2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Φέτος στο σχολείο μας για να γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καλέσαμε την κ. Χρύσα Μαρκάκη, συγγραφέα του βιβλίου “Η βόλτα της Αντέζ”. Την πρώτη μέρα επισκέφτηκε το τμήμα 3 του σχολείου μας και έκανε εκεί την παρουσίαση του βιβλίου, ενώ τη δεύτερη μέρα η παρουσίαση έγινε στο βιβλιοπωλείο Κλαψινάκης με το τμήμα 2.

Αφού αφηγήθηκε στα παιδιά την ιστορία, στη συνέχεια έπαιξαν διάφορα παιχνίδια με τις εικόνες του βιβλίου και απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών εξηγώντας τους τη διαδικασία που χρειάζεται  για να δημιουργηθεί ένα βιβλίο.

593d91d4 1115 4ced 8dc8 f8bcac0ed38a

Όταν ολοκληρώθηκαν τα παιχνίδια, οι ερωτήσεις και η παρουσίαση, η κ. Χρύσα έκανε δώρο στα παιδιά σελιδοδείκτες και τα παιδιά της έκαναν δώρο ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές τους. Ανταλλάξαμε αγκαλιές και την ευχαριστήσαμε γι αυτή την τόσο ωραία επίσκεψή της. Τέλος μας υποσχέθηκε πως στο επόμενο βιβλίο της θα μας ξαναεπισκεφτεί…

1ea435c8 51b0 421c b0ab 6571d85b7dd6

Ανάγνωση του βιβλίου “Η βόλτα της Αντέζ” στο βιβλιοπωλείο! Εκεί που τα βιβλία νιώθουν σαν το σπίτι τους!

Ευχαριστούμε θερμά το βιβλιοπωλείο Κλαψινάκης που για άλλη μια φορά μας φιλοξένησε και μας ξενάγησε στο χώρο του και τις φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Ηλικίας του Πανεπιστημίου Κρήτης για την υποστήριξη των δράσεων αλλά και το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων σχετικά με το βιβλίο καθόλη την εβδομάδα.

viber image 2024 04 03 12 35 10 899 viber image 2024 04 03 12 35 11 965 viber image 2024 04 03 12 35 13 921 viber image 2024 04 03 12 35 15 659

Μετά την επίσκεψη αυτή τα παιδιά του τμήματος 3  παρουσίασαν τα αγαπημένα τους παραμύθια που είχαν φέρει από το σπίτι, καθώς τους το είχε ζητήσει η φοιτήτρια που δίδασκε αυτή τη βδομάδα, η Σμαράγδα Μακρυπόδη. Στη συνέχεια η φοιτήτρια τους μίλησε για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και τα παραμύθια του και ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα από τα αγαπημένα τους παραμύθια του συγγραφέα αυτού. Τέλος αφού μιλήσαμε για τη σπουδαιότητα των βιβλίων, αποφασίσαμε να οργανώσουμε καλύτερα τη βιβλιοθήκη της τάξης μας.

dd021765 cb67 48af b87a 9672e27df486

Η τόσο σημαντική αυτή ημέρα τελείωσε με τη δημιουργία μιας  αφίσας από τα παιδιά και τη φοιτήτρια για να μεταδώσουν το δικό τους μήνυμα για τα βιβλία.  Αφού τους παρουσίασε τη φετινή αφίσα της IBBY για την ημέρα αυτή, τα παιδιά σχεδίασαν τα χεράκια τους, τα ζωγράγισαν, τα έκοψαν και τα κόλλησαν πάνω σε μία ζωγραφισμένη γη.

7646b13c 3ed0 4d67 a9e6 c9daa20edd17

 

Ένα βιβλίο – ένα ταξίδι

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25

.png

Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

 Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

 Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
 Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Τα όρια του σχολείου μας σύμφωνα με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι:



Λήψη αρχείου

 

Παρακαλούμε τους ενδιαφερόμενους γονείς  μετα την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής και να επικοινωνούν  με την Προϊσταμένη του σχολείου στο τηλέφωνο 2831022381 ή στο email mail@9nip-rethymn.reth.sch.gr για ραντεβού.

Τα δικαιολογητικά που προσκομίζονται από τους γονείς μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης  κατά την επίσκεψη τους  στη σχολική  μονάδα είναι :

1.η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο).
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (δίνεται από το σχολείο)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών: πιστοποιητικό γέννησης, επίσημα μεταφρασμένο

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο

Ο Ιανουάριος στο Σχολείο μας

Τα παιδάκια μας, επέστρεψαν από τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές τους, με πολλή όρεξη και καλή διάθεση! Έτσι, καλωσορίσαμε το 2024 παίζοντας πολλά παιχνίδια, φτιάχνοντας πολλές κατασκευές και φυσικά φτιάχνοντας τη δική μας βασιλόπιτα!

1

Είδαμε το ημερολόγιο του Ιανουαρίου, το αναλύσαμε και θυμηθήκαμε τους μήνες και τις εποχές.

2

Πέρασαν οι μέρες, έφτασε η παγωνιά και δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε λίγο παραπάνω για την εποχή του χειμώνα! Κάναμε το ιστόγραμμα μας, είπαμε τις ιδέες μας, αντιστοιχίσαμε τις εικόνες και μάθαμε πολλά πράγματα!

3

Παίξαμε με τις λέξεις, τους αριθμούς και τις ποσότητες, γίναμε ζωγράφοι και περάσαμε όμορφα!

4

Ο μεγάλος “Χειμωνάδος” στόλισε το σχολείο μας, υπενθυμίζοντάς μας ποια είναι τα ρούχα του χειμώνα.

5

Βέβαια εκτός από εμάς, την παγωνιά την νιώθουν και τα ζώα, οπότε είδαμε πώς ζεστάθηκαν μπαίνοντας στο “μαγικό γάντι”! Διαβάσαμε το γνωστό παραμύθι, μάθαμε τα συγκεκριμένα ζώα και παίξαμε παιχνίδια.

6

Φυσικά μιλήσαμε και για τα ζώα των πάγων, διαβάσαμε παραμύθια, συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε, μάθαμε και παίξαμε ξανά! Ο πιγκουίνος ήταν το αγαπημένο μας ζώο και δεν θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε έναν μεγάλο να μας κάνει παρέα στο σχολείο.

7

Νιώσαμε τον πάγο, μιλήσαμε για αυτόν και βοηθάμε τα ζώα να ξεπαγώσουν, ώστε να γυρίσουν πίσω στο σπίτι τους. Έτσι, είδαμε πώς το αλάτι καταφέρνει να λιώσει τον πάγο, αρκεί να έχουμε υπομονή!

8

Φτιάξαμε και μια μακέτα, με τη βοήθεια μιας χάρτινης κούτας και πλαστελίνης, για να στολίζει την τάξη μας και να μας θυμίζει αυτά τα όμορφα ζωάκια! Μην ξεχνάμε ότι η πλαστελίνη είναι πολύ σημαντική μιας και αναπτύσσει λεπτές κινητικές δεξιότητες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των παιδιών και ενισχύει το συντονισμό χεριού-ματιού.

9

Και μιας που δεν χιόνισε για να παίξουμε κι εμείς όπως τα ζώα αυτά, φτιάξαμε όλοι μαζί το δικό μας χιόνι εύκολα και γρήγορα! Ανακατέψαμε όλοι τα υλικά μας και έπειτα το κάθε παιδάκι έπλασε και το δικό του χιονάνθρωπο!

10

Μάθαμε επίσης για τη χειμερία νάρκη, είδαμε εικόνες, βίντεο και συζητήσαμε πολύ!

11

Κλείνοντας τη θεματική του χειμώνα, δεν θα μπορούσαν να μην έρθουν στην τάξη μας οι φίλες μας, η Βeebot και η Βluebot, για να παίξουμε πάνω στη δική μας χειμωνιάτικη μακέτα! Μας αρέσει πολύ η ρομποτική και μέσα από αυτή τη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά μπορούν να προσανατολιστούν στο χώρο, να κατανοήσουν έμπρακτα τις έννοιες μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά!

12

Φυσικά από αυτό τον όμορφο μήνα που πέρασε, δεν έλειπαν και οι όμορφες δραστηριότητες των αγγλικών! Η κ. Φανή μας μίλησε κι εκείνη για το χειμώνα, για τα χειμερινά ρούχα, καθώς και για τα καιρικά φαινόμενα! Είδαμε βίντεο και μάθαμε νέα τραγουδάκια!

13

Τελειώνοντας ο μήνας μιλήσαμε για τους Τρεις Ιεράρχες που γιόρταζαν, φάγαμε άρτο και κάναμε μια μικρή ανασκόπηση στο μήνα που τελείωσε!

Τώρα που μάθαμε όλα αυτά, εμείς είμαστε έτοιμοι για τις νέες στιγμές και γνώσεις που θα μας προσφέρει ο Φεβρουάριος, εσείς;

Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο – Η συμβολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο χωρίς χρυσόσκονη γίνεται; Δε γίνεται!

Χωρίς μαγειρική, γίνεται; Δε γίνεται!
Χωρίς παραμύθια, θεατρικά δρώμενα, παιχνίδια, τραγούδια, κάλαντα… γίνεται;
Δ Ε   Γ Ί Ν Ε Τ Α Ι ! ! ! !
Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού και φτιάξαμε βιβλιαράκι.
Βιβλιαράκια 1
Κατασκευάσαμε φάτνη.
φάτνη
Μετρήσαμε αντίστροφα με ημερολόγιο που επιμελήθηκε η κ. Κατερίνα, ειδική παιδαγωγός.
Ημερολόγιο αντίστροφης
Παίξαμε παιχνίδι με την κ. Κική, ειδική παιδαγωγό, συνδυάζοντας ισορροπία, ταχύτητα, χρώμα, σχήμα, συνεργασία και στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
ψυχοκινητικο παιχνίδι
Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό κατασκευάσαμε στολίδια με αλατοζύμη με την κ. Κατερίνα.
Αλατοζύμη
Η κ. Κατερίνα επίσης έφτιαξε μαζί με τα παιδιά τις προσκλήσεις για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.
Πρόσκληση
Υποδεχτήκαμε με χαρά τον Άγιο Βασίλη, βγάλαμε φωτογραφίες μαζί του και πήραμε δώρα. Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας γι’ αυτή την προσφορά.
Άγιος Βασίλης
Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα στολίδια μ’ αυτές τις φωτογραφίες με τη βοήθεια της μελισσούλας – ρομποτ και την κ. Κική.
στολίδια με ρομπότ
Κατασκευάσαμε ευχετήριες κάρτες με τύπωμα με την κ. Ρούλα, συνάδελφο του ολοήμερου τμήματος.
Κάρτες με τύπωμα
Φτιάξαμε πολύ πετυχημένους και πεντανόστιμους κουραμπιέδες με την κ. Κατερίνα.
Κουραμπιέδες
Γράψαμε γράμμα στον Άι Βασίλη.
Γράμμα στο Άι Βασίλη
Κάναμε τη γιορτή μας “Χριστούγεννα στο δάσος” στέλνοντας ως μήνυμα την αγάπη.
Σκιουράκια
Κάναμε ζωγραφική προσώπου. Οι αγαπημένες συναδέλφισσες κ. Κατερίνα και κ. Κική με χαρά ανέλαβαν το face painting, Ενθουσιάστηκαν τα παιδιά μας!
Ζωγραφική προσώπου
Και ολοκληρώσαμε με χριστουγεννιάτικη ταινία τρώγοντας ποπ κορν και πατατάκια!
Προβολή ταινίας
Τοποθετήσαμε τις περισσότερες από τις κατασκευές αυτές των παιδιών σε τσάντες διακοσμημένες με τον Ρούντολφ και με μια κατασκευή – ημερολόγιο του 2024.
Ευχαριστώ για άλλη μια φορά τις συναδέλφισσες της ειδικής αγωγής κ. Κική και κ. Κατερίνα καθώς και την κ. Ρούλα του ολοήμερου τμήματος, αλλά και την κ. Φανή καθηγήτρια αγγλικών για την άψογη συνεργασία.
Χρόνια πολλά και καλά με υγεία, ευτυχία, αγάπη και πολλά χαμόγελα!!! Να χαίρεστε τις οικογένειές σας! Με το καλό το νέο έτος!

Χριστούγεννα στο δάσος! Θεατρικό δρώμενο από τους μικρούς μαθητές μας

Τα παιδιά του 9ου Νηπιαγωγείου μας προσκάλεσαν στη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

Τα ζωάκια και η παρέα τους βάζουν τα δυνατά τους να βρουν τα πιο όμορφα στολίδια και να μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε το πραγματικό μήνυμα των Χριστουγέννων!

Μια παράσταση για την αγάπη και τη φιλία!

1

Το σκηνικό μας!

2

Χαιρετισμός από τις νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής κ. Ταξιάρη και κ. Πετούση

3

Οι νεράιδες καλούν τα ζωάκια να στολίσουν το δέντρο του δάσους

viber image 2023 12 22 10 53 00 880

Πρώτα έρχονται τα σκιουράκια!

viber image 2023 12 22 10 53 13 482

Ήρθαν και τα ελαφάκια μας! Γρήγορα! Σας περιμένει και το έλκηθρο!

viber image 2023 12 22 10 53 22 570

Να και οι χοροπηδηχτοί λαγοί! Με καρότα θα στόλιζαν το δέντρο, αλλά γουργούριζε η κοιλίτσα τους και τα έφαγαν!

viber image 2023 12 21 16 52 14 130 viber image 2023 12 22 10 53 27 281

Οι νεράιδες φώναξαν και τα σύννεφα να ρίξουν λίγο χιόνι

viber image 2023 12 22 10 53 35 672 viber image 2023 12 22 10 53 38 823

Και οι Βροχούλες το πολύτιμο νερό!

viber image 2023 12 22 10 53 42 121 viber image 2023 12 22 10 53 48 483

Η Νύχτα έλαμψε από το φωτεινό Αστέρι και χάρισαν στο δάσος το Φως

Αλλά το πιο πολύτιμο στολίδι είναι….

viber image 2023 12 22 10 54 04 674 viber image 2023 12 22 10 54 17 501 viber image 2023 12 22 10 54 22 458

η  Α Γ Α Π Η!!

Καλά Χριστούγεννα σε όλους!!!! Υγεία, αγάπη, ειρήνη, ευτυχία σε όλα τα παιδιά του κόσμου!

Η γιορτούλα έκλεισε με χριστουγεννιάτικα τραγούδια από τα παιδιά και φυσικά με λιχουδιές που πρόσφεραν οι γονείς! Ευχαριστούμε για τη συνεργασία και την προσφορά!

viber image 2023 12 22 10 54 50 036 viber image 2023 12 22 10 55 08 569

Εργαστήριο STEM – Ρομποτικής με την αρωγή του Ιδρύματος Μποδοσάκη

Το Ίδρυμα Μποδοσάκη στάθηκε αρωγός στην προσπάθεια μας για τη δημιουργία ενός σύγχρονου εργαστηρίου STEM – Ρομποτικής στο σχολείο, προμηθεύοντας μας εξοπλισμό αξίας 1500 ευρώ. Ο εξοπλισμός ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνει έναν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, δυο ρομποτάκια, ένα Blue-Bot TacTile Reader προσφέροντας έναν εναλλακτικό τρόπο προγραμματισμού του Blue-Bot, πίστες ρομποτικής, μετεωρολογικό σταθμό, ζυγαριά μαθηματικών, φουσκωτό ηλιακό σύστημα και άλλα παιδαγωγικά εργαλεία φυσικών επιστημών και μαθηματικών! Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ευχαριστούν θερμά το Ίδρυμα Μποδοσάκη που στήριξε την προσπάθεια μας για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος μάθησης ώστε κάθε παιδί να αναπτύξει τις προσωπικές του δεξιότητες.

20231222 144928 collage

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

Το εργαστήρο δεξιοτήτων υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των διδακτικών ασκήσεων των φοιτητών του Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης από τη φοιτήτρια Μαυρογιαννάκη Ράνια υπό την εποπτεία του Δρ. Πέκη Αναστάσιου

Βρήκες καιρό, αρμένιζε, καιρό μην περιμένεις, γιατί ο καιρός τα πράγματα δεν ξέρεις πως τα φέρνει….

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι η ανάπτυξη:

Γνώσεων (Τι;)

Να διακρίνουν τα καιρικά φαινόμενα και να εντοπίζουν σημαντικά χαρακτηριστικά των μετεωρολογικών παρατηρήσεων.

Να αντιλαμβάνονται την επίδραση των καιρικών φαινομένων στους οργανισμούς.

Δεξιοτήτων (Πώς;)

Να παρατηρούν και να καταγράφουν τις αλλαγές του καιρού.

Να αναγνωρίζουν μοτίβα στα καιρικά φαινόμενα και να εξοικειώνονται με τα σύμβολα του καιρού και τη σημασία τους.

Να κάνουν προβλέψεις και να προτείνουν λύσεις για την επίλυση προβλημάτων που αφορούν τα καιρικά φαινόμενα.

Στάσεων (Γιατί;)

Να βελτιώνουν την καθημερινότητα τους με την συστηματική παρατήρηση των καιρικών φαινομένων.

Να εκτιμούν τη σημασία της πρόβλεψης των καιρικών φαινομένων.

1o Εργαστήριο 

Τι καιρό έχουμε σήμερα;

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι τα παιδιά :

Να διακρίνουν τα καιρικά φαινόμενα και να εντοπίζουν σημαντικά χαρακτηριστικά των μετεωρολογικών παρατηρήσεων.

Παρατηρήσαμε μέσα από ένα παράθυρο με θέα, τον καιρό και  όλα τα καιρικά φαινόμενα, φτιάξαμε μια όμορφη κατασκευή, ψηφίσαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο και έπειτα το ζωγραφίσαμε.

517449D3 7AFF 4CAF 9BAA 278F2EE7240F

59A7956A 0A65 493E 9018 5B664D102664
7CAC978B 4C0B 455F 980E AE825FDADFD7 

2ο Εργαστήριο

Η κυρα θερμοκρασία!

Οι στόχοι του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους . Να  δομούν τα στοιχεία του ρόλου τους στο πλαίσιο ενός σεναρίου και να συνεργάζονται. Να  αντιλαμβάνονται την επίδραση των καιρικών φαινομένων στους οργανισμούς. Να  διαπιστώνουν παράγοντες που οδηγούν στις μεταβολές τις θερμοκρασίας, να κάνουν υποθέσεις και ελέγχουν τα αποτελέσματα.

Διαβάσαμε το μύθο του Αίσωπος «Ο Βοριάς και ο Ήλιος» και τον δραματοποιησαμε . Στη συνέχεια συζητήσαμε για τις μεταβολές τις θερμοκρασίας και μάθαμε ότι τη θερμοκρασία τη μετράμε με τα θερμόμετρα. Είδαμε διαφόρων ειδών θερμόμετρα. Σκεφτήκαμε να μετρήσουμε τη θερμοκρασία της τάξης μας και της αυλής και να τη συγκρίνουμε.  Έτσι τοποθετήσαμε  ένα θερμόμετρο μέσα στη τάξη και ένα άλλο στην αυλή. Τα παιδιά έκαναν τις υποθέσεις τους και τις καταγράψαμε.

349CD215 5D8E 4A46 8037 730FDE406519 EF6137C5 67E6 4161 997B 34D1AF1C3969
B6CA9781 A181 4170 B96C BAC887DAB4D9

3ο Εργαστήριο

Τρέχει, τρέχει το νερό…

Στόχοι του εργαστηρίου αυτού είναι τα παιδιά να κάνουν διαπιστώσεις για τη φυσική μεταβολή  των υλικών και τους παράγοντες που οδηγούν σε αυτές τις μεταβολές. Να αντιλαμβάνονται και να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Να περιγράφουν απλά φυσικά φαινόμενα. Τέλος να αναγνωρίζουν ότι τα φυσικά υλικά μπορούν να αναμειχθούν,να συνδυαστούν, να θερμανθούν και ότι μπορούν να παρέμβουν και να τροποποιήσουν τις ιδιότητες τους.

Μιλησαμε και κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού μέσα από πειράματα. Παίξαμε με τα σύννεφα  και τη βροχή που δημιουργήσαμε και τέλος απολαύσαμε ένα πεντανόστιμο ουράνιο τόξο…

9CD1C889 C17C 4627 9B20 7EE4EBA3FC66
AF4DC87B A0CB 4203 998B BF23CF830DAC

83AF1E01 C6CE 48DB 9382 807CB87B4E4F BBEA050B CD8E 489F 9AE2 531796538EED 694C93CF 54B0 4BA4 BC7C ECAF00CB7B6F
CBF4CF0B 25C8 4663 8979 DE822E422940
76DADAF8 BAA9 45C4 AA3E 997ECC20CD2B

4ο Εργαστήριο 

Ακραία Καιρικά Φαινόμενα!

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους. Να διατυπώνουν επιχειρήματα για την τεκμηρίωση των απόψεων τους. Να αναγνωρίζουν τα στάδια επίλυσης ενός προβλήματος και τέλος να απολαμβάνουν τη συναναστροφή και τη συνεργασία με τα άλλα παιδιά.

Μέσα από την ιστορία του Μάγου Άχρηστου  μάθαμε ότι ο καιρός μερικές φορές όταν εκδηλώνεται με ακραία φαινόμενα μπορεί να δυσκολέψει πολύ τη ζωή των ανθρώπων. Είδαμε και συζητήσαμε για ακραία καιρικά φαινόμενα. Ζωγραφίσαμε ποιο κατά τη γνώμη μας είναι το πιο επικίνδυνο. Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε σχετικά παζλ. Τέλος για μην κινδυνέψουμε από κανένα φαινόμενο τα κλείσαμε όλα σε μπουκάλια- σπιτάκια και τα στολίσαμε στην τάξη μας!

88F06178 01AC 4B63 AA8F BA9B56B04E38

13BEE751 AE7E 4D0D B5CB 234C2CD779A9
64D18BE1 B945 4B87 879C 092688A4D038
EBF1AC67 11CB 42AC 9927 C8A599DAD920

5ο Εργαστήριο

Μετεωρολόγοι εν δράση…

Σκοπός του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να μάθουν το επάγγελμα του μετεωρολόγου, να ξεχωρίσουν τα σύμβολα και τέλος να εφαρμόσουν όσα διδάχτηκαν μέσω της βιωματικής μάθησης.

Αφού μάθαμε τόσα ενδιαφέροντα πράγματα  για τον καιρό, είπαμε να γίνουμε και εμείς μετεωρολόγοι και να κάνουμε το δικό μας δελτίο καιρού… Καταγράψαμε τον καιρό της εβδομάδας και παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας τις προβλέψεις μας. Όλα αυτά που  φτιάξαμε και δημιουργήσαμε τοποθετήθηκαν σε  μια όμορφη γωνία στο σχολείο μας…

EDC61D40 F122 44D9 A68F 57761351ECE1

7A54FC21 20BF 4F9A BAE1 43A47F9F4C57

EA84CC69 32DA 4E14 9D9B C3B60024FD19

6ο Εργαστήριο

Κριτικός αναστοχασμος 

Στόχος  του τελευταίου εργαστηρίου είναι να καλλιεργήσει την κριτική ικανότητα των παιδιών.

Μέσα από το παρακάτω φύλλα αυτοαξιολογησης τα παιδιά επεξεργάστηκαν όλα όσα έμαθαν για τον Καιρό – Καιρικά Φαινόμενα.

IMG 20231212 231202

IMG 20231212 231246

Αυτά απο τους  σούπερ μικρούς μετεωρολόγους…

A0E76393 56CD 4B32 B0CD 322DA057C07E

 

Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο μας!!

20231211 104822

Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας σάς προσκαλεί στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο χώρο του σχολείου μας

το Σάββατο 16/12/2023 και ώρα 11:00 για να φτιάξουμε στολίδια, να γράψουμε γράμμα στον Άη Βασίλη, να απολαύσουμε χριστουγεννιάτικες μελωδίες και λιχουδιές! Είσοδος Ελεύθερη!

Διεθνής Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

Η πρώτη Πέμπτη του Νοεμβρίου (2 Νοεμβρίου 2023) έχει ανακηρυχθεί ως Διεθνής Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, συμπεριλαμβανομένου και του κυβερνοεκφοβισμού με απόφαση της γενικής συνέλευσης της UNESCO.

Με αφορμή αυτήν την ημέρα, συζητήσαμε με τα παιδιά και καταγράψαμε τις πράξεις και τα λόγια που μας στεναχωρούν στο σχολείο και “τσαλακώνουν” τον εαυτό μας (π.χ., “οι κακές λέξεις”, “Όταν πετάμε τα παιχνίδια και χτυπάμε”, Όταν μας γρατζουνάνε”, “Όταν μας κοροϊδεύουν”). Διαπιστώσαμε ότι όταν προκύψουν τέτοια περιστατικά που μας “τσαλακώνουν”, δεν είναι εύκολο να γίνουμε χαρούμενοι όπως πριν.

1

Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε και συγκρίναμε εικόνες με διαφορετικές συμπεριφορές  και τις ταξινομήσαμε στις συμπεριφορές που είναι επιτρεπτές και σε εκείνες που δεν είναι επιτρεπτές. Φτιάξαμε μια αφίσα με σύνθημα: “Όχι στη βία! Ναι στη φιλία!”. (Πηγή εικόνων που χρησιμοποιήθηκαν στην αφίσα: e-children.blogspot.com)

2

Αποφασίσαμε ότι όταν μια συμπεριφορά ή τα λόγια κάποιου μας πληγώνουν, λέμε ΣΤΟΠ και “φεύγουμε μακριά”, ” του λέμε δεν μου αρέσει αυτό που κάνεις”, ”Συζητάμε μαζί του”, ”του λέμε με στενοχωρείς”, ” του λέμε δεν είναι ωραίο αυτό που κάνεις” (ιδέες όπως τις ανάφεραν τα παιδιά).

43

Μια άλλη λύση απέναντι στις άσχημες συμπεριφορές είναι η ΦΙΛΙΑ. Διαβάσαμε το παιδικό βιβλίο “Τα μπαλόνια της φιλίας” μια ιστορία για τη βία στο σχολείο και τη δύναμη της φιλίας που έχει γραφτεί από παιδία για τα παιδιά στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Διακριτικού προγράμματος DAPHNE III 2008 – 2011: “Ευαισθητοποίηση για το Φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού”. Φυσικά φτιάξαμε και τα δικά μας “μπαλόνια της φιλίας” στα οποία ζωγραφίσαμε τους φίλους μας.

5