Η πολύωρη ενασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια και εικονικά ψηφιακά περιβάλλοντα, όπως είναι τα massively multiplayer online games (MMOGs), όπου οι χρήστες πολεμούν με φανταστικούς εχθρούς για να κερδίσουν όπλα και ανταμοιβές, μπορεί να οδηγήσει σε πολύ ισχυρό εθισμό, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Μια πρόσφατη αναφορά από το Σουηδικό Ίδρυμα Παιδικής Μέριμνας (Youth Care Foundation) θεωρεί ότι ο εικονικός κόσμος του World of Warcraft, ένα παιχνίδι όπου οι χρήστες με τη μορφή μάγων, νάνων, ξωτικών και φανταστικών πλασμάτων πολεμούν για να κερδίσουν όπλα και ανταμοιβές, μπορεί να αποδειχθεί το περισσότερο “εθιστικός” από την κοκαΐνη (!). Παίζοντας παραπάνω από 16 ώρες οι χρήστες βλάπτουν σοβαρά την κοινωνική, ψυχική και σωματική τους υγεία.
Στο πλαίσιο αντιμετώπισης τέτοιων μορφών εθισμού ο Dr Richard Graham, σύμβουλος ψυχίατρος στο Tavistock Centre του Λονδίνου, ετοιμάζει ένα πρόγραμμα ώστε ιατρικό προσωπικό να δημιουργήσει τα δικά τους avatars μέσα στο παιχνίδι και να προσεγγίσει ευκολότερα τους εθισμένους νέους.