Αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου – Έ και Στ’ τάξη

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας εκδήλωση – αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου από τους μαθητές της Έ και Στ’ τάξης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Έ τάξης παρουσίασαν δρώμενα σχετικά με την πολιορκία και την έξοδο του Μεσολογγίου, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης παρουσίασαν γεγονότα της Επανάστασης που έλαβαν χώρα στην ευρύτερη περιοχή του Αιγίου,  ξεκινώντας από τη μυστική Συνέλευση της Βοστίτσας και καταλήγοντας στη μάχη στο Καστράκι ( περιοχή κοντά στο χωριό Σόλος).

Όλα μας τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό και είμαστε περήφανοι γι’ αυτά! 🇬🇷

20240322 105241 20240322 104155 20240322 104507 20240322 103519  20240322 102252 20240322 101955 20240322 105654 20240322 111722  20240322 113739 20240322 110856 20240322 111459 20240322 111056 20240322 110339 

21 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (Δ’ Τάξη)

“Εκεί που αναρωτιέσαι για πράγματα που πρώτη φορά αντικρίζεις, για πράγματα χιλιοειπωμένα που έχουνε πια περάσει, για πράγματα που ξαφνιάζουν κι ας γίνονται κάθε μέρα, για πράγματα που έλεγες δεν θα συμβούν ποτέ και τώρα συμβαίνουν μπρος στα μάτια σου….. Εκεί απάνω σε βρίσκει η ποίηση”. Τίτος Πατρίκιος

c442c5eb a2b9 48f7 b037 edf14db6d309Η 21η  Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Η επιλογή της μέρας δεν είναι τυχαία, αφού ταυτίζεται με την εαρινή ισημερία την πρώτη μέρα της Άνοιξης.

Μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης του σχολείου μας διάβασαν το ποίημα “Βήματα των Προγόνων” της ποιήτριας Γιώτας Σπανού Στρατή, στην συνέχεια αναζήτησαν ποιήματα που είχαν σχέση με το 21…

Δημιούργησαν μια αφίσα για να τιμήσουν την ημέρα….

Τέλος έκρυψαν στην καρδιά τους φτιάχνοντας κονκάρδες τα εξής λόγια του ποιητή : “Αυτό το λόγο θα σας πω δε έχω άλλο κανένα, μεθύστε με το Αθάνατο κρασί του 21”

3db9edc4 9bc5 4cc6 8bc3 7a703aba33a0 0904ed50 de69 4ce2 97dd 26c123fd6caa 

 

Οι χαρταετοί των παιδιών…μας ταξιδεύουν! (Δ’ Τάξη)

Ξέρατε ότι… ο χαρταετός πέταξε πρώτη φορά στον ουρανό το 1000 π.Χ. ;

• στην Αγγλία λέγεται kite θυμίζοντας ένα υπέροχο πουλί , ενώ στο Μεξικό είναι γνωστός ως papalote που σημαίνει «πεταλούδα»

• το 1752 ο Βενιαμίν Φραγκλίνος χρησιμοποίησε τον χαρταετό, για να αποδείξει με το περίφημο πείραμά του ότι η αστραπή είναι φαινόμενο στατικού ηλεκτρισμού.

Αυτά και πολλά άλλα ανακαλύψαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού μέσα από τη δράση που πραγματοποίησαν με θέμα: «Χαρταετός».

Η αφορμή δόθηκε από το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, για το οποίο συζητήσαμε αναφέροντας προσωπικά μας βιώματα, μιας και όλοι μας , μικροί και μεγάλοι, έχουμε απολαύσει τον χαρταετό μας να σκίζει τον άνεμο και να … χορεύει στον ουρανό! Στη συνέχεια, ακολουθήσαν τα χνάρια του πίσω στο παρελθόν … από το 1000 π.Χ. έως και σήμερα.

Στην πορεία του άλλαξε πολλές χρήσεις… ώσπου να μπει στη ζωή μας ως έθιμο και σήμα κατατεθέν της έναρξης της Μεγάλης Σαρακοστής. Αξίζει να θυμόμαστε τον στίχο του Έλληνα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη « Να γίνομαι άνεμος για τον χαρταετό και χαρταετός για τον άνεμο», που μας θυμίζει τον συμβολισμό που κρύβεται πίσω από το πέταγμα του χαρταετού.

