Οι μικροί μας κηπουροί ως ενεργοί πολίτες φροντίζουν το σχολικό μας περιβάλλον!
Η άνοιξη έφτασε και μαζί της έφερε χρώματα, αρώματα και… έμπνευση για ανανέωση! Ο σχολικός μας κήπος γέμισε και φέτος με όμορφα φυτά και λουλούδια, χάρη στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών, εκπαιδευτικών αλλά και τη στήριξη των γονιών. Ως ενεργοί πολίτες, έσκαψαν το χώμα και φύτεψαν αρωματικά φυτά και λουλούδια, μέσα σε ρόδες και γλάστρες, δίνοντας έναν όμορφο και πρωτότυπο χαρακτήρα στον χώρο.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν με ενθουσιασμό τη φροντίδα του κήπου: πότισαν, καθάρισαν και στόλισαν κάθε γωνιά με χαρά και φαντασία! Έμαθαν μέσα από τη δράση τη σημασία της φύσης, της υπευθυνότητας και της ομαδικότητας, καλλιεργώντας την οικολογική τους συνείδηση με τρόπο βιωματικό και χαρούμενο.
Ο σχολικός μας χώρος μεταμορφώθηκε σε έναν μικρό παράδεισο χάρη στην αγάπη και τη φροντίδα όλων μας!
Με αγάπη για τον πλανήτη μας: Let’s do it Greece 2025!
Με κοινό όραμα ένα πιο πράσινο και καθαρό περιβάλλον, συμμετέχουμε και φέτος δυναμικά στη μεγάλη εθελοντική εκστρατεία “Let’s do it Greece 2025”. Η φετινή μας δράση περιλαμβάνει τον καθαρισμό του πάρκου της γειτονιάς μας και τη φύτευση λουλουδιών στον σχολικό μας χώρο, γεμίζοντας την περιοχή με χρώματα και αρώματα!
Το “Let’s do it Greece” είναι η μεγαλύτερη εθελοντική καμπάνια της χώρας, που στόχο έχει να μεταδώσει το μήνυμα της προσφοράς, της συνεργασίας και της αγάπης για το περιβάλλον.
Μέσα από συλλογικές δράσεις όπως ο καθαρισμός ακτών, δασών, πάρκων και σχολείων, η φύτευση δέντρων και η δημιουργία πράσινων γωνιών, ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να ομορφύνουμε τον τόπο μας. Μαθαίνουμε στα παιδιά μας την αξία της υπευθυνότητας, της συμμετοχής και του σεβασμού προς τη φύση, δίνοντάς τους το παράδειγμα ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά.
Με ενθουσιασμό, χαμόγελο και δημιουργικότητα, στέλνουμε το μήνυμα:
Όλοι μαζί, μπορούμε να χτίσουμε έναν καλύτερο κόσμο!
Η εκστρατεία Scientix STEM Discovery #SDC25 είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία που συνδιοργανώνεται με το έργο NBS EduWORLD . Η πρωτοβουλία προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM). Η εκστρατεία διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2025, με αιχμή των δραστηριοτήτων από τις 24 έως τις 30 Απριλίου.
Oποιαδήποτε δράση ή δραστηριότητα που προωθεί το STEM ανά πάσα στιγμή από τον Μάιο του 2024 τη συμπεριλαμβάνουμε στον χάρτη!
Μια δράση ή δραστηριότητα μπορεί να λάβει πολλές μορφές: οργάνωση ή παρακολούθηση μιας εκδήλωσης που λαμβάνει χώρα σε μια συγκεκριμένη ημέρα, την εφαρμογή ενός σεναρίου μάθησης, την παρακολούθηση ή την οργάνωση ενός εργαστηρίου, φεστιβάλ, διαδικτυακού σεμιναρίου ή πρόσκληση ομιλητών στην τάξη. Οργανώνοντας μια δραστηριότητα που μοιάζει με έργο και συζητώντας τα αποτελέσματα με τους μαθητές/συμμετέχοντες αυτών των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Όλες οι συμμετοχές μας που υποβάλλονται στον χάρτη καμπάνιας STEM Discovery είναι επιλέξιμοι για ένα ή περισσότερα βραβεία Scientix.
Τα βραβεία Scientix είναι αφιερωμένα στον εορτασμό των εξαιρετικών επιτευγμάτων των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση των επιστημών σε διάφορα εκπαιδευτικά θέματα και τομείς , την προώθηση της καινοτομίας και την προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην εκστρατεία αυτή με δραστηριότητες, δράσεις και διαδικτυακά σεμινάρια.
Συγκεκριμένα:
-Ετικέτα μετά από συμμετοχή στον διαγωνισμό STEM 2024!
Tο Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στη δράση Global Action Days με 5 διαφορετικά θέματα. Οι φετινές Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης έχουν να κάνουν με την προστασία της βιοποικιλότητας του πλανήτη μας και την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων γύρω μας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: Αποκαλύψτε τους κρυμμένους ήρωες κάτω από τα πόδια σας. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: Γνωρίστε τους φυτοπροστάτες μας. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: Χτίζοντας μια κληρονομιά βιοοικονομίας. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4: Nature’s POV Μεταμάτιατηςφύσης. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5: Οργανώστε ένα πάρτι εμπνευσμένο από τη φύση.
Η προστασία της βιοποικιλότητας δεν είναι επιλογή – είναι ευθύνη. Και ξεκινά από τα παιδιά. Τα μαθαίνουμε ότι η Γη είναι ένα ζωντανό σύστημα, όπου κάθε πλάσμα, μεγάλο ή μικρό, παίζει ρόλο.
Μέσα από βιωματικές δράσεις, παιχνίδια στη φύση και ομαδικά projects:
Αναπτύσσουν σεβασμό και κατανόηση για τον φυσικό κόσμο.
Μαθαίνουν ότι οι πράξεις τους – από την ανακύκλωση μέχρι τη φροντίδα ενός φυτού – έχουν αντίκτυπο.
Εξοπλίζονται με τις αξίες και τις δεξιότητες για να χτίσουν ένα βιώσιμο αύριο.
Εκπαιδεύουμε πράσινους ήρωες. Παιδιά που θα μεγαλώσουν με την καρδιά γεμάτη αγάπη για τη Γη και το μυαλό στραμμένο στη δράση για έναν δίκαιο και υγιή κόσμο.
Γιατί το μέλλον της ζωής ξεκινά από το σήμερα. Και τα παιδιά είναι οι αληθινοί φύλακες αυτού του μέλλοντος.
Το Πάσχα πλησιάζει και το νηπιαγωγείου μας γέμισε χρώματα, χαμόγελα και δημιουργία! Τα παιδιά μας φέτος είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να πειραματιστούν με δύο διαφορετικούς τρόπους βαφής των πασχαλινών αυγών, συνδυάζοντας παράδοση και παιχνιδιάρικη δημιουργικότητα!
Αρχικά, μιλήσαμε για το παραδοσιακό κόκκινο αυγό, το οποίο βάψαμε με τον γνωστό, κλασικό τρόπο. Εξηγήσαμε τι συμβολίζει το χρώμα, τι σημαίνει αυτό το έθιμο στη χριστιανική παράδοση και γιατί συνεχίζουμε να το τιμούμε μέχρι και σήμερα. Κάθε παιδί είχε τη χαρά να βάψει το δικό του αυγό και να το τοποθετήσει στο πασχαλινό του καλαθάκι, που είχε φτιάξει με τα χεράκια του.
Στη συνέχεια, περάσαμε σε κάτι πιο παιχνιδιάρικο: βάψαμε αυγά με αφρό ξυρίσματος και χρώματα ζαχαροπλαστικής! Οι μικροί μας καλλιτέχνες ανακάτεψαν τα χρώματα, έπαιξαν με τα σχήματα και δημιούργησαν μοναδικά, μαρμπλ αυγουλάκια με φανταστικά σχέδια!
Μέσα από αυτή την πρωτότυπη τεχνική, κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του μοναδικό αυγό, με παιχνιδιάρικες αποχρώσεις και φανταστικά μοτίβα. Τα χρώματα αναμείχθηκαν στον αφρό σαν νερά μιας πασχαλινής παλέτας και τα αυγά μεταμορφώθηκαν σε μικρά έργα τέχνης!
Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στο πνεύμα του STEM (Επιστήμη – Τεχνολογία – Μηχανική – Μαθηματικά), καθώς τα παιδιά πειραματίστηκαν με την ανάμειξη χρωμάτων, παρατήρησαν αντιδράσεις υλικών (όπως ο αφρός και η βαφή), ανέπτυξαν υποθέσεις και ανακάλυψαν πώς η τέχνη συναντά την επιστήμη μέσα από το παιχνίδι.
Δεν ήταν μόνο μια γιορτινή δημιουργική εμπειρία, αλλά και μια εξαιρετική ευκαιρία για βιωματική μάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων.
Το αποτέλεσμα; Ένα καλάθι γεμάτο χρώμα, φαντασία και παιδική δημιουργικότητα!
Καλό Πάσχα σε όλους με υγεία, χαρά και πολύ χρώμα στη ζωή μας!
Διάχυση των Αποτελεσμάτων της 2ης Κινητικότητας Erasmus+ ΚΑ1 στο Βέλγιο μέσω Erasmus+ με Χρηματοδότηση του ΙΚΥ
Το 6ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου… ταξίδεψε στο Βέλγιο με Erasmus+ ΚΑ1. Με χαρά και ενθουσιασμό μοιραζόμαστε μαζί σας την εμπειρία των εκπαιδευτικών μας που συμμετείχαν σε πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ στη Γάνδη του Βελγίου, με θέμα:
“STEM & DIGITAL LEARNING: Teaching STEM through robotics – a hands-on approach” με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και φιλοξενία από τον φορέα Flanders Teacher Academy by Spelian VZW.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, εξερευνήσαμε νέες και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, όπως το STEM (Φυσική, Μαθηματικά, Τεχνολογία, Μηχανική), μέσα από τη ρομποτική και την ψηφιακή μάθηση με LEGO Mindstorms. Μάθαμε πώς τα κόμικς, οι ψηφιακές εφαρμογές, τα εκπαιδευτικά ταξίδια στην πόλη και η πολιτιστική κληρονομιά μπορούν να μετατραπούν σε ισχυρά εργαλεία διδασκαλίας, ακόμη και στο πλαίσιο της προσχολικής και ειδικής αγωγής. Ενσωματώσαμε τη βιωματική μάθηση, αξιοποιώντας ποικίλες μορφές διδασκαλίας εντός και εκτός τάξης, εφαρμόζοντας ένα σύγχρονο παιδαγωγικό πλαίσιο. Μέσα από τεχνικές πολιτιστικής εξερεύνησης, όπως η αφήγηση, η χρήση ψηφιακών εργαλείων και η αλληλεπίδραση με το πολιτισμικό περιβάλλον (πόλεις, μουσεία, μνημεία κ.ά.), ενισχύσαμε τη δημιουργικότητα και τον παιδαγωγικό μας σχεδιασμό, με στόχο την ενεργητική μαθησιακή εμπειρία για τους μαθητές/τριές μας.
Περιηγηθήκαμε στην πόλη των Βρυξελλών με το Actionbound, μια καινοτόμα και διαδραστική εφαρμογή που συνδυάζει την τεχνολογία με την ενεργητική μάθηση και την ψυχαγωγία. Γνωρίσαμε σημαντικά πολιτιστικά σημεία της πόλης με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο και ενισχύσαμε την παρατηρητικότητα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργήσαμε βασικές δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.
Η εκπαίδευση δεν περιορίστηκε στην αίθουσα! Γνωρίσαμε από κοντά τον Βελγικό πολιτισμό μέσα από:
– Δημιουργία βελγικής σοκολάτας -Γευσιγνωσία μπύρας και επίσκεψη σε ζυθοποιεία – Περιηγήσεις σε μουσεία και ιστορικά κέντρα των πόλεων Γάνδη, Μπριζ, Αμβέρσα και Βρυξέλλες. Ένα ταξίδι μάθησης, έμπνευσης και δημιουργίας.
Η εμπειρία αυτή μας έδωσε την ευκαιρία να:
-Εμπλουτίσουμε τις διδακτικές μας πρακτικές με νέα ψηφιακά εργαλεία
-Δούμε από κοντά πώς λειτουργεί το Βελγικό εκπαιδευτικό σύστημα
-Ενισχύσουμε τις διαπολιτισμικές και γλωσσικές μας δεξιότητες
-Φέρουμε νέες ιδέες πίσω στο σχολείο μας – και στα δικούς μας μαθητές/τριες μας!
Η Ευρώπη ανοίγει νέους δρόμους στη μάθηση… εμείς τους περπατήσαμε και είμαστε έτοιμοι να τους εφαρμόσουμε με ιδέες και δράσεις που εμπνέουν.
Το σεμινάριο χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, που στηρίζει την επαγγελματική ανάπτυξη και κινητικότητα των εκπαιδευτικών.
Σημαντικό μέρος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του 6ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου αποτέλεσε η επίσκεψή τους σε ιστορικά και θεσμικά σημεία ενδιαφέροντος στις Βρυξέλλες. Στο European Parlamentarium, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία, μέσα από τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας και εικονικής πραγματικότητας, να παρακολουθήσουν την ιστορική πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αναγνωρίσουν τη συμβολή της Ελλάδας από την ένταξή της το 1981 έως σήμερα.
Εξίσου εντυπωσιακή ήταν η επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – το μοναδικό άμεσα εκλεγμένο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που εκπροσωπεί περίπου 450 εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες μέσω 705 ευρωβουλευτών.
Κατά την παραμονή τους εκεί, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τον κ. Χρήστο Κατσαράκη και την κ. Σάγια Τσαουσίδου, διαπιστευμένα στελέχη του Ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γιώργου Αυτιά. Οι δύο εκπρόσωποι φρόντισαν να ξεναγήσουν και να ενημερώσουν την ομάδα με ιδιαίτερη ευγένεια και προθυμία, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για τον ρόλο και τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών. Τους ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία και τη στήριξή τους.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικής Λογοτεχνίας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε μια όμορφη συνεργατική δράση, μαζί με νηπιαγωγεία από τις περιοχές της Καρδίτσας και της Λάρισας, υπό την επιστημονική καθοδήγηση της κ. Δήμητρας Κοτσιωπούλου, ΣΕ ΠΕ60 Καρδίτσας. Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό βίντεο, το οποίο περιλαμβάνει δημιουργίες των παιδιών εμπνευσμένες από στίχους χαϊκού, συνοδευόμενες από ζωγραφικά έργα και άλλες καλλιτεχνικές εκφράσεις.
Επιλέξαμε το παραμύθι ”Η μεγάλη αγκαλιά” της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη.
Μετά την ολοκλήρωση της αφήγησης, τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και αποτύπωσαν τις σκέψεις τους μέσα από ζωγραφιές, σε ένα κλίμα ζεστασιάς, ασφάλειας και δημιουργικής διάθεσης. Η ανάγνωση δεν έμεινε μια απλή ακουστική εμπειρία, αλλά εξελίχθηκε σε μια πολυδιάστατη, βιωματική διαδικασία, γεμάτη φαντασία, συναισθηματική έκφραση και καλλιτεχνική έμπνευση.
Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους παραμύθι και δημιούργησαν μοναδικούς, χειροποίητους σελιδοδείκτες, στους οποίους ενσωματώθηκαν τρία QR codes. Κάθε QR code παρέπεμπε σε ένα τραγούδι με θεματικές που δεν περιορίζονταν μόνο στη φιλαναγνωσία, αλλά επεκτείνονταν σε αξίες όπως η φιλία, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση και η αγάπη για τη φύση: «Βιβλία, βιβλία, βιβλιοφιλία», «Χέρια σαν κι αυτά» και «Να αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα».
Η δράση ολοκληρώθηκε με μια ζωντανή και χαρούμενη ανταλλαγή βιβλίων, μέσα από την οποία τα παιδιά ενίσχυσαν το ενδιαφέρον τους για την ανάγνωση και καλλιέργησαν ακόμα περισσότερο την αγάπη τους για το βιβλίο, μέσα από τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την αλληλεπίδραση.
Η δραστηριότητά μας καθώς και όλων των άλλων σχολείων, βρίσκεται στο παρακάτω συνεργατικό padlet
“Από τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος στην προστασία του νερού: Ένα συνεχές ταξίδι περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης”
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στον 8ο διαγωνισμό Bravo Schools 2025, που υλοποιείται από το QualityNet Foundation, στο πλαίσιο προώθησης των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ στη χώρα μας με τίτλο Bravo Schools «Δημιουργούμε έναν Καλύτερο Κόσμο», για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.
O συγκεκριμένος διαγωνισμός Bravo Schools (https://inactionforabetterworld.com/bravoschools/) εντάσσεται στην πρωτοβουλία “in action for a better world – Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο”, υλοποιείται σε συνεργασία με το Μεγαλύτερο Μάθημα του Κόσμου (World’s Largest Lesson – αναγνωρισμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από τον ΟΗΕ), την UNICEF και την UNESCO σε διεθνές επίπεδο και στοχεύει στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Στόχος του διαγωνισμού είναι η ενημέρωση και ενεργοποίηση των μαθητών στη διαμόρφωση των Ενεργών Πολιτών του αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας μέχρι το 2030.
Συμμετέχουμε με το καινοτόμο πρόγραμμα, “Από τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος στην προστασία του νερού: Ένα συνεχές ταξίδι περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης” το οποίο περιλαμβάνει δράσεις που προάγουν την ιδιότητα του ενεργού πολίτη με οικολογική συνείδηση και ενσωματώνουν δημιουργικές δραστηριότητες STEAM. Μέσα από το πρόγραμμα, οι μικροί μαθητές ανέλαβαν δράση για την προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων, συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες, όπως ο καθαρισμός του ποταμού της πόλης, η καταγραφή απορριμμάτων και η δημιουργία περιβαλλοντικών μηνυμάτων.
Μέσα από εργαστήρια STEAM, πειράματα και διαδραστικά παιχνίδια, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία του καθαρού νερού και ανέπτυξαν οικολογική συνείδηση. Η δράση κορυφώθηκε με μια εκδήλωση ευαισθητοποίησης στην πλατεία του Τυρνάβου, όπου παρουσίασαν αφίσες, τραγούδησαν και συμμετείχαν στη συγγραφή παιδικού βιβλίου.
Το πρόγραμμα συνδέεται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και ενισχύει τη συνεργασία σχολείου, γονέων και τοπικών φορέων, διαμορφώνοντας υπεύθυνους πολίτες που σέβονται και προστατεύουν το περιβάλλον. «Το νερό προσέχω πάντα για να έχω!» ήταν το κεντρικό μήνυμα που μετέφεραν τα παιδιά, αποδεικνύοντας ότι η βιωματική μάθηση μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Στόχοι του προγράμματος
Η συμμετοχή στο καινοτόμο αυτό πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη των ακόλουθων δεξιοτήτων:
Σύνδεση με προηγούμενες δράσεις – Αναγνωρίζουμε ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι μια συνεχής διαδικασία και επεκτείνουμε τη μάθησή μας σε πιο συγκεκριμένα ζητήματα, όπως η προστασία των υδάτινων πόρων.
Ευαισθητοποίηση για τη ρύπανση του νερού – Οι μαθητές κατανοούν την αξία του νερού και τις συνέπειες της μόλυνσής του, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
Ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης – Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να φροντίζουν το νερό στην καθημερινότητά τους, περιορίζοντας τη σπατάλη και αποφεύγοντας πρακτικές που το ρυπαίνουν.
Συμμετοχή σε δράσεις προστασίας του υδάτινου περιβάλλοντος – Μέσα από δράσεις όπως ο καθαρισμός του ποταμού της πόλης μας, τα παιδιά εμπλέκονται ενεργά και κατανοούν την επίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον.
Ανάπτυξη συνεργασίας και υπευθυνότητας – Η συμμετοχή γονέων, εκπαιδευτικών και τοπικών φορέων ενισχύει την αίσθηση συλλογικής ευθύνης και συνεργασίας για το κοινό καλό.
Δημιουργία ενεργού πολίτη – Μέσα από τη γνώση, τη δράση και τη συνεργασία, τα παιδιά διαμορφώνουν στάσεις και συμπεριφορές που τα καθιστούν υπεύθυνους πολίτες, ικανούς να συμβάλλουν θετικά στην προστασία του περιβάλλοντος και στη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Το πρόγραμμα συνδέεται άμεσα με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, προωθώντας την εκπαίδευση για την αειφορία και την υπεύθυνη πολιτειότητα:
Στόχος 4:Ποιοτική εκπαίδευση – Η βιωματική μάθηση και η εφαρμογή της μεθοδολογίας STEAM ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη διαθεματική γνώση των μαθητών.
Στόχος 6:Καθαρό Νερό και αποχέτευση – Οι μαθητές έμαθαν να υιοθετούν συνήθειες που προάγουν τη διατήρηση του καθαρού και προσβάσιμου νερού για όλους, αναγνωρίζοντας πως αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο του κόσμου στον οποίο θέλουμε να ζούμε.
Στόχος 13:Δράση για το κλίμα – Οι μαθητές έμαθαν να υιοθετούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, αναγνωρίζοντας τη σημασία της προστασίας του κλίματος μέσα από καθημερινές δράσεις.
Για να παρακολουθήσετε τις δράσεις μας πατήστε στην παρακάτω εικόνα!
Πανελλήνιος Διαγωνισμός 2025 Εκπαιδευτικής Ρομποτικής “Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;” #stemeducation
Ετοιμάζουμε το μέλλον της ανθρωπότητας στον Άρη. Φτιάξαμε μια διαστημική αποικία.
Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου μας στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού #STEM2024 “Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;”.
Οι μαθητές/τριες συνδυάζουν τη μάθηση με το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας το Beebot για να χαρτογραφήσουν τα πέντε βασικά σημεία που θεωρούν απαραίτητα για την επιβίωση των ανθρώπων στον Κόκκινο Πλανήτη.
Μέσα από τη διαδρομή του ρομπότ, αποτύπωσαν “τα 5 πιο σημαντικά βήματα” που πρέπει να εφαρμοστούν, προκειμένου ο Άρης να γίνει ένας βιώσιμος τόπος διαμονής για τον άνθρωπο. Με αυτόν τον τρόπο, αξιοποίησαν τη δημιουργικότητα, τη λογική σκέψη και τη συνεργασία, συνδέοντας την τεχνολογία με τη φαντασία και την εξερεύνηση του διαστήματος.
Είμαστε οι Αρειανοί Εξερευνητές!
Ετοιμάζουμε το μέλλον της ανθρωπότητας στον Άρη. Φτιάξαμε μια διαστημική αποικία.
Ο Άρης είναι ένας μακρινός, κόκκινος πλανήτης. Δεν έχει θάλασσες, ποτάμια ή δέντρα. Ο ουρανός του είναι σκονισμένος και το έδαφός του γεμάτο πέτρες. Εκεί, οι νύχτες είναι παγωμένες και οι μέρες γεμάτες δυνατούς ανέμους.
Στον πλανήτη Άρη δεν υπάρχει αέρας για να αναπνέουμε, νερό για να πίνουμε ή ηλεκτρικό ρεύμα για να ζούμε όπως στη Γη. Έτσι, σχεδιάσαμε και δημιουργήσαμε τις απαραίτητες κατασκευές για να μπορούμε να ζούμε εκεί με ασφάλεια.
Εύρεση πάγου και δημιουργία νερού
Στον Άρη υπάρχει πάγος κάτω από το έδαφος. Φτιάξαμε μηχανήματα που σκάβουν και λιώνουν τον πάγο για να παράγουμε καθαρό νερό. Το νερό αυτό το χρησιμοποιούμε για να πιούμε, να μαγειρέψουμε, για καθαριότητα και να ποτίσουμε τα φυτά μας!
Θόλος με φυτά
Φτιάξαμε έναν μεγάλο θόλο που προστατεύει τους ανθρώπους και τα φυτά από την έλλειψη ατμόσφαιρας. Μέσα σε αυτόν, καλλιεργούμε φυτά, λουλούδια, ακόμα και λαχανικά. Τα φυτά μας δίνουν οξυγόνο και φαγητό.
Προστατευτική ασπίδα
Ο Ήλιος στέλνει επικίνδυνη ακτινοβολία στον Άρη και δεν έχουμε την ατμόσφαιρα της Γης να μας προστατεύει. Φτιάξαμε μια προστατευτική ασπίδα γύρω από την πόλη μας, η οποία μας προστατεύει από τις βλαβερές ακτίνες και κρατάει το περιβάλλον ασφαλές.
Συλλογή ενέργειας με ηλιακά πάνελ
Στον Άρη δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά έχει πολύ Ήλιο! Τοποθετήσαμε ηλιακά πάνελ, τα οποία συλλέγουν ενέργεια από τον Ήλιο και τη μετατρέπουν σε ηλεκτρικό ρεύμα. Έτσι, μπορούμε να έχουμε φως, ζέστη και ρεύμα για τα ρομπότ και τα διαστημικά μας σπίτια!
Δημιουργία πόλης για διαμονή
Φτιάξαμε μια ολόκληρη πόλη στον Άρη! Έχει σπίτια, εργαστήρια, αποθήκες, ακόμα και χώρους ψυχαγωγίας. Οι άνθρωποι μπορούν να ζουν, να εργάζονται και να παίζουν μέσα σε ειδικά σχεδιασμένα κτίρια που τους προστατεύουν από το αφιλόξενο περιβάλλον του Άρη.
Έχουμε νερό, τροφή, αέρα και φως, όλα όσα χρειάζονται οι κάτοικοι για να ζήσουν άνετα. Το νερό προέρχεται από ειδικές μονάδες επεξεργασίας και ανακύκλωσης, ενώ η τροφή παράγεται σε θερμοκήπια υψηλής τεχνολογίας. Ο καθαρός αέρας κυκλοφορεί μέσα από εξελιγμένα συστήματα υποστήριξης ζωής, και το φως εξασφαλίζεται από ηλιακούς συλλέκτες που παράγουν ενέργεια για ολόκληρη την πόλη.
Οι κάτοικοι εργάζονται σε ερευνητικά κέντρα, αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες, αλλά έχουν και ελεύθερο χρόνο για διασκέδαση και χαλάρωση σε ειδικούς χώρους αναψυχής.
Φτιάξαμε μια πόλη στον Άρη
Έχουμε νερό, τροφή, αέρα, φως και σπίτια
Τώρα μπορούμε να ζήσουμε και να εξερευνήσουμε
Ο Άρης δεν είναι πια αφιλόξενος
Όλοι μαζί κάναμε τον Κόκκινο Πλανήτη βιώσιμο!
Η ομάδα μας!
Πολλά συγχαρητήρια στην ομάδα ”Αρειανοί Εξερευνητές“ για την εξαιρετική δράση και τη συμμετοχή τους στο 3ο Φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή