Χρόνος είναι και κυλά – Προαιρετικό Ολοήμερο 2

Τί είναι άραγε ο χρόνος;
Σπύρος: είναι ένας παππούς.
Η έννοια του χρόνου είναι μία δύσκολη έννοια για τα παιδιά. Υποθέτουμε ότι είναι ένας παππούς που έχει τέσσερα παιδιά (εποχές) και δώδεκα εγγόνια (μήνες).
Ξεκινήσαμε με μια δραστηριότητα ανάγνωσης όπου τα παιδιά έπρεπε να διαβάσουν τις καρτέλες με τις εποχές και να τις βάλουν στη σωστή χρονική σειρά. Η ανάγνωση γινόταν με τη βοήθεια εικόνων και ενός πίνακα αναφοράς.
unnamed
Με την ίδια διαδικασία βάλαμε τους μήνες κάτω από κάθε εποχή.
unnamed 1
Στη συνέχεια φτιάξαμε τα σπίτια των τεσσάρων εποχών. Τα παιδιά διάλεξαν τα κατάλληλα για κάθε εποχή χρώματα χαρτονιών για να κατασκευάσουμε τα σπίτια..Σε κάθε σπίτι έβαλαν το δέντρο της κάθε εποχής και διάλεξαν τη σωστή καρτέλα με το όνομά της.
unnamed 2 unnamed 3
Τα παιδιά είχαν ήδη ζωγραφίσει τους δώδεκα μήνες. Με τη βοήθεια πίνακα αναφοράς διάβαζαν τους μήνες και τους κολλούσαν στο σωστό σπίτι εποχής.
unnamed 4
unnamed 5 unnamed 6
Ακολούθησε ένα παιχνίδι ερωτήσεων. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα απαντούσε σε ερωτήσεις για τις εποχές. Π.χ. ποια εποχή έρχονται τα χελιδόνια; ποια φεύγουν; πότε τρώμε παγωτα; πότε φοράμε σκουφάκια;… Σε κάθε σωστή απάντηση η ομάδα έπαιρνε ένα κομμάτι χαρτί που εικόνιζε έναν μήνα. Στο τέλος μετρήσαμε τα χαρτιά και νικήτρια ομάδα ήταν αυτή με τα περισσότερα.
unnamed 7 unnamed 8
Ώρα για μαθηματικά! Ο κύκλος των εποχών μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για κλάσματα και συγκεκριμένα για το ολόκληροι, το μισό και το τέταρτο. Χωρίσαμε τον κύκλο σε τέσσερα ίσα μέρη, αντιστοιχίσαμε τα μέρη αυτά με τις εποχές και συγκρίναμε τους δύο κύκλους.
unnamed 9
Ομόφωνα είπαμε ότι είναι ίσοι. Εξηγήσαμε τη λογική των κλασμάτων. Αν αφαιρέσουμε μία ή δύο εποχές πώς γράφεται το κλάσμα;
unnamed 10 unnamed 11
Ουφ! Πολύ κουραστήκαμε! Ώρα για τραγούδι!
Ακούσαμε το τραγούδι 4 εποχές, ένα τραγούδι για την εκμάθηση των εποχών και των βασικών χαρακτηριστικών τους και τις ζωγραφίσαμε.
unnamed 12 unnamed 13