Διαβάζοντας τον συγκεκριμένο στίχο τα παιδιά αισθάνθηκαν τον χαρταετό ως «στολίδι», ως «μια όμορφη πράξη» ή «μια όμορφη ιδέα» που χάρη στον άνεμο μπορεί να ταξιδέψει μακριά δίνοντας … χρώμα στη ζωή όλων! Με αυτή τη διάθεση λίγο πριν το αποκριάτικο πάρτι τους κατασκεύασαν με τη βοήθεια των γνώσεων τους από τη γεωμετρία τους δικούς τους χαρταετούς, συνδέοντας ισόπλευρα τρίγωνα.. Οι μαθητές της Δ΄τάξης Δημοτικού αναζήτησαν εργα τέχνης με χαρταετους και δημιουργησαν το παρακάτω video:

f7f6dca0 408d 4817 aac4 a8f728dddadaΟι χαρταετοί μας :

Τι κι αν είναι από πηλό..

Η χαρά μας πολύ μεγάλη!!!

b02c7e76 bc8e 43af bd5b 8810e92b106e

Όταν η φαντασία συναντά την δημιουργία…..

Ο μαθητής της Δ’ τάξης Σπύρος Κατσαρός ευφάνταστος, πρωτότυπος, δημιουργικός έφτιαξε την δική του αποκριάτικη στολή!

7f6b1fa6 3cba 4bd2 8204 052599b2f444 629d2b70 f1ff 43a0 9615 1e54c65d8664

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Δ’ Τάξη)

34127391 0791 42c0 a2e5 f43457c2eb38Εμείς όμως επιμένουμε στην ουσία, την αλήθεια και την τρυφερότητα των πραγμάτων, βιώνοντας με πληρότητα την κάθε μέρα και την κάθε στιγμή, 365 μέρες τον χρόνο!

Εκπέμπουμε στο Σύμπαν τη δική μας αύρα με χρώματα φωτεινά, με αρώματα μεθυστικά για το Καλό που κυοφορείται! Για το Αγαθό και το Ωραίο που αποπνέει η Αγάπη και ο Έρωτας για τη Ζωή, για τον Άνθρωπο, για τη Φύση, για την Ομορφιά που επιμένει και αντιστέκεται!

Με προβολή παρουσίασης, φύλλα εργασίας, παραγωγή γραπτού λόγου, παιχνίδια και 207a49b9 ea58 4c05 8c55 fc653755774aδημιουργία αφίσας οι μαθητές της Δ’ Τάξης ενημερώθηκαν και ξεκαθάρισαν την έννοια του Σχολικού Εκφοβισμού! Αυτοί θα προσπαθήσουν και θα επιμείνουν για το Αγαθό και το Ωραίο!!

434937a3 4a32 4282 8500 8b73834d5722

Ημέρα κατά της σχολικής βίας (Α’ τάξη)

Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού είναι η 6η Μαρτίου, η οποία καθιερώθηκε πανελληνίως από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος.

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο εσκεμμένης, απρόκλητης, συστηματικής και επαναλαμβανόμενης άσκησης βίας και επιθετικής συμπεριφοράς μεταξύ μαθητών. Έχει διάφορες μορφές όπως λεκτικός εκφοβισμός, κοινωνικός εκφοβισμός, σωματικός εκφοβισμός και διαδικτυακός εκφοβισμός, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου.

(https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82_%CE%92%CE%AF%CE%B1%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%95%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D_(%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1))

Οι μαθητές της Α΄ τάξης διάβασαν το παραμύθι: «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο» και στη συνέχεια το εικονογράφησαν με τη δική τους φαντασία.

https://kesy.dra.sch.gr/images/pdfs/paramuthia_gia_ekfovismo.pdf

Το παραμύθι ήταν αφορμή για ενημέρωση, ανταλλαγή σκέψεων και εμπειριών αλλά και κριτικής για τη συμπεριφορά και τη στάση που πρέπει να έχουμε απέναντι στους συμμαθητές μας αλλά κι απέναντι σε συμπεριφορές ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.

https://blogs.sch.gr/dimtemen/files/2024/03/Η-Μόνα-σε-καινούριο-σχολείο.pdf

IMG 20240306 122802

1η Μαρτίου 2024 (Δ’ Τάξη)

a1dde1d1 db8b 4fdd b835 86c791d93544Καλώς ήρθες Μάρτη! Καλώς ήρθες Άνοιξη!

