Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο

Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο μεγάλο σκαλοπάτι στην όμορφη πορεία ενός παιδιού ως μαθητή/τρια. Στην τρυφερή ηλικία ακόμα των 4 χρόνων το μικρό παιδάκι καλείται να εγκαταλείψει τη ζεστή αγκαλιά της οικογένειάς του και να βρεθεί σε ένα χώρο με άλλα παιδιά και ενήλικες που του είναι άγνωστοι Είναι λογικό να αισθάνεται ανασφάλεια ,φόβο ,άγχος και είναι απόλυτα φυσιολογικό ,είναι άγνωστα όλα για εκείνο και όλοι, μικροί και μεγάλοι αισθανόμαστε αγωνία ,άγχος και κάποιες φορές και φόβο ίσως μπροστά στο άγνωστο. Το Νηπιαγωγείο, λοιπόν καλείται από την αρχή της χρονιάς και σε όλη τη διάρκεια φυσικά κάθε  σχολικού έτους να  συμβάλλει στην συναισθηματική του ενδυνάμωση και να του διασφαλίσει ποιοτικό, γνωσιακό και συναισθηματικό περιβάλλον, που απαιτούν τα πρώτα βήματα των παιδιών στη μάθηση.

Γι αυτό από τις πρώτες μέρες τα βοηθούμε να εξερευνήσουν το χώρο ,τα υλικά ,να πάρουν αποφάσεις για τη διαμόρφωση του χώρου και τη δημιουργία κανόνων λειτουργίας της ομάδας , παίζουμε παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας. Όλα αυτά και πολλά άλλα θα βοηθήσουν τα παιδιά γίνουν ομάδα και να λειτουργούν ομαδικά και να καλλιεργήσουν σταδιακά ικανότητες και αξίες ζωής όπως την αυτονομία και αυτάρκεια τους, την  υπευθυνότητα, την τήρηση των κανόνων, την εμπιστοσύνη, την αλληλεγγύη και το σεβασμό στον άλλο.



Λήψη αρχείου

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2025

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και φέτος στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2025,με σύνθημα “Languages open hearts and minds!”  (Οι γλώσσες ανοίγουν τις καρδιές και τα μυαλά)»  και σε συνεργασία με την δασκάλα μας των αγγλικών, κ. Ελένη Χαλκιά,  συζητήσαμε για την Ευρώπη .Είδαμε το χάρτη της ,μάθαμε πως είναι μια ήπειρος που αποτελείται από πολλές χώρες και η  καθεμία έχει τη δική της γλώσσα ,σημαία και εθνικό ύμνο .Μάθαμε  ότι για να επικοινωνήσουμε καλύτερα με ανθρώπους  από άλλες χώρες ,πρέπει να γνωρίζουμε τις γλώσσες τους .Στη συνέχεια ,τα παιδιά παρατήρησαν σημαίες από τις χώρες της Ευρώπης, μίλησαν για τα χρώματα και τα σύμβολα που έχουν πολλές από αυτές, μέτρησαν πόσες σημαίες έχουν σύμβολα, σύγκριναν τα χρώματά  τους και δημιούργησαν ομάδες σημαιών ως προς ένα/ δύο /τρία χρώματα. Κατόπιν χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα είχε στη διάθεση της μερικές σημαίες και έπρεπε να εντοπίσει πόσες από αυτές  υπήρχαν στο φύλλο εργασίας που τους δόθηκε .Στη συνέχεια εντόπισαν στο χάρτη τις χώρες της Ευρώπης με τις οποίες το νηπιαγωγείο συνεργάζεται τη φετινή σχολική χρονιά στο  e-twinning  πρόγραμμα με τίτλο «Little Water Guardians”.

Στο τέλος δημιουργήσαμε με τη βοήθεια της  κ. Ελένης, μια αφίσα στην οποία , γράψαμε εκτός από το φετινό σύνθημα και τη λέξη «Ειρήνη» στις γλώσσες των παιδιών που θα συνεργαστούμε στο e-twinning  πρόγραμμα και  είναι πλέον φίλοι μας.