Το αποκριάτικο κλίμα ,ο ρυθμός του καρναβαλιού το τραγούδι και ο χορός συνεχίζονται και την τελευταία εβδομάδα της Αποκριάς με αποκορύφωση το αποκριάτικο πάρτι της Παρασκευής………………
Ζωγραφίζουμε- σχεδιάζουμε ελεύθερα με σερμπαντίνες που είναι από τα απαραίτητα του καρναβαλιού!
Μία μέρα χορέψαμε με τις μάσκες πεταλούδες για τα κορίτσια και Ζορό για τα αγόρια μας…………….
Στολίσαμε το σχολείο μας με τη γιρλάντα που επέλεξαν τα παιδιά: φαντάσματα και νυχτερίδες!
και στη συνέχεια τα νήπια επέλεξαν ένα σύγχρονο ήρωά της αρεσκείας τους για να μας τον παρουσιάσουν…….. Οι μάσκες ετοιμάστηκαν .Οι επιλογές ήταν από τους πυτζαμοήρωεςοι :Ολέτ, ο Κατ μπόυ και τα Χελωνινζάκια…………….
Επίσης ο Airon man, Lady Bug !
και φυσικά ο Batman
Ένας κλόουν είναι πάντα απαραίτητος αρχικά για το σχολείο και στη συνέχεια να στολίσει το δωμάτιο τους………….
Ολοκληρώσαμε με την αναφορά στο έθιμο της Καθαρής Δευτέρας και το έθιμο του Χαρταετού…. Οι χαρταετοί μας τη φετεινή χρονια εκτός από το μήνυμα της αποκριάς μετέφεραν και το μήνυμα της ΕΙΡΗΝΗΣ………………
Εκτός από το παραδοσιακό Γαϊτανάκι κουνηθήκαμε στο ρυθμό του παραδοσιακού αμερικάνικου χορού :”Ομπελίντα”
«Εγγραφές Μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23».
Σχετ. :Α.Π.Φ.6/18466/Δ1/18-2-2022 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ .
Αιτήσεις για την εγγραφών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022 .Συγκεκριμένα οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, δηλαδή αυτοί που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) , γεννημένοι/ες το 2018.
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)με την χρήση των κωδικών taxisnet και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Συμπληρώνετε την αίτηση επιλέγοντας το ονοματεπώνυμο του παιδιού και αναρτάτε σε ψηφιακή μορφή αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας (λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ρητάη διεύθυνση κατοικίας).
Επιλέγετε το Νηπιαγωγείο στο οποίο ανήκετε με βάση τη διεύθυνση κατοικίας σας. Τα όρια του Νηπιαγωγείου μας είναι: Από Βασιλέως Γεωργίου(αριστερά κατά τη φορά εισόδου προς την πόλη) – Γ.Κατσάνη(αριστερά κατά την κάθοδο ως το κέντρο Υγείας) – Αλεξίδη (αριστερά κατά την κάθοδο προς τον Σιδηροδρομικό Σταθμό). Επίσης από Χορτερό και Αχλαδοχώρι (σε περίπτωση αναστολής).
Αφού λάβετε ενημέρωση από το Νηπιαγωγείο, θα καταθέσετε δια ζώσης μετά από τηλεφωνικό ραντεβού και τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα του covid-19, συμπληρωμένο από παιδίατρο το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), καθώς και το βιβλιάριο εμβολίων του παιδιού.
Σε περιπτώσεις μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προσκομίζετε επίσης βεβαίωση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία.
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του
Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Για την διευκόλυνσή σας δείτε Οδηγίες χρήσης στον παρακάτω υπερσύνδεσμο :
Καθημερινά από 1-20/3/2022 και ώρες 12:00-13:00 μπορείτε να επικοινωνείτε για ενημέρωση με το νηπιαγωγείο για περαιτέρω διευκρινίσεις και ραντεβού στο τηλέφωνο του Νηπιαγωγείου 23230/23246 και στο email του Νηπιαγωγείου mail@3nip-sidir.ser.sch.gr
Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109), δε χρειάζεται να γίνει εγγραφή εκ νέου.
Από τις ιδιαίτερα αγαπητές γιορτές των παιδιών είναι το ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ !
Δημιουργούμε αποκριάτικη γιορτινή ατμόσφαιρα……..
Με αφορμή το εργαστήριο δεξιοτήτων(δάσος-ζώα) συμφωνούμε να γίνουμε ζώα του δάσους και να δραματοποιήσουμε στιγμές από τη ζωή τους. Τα νήπια επιλέγουν να φτιάξουν τη μάσκα της αρεσκείας τους……….
Περπατούμε ,πηδούμε, τρέχουμε, πετούμε σαν τα ζωάκια…….λαγουδάκια, βατραχάκια
Πουλιά του δάσους, πονηρές αλεπουδίτσες…..
Φιδάκια στη φωλιά τους……………
Λυκάκια σε αναζήτηση τροφής και μία αρκουδίτσα σε χειμέριο ύπνο.
Λυκάκια κυνηγούν τα λαγουδάκια…………..
Τηρούμε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης με σαντουιτσάκι και φυσικά κρεατάκι……στην αυλή μας…
Το γνωστό τραγούδι με το συγκεκριμένο βίντεο που πρωταγωνιστούν τα ζωάκια άρεσε πολύ στα παιδιά!!…..
Συνεχίζουμε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το θεματικό κύκλο: Φροντίζω το περιβάλλον, την υποθεματική ενότητα :Οικολογία. Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά. Ο τίτλος του δικού μας θέματος:” Περπατώ ,περπατώ μεσ’ το δάσος”.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των νηπίων σχετικά με το δασικό οικοσύστημα, τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό, η αναδιαμόρφωση των στάσεων των μαθητών προς το περιβάλλον (δασικό οικοσύστημα) και η δημιουργία ενεργών πολιτών.
Η αφόρμηση για την ενασχόληση μας με το θέμα έγινε με την επίσκεψή των υπαλλήλων του δασαρχείου Σιδηροκάστρου στο σχολείο μας και τη μεταφορά των φυτών που ζητήσαμε για να μεταφυτέψουμε στο γύρω χώρο του σχολείου μας.
1ο εργαστήριο: Δέσιμο της ομάδας- Συμβόλαιο.
Στην ολομέλεια της τάξης τέθηκε ο προβληματισμός : μήπως κάποιο παιδάκι ξέρει τι είναι το δασαρχείο; Τι σας θυμίζει η λέξη δασαρχείο;
Η απάντηση που περιμέναμε δόθηκε και ήταν: δασαρχείο =δάσος. Στη συνέχεια τα παιδιά μας είπαν τι έρχεται στο μυαλό τους καθώς ακούν τη λέξη δάσος; Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών και συμπληρώσαμε το πρώτο μας ιστόγραμμα……………..
Τα νήπια με ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού εισάγονται στο θέμα. Η νηπιαγωγός έχει δημιουργήσει καρτελάκια με εικόνες δέντρων του δάσους της ελληνική τοπικής χλωρίδας ( τέσσερα από κάθε είδος) τα οποία τοποθετεί σε μία τσάντα. Τα νήπια τραβούν μία καρτέλα από μέσα χωρίς να βλέπουν. Στη συνέχεια με τη συνοδεία μουσικής από το παρακάτω βίντεο ταξιδεύουμε νοερά στο δάσος… Τα παιδιά σηκώνονται και κινούνται στο χώρο, ακούνε τους ήχους ( you tube: βόλτα στο δάσος) ,
Με εντολές της νηπιαγωγού αρχικά γίνονται ζευγάρια και στην πορεία τετράδες με σημείο αν αφοράς το κοινό δέντρο που κρατούν στο χέρι τους (καρτέλα). Μετά από διάφορους σχηματισμούς και εντολές που δίνει η νηπιαγωγός σχηματίζουν μία αλυσίδα και μιλούν για το πως νιώθουν (συναισθήματα).Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται οι ομάδες τις οποίες αποφασίζουμε να ονομάσουμε με το όνομα του δέντρου που κρατούν:
Κάθε ομάδα ζωγραφίζει το δικό της δέντρο και ορίζει τους κανόνες που θα ισχύουν. Επηρεασμένοι από τα προηγούμενα εργαστήρια γράφουν-ζωγραφίζουν τους κανόνες που αποφασίζουν.