Βραχιολάκια – μαρτάκια με κόκκινη και άσπρη κλωστή… στα χεράκια και το σύνθημα FRIEND δίνουν την υπόσχεση για ένα όμορφο μήνα οι μαθητές της Δ` τάξης με τις δασκάλες τους Χριστίνα Κοκοτή, Θεοδώρα Κατσαούνη.

Η 1η Μαρτίου ορίστηκε από την παγκόσμια και διεθνή κοινότητα ως:

• Ημέρα Μηδενικών Διακρίσεων

• Παγκόσμια Ημέρα Πολιτικής Προστασίας,

• Παγκόσμια Ημέρα Θαλάσσιων Λιβαδιών

• Μήνας ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για το Πολλαπλούν Μυέλωμα.

Μάρτιος! (Α’ τάξη)

Τα μαθητούδια της Α’ τάξης μίλησαν σήμερα για τον πρώτο μήνα της Άνοιξης, τον Μάρτιο:

Ο Μάρτης πήρε το όνομα του από το λατινικό όνομα του θεού Άρη (Mars = Άρης). Είναι ο πρώτος μήνας του ρωμαϊκού ημερολογίου και αντιστοιχεί με τον Ελαφηβολιώνα των Αρχαίων Ελλήνων.

Στο Βυζάντιο γιόρταζαν την πρώτη Μαρτίου με σπουδαίες δραστηριότητες:  οι μικροί έφτιαχναν ένα ομοίωμα χελιδονιού και, τραγουδώντας το ανάλογο τραγούδι, πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι για να μαζέψουν αυγά.

Συνηθίζεται την πρώτη του Μάρτη να φορούμε βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μη μας «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουμε στα τέλη του μήνα ή όταν δούμε το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι δένουμε τον «Μάρτη» σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να μας χαρίσει ανθοφορία ή για να το πάρουν τα πουλιά να φτιάξουν τη φωλιά τους, ενώ μερικοί τον τοποθετούμε κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρούμε δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.

Η Γυναίκα του Μάρτη

Κάποτε οι μήνες αποφάσισαν να παντρευτούν. Ο καθένας βρήκε μια γυναίκα που του άρεσε και την παντρεύτηκε. Ο Μάρτης δε φρόντισε το ζήτημα μόνος του και έβαλε προξενητάδες να του βρούνε μια γυναίκα. Εκείνοι του φέρανε μια κοπέλα η οποία ήταν τυλιγμένη με ένα μαντίλι και του είπαν ότι είναι πολύ όμορφη. Ευκολόπιστος όπως ήταν, την παντρεύτηκε.

Όταν όμως έμειναν μόνοι και έβγαλε το μαντίλι της, τι να δει; Δεν υπήρχε πιο άσχημη στον κόσμο!

Από τότε κάθε φορά που τη θυμόταν άστραφτε, βροντούσε, έβρεχε, έριχνε μπόρες, έκανε παγωνιές. Μόνο όταν ξεχνιόταν μερικές φορές, ηρεμούσε, γαλήνευε κι έκανε καλό καιρό!

Στη Μεσσηνία, λόγου χάρη, λένε ότι η γυναίκα που παντρεύτηκε ο Μάρτης, από μπροστά ήταν πολύ άσχημη, ενώ από πίσω ήταν πολύ όμορφη. Όταν ο Μάρτης τη βλέπει καταπρόσωπο κλαίει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως την κοιτάζει από τις πλάτες ευχαριστιέται και ο καιρός καλοσυνεύει.
Γι’ αυτό λέγεται και η παροιμία: «Ο Μάρτης πότε κλαίει και πότε γελάει».

Σε άλλες περιοχές η παράδοση θέλει το Μάρτη να έχει δύο γυναίκες, τη μια πολύ όμορφη και φτωχή και την άλλη πολύ άσχημη και πλούσια. Ο Μάρτης κοιμάται στη μέση και όταν γυρίζει κατά την άσχημη, κατσουφιάζει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως γυρίζει κατά την όμορφη, χαίρεται και γελάει, και ο καιρός είναι καλός: ζεστός με ήλιο. Τις περισσότερες φορές όμως γυρίζει κατά την άσχημη, επειδή αυτή είναι η πλούσια που τρέφει και τη φτωχή, την όμορφη.

Έτσι άλλωστε προτιμούν το Μάρτιο και οι χωρικοί, βροχερό, επειδή η σοδειά τους θα είναι καλύτερη.

https://edu.klimaka.gr/diafora/557-paradosi-marths-klimaka#google_vignette

IMG 20240301 152736

IMG 20240301 131346

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 (Α’ τάξη)

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Συνήθως γιορτάζεται τη δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.

https://saferinternet4kids.gr/nea/sid2024_news/

Οι μαθητές της Α΄ τάξης δημιούργησαν τον Υπολογιστούλη, ο οποίος τους θυμίζει καθημερινά πως,  όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, θα πρέπει πάντα:

  • να το κάνουν με τη συναίνεση και επιτήρηση των γονιών τους,
  • να κρατούν τα προσωπικά τους στοιχεία μόνο για τον εαυτό τους,
  • να μη μιλούν με άγνωστους διαδικτυακούς «φίλους»,
  • να μπαίνουν μόνο στις ιστοσελίδες που εγκρίνουν οι γονείς τους και πως ό,τι περίεργο ή ενοχλητικό δουν στην οθόνη τους θα πρέπει να το δείξουν στους γονείς τους!

IMG 20240229 132745 IMG 20240229 132659

IMG 20240229 132754

Τελευταίο ταξίδι για το πρόγραμμα Erasmus+!

Το τελευταίο ταξίδι στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, κ. Αλέκα Σουλάνη και κ. Μαρία Κάντζαρη, οι οποίες επισκέφτηκαν την όμορφη Φλωρεντία και παρακολούθησαν σεμινάριο με τίτλο

We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom

δηλαδή,

“Είμαστε όλοι ξεχωριστοί: Συμπερίληψη και Υποστήριξη σε μαθητές με Ειδικές Ανάγκες εντός και εκτός της τάξης”.

Το σεμινάριο αυτό εστίαζε στη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών που έχουν στην τάξη τους παιδιά με ειδικές (μαθησιακές) ανάγκες, κυρίως αυτισμό και Δ.Ε.Π.Υ. (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα). Με γνώμονα τη συμπερίληψη αυτών των παιδιών και τη συμμετοχή τους στο μάθημα, το σεμινάριο πρότεινε:

  • τη δημιουργία κλίματος θετικής διαπαιδαγώγησης βασισμένης στα θετικά στοιχεία του παιδιού (αντίθετα με το ιατρικό μοντέλο που εστιάζει στις ελλείψεις) και
  • την αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών με στρατηγικές έγκαιρης παρέμβασης προτού εξελιχθούν σε κρίσεις.

Θα χρειαζόταν, πραγματικά, πολύς χώρος για να αποτυπωθούν εδώ τα όσα έμαθαν οι εκπαιδευτικοί μας μέσα σε πέντε ημέρες, αρκεί όμως να ειπωθεί ότι σε αυτό το χρησιμότατο σεμινάριο προσφέρθηκαν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, οι οποίες μπορούν να εμπλουτίσουν, να εξελίξουν και να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία. Το αποτέλεσμα είναι διπλά ωφέλιμο τόσο για τους εκπαιδευτικούς που διευκολύνουν τη δουλειά τους, όσο και για τα παιδιά που φεύγουν από το σχολείο πιο ικανοποιημένα και χαρούμενα!

20240221 153045

20240220 142430

 

20240221 121511 1

20240222 220948 

  20240219 152650  

20240223 124934 2

group


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων