Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο

Πρόγραμμα “Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο”: “Όλοι νοιαζόμαστε, όλοι συμμετέχουμε”.

Το Πρόγραμμα “Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο” είναι μια από τις πιο αξιόλογες πρωτοβουλίες του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στοχεύει στην ενσωμάτωση της Αειφορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ένα σχολείο χαρακτηρίζεται ως αειφόρο όταν, μέσω της δομής, της οργάνωσης και της λειτουργίας του, μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα για τους μαθητές και την ευρύτερη κοινωνία. Το σχολείο αυτό όχι μόνο παρέχει γνώσεις στους μαθητές, αλλά τους βοηθά να αναπτύξουν δεξιότητες που τους καθιστούν ικανούς να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα και να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος για όλους.

Το σύγχρονο σχολείο απευθύνεται σε όλους/-ες τους/τις μαθητές/-τριες, από την πρώτη σχολική ηλικία μέχρι και το Γυμνάσιο, και στοχεύει στη σταδιακή διαμόρφωση μιας νέας περιβαλλοντικής κουλτούρας με την οικοδόμηση γνώσεων και την καλλιέργεια ικανοτήτων, αξιών,
στάσεων και συμπεριφορών που υποστηρίζουν την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων υπέρ μιας αειφόρου κοινωνίας με γνώμονα την ευημερία του ατόμου.

Σκοπός του Προγράμματος Σπουδών είναι η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών/-τριών και η διαμόρφωση περιβαλλοντικά ενήμερων μαθητών/-τριών-πολιτών, ικανών να λαμβάνουν αποφάσεις και να συμμετέχουν με δράσεις σε περιβαλλοντικά ζητήματα και προβλήματα.

Η εισαγωγή της αειφορίας στο σχολείο οργανώνεται γύρω από οκτώ πυλώνες, προκειμένου να εμπλακούμε σε διαδικασίες μετασχηματισμού του σχολείου προς την αειφορία βάσει κατηγοριοποιημένων – συγκεκριμένων πυλώνων με τα σχετικά κριτήρια κάθε ενός από αυτούς.

1ος Πυλώνας: Δημοκρατία και συμμετοχή
2ος Πυλώνας: Προαγωγή Μάθησης
3ος Πυλώνας: Προαγωγή τεχνών και πολιτισμού
4ος Πυλώνας: Αειφορικό κτίριο και αυλή
5ος Πυλώνας: Εξοικονόμηση ενέργειας / πολιτική μετακινήσεων
6ος Πυλώνας: Εξοικονόμηση πόρων/ νερό και απορρίμματα
7ος Πυλώνας: Προαγωγή υγείας στο σχολείο
8ος Πυλώνας: Από την τοπική στην πλανητική κλίμακα

Το πρόγραμμα υλοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη.