Μαθαίνω τις γωνιές με το λιονταράκι

Σήμερα ξεναγήσαμε τον Λέανδρο, τη μασκότ μας το λιοντάρι, στο Νηπιαγωγείο μας.  Έτσι παίξαμε ένα παιχνίδι. 

Πρόκειται για μια παραλλαγή του Λύκε – Λύκε είσαι εδώ:

Λέανδρε – Λέανδρε είσαι εδώ;;;

Περπατώ περπατώ στο σχολείο, όταν ο Λέανδρος δεν είναι δω

Λέανδρε Λέανδρε που είσαι;;;;;

(Διαβάζουμε το αίνιγμα, και τα παιδιά πρέπει να μαντέψουν τη λύση και να τοποθετήσουν τη γαντόκουκλα του Λέανδρου σε εκείνη τη γωνιά). Λέανδρε ξέρεις πού είσαι;;;;

Στη συνέχεια, ανά ομάδες ζωγραφίσαμε το αίνιγμα της κάθε γωνιάς, για να γίνει η ταμπέλα της.

Τα αινίγματα σε pdf μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Ψάχνω – ψάχνω το λιοντάρι

Πρώτη μέρα στο σχολείο. Η ατμόσφαιρα κάπως μουδιασμένη… 

Ευτυχώς που είχα προθερμάνει την ομάδα με το γράμμα του Λέανδρου και τη «μαγική φλογέρα» που τους έδωσε. Τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο με τη φλογερίτσα τους και περίμεναν πότε θα γνωρίσουν τον Λέανδρο.

Αφού λοιπόν μαζευτήκαμε στην παρεούλα και ξαναδιαβάσαμε το γράμμα του, ήταν έτοιμα όλα για τη μεγάλη εμφάνιση….

Τα παιδιά έπαιξαν τον μαγικό ρυθμό στη φλογέρα τους και ο Λέανδρος εμφανίστηκε. Τους συστήθηκε και συστήθηκαν κι αυτά με τη σειρά τους.  Στη συνέχεια τους διάβασε το παραμύθι της Μαριλίτας Χατζημποντόζη «Δεν πάω σχολείο»

Ο Λέανδρος δεν θέλει να πάει σχολείο… διαβάζουμε τη μισή ιστορία και έπειτα η γαντόκουκλα Λέανδρος ζητά από τα παιδιά να πουν τη γνώμη τους. 

Τα παιδιά τον συμβουλεύουν να αλλάξει γνώμη και να πάει σχολείο. Γιατί θα έπρεπε να πάει;; Τα παιδιά δίνουν τις απαντήσεις τους.

– Είναι ωραία στο σχολείο

– Έχει πολλά παιχνίδια

– Κάνεις νέους φίλους

– Μαθαίνεις πολλά πράγματα

Έτσι λοιπόν ο Λέανδρος αλλάζει γνώμη και αποφασίζει να τους ακούσει… και φυσικά είναι τέλεια στο σχολείο.

«Ψάχνω – Ψάχνω το λιοντάρι» – Ψυχοκινητικό παιχνίδι

Πρόκειται για την ελληνική έκδοση του We’re going on a lion hunt


Mπορείτε να βρείτε διάφορες εκδοχές στα ελληνικά,όπως αυτή του elniplex. Εγώ έκανα μια διασκευή, με τη συμβολή της Κατερίνας Σπίτσα και σας την παρουσιάζω.

Ένα παιδί ντύνεται λιοντάρι και κρύβεται στη «σπηλιά». 

Οι υπόλοιποι ξεκινούν την περιπέτεια!!! Ο ρυθμός είναι ίδιος με του αγγλικού τραγουδιού. Σε κάθε «στάση» κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις (ανοίγουμε δρόμο με τα χέρια για τα χόρτα, κολυμπάμε στη λίμνη, σκαρφαλώνουμε στο βουνό, πηδάμε στις λάσπες κλπ)

Μιλάμε για τρομερή επιτυχία. Όλη την ημέρα παίζαμε το λιοντάρι, το οποίο φυσικά εμπλουτίστηκε. Έτσι συναντήσαμε λεωφορεία, δεινόσαυρους, τρένα κλπ. 

Στο τέλος της ημέρας, τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους άρεσε από την πρώτη μας μέρα…

Καλή αρχή!!!

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Καλή σχολική χρονιά

Καλή χρονιά σε όλους. Φέτος το λιονταράκι μας θα είναι η μασκότ της τάξης. Ο νέος μας φίλος λέγεται Λέανδρος… 

Ο Λέανδρος ζει στο Μουσείο και το σκάει για να έρθει στο σχολείο και να μάθει μουσική. Όλη λοιπόν η προετοιμασία για τις πρώτες μέρες, σχετίζεται με αυτό το σενάριο. Η πείρα μου έχει δείξει πως μια μασκότ – γαντόκουκλα βοηθά πολύ τα παιδιά να ξεδιπλωθούν και να νιώσουν άνετα τις πρώτες μέρες στο σχολείο. Για το λόγο αυτό, τα δωράκια του Αγιασμού ήταν μαγικά μουσικά οργανάκια που τα παιδιά θα πρέπει να φέρουν μαζί τους την πρώτη μέρα για να φωνάξουν τον Λέανδρο. 

Το γράμμα που τους δόθηκε ήταν αυτό

Ο στολισμός της τάξης αφορά το Μουσείο. Έτσι το ημερολόγιό μας στήθηκε κάπως έτσι…

Περισσότερα σε επόμενη ανάρτηση…

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

ENAΣ ΔΡΑΚΟΣ ΜΕ ΓΥΑΛΙΑ ΨΑΧΝΕΙ ΚΑΘΑΡΑ ΝΕΡΑ: Παρουσίαση Προγράμματος

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Μαμάδες του Κόσμου

Αυτή η εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στις μαμάδες του κόσμου. Οργανώθηκε μια έκθεση φωτογραφίας από την εξαιρετική δασκάλα στο σχολείο μας, την κ. Κούλα Κωνσταντινίδου, και εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία και εμείς.
 
Μαμάδες του κόσμου λοιπόν….
Της μετανάστευσης,
 
Μαμάδες της Αντίστασης, 
της προσφυγιάς, 
της εκκλησίας,
 της τέχνης, 
του κόσμου.
 
Αρχικά, παρατηρήσαμε τις εικόνες στον υπολογιστή,και τις δώσαμε τον δικό μας τίτλο.
Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε την έκθεση και έπρεπε να βρούμε τα έργα που είχαμε επιλέξει από τον υπολογιστή. Το κάθε παιδί εντόπιζε τον πίνακά του και κολλούσε τους τίτλους που είχαμε δώσει.
 Άραγε συμπέπτουν αυτοί με τους πραγματικούς τίτλους των έργων;
 
 
 
Δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα για όλες τις μαμάδες 
και φυσικά ετοιμάσαμε τα δωράκια μας για τη γιορτή της μητέρας.
 
Τέλος, παίξαμε με το Beebot και τα έργα τέχνης. 
Το κάθε παιδί επέλεγε έναν τίτλο και καθοδηγούσε το Beebot στην αντίστοιχη εικόνα.
 
Xρόνια πολλά μανούλες!!!!
Δημοσιεύθηκε στη ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ | Σχολιάστε

Υιοθεσία Μνημείου στο Νηπιαγωγείο Όσσας

Τα νήπια της Όσσας εδώ και ένα χρόνο υιοθέτησαν το μνημείο του χωριού τους, την Οικία «Χατζή Χατζηχριστάκη» και επιδιώκουν μέσα από τις δράσεις τους να ευαισθητοποιήσουν την κοινωνία και να σώσουν το μνημείο το οποίο απειλείται από κατάρρευση.

Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων σήμερα, 18 Απριλίου, και τα παιδιά σκέφτηκαν ότι αφού γιορτάζει το μνημείο τους, πρέπει να το επισκεφθούν και να βρουν μια λύση. Σχεδίασαν αφίσες και πλακάτ και αποφάσισαν να κάνουν διαδήλωση στο χωριό, ώστε να τους ακούσουν οι μεγάλοι.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΝ ΦΩΝΑΖΟΝΤΑΣ «ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ»

Επίσης έγραψαν μια επιστολή την οποία απέστειλαν ηλεκτρονικά στο Δήμαρχο Λαγκαδά, ζητώντας του να τους βοηθήσει στην αποκατάσταση και υποστήλωση του μνημείου. Κατά την  επίσκεψη των παιδιών στο χώρο του μνημείου,  τα παιδιά διαπίστωσαν τον κίνδυνο που διατρέχουν και οι περαστικοί, από την κατάρρευση της στέγης…

Τοιχοκόλλησαν την αφίσα και την επιστολή, και φυσικά άφησαν μερικά λουλούδια, για να ομορφύνουν την αποκρουστική πρόσοψη.

Όλοι εσείς οι μεγάλοι, μας ακούτε;;; ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ!!!

Με μεγάλη μας χαρά, ενημερωθήκαμε πως η δράση μας έχει κινητοποιήσει την ευρύτερη κοινωνία.

Eρωτήματα βουλευτών στη Βουλή

 

Aπάντηση του αρμόδιου Υπουργείου

 

 

 

 
Η Εκπομπή Ενημέρωση της ΕΡΤ3 έκανε αφιέρωμα στη δράση μας.
 
Διάφορα Ιστολόγια Ενημέρωσης και η Εφημερίδα ThessNews  δημοσίευσαν σχετικά άρθρα.

 

 

 

 
Δημοσιεύθηκε στη e-Twinning, ΜΝΗΜΕΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

1ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου «Κάντο να ακουστεί 2018» στο Νηπιαγωγείο Όσσας

Το Νηπιαγωγείο Όσσας απέσπασε το 1ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου «Κάν’το να ακουστεί 2018 » για το ραδιοφωνικό του μήνυμα «Γέρασα και με Παράτησαν».

Η τελετή Βράβευσης έγινε στα Τρίκαλα στις 16 Μαρτίου 2018 παρουσία του Υφυπουργού Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη.

Δημοσιεύθηκε στη ΜΝΗΜΕΙΑ | Σχολιάστε

Tα γενέθλια του δράκου μας Καρδένιου

Στα πλαίσια του eTwinning έργου μας, τις Απόκριες ο δράκος μας είχε γενέθλια. Γινόταν 200 ετών. Οι προετοιμασίες πολλές. Προσκλήσεις, φαγητά, τούρτα και φυσικά πάρτυ όλων των σχολείων μαζί με τηλεδιάσκεψη.
 
Την τούρτα την ετοιμάσαμε μαζί με τα παιδιά. Ήθελαν να είναι κάστρο. Αφού λοιπόν ψάξαμε διάφορες τούρτες στο pinterest, καταλήξαμε.

 

 

 
Οι γονείς έφεραν γλυκίσματα για τον μπουφέ με θέμα το έργο μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Όλες τις δημιουργίες, μπορείτε να τις δείτε εδώ.

 
Όταν ήρθε η ώρα, όλα τα σχολεία συνδεθήκαμε με τηλεδιάσκεψη και τραγουδήσαμε το τραγούδι των γενεθλίων στο δράκο μας, τον Καρδένιο.
Τέλος, χορέψαμε, φάγαμε και γράψαμε τις ευχές μας στο βιβλίο ευχών του Καρδένιου μας.
Book titled 'It's my Birthday'Read this free book made on StoryJumper!function(){function d(){«undefined»==typeof SJMakeBookOpenLightBox?–c>0&&setTimeout(d,100):SJMakeBookOpenLightBox()}function e(){/in/.test(document.readyState)?setTimeout(e,9):d()}var a=»https:»==document.location.protocol?»https:»:»http:»;if(«undefined»==typeof SJScriptLoaded){window.SJScriptLoaded=!0;var b=document.createElement(«script»),c=10;b.src=a+»//www.storyjumper.com/script/storyjumper-embed.js»,document.getElementsByTagName(«head»)[0].appendChild(b),e()}}();
 

https://www.storyjumper.com/book/showframe/49639056/It-s-my-Birthday#page/1

Δημοσιεύθηκε στη e-Twinning | Σχολιάστε

Δράση ευαισθητοποίησης για τις λίμνες

«Κυρία, σήμερα ήταν μια υπέροχη μέρα με όλα αυτά που κάναμε…!!!»

Συνεχίζοντας τις δράσεις του eTwinning προγράμματος «Ένας δράκος με γυαλιά ψάχνει καθαρά νερά», εκμεταλλευτήκαμε την επικαιρότητα και την είδηση που ακούσαμε ότι βρέθηκαν νεκρά ψάρια στη λίμνη Κάρλα. 

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

 Προσάρμοσα την είδηση με  τα δεδομένα του έργου και με τις περιπέτειες του δράκου. Ο δράκος πήγε να κολυμπήσει στη λίμνη, και αυτό ήταν το θέαμα που αντίκρισε. Ζητά από τα παιδιά βοήθεια.
 Συζητήσαμε για το περιστατικό και ψάξαμε στο χάρτη μας να δούμε που βρίσκεται η λίμνη Κάρλα.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ

 



 Διαπιστώσαμε ότι εκεί βρίσκεται το βασίλειο των Λεμονιών και οι φίλοι μας από το 4ο Νηπιαγωγείο Νέας Ιωνίας Βόλου. Έτσι, αποφασίσαμε να τους πάρουμε τηλέφωνο και να τους ρωτήσουμε τι συνέβη. 

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 Βρήκαμε το τηλέφωνο στο Ίντερνετ και στη συνέχεια καλέσαμε την κυρία Αποστολία. Ζητήσαμε πληροφορίες, όμως εκείνη δεν γνώριζε τι είχε συμβεί. 


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Έτσι αναζητήσαμε στις ειδήσεις περισσότερες πληροφορίες.

Πληκτρολογήσαμε το όνομα της Λίμνης Κάρλας στην αναζήτηση του Google και ψάξαμε για βίντεο, τα οποία και παρακολουθήσαμε με ιδιαίτερη προσοχή. 

 

 

 
Μάθαμε λοιπόν ότι κάποιοι με ένα βυτίο άδειασαν λύματα στο κανάλι που επικοινωνεί με τη λίμνη, και ότι οι περιβαλλοντολόγοι συνέλεξαν τα ψάρια και θα κάνουν αναλύσεις για να δουν από τι δηλητηριάστηκαν.

 

Επίσης ανακαλύψαμε ότι σε πολλές λίμνες της χώρας μας έγινε το ίδιο πράγμα… Tα ψάρια δηλητηριάστηκαν από ασυνείδητους που πέταξαν λύματα στη λίμνη…

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΩΝ

Κάτι πρέπει να κάνουμε!!!
«Κυρία να γράψουμε να σώσουν οι άνθρωποι τα ψάρια»

«Να φτιάξουμε και ένα βίντεο που θα είμαστε τα ψάρια και θα πιούμε το δηλητηριασμένο νερό. «
«Να φτιάξουμε και στολές ψαριών»
Η κυρία φυσικά και δεν χαλάει χατήρι…

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Με χρωματιστά κάνσον φτιάξαμε τις στολές

 

Γράψαμε και τα μηνύματα της αφίσας μας και ξεκινήσαμε το παιχνίδι.
Τα ψάρια κολυμπούν στη λίμνη, όταν κάποιο βυτίο πλησιάζει και αδειάζει τα λήμματα. Τα ψάρια σιγά σιγά δηλητηριάζονται και ψοφούν…

 

 

ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΨΑΡΙΑ… Η ΛΙΜΝΗ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ!!!!

 

Δημοσιεύθηκε στη e-Twinning | Σχολιάστε

Το τραγούδι του Δράκου

Έχετε ακούσει για έναν δράκο που έχασε τα γυαλιά του και προσπαθούν 420 παιδιά από όλη την Ελλάδα να τον βοηθήσουν;;;; Αυτός είναι ο Καρδένιος μας και δεν υπάρχει μέρος και τόπος που δεν τον άκουσαν!!! Κάνε και συ να ακουστεί το τραγούδι του ΔΡΑΚΟΥ μπαίνοντας στον παρακάτω σύνδεσμο. Είναι το νούμερο 3 στη λίστα – Ένας Δράκος με γυαλιά ψάχνει καθαρά νερά!!!! Άκουσε το τραγούδι!! Θα εμφανιστεί μία καρδούλα! Πάτησέ την να κοκκινίσει!!! Είναι η θετική σου ψήφος !!!
Δημοσιεύθηκε στη e-Twinning | Σχολιάστε

Το ραδιοφωνικό μήνυμα των νηπίων

Oikia Xatzi – Xatzixristaki: Gerasa kai me paratisan

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου της Όσσας, εδώ και ένα χρόνο,
«υιοθέτησαν» ένα μνημείο του χωριού τους, το οποίο κινδυνεύει από κατάρρευση!
Την παραδοσιακή και διατηρητέα οικία Χατζή-Χατζηχριστάκη, στην Κάτω Αγορά της
Όσσας, μοναδικό δείγμα της νεώτερης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Μακεδονίας
του 19ου αιώνα. Υπάρχει έτοιμη μελέτη για την αναστήλωση, αλλά όχι η χρηματοδότηση.

 

Τα νήπια, λαμβάνοντας το ρόλο του ενεργού πολίτη, οργάνωσαν
ολόκληρη εκστρατεία πληροφόρησης της ευρύτερης κοινωνίας με αφίσες, επιστολή
και συνάντηση με το Δήμαρχο της περιοχής, άρθρα σε διαδικτυακούς τόπους, και
τώρα με το συγκεκριμένο ραδιοφωνικό μήνυμα. Ας βοηθήσουμε όλοι να ακουστεί η
φωνή της Μοναδικής Μακεδονικής Οικίας Χατζή Χατζηχριστάκη της Όσσας, και να
βρεθεί χρηματοδότηση για την αναστήλωσή της.

Το μήνυμα των παιδιών συμμετέχει στον Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου «Κάν’το να ακουστεί 2018».
Για τη δράση μας έγραψαν αρκετά ιστολόγια, καθώς και η εφημερίδα THESSNEWS.
http://www.thessnews.gr/article/72883/to-sygkinitiko-minyma-apo-ta-paidia-tou-nipiagogeiou-tis-ossas-gia-ti-diasosi-tis-oikias-chatzi-chatzichristaki 
Δημοσιεύθηκε στη ΜΝΗΜΕΙΑ | Σχολιάστε

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΦΛΑΜΙΝΓΚΟ

Σε μια προσπάθεια να συνδυάσουμε τα δύο προγράμματα, της λίμνης και της τέχνης, ασχοληθήκαμε σήμερα με την τέχνη, δημιουργώντας φλαμίνγκο.

Τα υλικά καθημερινά και η τεχνική πανεύκολη…
Αρχικά κολλάμε με ατλακόλ γκοφρέ και βελουτέ ροζ χαρτάκια. 
 
Στη συνέχεια βάφουμε το φόντο και προσθέτουμε τις πιτσιλιές με διάφορα παλιά μανό. 
Για ματάκι κολλήσαμε αυτοκόλλητα ντοσιέ.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που γίναμε για μια μέρα καλλιτέχνες…

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Ζυγίζουμε….

Η πρώτη αποστολή του προγράμματος STEM το οποίο υλοποιούμε ήταν να φτιάξουν τα παιδιά στο σπίτι αυτοσχέδιες ζυγαριές, ώστε να συγκρίνουμε το βάρος των φασολιών με άλλα αντικείμενα.

Αρχικά κάναμε μετρήσεις με διάφορα αντικείμενα της τάξης και καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας.

Στη συνέχεια, τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν με τους γονείς τους αυτοσχέδιες ζηγαριές και να τις παρουσιάσουν στην ολομέλεια.

Oι ζυγαριές που κατασκεύασαν τα παιδιά ήταν ευφάνταστες και εντυπωσιακές. Χρησιμοποιώντας λοιπόν πλέον ο καθένας τη ζυγαριά του, πειραματιστήκαμε και παίξαμε το παιχνίδι που σχεδίασα στη σελίδα learningapps

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Το Νηπιαγωγείο Όσσας σε πιλοτικό πρόγραμμα Ρομποτικής

Μια νέα χρονιά ξεκινά και μας βρίσκει ανάμεσα στα 23 Νηπιαγωγεία που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν σε καινοτόμο πρόγραμμα ρομποτικής και STEM. Στα σχολεία θα δοθούν Beebots για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων

 

Προϋποθέσεις

  1. Να εγγράψουμε ένα έργο eTwinning
  2. Να ενημερώνουμε την πλατφόρμα ανά δίμηνο
  3. Να υποβάλλουμε αίτηση για ετικέτα ποιότητας

Το έργο μας
«O Tζακ, η φασολιά και ένα Beebot: Δραστηριότητες STEM στο Νηπιαγωγείο» είναι το έργο με το οποίο θα ερευνησουμε με τα παιδιά θέματα ρομποτικής και φυσικών επιστημών. Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι και ελπίζουμε ο ίδιος ενθουσιασμός να περάσει και στα παιδιά. Μπορείτε να παρακολουθείτε τη δουλειά μας στην πλατφόρμα του eTwinning https://live.etwinning.net/projects/project/162573

Καλή μας επιτυχία

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε