Το ηλιακό μας σύστημα – Προαιρετικό Ολοήμερο 2

Την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε τις κινήσεις της Γης και πως αυτές ευθύνονται για την εναλλαγή της ημέρας – νύχτας και για τη διαδοχή των εποχών.

Η Γη είναι ο μοναδικός πλανήτης που κινείται γύρω από τον Ήλιο;
Τα παιδιά γνώριζαν ήδη ότι υπάρχουν κι άλλοι πλανήτες και μάλιστα ονόμασαν μερικούς.
Είδαμε βίντεο σχετικό με τους πλανήτες και συζητήσαμε καθένα από αυτούς. Τους άρεσε η Αφροδίτη γιατί μοιάζει με τον ήλιο. Γιατί τον Ουρανό τον ονομάσαμε έτσι; Ποιός ήταν ο Ποσειδώνας; Γιατί δώσαμε το όνομά του στον μπλε πλανήτη; Είδαμε και τον Πλούτωνα, τον λευκό νάνο, που δεν θεωρείται πλέον πλανήτης.
Συνεπώς το ηλιακό μας σύστημα αποτελείται από 8 και όχι 9 πλανήτες.
unnamed 1 unnamed 2
Προσπαθήσαμε να διαβάσουμε τα ονόματά των πλανητών. Έπειτα τα παιδιά αντιστοίχισαν τα ονόματα των πλανητών με την κατάλληλη κάρτα.
unnamed 2 1 unnamed 3
Αφού διαβάσαμε τα ονόματα των πλανητών, ήρθε η ώρα να τους γράψουμε:
unnamed 4
Η επόμενη δραστηριότητα δυσκόλεψε ιδιαίτερα τα παιδιά: σειροθέτηση των πλανητών με βάση το μέγεθός τους. Τα παιδιά καλούνται να βάλουν τους πλανήτες σε σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα.
unnamed 5 unnamed 6
Με ποιά σειρά όμως κινούνται οι πλανήτες γύρω από τον ήλιο;
Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία όπου τα παιδιά κατασκεύασαν τους δικούς τους πλανήτες
unnamed 7
και έπειτα τους κόλλησαν σε σειρά σε σχέση με τον ήλιο με τη βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς.
unnamed 8 unnamed 9
Έγραψαν τα ονόματα των πλανητών σε καρτέλες και τις κόλλησαν κάτω από κάθε πλανήτη
unnamed 10
Και τέλος κόλλησαν και διάβασαν τους αριθμούς 1ος, 2ος, 3ος… σε κάθε πλανήτη.
Με αυτή την ομαδική εργασία ολοκληρώσαμε το θέμα μας “το ηλιακό μας σύστημα”, το οποίο όσο περισσότερο ασχολούμαστε, τόσο περισσότερο μας εντυπωσιάζει!