Οι κανόνες είναι σχεδόν κοινοί για όλες τις ομάδες. Αποφασίζουμε να τους κάνουμε μία αφίσα, την αναρτούμε στην ολομέλεια:
1. Συνεργαζόμαστε.
2.περιμένουμες τη σειρά μας.
3. Ακούμε τη γνώμη των άλλων.
4. έχουμε θετική διάθεση και χαμόγελο.
Τα παιδιά δημιουργούν το πρώτο τους δάσος με πλαστελίνη ως ελεύθερη δραστηριότητα.
2ο εργαστήριο :Οι μικροί εξερευνητές.
Στην ολομέλεια τα παιδιά μας μεταφέρουν εμπειρίες τους από επισκέψεις που έχουν κάνει με τους γονείς τους στο δάσος. Είναι όλα ενθουσιασμένα με το χώρο του δάσους και πολύ πρόθυμα να προγραμματίσουμε μία επίσκεψη σε αυτό.
Τα νήπια με τη νηπιαγωγό συναποφασίζουν την επίσκεψη τους στο δασάκι του Σιδηροκάστρου, το ανακοινώνουμε στους γονείς και προγραμματίζουμε την επίσκεψη με τη συνοδεία των γονέων. Τα νήπια ως σωστοί εξερευνητές έχουν πάρει μαζί τους τα απαραίτητα κουτάκια , σακουλάκια για να συλλέξουν τα διάφορα υλικά . Κατά την επίσκεψη στο δάσος θα εργαστούν ομαδικά.
Η επίσκεψη στο δασάκι του Σιδηροκάστρου………………
Η πορεία προς το δασάκι…………..
Μία μικρή περιπέτεια …………….
Τα πρώτα ευρήματα………………
Οι εξερευνητές συλλέγουν……………………
και ζωικοί οργανισμοί………….
Ευρήματα που δεν ταιριάζουν στο χώρο………..
Η επιστροφή…………..
Στην επόμενη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο, τα νήπια περιγράφουν ,συζητούν μοιράζονται τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη στο δάσος. Κάθε ομάδα παρουσιάσει το αποτέλεσμα της εξερεύνησης της στο δασάκι……………..
Στη συνέχεια τίθεται το ερώτημα από τη νηπιαγωγό :Ποια από τα υλικά που συλλέξανε προέρχονται από το δάσος και ποια όχι; Τα ομαδοποιούμε και τα καταγράφουμε … ……Συζητούμε για τα σκουπίδια που συναντήσαμε(μόλυνση του περιβάλλοντος )για τις φωτιές που ανάβουν στο δάσος, υπαίθριες ψησταριές που κάνουν οι άνθρωποι (κινδύνους πυρκαγιάς) και προβληματιζόμαστε……………….
Συμπληρώνουμε το νέο εννοιολογικό μας χάρτη (εμπλουτισμένο ) μετά την επίσκεψη μας στο δάσος……….
Χαλαρώνουμε και αναστοχαζόμαστε μέσα από μία μουσικοκινητική δραστηριότητα στο διαδίκτυο με τίτλο: Βόλτα στο δάσος.
30 εργαστήριο: Το δάσος , ο πιο καλός μου φίλος
Η παραπάνω μουσικοκινητική δραστηριότητα μας δίνει την αφόρμηση για να αναφερθούμε στους κατοίκους του δάσους. Η νηπιαγωγός αφηγείται την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία από το Κ.Π.Ε. Καστοριάς : “Ποιος άλλος μένει εδώ; ” μέσα από την οποία γίνεται αναφορά στην προσφορά του δέντρου (δάσους ) στα ζώα που ζουν στο δάσος. https://issuu.com/paidi-goneis.gr/docs/poios-allos-menei-edo-kpe-kastoria
Κάνουμε αναφορά στα ζώα του δάσους γενικότερα, καθώς τα παιδιά τα έχουν ιδιαίτερη αδυναμία. Μετά από συζήτηση σχετικά με την προσφορά του δάσους τα νήπια συμφωνούν στο να δημιουργήσουμε μία μακέτα για το δάσος. Τα παιδιά προετοιμάζουν τα δέντρα(κορμός ,φύλλωμα)κ.λ.π. Aρχίζει η κατασκευή της μακέτας………
Στη συνέχεια σχολιάζουμε μία από τις δραστηριότητες που έγινε κατά την επίσκεψη στο δασάκι: ήταν η συνομιλία-συνέντευξη ανάμεσα στο παιδί και το δέντρο.
Τα παιδιά μας υπενθυμίζουν αυτά που ρώτησαν και είπαν -συζήτησαν με το δέντρο .Μέσα από τη συζήτηση αυτή γίνεται μία πρώτη αναφορά στα οφέλη του δάσους τα οποία καταγράφουμε και παρουσιάζουμε σε ανάλογους πίνακες αναφοράς…………….(Τάνια Μάνεση διαδικτυο)
Ασχολούμαστε με διαδραστικά παιχνίδια σχετικά το δάσος ……. από το διαδίκτυο.
Όπως κάθε χρόνο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων -Πρωτοχρονιάς τα παιδιά στο νηπιαγωγείο συνηθίζουν να γράφουν το γράμμα τους για τον Αι Βασίλη. Τα γράμματα αυτά τα ταχυδρομήσαμε και πριν λίγες μέρες πήραμε την απάντηση από τα ελληνικά Ταχυδρομεία ΕΛ.ΤΑ.
Κάθε μαθητής πήρε τον πανέμορφο φάκελο του όπου περιείχε μια καταπληκτική κάρτα με ένα κείμενο και τα αναμνηστικά δωράκια:
Ευχαριστούμε πολύ τα Ελληνικά Ταχυδρομεία για τα δωράκια που μας έστειλαν !
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2022 ορίστηκε η 8η Φεβρουαρίου.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.
Κάποιοι στόχοι για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:
Να ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους για προστασία στο διαδίκτυο.
Να αναγνωρίζουν τις περιπτώσεις όπου είναι απαραίτητη η συμβουλή ενός έμπιστου ενήλικα.
Να αποκτήσουν ενεργητική στάση σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.
Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα στο διαδίκτυο
Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.
Συζητήσαμε για τον όρο διαδίκτυο -Ίντερνετ που ήταν γνωστός ως όρος στα περισσότερα παιδιά, για Διαβάσαμε το βιβλίο ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας το οποίο μας βοήθησε να κατανοήσουμε τι είναι το Διαδίκτυο τα θετικά και τα αρνητικά του διαδικτύου. Επίσης μάθαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι : ήρθε στην παρέα μας ο Τούλης ,ο Ιντερνετούλης……και στη συνέχεια αποφασίσαμε να κατασκευάσαμε τον δικό μας Ιντερνετούλη!
‘Ενα βιντεάκι που είχαμε δημιουργήσει προηγούμενο σχολικό έτος μας έδωσε την αφόρμηση να σχολιάσαμε την αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών: τα διαδικτυακά παιχνίδια και τον εθισμό με αυτά.
Διαβάσαμε τα παρακάτω βιβλία
Αξιοποιήσαμε το πλούσιο υλικό για το νηπιαγωγείο από το safe internet 4kids(βίντεο, παρουσιάσεις, αφίσες, παζλ…..)
Οι φόβοι των παιδιών ,φόβοι όλων μας……………”Η τσάντα του πρόσφυγα” με το βιβλίο: Ο Λαχαπού από τη ζούγκλα της χώρας Καμαμπού ,ταξιδεύει στα σπίτια των παιδιών. Το βιβλίο διαβάστηκε, συζητήθηκε προβλημάτισε μικρούς και μεγάλους .Στόχος της δράσης είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και αλληλεγγύης. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις, εξοικειώνονται με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά. Τα νήπια παρουσιάζουν τις κατασκευές τους και δημιουργούμε μία έκθεση με τα έργα των παιδιών…………….
Η αλεπού ήρωας και φίλη του Λαχαπού. Η γη, η πατρίδα του Λαχαπού
Το σκηνή που έφτιαξαν τα ζώα…………..,ο Λαχαπού………….
Η ζούγκλα το σιντριβάνι, η καλύβα που ζούσε ο Λαχαπού,,,,,,,,
Ο Λαχαπού και ο πατέρας του, ένα ακόμη ζώο ήρωας του παραμυθιού: ο ασβός….
Το σπίτι του Λαχαπού……….Ένα ακόμη ζώο που πρωταγωνιστεί :ο ελέφαντας
Η ζούγκλα και η φωτιά…….., μία άλλη οπτική εικόνα της ζούγκλας με τους κατοίκους της.
Ο Λαχαπού κατασκευασμένος με ένα διαφορετικό τρόπο…..
‘Το σχολείο των ζώων……
Οι κατασκευές τοποθετημένες (έκθεση)………………..
Κάποια από τα βιβλία που διαβάσαμε και μας βοήθησαν στη θεματική μας……………….
Συνεχίζουμε με το 4ο εργαστήριο που στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλίας και σεβασμού.
Έχουμε δημιουργήσει μία γωνιά όπου αναρτούμε σχετικές εικόνες και πληροφορίες που συλλέγουμε. για τα παιδιά του κόσμου και τα δικαιώματα……
Η νηπιαγωγός ζητά από το τα παιδιά να αναφέρουν τρόπους με τους οποίους δείχνουν καλοσύνη, φιλικότητα σε γνωστούς και άγνωστους ανθρώπους. Κάθε παιδί παρουσιάζει στην ολομέλεια τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να το δείξει. Στη συνέχεια το ζωγραφίζει σε μία λωρίδα χαρτονιού , η οποία θα αποτελέσει έναν από του κρίκους της αλυσίδας . Στην αρχή της κάθε μέρας στην ολομέλεια αφαιρείται ένας από τους κρίκους της αλυσίδας , διαβάζεται και ζητείται από τα παιδιά να εφαρμόσουν τον τρόπο της καλοσύνης -ευγένειας κατά τη διάρκεια της ημέρας τους.
Αναφερόμαστε στη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού και διαβάζουμε το βιβλίο :Που κρύβονται τα δικαιώματα; της Μαρίζα Ντεκάστρο που μας εισάγει στις έννοιες του πολίτη της Βουλής, του Συντάγματος, των δικαιωμάτων (καλλιέργεια της δεξιότητας :πολιτειότητα). Η αφίσα που είχαμε στο σχολείο μας και η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο ( πλατείας Συντάγματος, κτίριο της Βουλής) βοήθησαν ιδιαίτερα.
Αναφερόμαστε στα δικαιώματα και παρακολουθούμε σχετικά video από την unicef και άλλα………………..
Ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και την καλλιέργεια της ψηφιακής πολιτειότητας.
Η αναγνώριση των δικαιωμάτων του παιδιού μέσα από πίνακες ζωγραφικής.
Με το βιβλίο : Η κούκλα που ταξίδευε στον κόσμο αναφερόμαστε στην παιδική εργασία και συζητούμε για τα δικαιώματα των παιδιών που καταπατούνται. Θέτουμε τον προβληματισμό: γιατί άραγε κάποια παιδιά αναγκάζονται να δουλέψουν ; προσπαθούμε να εντοπίσουμε τις διαφορές στη ζωή αυτών των παιδιών με τη δική τους …………..,τα νήπια δίνουν τις απαντήσεις τους .Τα νήπια έρχονται σε αλληλεπίδραση με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.
Ψηφιακά παιχνίδια για τα δικαιώματα από τη συνάδελφο Τάνια Μάνεση (διαδίκτυο).
Ζωγραφίζουμε τα δικαιώματα μας, Το κάθε νήπιο ζωγραφίζει το δικαίωμα που επιλέγει και στη συνέχεια δημιουργούμε μία ομαδική εργασία: “Κρατάμε τα δικαιώματα μας σφιχτά”
6ο εργαστήριο
Η ενασχόληση μας με το παραμύθι : Ο Λαχαπού από την έρημο του Καμαμπού αποτελούν τις δράσεις του 5ου εργαστηρίου μας. Το βιβλίο αναφέρεται στο προσφυγικό και οι ήρωες του είναι ζώα. Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι:
να αναπτύξουν τα νήπια δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης,
να αναγνωρίσουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις
Το βιβλίο έχει ξεκινήσει το ταξίδι του στα σπίτια των νηπίων και αφού διαβαστεί, σχολιαστεί-συζητηθεί, κάθε παιδί με τη βοήθεια των γονιών του θα αναλάβει να δημιουργήσει μία σχετική κατασκευή .Οι κατασκευές θα συγκεντρωθούν στο νηπιαγωγείο (έκθεση δημιουργιών) και θα παρουσιαστούν από τα νήπια στο νηπιαγωγείο .
Το ταξίδι του Λαχαπού συνεχίζεται και οι δημιουργίες θα παρουσιαστούν και θα αναρτηθούν, όταν συγκεντρωθούν όλες.
Θέση λαμπρή κατέχουν οι τρεις μορφές από το παρελθόν, οι τρεις μεγάλοι Ιεράρχες, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, γιατί με τον τρόπο ζωής τους έδειξαν τον δρόμο μιας μόρφωσης με αλήθεια και ανθρωπιά. Τους ονομάζουμε προστάτες της Παιδείας, των γραμμάτων, της σχολικής κοινότητας και γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου.
Τους παρουσιάζουμε στα παιδιά και μιλούμε για τη ζωή, το έργο τους, την αγάπη τους για τον συνάνθρωπο και τα γράμματα.
Στολίσαμε τον πίνακα με αυτοσχέδια λουλούδια κάποιων μαθητών, περιγράψαμε τη μορφή και τα ρούχα τους , μιλήσαμε για το έργο τους και σχολιάσαμε τα ονόματα τους(Μέγας, θεολόγος, Χρυσόστομος)
Κατασκευάσαμε τις κάρτες εκκλησία ,τις χρωματίσαμε για να τιμήσουμε τη γιορτή των Αγίων μας…………
Ευχαριστούμε τον Πάτερ Προκόπιο της ενορίας μας για τα κεράσματα που έφερε στο σχολείο μας λόγου της επικείμενης γιορτής.
Ευχόμαστε οι τρεις Ιεράρχες να μας φωτίζουν και να μας καθοδηγούν στη ζωή μας.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για το δωρεάν Πρόγραμμα Υποστήριξης Γονεϊκών Ικανοτήτων (Π.Υ.Γ.Ι.), που λειτουργεί στα πλαίσια της Γραμμής 10306 επιλογή 3 του ΕΚΠΑ.
Το πρόγραμμα Π.Υ.Γ.Ι. προσφέρει 10 δομημένες συνεδρίες συμβουλευτικής υποστήριξης για την ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης στη σχέση γονέα – παιδιού καθώς και της μεταξύ τους επικοινωνίας.
Απευθύνεται σε γονείς:
παιδιών σχολικής ηλικίας (από 6 έως 12 ετών, Α’ έως και Στ’ Δημοτικού) τα οποία παρουσιάζουν:
Η πενταψήφια δημόσια και δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης10306 τέθηκε σε λειτουργία το Σάββατο 4 Απριλίου 2020 με αρχικό σκοπό την εύκολη πρόσβαση των πολιτών που κατοικούν όλη την επικράτεια της Ελλάδας σε Ειδικούς Ψυχικής Υγείας και την τηλεφωνική υποστήριξή τους, για τις πολυδιάστατες επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19, κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας.
Παράλληλα με την καινούργια πραγματικότητα στην οποία βρεθήκαμε όλοι, με βαθιές ανατροπές στην καθημερινότητα και τον ρυθμό της ζωής μας, αναδείχθηκαν νέες ανάγκες στον ελληνικό πληθυσμό, στα παιδιά και στους γονείς, οι οποίοι ήρθαν αντιμέτωποι με νέα καθημερινότητα.
Η Γραμμή συστήθηκε με πρωτοβουλία της Α΄ Ψυχιατρικής Πανεπιστημιακής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το Χαμόγελο του Παιδιού και την Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ».
Το πρόγραμμα συνέχισε τη λειτουργία του απευθυνόμενο σε ποικίλες ανάγκες στήριξης πια, με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», από τον Δεκέμβριο 2020, με την επιστημονική εποπτεία της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής και την λειτουργική εποπτεία της Ομοσπονδίας «ΑΡΓΩ».
Καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή 10306, οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν:
Επιλογή 1: Για ψυχολογική βοήθεια
Επιλογή 2: Για κοινωνικά θέματα
Επιλογή 3: Για θέματα που αφορούν σε παιδιά και εφήβους
Σε κάθε επιλογή απαντάει ξεχωριστή ομάδα ειδικών, κατάλληλων για το αντίστοιχο αίτημα.
Η επιλογή 3 που αφορά γονείς, παιδιά και εφήβους και εκπαιδευτικούς, στελεχώνεται από Παιδοψυχίατρους, Παιδοψυχολόγους και Κοινωνική Λειτουργό.
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη για θέματα που αφορούν Παιδιά και Εφήβους
Α. Από τη Γραμμή, προσφέρονται ανώνυμα υπηρεσίες συμβουλευτικής, υποστήριξης και καθοδήγησης για κάθε προβληματισμό που απασχολεί τους γονείς, μικρά παιδιά, εφήβους και εκπαιδευτικούς, σχετικό με την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά των παιδιών και των εφήβων, είτε σχετίζονταν με τις συνθήκες απομόνωσης, είτε όχι.
Β. Πρόγραμμα θεραπευτικών συνεδριών με γονείς. Στην εξέλιξη της λειτουργίας της Γραμμής, επιχειρείται γενίκευση της δράσης της στην Πρωτοβάθμια φροντίδα Ψυχικής Υγείας, η οποία στοχεύει να καλύψει πρώιμες ανάγκες διαχείρισης εσωτερικευμένων ή εξωτερικευμένων προβλημάτων που παρουσιάζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας (Δημοτικό), μέσω της οργανωμένης θεραπευτικής παρέμβασης στους γονείς τους.
Συγκεκριμένα, έχουν σχεδιαστεί και προσφέρονται δωρεάν 10 τηλεφωνικές ή μέσω βιντεοκλήσης θεραπευτικές συνεδρίες στους γονείς παιδιών, τα οποία παρουσιάζουν άγχος, φοβίες, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, διαταραχές συμπεριφοράς, διαταραχές διαγωγής ή προβλήματα στη χρήση του διαδικτύου.
Διαδικασία επιλογής. Αφού ακούσει ο ειδικός ψυχικής υγείας το αίτημα του γονέα, θα ζητήσει από τον καλούντα την συναίνεσή του για να καταγράψει βασικά στοιχεία επικοινωνίας, ώστε να προγραμματιστούν τα επόμενα ραντεβού. Θα είναι εβδομαδιαία, ει δυνατόν σε σταθερή μέρα και ώρα, προσαρμοσμένη στο πρόγραμμα του καλούντα και τις δυνατότητες της Γραμμής.
Παρέμβαση. Πραγματοποιείται τηλεφωνικά ή μέσω βιντεοκλήσης. Το πρώτο ραντεβού θα αφιερώνεται στη λήψη λεπτομερούς αναπτυξιακού ιστορικού και τα επόμενα στη δομημένη παρέμβαση υποστήριξης, κατάλληλης για το κύριο σύμπτωμα που παρουσιάζει το παιδί τους. Στην αρχή και το τέλος της παρέμβασης συμπληρώνονται ερωτηματολόγια από τους γονείς με στόχο την αξιολόγηση της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Γ. Παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και σε εφήβους
Λόγω της ιδιαιτερότητας αυτών των ηλικιών και τις ξεχωριστές ανάγκες τους, η ομάδα μας παραμένει προς το παρόν στη διάθεση των γονέων (ή των ιδίων αν πρόκειται για εφήβους) για την ανώνυμη κάλυψη και συμβουλευτική μέσω τηλεφωνικής κλήσης, ενώ σχεδιάζεται η εξ αποστάσεως θεραπευτική παρέμβαση και θα ενημερωθείτε σύντομα για αυτή.
Σας προτρέπουμε να αξιοποιήσετε αυτήν τη δωρεάν υπηρεσία ψυχοκοινωνικής παρέμβασης ή/και να προτρέψετε γονείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα παιδιά τους και δεν έχουν πρόσβαση σε παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες να επικοινωνήσουν με την γραμμή και να επωφεληθούν από τις υπηρεσίες της.
Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να γράψετε στο 10306pediaefivoi@gmail.com
Εκ μέρους της Επιστημονικής και Συντονιστικής Ομάδας Έργου του «10306»
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια