Αναζητώντας στοιχεία για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών βρήκα τις ακόλουθες αρχές που πρέπει να πληρούν τα σύγχρονα επιμορφωτικά προγράμματα, για να είναι αποτελεσματικά:
- Να διευρύνουν και να εμβαθύνουν τις γνώσεις του αντικειμένου του εκπαιδευτικού
- Να στηρίζονται σε γενικές και ειδικές (ανάλογα με το μάθημα) παιδαγωγικές αρχές
- Να παρέχουν γνώση για τις διαδικασίες της διδασκαλίας και της μάθησης
- Να στηρίζονται σε βέλτιστες και διαθέσιμες έρευνες
- Να ευθυγραμμίζονται με τα πρότυπα που χρησιμοποιούν στο αναλυτικό τους πρόγραμμα οι καθηγητές
- Να συνεισφέρουν σε μετρήσιμα αποτελέσματα βελτίωσης των μαθητών
- Να ανταποκρίνονται στην περιπλοκότητα της διδασκαλίας
- Να προσφέρουν επαρκή χρόνο, υποστήριξη και πόρους, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να κατακτήσουν και να εφαρμόσουν το περιεχόμενο των προγραμμάτων στη διδακτική τους πρακτική
- Να σχεδιάζονται από εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με ειδικούς του μαθησιακού αντικειμένου
- Να συνδυάζουν ποικιλία μορφών, πέρα από τις υπάρχουσες συμβατικές (π.χ. εξ αποστάσεως επιμορφώσεις)
- Να εντάσσονται στο επάγγελμα και να έχουν συγκεκριμένη αναφορά.
Αν οι παραπάνω αρχές σας φαίνονται πολύ γενικές, μπορείτε να τις διαβάσετε με αναλυτικά σχόλια από την παρακάτω πηγή: AMERICAN FEDERATION OF TEACHERS (2002) AFT’S GUIDELINES FOR CREATING PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROGRAMS THAT MAKE A DIFFERENCE
piano man…
Megacool Blog indeed!… if anyone else has anything it would be much appreciated. Great website Enjoy!…
thanks, piano man…for your kindness!