Ο μαθητής της Δ’ τάξης Σπύρος Κατσαρός ευφάνταστος, πρωτότυπος, δημιουργικός έφτιαξε την δική του αποκριάτικη στολή!
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Δ’ Τάξη)
Εμείς όμως επιμένουμε στην ουσία, την αλήθεια και την τρυφερότητα των πραγμάτων, βιώνοντας με πληρότητα την κάθε μέρα και την κάθε στιγμή, 365 μέρες τον χρόνο!
Εκπέμπουμε στο Σύμπαν τη δική μας αύρα με χρώματα φωτεινά, με αρώματα μεθυστικά για το Καλό που κυοφορείται! Για το Αγαθό και το Ωραίο που αποπνέει η Αγάπη και ο Έρωτας για τη Ζωή, για τον Άνθρωπο, για τη Φύση, για την Ομορφιά που επιμένει και αντιστέκεται!
Με προβολή παρουσίασης, φύλλα εργασίας, παραγωγή γραπτού λόγου, παιχνίδια και δημιουργία αφίσας οι μαθητές της Δ’ Τάξης ενημερώθηκαν και ξεκαθάρισαν την έννοια του Σχολικού Εκφοβισμού! Αυτοί θα προσπαθήσουν και θα επιμείνουν για το Αγαθό και το Ωραίο!!
1η Μαρτίου 2024 (Δ’ Τάξη)
Καλώς ήρθες Μάρτη! Καλώς ήρθες Άνοιξη!
Βραχιολάκια – μαρτάκια με κόκκινη και άσπρη κλωστή… στα χεράκια και το σύνθημα FRIEND δίνουν την υπόσχεση για ένα όμορφο μήνα οι μαθητές της Δ` τάξης με τις δασκάλες τους Χριστίνα Κοκοτή, Θεοδώρα Κατσαούνη.
Η 1η Μαρτίου ορίστηκε από την παγκόσμια και διεθνή κοινότητα ως:
• Ημέρα Μηδενικών Διακρίσεων
• Παγκόσμια Ημέρα Πολιτικής Προστασίας,
• Παγκόσμια Ημέρα Θαλάσσιων Λιβαδιών
• Μήνας ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για το Πολλαπλούν Μυέλωμα.
Μάρτιος! (Α’ τάξη)
Τα μαθητούδια της Α’ τάξης μίλησαν σήμερα για τον πρώτο μήνα της Άνοιξης, τον Μάρτιο:
Ο Μάρτης πήρε το όνομα του από το λατινικό όνομα του θεού Άρη (Mars = Άρης). Είναι ο πρώτος μήνας του ρωμαϊκού ημερολογίου και αντιστοιχεί με τον Ελαφηβολιώνα των Αρχαίων Ελλήνων.
Στο Βυζάντιο γιόρταζαν την πρώτη Μαρτίου με σπουδαίες δραστηριότητες: οι μικροί έφτιαχναν ένα ομοίωμα χελιδονιού και, τραγουδώντας το ανάλογο τραγούδι, πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι για να μαζέψουν αυγά.
Συνηθίζεται την πρώτη του Μάρτη να φορούμε βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μη μας «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουμε στα τέλη του μήνα ή όταν δούμε το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι δένουμε τον «Μάρτη» σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να μας χαρίσει ανθοφορία ή για να το πάρουν τα πουλιά να φτιάξουν τη φωλιά τους, ενώ μερικοί τον τοποθετούμε κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρούμε δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.
Η Γυναίκα του Μάρτη
Κάποτε οι μήνες αποφάσισαν να παντρευτούν. Ο καθένας βρήκε μια γυναίκα που του άρεσε και την παντρεύτηκε. Ο Μάρτης δε φρόντισε το ζήτημα μόνος του και έβαλε προξενητάδες να του βρούνε μια γυναίκα. Εκείνοι του φέρανε μια κοπέλα η οποία ήταν τυλιγμένη με ένα μαντίλι και του είπαν ότι είναι πολύ όμορφη. Ευκολόπιστος όπως ήταν, την παντρεύτηκε.
Όταν όμως έμειναν μόνοι και έβγαλε το μαντίλι της, τι να δει; Δεν υπήρχε πιο άσχημη στον κόσμο!
Από τότε κάθε φορά που τη θυμόταν άστραφτε, βροντούσε, έβρεχε, έριχνε μπόρες, έκανε παγωνιές. Μόνο όταν ξεχνιόταν μερικές φορές, ηρεμούσε, γαλήνευε κι έκανε καλό καιρό!
Στη Μεσσηνία, λόγου χάρη, λένε ότι η γυναίκα που παντρεύτηκε ο Μάρτης, από μπροστά ήταν πολύ άσχημη, ενώ από πίσω ήταν πολύ όμορφη. Όταν ο Μάρτης τη βλέπει καταπρόσωπο κλαίει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως την κοιτάζει από τις πλάτες ευχαριστιέται και ο καιρός καλοσυνεύει.
Γι’ αυτό λέγεται και η παροιμία: «Ο Μάρτης πότε κλαίει και πότε γελάει».
Σε άλλες περιοχές η παράδοση θέλει το Μάρτη να έχει δύο γυναίκες, τη μια πολύ όμορφη και φτωχή και την άλλη πολύ άσχημη και πλούσια. Ο Μάρτης κοιμάται στη μέση και όταν γυρίζει κατά την άσχημη, κατσουφιάζει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως γυρίζει κατά την όμορφη, χαίρεται και γελάει, και ο καιρός είναι καλός: ζεστός με ήλιο. Τις περισσότερες φορές όμως γυρίζει κατά την άσχημη, επειδή αυτή είναι η πλούσια που τρέφει και τη φτωχή, την όμορφη.
Έτσι άλλωστε προτιμούν το Μάρτιο και οι χωρικοί, βροχερό, επειδή η σοδειά τους θα είναι καλύτερη.
https://edu.klimaka.gr/diafora/557-paradosi-marths-klimaka#google_vignette
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 (Α’ τάξη)
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Συνήθως γιορτάζεται τη δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.
https://saferinternet4kids.gr/nea/sid2024_news/
Οι μαθητές της Α΄ τάξης δημιούργησαν τον Υπολογιστούλη, ο οποίος τους θυμίζει καθημερινά πως, όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, θα πρέπει πάντα:
- να το κάνουν με τη συναίνεση και επιτήρηση των γονιών τους,
- να κρατούν τα προσωπικά τους στοιχεία μόνο για τον εαυτό τους,
- να μη μιλούν με άγνωστους διαδικτυακούς «φίλους»,
- να μπαίνουν μόνο στις ιστοσελίδες που εγκρίνουν οι γονείς τους και πως ό,τι περίεργο ή ενοχλητικό δουν στην οθόνη τους θα πρέπει να το δείξουν στους γονείς τους!
Τελευταίο ταξίδι για το πρόγραμμα Erasmus+!
Το τελευταίο ταξίδι στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, κ. Αλέκα Σουλάνη και κ. Μαρία Κάντζαρη, οι οποίες επισκέφτηκαν την όμορφη Φλωρεντία και παρακολούθησαν σεμινάριο με τίτλο
We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom
δηλαδή,
“Είμαστε όλοι ξεχωριστοί: Συμπερίληψη και Υποστήριξη σε μαθητές με Ειδικές Ανάγκες εντός και εκτός της τάξης”.
Το σεμινάριο αυτό εστίαζε στη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών που έχουν στην τάξη τους παιδιά με ειδικές (μαθησιακές) ανάγκες, κυρίως αυτισμό και Δ.Ε.Π.Υ. (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα). Με γνώμονα τη συμπερίληψη αυτών των παιδιών και τη συμμετοχή τους στο μάθημα, το σεμινάριο πρότεινε:
- τη δημιουργία κλίματος θετικής διαπαιδαγώγησης βασισμένης στα θετικά στοιχεία του παιδιού (αντίθετα με το ιατρικό μοντέλο που εστιάζει στις ελλείψεις) και
- την αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών με στρατηγικές έγκαιρης παρέμβασης προτού εξελιχθούν σε κρίσεις.
Θα χρειαζόταν, πραγματικά, πολύς χώρος για να αποτυπωθούν εδώ τα όσα έμαθαν οι εκπαιδευτικοί μας μέσα σε πέντε ημέρες, αρκεί όμως να ειπωθεί ότι σε αυτό το χρησιμότατο σεμινάριο προσφέρθηκαν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, οι οποίες μπορούν να εμπλουτίσουν, να εξελίξουν και να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία. Το αποτέλεσμα είναι διπλά ωφέλιμο τόσο για τους εκπαιδευτικούς που διευκολύνουν τη δουλειά τους, όσο και για τα παιδιά που φεύγουν από το σχολείο πιο ικανοποιημένα και χαρούμενα!
Εξερευνώντας την Ευρώπη!
Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (Δ Τάξη)
Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας εορτάζεται ετησίως στις 9 Φεβρουαρίου, ημέρα θανάτου του Διονυσίου Σολωμού, του εθνικού ποιητή της Ελλάδας.
Οι μαθητές της Δ’ Τάξης μίλησαν για την σημασία της Ελληνικής Γλώσσας ….. και υποσχέθηκαν να την καλλιεργούν και να χρησιμοποιούν όμορφες λέξεις στο λόγο τους!!