Στα πλαίσια του εορτασμού των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821 επισκεφθήκαμε την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου το θεματικό πάρκο που βρίσκεται στην αυλή-ελαιώνα της Αγίας Παρασκευής το οποίο δημιουργήθηκε με πολύ μεράκι από τον πατέρα Παύλο.
Ο υπεύθυνος- εφημέριος του ναού πατήρ Παύλος μας υποδέχθηκε, μας ξενάγησε στο χώρο του, μας περιποιήθηκε με τα κεράσματα του …………….
Στο θεματικό πάρκο παρατηρήσαμε τις μεγάλες παραστατικές εικόνες με ήρωες, προσωπικότητες που πρωτοστάτησαν για την απελευθέρωση της Ελλάδας, δασκάλους του γένους, γεγονότα από τη επανάσταση, κ.άλ.) . Τα νήπια διατύπωσαν ερωτήσεις, άντλησαν πληροφορίες, προβληματίστηκαν.
Ένα αναμνηστικό (το βιβλίο με τους ήρωες ) από τα παιδάκια του νηπιαγωγείου για τον πατήρ Παύλο.
Συγχαρητήρια στον πατέρα Παύλο για την πρωτοβουλία που ανέλαβε !
Συνεχίζουμε τις δραστηριότητες με το πορτοκάλι που είναι χαρακτηριστικό φρούτο του χειμώνα.
Διαβάζουμε το παραμύθι του Μάνου Κοντολέων από το διαδίκτυο : Η πορτοκαλιά και η ηλιαχτίδα!
Τα παιδιά φέρνουν ένα πορτοκάλι στο σχολείο .Το περιγράφουμε ,το μυρίζουμε και παίζουμε με αυτό……
Μετά το παιχνίδι ετοιμάσαμε την πορτοκαλοσαλάτα και την απολαύσαμε. Αναφερόμαστε και τονίζουμε τη διατροφική αξία του πορτοκαλιού και των φρούτων γενικότερα.
Μάθαμε το σχετικό αίνιγμα ………….
Επίσης διαβάσαμε το παραμύθι του Εrik Carl : ” μια κάμπια πολύ πεινασμένη ” από το διαδίκτυο και το δραματοποιήσαμε….
Η πεινασμένη κάμπια αφού εφαγε διάφορες τροφές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ,μεγάλωσε ,έφτιαξε το κουκούλι της και αργότερα μεταμορφώθηκε στην όμορφη πεταλούδα…………
στο κουκούλι…….
Ακολούθησαν δραστηριότητες μαθηματικών με τα φρούτα.
Επίσης ασχοληθήκαμε με τη φωνούλα Π,π .
Τα νήπια παρακολούθησαν την Πολυλογού παντόφλα από την εκπαιδευτική τηλεόραση :ένα γράμμα μια ιστορία, στη συνέχεια έγινε καταγραφή λέξεων που αρχίζουν από Π,π και δόθηκε ανάλογο φύλλο εργασίας.
Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 15/2/21 και την Τρίτη 16/2/21 με απόφαση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του δημάρχου του δήμου Σιντικής αναστέλλεται η λειτουργία των σχολικών μονάδων λόγω ολικού παγετού που επικρατεί στην περιοχή μας.
Τα μαθήματα θα γίνουν διαδικτυακά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Τη φετινή μέρα ασφαλούς διαδικτύου προσεγγίσαμε τις έννοιες του διαδίκτυο και της χρήσης του μέσα από το παραμύθι της Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου ” Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας”
Συζητήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε με τη χρήση του διαδικτύου στο σχολείο ή στο σπίτι και το καταγράψαμε.
Ετοιμάσαμε το δισέλιδο φυλλάδιο με τους στίχους του τραγουδιού :ο Ιντερνετούλης και ο καθένας ζωγράφισε ένα θετικό ή αρνητικό του διαδικτύου.
Τα περισσότερα νήπια ζωγράφισαν στα θετικά την τηλεκπαίδευση και τη δυνατότητα αγοράς διαδικτυακά.
Και στα αρνητικά την απομόνωση , έλλειψη φίλων……..
Επίσης ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι: ο Ιντερνετούλης
Μέσα στο παραμύθι συναντήσαμε τη φράση ότι το διαδίκτυο μας μαγεύει …..Με αφορμή λοιπόν αυτό ετοιμάσαμε μία ομαδική εργασία όπου το διαδίκτυο έχει τη μορφή μάγου που με το μαγικό του ραβδί έχει προσκολλήσει τους περισσότερους σε μια οθόνη(κινητού τάμπλετ, βιντεοπαιχνιδιού κ.λ.π.)
Καλωσορίζουμε τον τελευταίο μήνα του Χειμώνα τον Φεβρουάριο. Διαβάζουμε το σχετικό μύθο με το Φεβρουάριο που πίνει κρυφά το κρασί των αδερφών του…… Αναφερόμαστε στις ονομασίες του και σε δύο παροιμίες που επέλεξαν τα παιδιά.
Εικονογραφούμε το μύθο και δημιουργούμε ένα μικρό βιβλιαράκι για την περιπέτεια του Φλεβάρη με τα αδέρφια του.
Παίζουμε ομαδικά παιχνίδια με τα ζώα καθώς ετοιμάζονται να πέσουν σε χειμερία νάρκη, Συγκέντρωση τροφής στη φωλιά κ.λ.π.
Οι χελώνες σε δράση…….κατευθύνονται στις φωλιές τους.
Κοιμούνται στις φωλιές τους…………..
Τα ζωάκια ακολουθούν συγκεκριμένη διαδρομή για να φτάσουν στις φωλιές τους.
Μαζεύουν τους καρπούς για το χειμώνα. Ποιος θα μαζέψει τους περισσότερους;;;
Καταμέτρηση και ομαδοποίηση των καρπών…..
Τα νήπια κατασκευάζουν χαριτωμένους σκαντζόχοιρους με διαφορετικούς τρόπους και μαθαίνουν το αίνιγμα του.
Οι Αλκυονίδες μέρες δεν μας ξέχασαν φέτος…… Ο ανοιξιάτικος καιρός που επικράτησε μας έδωσε την αφόρμηση να μιλήσουμε για το μύθο της Αλκυόνης και του Κήυκα και την ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τα έργα τους.
Αρχικά ζωγράφισαν το μύθο αφού προηγουμένως τον παρακολουθήσαμε και τον σχολιάσαμε….
Το κάδρο -πιάτο χρωματίστηκε από τα παιδιά και στη συνέχεια έγινε η αλκυόνα και η φωλιά της.
Η αλκυόνα σε μια διαφορετική κατασκευή……………
Τα πορτοκάλια τα οποία έχουν στο δεκατιανό τους κάποια νήπιά μας οδηγούν στην ενασχόληση μας με το κυρίως φρούτο του Χειμώνα : το πορτοκάλι. Αποφασίζουμε λοιπόν να φτιάξουμε το δέντρο που είχαμε στο σχολείο μας, πορτοκαλιά και να ασχοληθούμε με τα φρούτα του Χειμώνα…..
Οι τρεις Ιεράρχες οι προστάτες της παιδείας, των μαθητών και εκπαιδευτικών γιορτάστηκαν από την εκπαιδευτική κοινότητα την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου με διάφορες δράσεις. Τα παιδιά γνώρισαν του τρεις Αγίους: ονόματα, τη ζωή τους, το έργο τους με απλά λόγια .Σχολιάστηκαν κάποια από τα σοφά λόγια τους και κατασκεύασαν μία καρτούλα.
“Ο Χειμώνας ” είναι η θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε μετά το καλωσόρισμα του νέου χρόνου. Τα φυσικά γνωρίσματα της εποχής, τα προσωπικά βιώματα των παιδιών σχετικά με το Χειμώνα σχολιάστηκαν συζητήθηκαν και εμπλουτίστηκαν με νέες πληροφορίες από το διαδίκτυο από τα παραμύθια που διαβάσαμε.
Τα ρούχα του Χειμώνα , τα μέσα θέρμανσης, η αναφορά στον κύκλο του νερού και τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη ήταν επιμέρους ενότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε. Επίσης διακοσμήσαμε την τάξης μας.
Αρχικά καλωσορίσαμε τον Ιανουάριο με τα πολλά ονόματα. Μάθαμε και σχολιάσαμε τις δύο παροιμίες του.
Διακοσμήσαμε την πόρτα της τάξης μας με τη χειμερινή εικόνα (πιγκουίνοι)
Το συγκεκριμένο video μας έδωσε γενικές πληροφορίες για το χειμώνα.
Ψυχαγωγηθήκαμε με τα τραγούδια: Κρύο πολύ, α α α αρχίζει η παγωνιά ……..
Διαβάσαμε τα βιβλία :οι εποχές ( Χειμώνας ),η σταγόνα, ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει…
Το παραμύθι του Γενάρη από το βιβλίο της Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου από το οποίο προέκυψε η παρακάτω ομαδική εργασία:
Τα νήπια παρατήρησαν, περιέγραψαν εικόνες της φύσης του Χειμώνα και δημιούργησαν το δικό τους χειμερινό τοπίο.
Τα νήπια σύνθεσαν χιονονιφάδες με τις μπατονέτες, στη συνέχεια τις κολλήσαμε στον κύκλο και διακοσμήσαμε την τάξη μας.
Φτιάξαμε προσωπάκια με χειμερινά αξεσουάρ (σκούφο, γάντια) και φυσικά τον αγαπημένο των παιδιών :χιονάνθρωπο
Κινηθήκαμε και εκτονωθήκαμε με το παιχνιδοτράγουδο :τα ρούχα του Χειμώνα που βρήκαμε στο διαδίκτυο ………με το ρυθμό του the farmer in the dell
Παίξαμε με τις σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι:
Με κάρτες-εικόνες τα νήπια συνέθεσαν μία μικρή ιστορία ……
Παρακολουθήσαμε βίντεο από το θαυμαστό κόσμο των ζώων της Disney .Πήραμε πληροφορίες για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Παρακολουθήσαμε τα δώρα του σκαντζόχοιρου από την Τάνια Μάνεση και άλλες σχετικές παρουσιάσεις.
Ακούσαμε ,τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε( κυνηγός -ζευγάρι )το τραγούδι :ψάχνω ψάχνω μια αρκούδα…….. από τα Ζουζούνια
Δημιουργήσαμε ατομική εργασία την αρκούδα στη σπηλιά της σε χειμερία νάρκη.
Ο Χειμώνας μας έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε με τη φωνούλα Χ χ και το Α α από την αρκούδα, ασβό. Καταγράφηκαν λέξεις που σκέφτηκαν τα παιδιά από τις φωνούλες αυτές και δόθηκαν και ανάλογα φύλλα εργασίας
Συνεχίζουμε τις δραστηριότητες με θέμα το Χειμώνα…….
Η γιορτή της Πρωτοχρονιά ακολουθεί τη γιορτή των Χριστουγέννων και οι μικροί μας μαθητές ανυπομονούν για τον ερχομό της καθώς αναμένουν τον αγαπημένο τους Αι Βασίλη.Το hot spot με τον Αι Βασίλη μας εισήγαγε στο θέμα……..
Ακούσαμε τις πληροφορίες των παιδιών σχετικά με την Πρωτοχρονιά και τον Άι Βασίλη.
πατήστε πάνω στα σύμβολα ( + ) για να δείτε τι θα αποκαλυφθεί………
Mέσω του hot spot συζητάμε για τις ευχές και το έθιμο να ανταλλάσσουμε ευχές τις γιορτές. Λέμε διάφορες ευχές που γνωρίζουμε,δίνουμε τις προσωπικές μας ευχές για αγαπημένα μας πρόσωπα αλλά και για τον κόσμο όλο.
Ζητήσαμε από τα παιδιά να σχεδιάσουν καρδούλες να τις κόψουν, να γράψουν πάνω τους ευχές και να τις αποθηκεύσουν κάπου….
Επίσης αναφερθήκαμε στα έθιμα της Πρωτοχρονιάς και τα σχολιάσαμε μέσα από την παρακάτω παρουσίαση
Ακούσαμε τα κάλαντα της πρωτοχρονιάς και άλλα τραγούδια.
Φυσικά δεν μπορέσαμε να ξεχάσουμε τον αγαπητό Ρούντολφ…κι έτσι κάποιοι προχώρησαν στην κατασκευή του.
Γράψαμε γράμμα στον άι Βασίλη όπως κάθε χρόνο……………
Στη συνέχεια ζητήσαμε από τα νήπια να σχεδιάσουν τη διαδρομή που θα ακολουθήσει ο Αι Βασίλης για να τους αφήσει το δώρο στο χώρο της αυλής τους (δίνουμε προφορικές οδηγίες).
Εμπεδώνουμε τις γνώσεις μας (Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά)μέσα από το παιχνίδι…….
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια