Συνεχίζουμε με το 4ο εργαστήριο που στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλίας και σεβασμού.
Έχουμε δημιουργήσει μία γωνιά όπου αναρτούμε σχετικές εικόνες και πληροφορίες που συλλέγουμε. για τα παιδιά του κόσμου και τα δικαιώματα……
Η νηπιαγωγός ζητά από το τα παιδιά να αναφέρουν τρόπους με τους οποίους δείχνουν καλοσύνη, φιλικότητα σε γνωστούς και άγνωστους ανθρώπους. Κάθε παιδί παρουσιάζει στην ολομέλεια τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να το δείξει. Στη συνέχεια το ζωγραφίζει σε μία λωρίδα χαρτονιού , η οποία θα αποτελέσει έναν από του κρίκους της αλυσίδας . Στην αρχή της κάθε μέρας στην ολομέλεια αφαιρείται ένας από τους κρίκους της αλυσίδας , διαβάζεται και ζητείται από τα παιδιά να εφαρμόσουν τον τρόπο της καλοσύνης -ευγένειας κατά τη διάρκεια της ημέρας τους.
Αναφερόμαστε στη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού και διαβάζουμε το βιβλίο :Που κρύβονται τα δικαιώματα; της Μαρίζα Ντεκάστρο που μας εισάγει στις έννοιες του πολίτη της Βουλής, του Συντάγματος, των δικαιωμάτων (καλλιέργεια της δεξιότητας :πολιτειότητα). Η αφίσα που είχαμε στο σχολείο μας και η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο ( πλατείας Συντάγματος, κτίριο της Βουλής) βοήθησαν ιδιαίτερα.
Αναφερόμαστε στα δικαιώματα και παρακολουθούμε σχετικά video από την unicef και άλλα………………..
Ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και την καλλιέργεια της ψηφιακής πολιτειότητας.
Η αναγνώριση των δικαιωμάτων του παιδιού μέσα από πίνακες ζωγραφικής.
5ο εργαστήριο
Με το βιβλίο : Η κούκλα που ταξίδευε στον κόσμο αναφερόμαστε στην παιδική εργασία και συζητούμε για τα δικαιώματα των παιδιών που καταπατούνται. Θέτουμε τον προβληματισμό: γιατί άραγε κάποια παιδιά αναγκάζονται να δουλέψουν ; προσπαθούμε να εντοπίσουμε τις διαφορές στη ζωή αυτών των παιδιών με τη δική τους …………..,τα νήπια δίνουν τις απαντήσεις τους .Τα νήπια έρχονται σε αλληλεπίδραση με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.
Ψηφιακά παιχνίδια για τα δικαιώματα από τη συνάδελφο Τάνια Μάνεση (διαδίκτυο).
Βρείτε τα στον σύνδεσμο: https://learningapps.org/view15298752
Ζωγραφίζουμε τα δικαιώματα μας, Το κάθε νήπιο ζωγραφίζει το δικαίωμα που επιλέγει και στη συνέχεια δημιουργούμε μία ομαδική εργασία: “Κρατάμε τα δικαιώματα μας σφιχτά”
6ο εργαστήριο
Η ενασχόληση μας με το παραμύθι : Ο Λαχαπού από την έρημο του Καμαμπού αποτελούν τις δράσεις του 5ου εργαστηρίου μας. Το βιβλίο αναφέρεται στο προσφυγικό και οι ήρωες του είναι ζώα. Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι:
- να αναπτύξουν τα νήπια δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης,
- να αναγνωρίσουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις
Το βιβλίο έχει ξεκινήσει το ταξίδι του στα σπίτια των νηπίων και αφού διαβαστεί, σχολιαστεί-συζητηθεί, κάθε παιδί με τη βοήθεια των γονιών του θα αναλάβει να δημιουργήσει μία σχετική κατασκευή .Οι κατασκευές θα συγκεντρωθούν στο νηπιαγωγείο (έκθεση δημιουργιών) και θα παρουσιαστούν από τα νήπια στο νηπιαγωγείο .
Το ταξίδι του Λαχαπού συνεχίζεται και οι δημιουργίες θα παρουσιαστούν και θα αναρτηθούν, όταν συγκεντρωθούν όλες.
Αφήστε μια απάντηση