Ο καιρός

booked.net

Σαν σήμερα

5/5/2001: Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β επισκέπτεται την Ελλάδα.
Είναι η πρώτη επίσκεψη πάπα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας μετά το σχίσμα.

5/5/: Παγκόσμια ημέρα για την Υγιεινή των Χεριών
Η 5η Μαΐου είναι η Παγκόσμια ημέρα για την Υγιεινή των Χεριών και ιδιαίτερα είναι αφιερωμένη σε νοσηλευτές και μαίες για την συμβολή τους στην ασφάλεια των ασθενών, μητέρων και παιδιών σε όλους τους χώρους παροχής υγείας.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Καλή Πρωτομαγιά!

protomagia removebg preview removebg preview 1

Καλωσορίζοντας τον Μάϊο, τον μήνα των λουλουδιών, παρουσιάστηκε το έθιμο του μαγιάτικου στεφανιού με πανάρχαιες ρίζες, μια σύνθεση λουλουδιών  του αγρού ή του κήπου που συνηθίζεται να τοποθετείται στις πόρτες των σπιτιών για υγεία, καλή τύχη, ευτυχία, ευφορία  και συνεχίζεται να τηρείται ως τις μέρες μας.

Η 1η Μαϊου συνδέεται επίσης με την εργατική πρωτομαγιά, την  γιορτή  των εργατών που ξεσηκώθηκαν τον Μάϊο του 1886, στο Σικάγο της Αμερικής, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας και την καθιέρωση του ωραρίου εργασίας στις 8 ώρες.


PROTOMAGIA

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου εκφράστηκαν μέσα από δραστηριότητες γλώσσας (σύνθεση λέξεων, οπτικοποίηση ποιημάτων για τον Μάϊο) ψυχοκινητικές δραστηριότητες με ρυθμικά μοτίβα, τραγούδια και εικαστικές δημιουργίες (σύνθεση στεφανιών, λουλουδιών).

Επίσκεψη κλιμακίου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο Νηπιαγωγείο

archh pyrosbestikh

Την Τρίτη 29 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο του 3ου Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που αφορά στο σεισμό – φυσικές καταστροφές και της εφαρμογής του προγράμματος «Δράσεις Ενεργού πολίτη», υποδεχθήκαμε κλιμάκιο του Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βέροιας με το πυροσβεστικό τους όχημα για παρουσίαση-ενημέρωση, οργάνωση προστασίας σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

PYROSBESTIKH 1

Με αφετηρία το σήμα του Πυροσβεστικού Σώματος και τον εθνικό αριθμό έκτακτης ανάγκης 199, παρουσιάστηκε το έργο των πυροσβεστών με ερωτο – απαντήσεις των μαθητών/τριών, σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών (φωτιά, σεισμός, εγκλωβισμός, τροχαία ατυχήματα, διάσωση ζώων, πλημμύρες).

PYROSBESTIKH1

Ακολούθησε η επίδειξη του σακιδίου με το βασικό εξοπλισμό των πυροσβεστών (κράνος, μπότες, γάντια, ασύρματος, αντιπυρικό τζάκετ) καθώς και ο τρόπος διαφυγής σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

PYROSBESH

Ολοκληρώνοντας τη δράση στον αύλειο χώρο, οι μαθητές/τριες παρατήρησαν το πυροσβεστικό όχημα και τον εξοπλισμό του, απαντήθηκαν οι ερωτήσεις τους από τους υπεύθυνους της παρουσίασης και χρησιμοποίησαν με ενθουσιασμό την αντλία κατάσβεσης, ακούγοντας παράλληλα τη σειρήνα του πυροσβεστικού οχήματος.

Θερμές ευχαριστίες στο κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βέροιας και ιδιαίτερα στον κ.Μητσιοκάπα Γεώργιο για την ένθερμη προσέγγιση-διάδραση με τους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου κατά την διάρκεια της παρουσίασης.

Πάσχα 2025 – Ευχές!

eyches 2Οι μαθητές, μαθήτριες και ο Σύλλογος Διδασκουσών του Νηπιαγωγείου

Πασχαλινές δημιουργίες...
EIKASTIKA

Προσμένοντας την θρησκευτική εορτή του Πάσχα, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες με τραγούδια, ποιήματα, παιχνίδια, προσεγγίστηκαν πασχαλινά ήθη και έθιμα του τόπου μας, κάλαντα, γεγονότα που αντιστοιχούν στην Μεγάλη Εβδομάδα. Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου εκφράστηκαν λεκτικά και εικαστικά, δημιουργώντας ευχετήριες κάρτες, πασχαλινά καλαθάκια, διακοσμημένα αβγά με την τεχνική του γκοφρέ, λαζαράκια και άλλες αυτοσχέδιες  χειροτεχνίες.

“Διατροφική Αγωγή” από την 11η ΤΟΜΥ Βέροιας

DIATROFH

Την Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν την παρουσίαση του προγράμματος με θέμα: «Διατροφικής Αγωγή» από τους επαγγελματίες Υγείας της 11ης ΤΟΜΥ Βέροιας κ.Σαρηγιαννίδη Θεοχάρη, Νοσηλευτή ΠΕ και κ.Βασιλείου Αθηνά, Επισκέπτρια Υγείας.

Ακολούθησε συζήτηση-αναστοχασμός που αφορούσε στη διατροφική αξία των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.)τονίζοντας την αναγκαιότητα του νερού στη διατροφή μας καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός υγιεινού διατροφικού προφίλ.

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

                                             Πατήστε στην εικόνα….PAGKOSMIA HMERA PAIDIKOY BIBLIOY

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2025 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα των Κάτω Χωρών (Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο). Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα και ποιήτρια Rian Visser(Ριάν Φίσερ). Το 2022, η Rian Visser κέρδισε το Zilveren Griffel και το Gouden Poëziemedaille («Χρυσό μετάλλιο ποίησης»). Το εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Janneke Ipenburg. Το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα από τα ολλανδικά από τη Μαργαρίτα Μπονάτσου.

  Η γλώσσα των εικόνων 

                                  Rian Visser / Ριάν Φίσερ                                          
Μπορείς να ζωγραφίσεις
κάτι για τα λόγια και για τα πράγματα που λέω;
Μετά να ζωγραφίσεις
ένα κενό στην ημέρα, το κρύο, τον αέρα,
έναν κόμπο στον λαιμό ή μια ώρα κακή,
τον βήχα και τον αναστεναγμό,
τη μυρωδιά απ’ το ζεστό ψωμί,
τον χρόνο, μια στιγμή,
το τέλος μα και του ονείρου  την αρχή
τον τόπο όπου κάποτε,
τον τόπο όπου ποτέ,
τον τόπο όπου σύντομα
κάτι μεγάλο θα συμβεί,
τον πόνο από μια πληγή,
της θάλασσας τη γεύση αλμυρή.
Είναι πολλά, πάρα πολλά,
αυτά που θα ήθελα να δω,
τον έρωτα,  μια μέρα που θα ’ρθει
κάποτε, μπορεί.
Φτιάξε εικόνες από το ποίημά μου,
ελεύθερα να αισθανθείς,
κι αν από εμένα προέρχονται
τα λόγια αυτά  είναι δικά σου  τώρα πια.

        Μετάφραση στα ελληνικά: Μαργαρίτα Μπονάτσου

HMERA PAIDIKOY BIBLIOY 1

Στα πλαίσια εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου κα του Σχεδίου Δράσης αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας με θέμα τη φιλαναγνωσία, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν ταινίες-αφιερώματα στο βιβλίο, συζήτησαν, παρουσίασαν αγαπημένα βιβλία από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου, εκφράστηκαν για τα βιβλία δημιουργώντας σελιδοδείκτες, κάρτες με ζωγραφιές, ομαδικά έργα – αφίσες με μηνύματα.

kanba

Ακολούθησε διαδικτυακή συνάντηση του Δικτύου Νηπιαγωγείων Βέροιας (3ο, 8ο,10ο) για την δημιουργία συνεργατικής αφίσας μέσω της εφαρμογής canva – αφιέρωμα στην Ημέρα του Βιβλίου. Παρουσιάστηκαν διαδικτυακά τα έργα που δημιούργησε και επέλεξε κάθε σχολείο για τη σύνθεση της αφίσας, αποτυπώνοντας εικαστικά τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τα μηνύματα των μαθητών/τριών για τα βιβλία.

AFISA

“Με τα βιβλία οδηγό…ταξίδι αρχίζει συνεργατικό” – 2η Αποστολή Φιλαναγνωσίας!



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ο ψηφιακός πίνακας του Δικτύου Νηπιαγωγείων Βέροιας για να αναρτήσετε τις δημιουργίες των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου μας και να θαυμάσετε τις δημιουργίες  όλων των μαθητών/τριών του Δικτύου…

Μετάβαση στο padlet.com

Διαδικτυακή συνάντηση Δικτύου Νηπιαγωγείων με την συγγραφέα κ.Μαρία Κουτσανοπούλου

 

SYGGRAFEAS MARIA K

Την Τρίτη 1 Απριλίου 2025, μια διαφορετική, ξεχωριστή εμπειρία βίωσαν οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου συναντώντας διαδικτυακά την αγαπημένη συγγραφέα κ.Μαρία Κουτσανοπούλου και παρακολούθησαν παρέα με τους/τις μαθητές/τριες των Νηπιαγωγείων του Δικτύου, την αφήγηση της ιστορίας του βιβλίου «το Φως της Ζωής» από την συγγραφέα.

“Δημιουργώντας παραμυθοϊστορίες…” με την συγγραφέα κ.Χριστίνα Μουταφτσή

BIBLIA DRASH 1

Την Τρίτη 1 Απριλίου 2025, καλωσορίσαμε με μια μελωδική καλημέρα, στο Νηπιαγωγείο μας, την Βεροιώτισσα συγγραφέα παιδικών βιβλίων κ.Χριστίνα Μουταφτσή. Και το ταξίδι ξεκίνησε…

Αρχικά, παρουσιάστηκαν τα βασικά στοιχεία ενός βιβλίου, μιας ιστορίας και οι επαγγελματίες που χρειάζονται για την ολοκλήρωσή του. Ακολούθησαν ερωτήσεις και απορίες των μαθητών/τριών για τη δημιουργία μιας ιστορίας ενός βιβλίου, που απαντήθηκαν από τη συγγραφέα.

Στη συνέχεια, άρχισε η δημιουργία μιας παραμυθοϊστορίας…

“Μια φορά κι έναν καιρό, σ’ έναν κόσμο μαγικό, ήταν μια συγγραφέας ντροπαλή με φαντασία τρομερή. Έγραφε παραμύθια ένα σωρό, που θα θυμάσαι για καιρό, με πρωταγωνιστές φανταστικούς ή ήρωες αληθινούς. Λένε πως είχε μαγικό κουτί, που άλλαζε χρώμα στη στιγμή, ξύλινο ή σιδερένιο ή από όνειρα φτιαγμένο. Ένα κουτί για τη φιλία, του κόσμου η πιο γλυκιά ιστορία…”.

Η συγγραφέας παρακίνησε τους/τις μαθητές/τριες να ολοκληρώσουν την παραμυθοϊστορία με θέμα την φιλία…και να την τιτλοφορήσουν.

Στο τέλος, μοιράστηκαν μπαλόνια σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, για παιχνίδια συνεργασίας σε ζευγάρια και σελιδοδείκτες-δωράκια από την κ.Μουταφτσή.

Ευχαριστώντας θερμά την συγγραφέα, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου της χάρισαν σελιδοδείκτες που δημιούργησαν για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821

Screenshot 9

“Της Ελλάδας μας γιορτή

έφτασε η πιο τρανή

και με λεβεντιά και χάρη

θα γιορτάσουμε και πάλι!

Ελλάδα και Θρησκεία

γιορτάζουνε μαζί

Ηρώων η θυσία,

   μας έδωσε ζωή!”   

25 MARTIOY

Την Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, στο χώρο του Νηπιαγωγείου, τιμώντας την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, πραγματοποιήθηκε γιορτή, ανά τμήμα, με την παρουσία γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου. Ποιήματα, τραγούδια, παραδοσιακοί χοροί και θεατρικά δρώμενα από τους/τις μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου, πλαισίωσαν την γιορτινή  ημέρα.

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!

Δράσεις με την Κοινωνική Λειτουργό – Β΄τρίμηνο

Στο πλαίσιο της ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης της σχολικής κοινότητας, κατά τη διάρκεια του Β΄τριμήνου, η κοινωνική λειτουργός κ.Βασιλική Καραγιάννη,  υλοποίησε ομαδικές βιωματικές δραστηριότητες στα πρωϊνά τμήματα του Νηπιαγωγείου μέσα από παραμύθια, ιστορίες , παιχνίδια ρόλων, τραγούδια, παιχνίδια.

Οι  δράσεις  που υλοποιήθηκαν  αφορούσαν:

  • στην ανάπτυξη επικοινωνίας, συνεργασίας, αλληλοβοήθειας, επίλυσης συγκρούσεων – παραμύθι«Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε», «Οι λέξεις δεν είναι γα να πληγώνουμε»,
  •  στην καλλιέργεια συναισθηματικής νοημοσύνης, ενσυναίσθησης, στην αξία της ευγενούς άμιλλας – παραμύθι «Δώσ’ μου το χέρι σου»
  • στην καλλιέργεια υγιών κοινωνικών συμπεριφορών – παραμύθι «Τοποτίπ, με πειράζουν στο σχολείο»,
  • στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών/τριών,
  • στην αποδοχή της διαφορετικότητας,
  • στην εκπαίδευση σε θετικές κοινωνικές συμπεριφορές-παραμύθι«Η μέρα που έγινα και γω λύκος».

 

 Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις  δράσεις:B TRIMHNO KOIN.LEITOYRGOS

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση