης και πηγή ζωής που συνέβαλε και συνεχίζει να συμβάλλει στην ανάπτυξη και την εξέλιξη του ανθρώπινου Πολιτισμού. Οι ρυθμοί κατανάλωσής του από τις σύγχρονες κοινωνίες έχουν ήδη αρχίσει να προκαλούν υποβάθμιση της ποιότητας των υδατικών συστημάτων, ενώ η ανθρωπογενής επέμβαση στο νερό και στο περιβάλλον γενικότερα για την ικανοποίηση των υλικών αναγκών έχει συσσωρεύσει πλήθος επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Παράλληλα ακόμα και σήμερα υπάρχει μεγάλη ανισότητα στην πρόσβαση στο πόσιμο νερό. Η ποιοτική εκπαίδευση για όλους αποτελεί τη βάση για τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης ανοίγοντας τον δρόμο για λιγότερες ανισότητες. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας και το Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας -Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ενώνουν τις δυνάμεις τους για το νερό.
Έχοντας συνειδητοποιήσει ότι «μόνο εάν γνωρίζω υπάρχει πιθανότητα να νοιαστώ και να προστατεύσω τη φυσική κληρονομιά», μουσειακή και περιβαλλοντική εκπαίδευση μαζί, μέσω βιωματικής προσέγγισης και αλληλεπίδρασης με τη φυσική κληρονομιά έχουν τη δύναμη να συμβάλλουν στην κατανόηση και τη γνώση, ενημερώνοντας παράλληλα την κοινωνία.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας Π.Π., την Κυριακή 7 Απριλίου 2024, στις 18:30. Οι μαθητές τα Δ΄ τάξης του Σχολείου μας που είχε υλοποιήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μιας από τις μουσειοσκευές για το νερό του ΜΕΤ Π.Π., παρουσίασαν τη δουλειά και την εμπειρία τους μέσα από ένα power point. Τους μαθητές συνόδευσαν οι γονείς τους, η εκπαιδευτικός τους Χριστίνα Κοκοτή καθώς και η διευθύντριά τους κυρία Αλεξάνδρα Σουλάνη. Στο τέλος παρουσίασαν ένα διαφημιστικό video για το νερό.
Οι μαθητές απέσπασαν το θερμό χειροκρότημα όλων για την εξαιρετική τους παρουσία.
Με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την για κάθε ζωντανό οργανισμό οι μαθητές της Α΄ τάξης μίλησαν για τα ζώα, τις ανάγκες τους, τα δικαιώματά τους αλλά και τη στάση και συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι άνθρωποι απέναντι σε αυτά, άγρια και ήμερα.
Μίλησαν για τα δικά τους κατοικίδια ζωάκια και την ευθύνη που έχουν απέναντί τους, καθώς και για τη ζωή των αδέσποτων ζώων και τις ανάγκες τους που δεν μπορούν να τις καλύψουν μόνα τους όπως κάνουν τα άγρια ζώα. Μπήκαν στη θέση των αδέσποτων ζώων και έγραψαν λέξεις εκφράζοντας με αυτές τις σκέψεις και τα συναισθήματα ενός αδέσποτου ζώου. Στη συνέχεια δημιούργησαν δύο κολάζ: ένα με άγρια ζώα που μπορούν να φροντίσουν μόνα τους τον εαυτό τους και ένα με ήμερα, κατοικίδια και αδέσποτα ζώα την ευθύνη και τη φροντίδα των οποίων την έχει ο άνθρωπος.
Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους. Με αφορμή λοιπόν την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (4 Απριλίου), οι μαθητές της Στ’ τάξης πήραν μέρος σε μία σειρά από δραστηριότητες (κατασκευές, συζήτηση – ανταλλαγή ιδεών και απόψεων, παιχνίδι ρόλων, παρακολούθηση ταινιών μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ έγκριτων φορέων), οι οποίες πρωταρχικό και κύριο στόχο τους είχαν την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησής τους για κάθε ζώο.
«Αν μιλούσαν τα αδέσποτα ζωάκια…τι θα μας έλεγαν;» ήταν το θέμα της αφίσας που ετοιμάσαμε, με τους μαθητές να μπαίνουν στη θέση των αδέσποτων ζώων, εκφράζοντας τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τα παράπονα αλλά και την αγάπη των μικρών μας φίλων για τον άνθρωπο.
Πολλοί οι λόγοι που ένα ζώο καταλήγει στον δρόμο αβοήθητο.
Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, τα παιδιά της Ε’ έδειξαν την ευαισθησία τους για το θέμα αυτό, εξασκήθηκαν στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου στα Αγγλικά φτιάχνοντας ένα κουίζ στο διαδικτυακό εργαλείο Edpuzzle.
Ιδού και το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους, δοκιμάστε να απαντήσετε κάνοντας “Λήψη αρχείου” στο κάτω μέρος της εικόνας!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα