Το Νηπιαγωγείο Όσσας σε πιλοτικό πρόγραμμα Ρομποτικής

Μια νέα χρονιά ξεκινά και μας βρίσκει ανάμεσα στα 23 Νηπιαγωγεία που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν σε καινοτόμο πρόγραμμα ρομποτικής και STEM. Στα σχολεία θα δοθούν Beebots για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων

 

Προϋποθέσεις

  1. Να εγγράψουμε ένα έργο eTwinning
  2. Να ενημερώνουμε την πλατφόρμα ανά δίμηνο
  3. Να υποβάλλουμε αίτηση για ετικέτα ποιότητας

Το έργο μας
«O Tζακ, η φασολιά και ένα Beebot: Δραστηριότητες STEM στο Νηπιαγωγείο» είναι το έργο με το οποίο θα ερευνησουμε με τα παιδιά θέματα ρομποτικής και φυσικών επιστημών. Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι και ελπίζουμε ο ίδιος ενθουσιασμός να περάσει και στα παιδιά. Μπορείτε να παρακολουθείτε τη δουλειά μας στην πλατφόρμα του eTwinning https://live.etwinning.net/projects/project/162573

Καλή μας επιτυχία

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Χριστουγεννιάτικες Κατασκευές στο Νηπιαγωγείο

Oι Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες είναι πυρετώδεις!!!
Και εδώ είναι μερικές από τις εργασίες μας.
 
Ημερολόγια Δεκεμβρίου: Κόβουμε και κολλάμε
Κάθε μέρα κολλάμε και ένα αυτοκόλλητο

 

Κάθε μέρα κόβουμε ένα σκαλάκι.
 
Φάτνη από κουτί γάλακτος
 
Δεντράκια με γλωσσοπίεστρα

 

 
Στολίδια βιτρό με φελλό
Το φύλλο για ζωγραφική υπάρχει εδώ.
Δεντράκια με παλάμες
 
Κάρτες αγγελάκια
 
Γράμμα στον Άγιο Βασίλη

 

Το γράμμα σχεδίασε η εξαιρετική συνάδελφος και πολύ καλή φίλη Δέσποινα Παρταλά
 

Κάρτα Άγιος Βασίλης με χαρτοπετσέτα και φωτογραφία (ιδέα από Facebook)



Δεντράκια τρισδιάστατα από χαρτόνι

 

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ 
ΣΕ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΑΣ!!!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παρατηρώ κι αναρωτιέμαι… παιχνίδι καλλιέργειας προφορικού λόγου

Σήμερα είχαμε την Kouklaki – Day
 
Όλα τα παιδιά έφεραν την αγαπημένη τους κούκλα. Προσπαθώ να δημιουργώ δραστηριότητες καλλιέργειας προφορικού λόγου και να δίνω στα παιδιά ευκαιρίες να εκφραστούν και να περιγράψουν.
Σήμερα λοιπόν, έπρεπε να παρουσιάσουν την κούκλα τους.
 
Στη συνέχεια, φωτογραφίσαμε όλες τις κούκλες και παίξαμε το παιχνίδι » Πρατηρώ και αναρωτιέμαι»
Τα παιδιά παρατηρούσαν τις φωτογραφίες και έπρεπε να επιλέξουν μία εκτός από τη δική τους και να διατυπώσουν ερώτημα με τη λέξη «αναρωτιέμαι»…
 
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Out of Eden Walk στην Όσσα

Ακολουθώντας τα βήματα του Πωλ Σάλοπεκ, στα πλαίσια του προγράμματος Out of Eden Learn, κάναμε μια προσπάθεια να συνδεθούμε με τον τόπο μας. Να αφουγκραστούμε τις ιστοριες που έχει να μας διηγηθεί… Και είναι πολλές…
Προσπαθώντας να καλλιεργήσουμε τις Ρουτίνες σκέψης, με τη φωτογραφική μηχανή στο χέρι, ακολουθήσαμε τα μονοπάτια του χωριού προς το υπό κατάρρευση μνημείο της περιοχής μας. Τα παιδιά έπρεπε να παρατηρήσουν προσεκτικά, να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους, να τις συνδέσουν με προηγούμενες εμπειρίες και να διατυπώσουν ερωτήματα…
Η εμπειρία πλούσια, οι εικόνες ανεπανάληπτες και οι ιστορίες πολύ δυνατές…

 

 
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ο Λυκοσουάρ και ο Άι – Βασίλης με Ουρά

Ένα υπέροχο παραμύθι της αγαπημένης Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη διαβάσαμε σήμερα με τα παιδιά.
Την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, ο λύκος είναι άρρωστος. Άρρωστο είναι όμως και ένα από τα γουρουνάκια… Άραγε το πνεύμα των Χριστουγέννων θα αλλάξει τον άγριο λύκο;
 
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι ξανά και ξανά. Στη συνέχεια βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε αυτό το παραμύθι, και στα κλασικά τρία γουρουνάκια. Ποιο τέλος προτιμούμε; Φυσικά του Άι-Βασίλη με ουρά.
 
Το παραμύθι αποτέλεσε έναυσμα για να ασχοληθούμε με Φυσικές Επιστήμες και την έννοια του αέρα.
Ντύσαμε ένα σεσουάρ Λύκο, και φτιάξαμε τα τρία σπιτάκια.
Τα παιδιά αναδιηγούνται την ιστορία, μόνο που τώρα ο λύκους είναι ο κύριος Λυκοσουάρ. Παρατηρούμε τι γίνεται και διατυπώνουμε ερωτήματα. Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα, επιλέγει ένα υλικό για να χτίσει ένα σπιτάκι. Έπειτα, ο κύριος Λυκοσουάρ αναλαμβάνει δράση
Η πρώτη ομάδα επέλεξε τα γλωσσοπίεστρα

 

 

 Η δεύτερη τα καλαμάκια με την πλαστελίνη 
και η τρίτη τα τουβλάκια
Τέλος, το κάθε παιδί φέρνει ένα υλικό από το χώρο του Νηπιαγωγείου και διατυπώνει υποθέσεις. Άραγε θα το φυσήξει ο Λυκοσουάρ ή όχι;;;; Καταγράφουμε τα αποτελέσματα και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.
 
 
Τέλος, επιλέγουμε εμείς ένα υλικό για να φτιάξουμε το σπιτάκι μας…

 

 

 

 
 
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Βιβλίο για το Πολυτεχνείο

Το Πολυτεχνείο είναι μια δύσκολη έννοια για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Η φετινή μας προσέγγιση ήταν λίγο διαφορετική. 
Αφού διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την Ντενεκεδούπολη και  Το Ξύπνα Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου, ήρθε η ώρα να τα παραλληλίσουμε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Διαβάσαμε λοιπόν την Εξέγερση του Πολυτεχνείου του Φίλιππου Μανδηλαρά, και στη συνέχεια με απλά λόγια αναδιηγηθήκαμε την ιστορία.

 

Την ιστορία αυτή την εικονογραφήσαμε και φτιάξαμε το βιβλίο του Πολυτεχνείου.

Επίσης, την ηχογραφήσαμε και δημιουργησαμε ένα βίντεο, το οποίο θα προβάλλουμε αύριο στη γιορτή μας.
 

Το εκτυπώσιμο αρχείο, μπορείτε να το μεταφορτώσετε από εδώ.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ένας δράκος με γυαλιά ψάχνει αδιάβροχα φτερά: Υδροπερατότητα

Σε ένα περιβαλλοντικό έργο για το νερό και τους υδροβιότοπους, όπως αυτό που υλοποιούμε φέτος, δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι Φυσικές Επιστήμες. Ασχοληθήκαμε λοιπόν με την έννοια της Υδροπερατότητας. 
Η πρώτη Αποστολή των σχολείων ήταν να ανακαλύψουν αδιάβροχα υλικά για να φτιάξουν φτερά στο δράκο τους.

 
Τίτλος: Με τι να φτιάξω τα φτερά μου για να μη βραχώ
Σενάριο: Ο Δράκος έσπασε τα φτερά του κατά την πτώση του στην αυλή μας και ζητά από τα παιδιά να του φτιάξουν καινούργια, που όμως πρέπει να είναι αδιάβροχα για να μπορεί να κολυμπά στις λίμνες.
 
Τα παιδιά ψάχνουν διάφορα υλικά και πειραματίζονται με αυτά. 
Στη συνέχεια ο δράκος τους δίνει κάποια υλικά για να δοκιμάσουν αν είναι αδιάβροχα ή όχι.
Σε κάποια σχολεία τα παιδιά έπρεπε να βρουν στο σπίτι τους ένα αδιάβροχο υλικό και να το φέρουν στο σχολείο.
Υπύθυνη Νηπιαγωγός: Κική Μιχαλάρου
 

 

Τέλος, τα σχολεία αποφασίζουν το Αδιάβροχο υλικό από το οποίο θα είναι φτιαγμένα τα φτερά του δράκου 

Μαρία Ιωαννίδου – Κιλκίς

 

και το ανεβάζουν στο κοινό έγγραφο popplet. Στο νηπιαγωγείο μας αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε μπρατσάκια!!! 



Άλλες επιλογές ήταν πλαστικοποιημένο χαρτί, δερματίνη, σκουφάκι κολύμβησης, σακούλα, χρυσόχαρτο,μπαλόνια κ.ά.τα οποία βρίσκονται στο έγγραφο popplet που ακολουθεί.

 

 

 

 

 

 

 

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το συνεργατικό αρχείο popplet το οποίο δημιουργήσαμε.
 
Tέλος, παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια που δημιούργησε η εξαιρετική συνάδελφος Κική Μιχαλάρου. Θα τα βρείτε στη σελίδα του δράκου μας.
Αυτά συμβαίνουν μόνο στο eTwinning
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Η γειτονιά μου

Βρισκόμαστε στο δεύτερο βήμα του #OutofEdenLearn και οι δράσεις μας σχετίζονται με τον τόπο και τη γειτονιά μας. Τα παιδιά έφεραν λοιπόν φωτογραφίες από το σπίτι τους και ζωγράφισαν τη γειτονιά τους. Στη συνέχεια παρουσίασαν το σπίτι τους στους συμμαθητές τους.
Έπειτα, ζωγράφισαν τη γειτονιά τους 
και μας περιέγραψαν κάτι σχετικό με αυτήν.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

28η Οκτωβρίου: Σημαίες και στρατιώτης

Σήμερα μιλήσαμε για τις σημαίες.
Για ποιο λόγο έφτιαξαν οι άνθρωποι σημαίες;
Τι σύμβολα χρησιμοποιούν και γιατί;
Μελετησαμε τις πιο κοντινές σε εμάς σημαίες, τη σημαία της Ελλάδας, του etwinning και φυσικά του Βασιλείου των Κερασιών.
 
Αναλύσαμε τα σύμβολα της κάθε σημαίας και το σκοπό τον οποίο εξυπηρετούν. Στη συνέχεια σχεδιάσαμε στους ιστούς σημαίες που γνωρίζουμε
 
Ελλάδας,Κερασιών και Γαλλίας 
Ελλάδας, Κερασιών και etwinning
 
Τέλος, φτιάξαμε την άλλη μορφή της ελληνικής σημαίας και την προσθέσαμε στο φανταράκι μας. 
Το φανταράκι είναι ενιαίο σχέδιο  σε σκούρο πράσινο χαρτόνι. Τα παιδιά κόλλησαν και σχεδίασαν το πρόσωπο, έφτιαξαν το στεφάνι, εγραψαν όπως μπορούσαν και αν ήθελαν το σύνθημα και ζωγράφισαν τη σημαία. Όλη η κατασκευή στερεωθηκε πάνω σε ένα ρολό από χαρτί υγείας.
Μετά από όλα αυτά τραγουδήσαμε και κάναμε παρέλαση με το τραγούδι
«Της πατρίδας μου η σημαία «

Keep sharing!!!

Κατηγορίες: 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ | Γράψτε σχόλιο

Τα παιδιά του Σαράντα

«Τα παιδιά του Σαράντα» είναι ένα πολύ όμορφο τραγούδι της Αγγελικής Καψάσκη, όπου περιγράφεται η ζωή των παιδιών κατά την κατοχή.

 

 
Τα παιδιά του Σαράντα, φοβισμένα πουλιά
Τριγυρνούσαν στους δρόμους, κοκκαλιάρικα, ωχρά.
Στη γραμμή περιμέναν και για ώρα πολλή
σε μικρό κατσαρόλι να τους βάλουν φαΐ.
Το ψωμί και το λάδι, όνειρο ήταν κι αυτά
και νερόβραστα όσπρια τρώγανε τακτικά
Η σειρήνα σαν χτύπαγε, φεύγανε βιαστικά
Καταφύγιο ευρίσκανε σε υπόγεια υγρά.
Φύλαξέ μας πατέρα, στοργικέ μας Χριστέ
Τέτοιον άδικο πόλεμο να μη δούμε ποτέ.
 Παρατηρήσαμε φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου όπου εικονίζονται παιδιά της Κατοχής και υποθέσαμε πως μπορεί να ένιωθαν. Στη συνέχεια τους ζήτησα να φανταστούν ότι τα παιδιά αυτά ζουν στο σήμερα και δεν έχουν πόλεμο. Πως άραγε θα μπορούσε να αλλάξει το πλαίσιο της εικόνας αν σκεφτούμε διαφορετικά;;;;
 Βάζουμε λοιπόν τα παιδιά σε μια διαδικασία να φανταστούν τι μπορεί να συμβαίνει πριν και μετά την αποτύπωση της φωτογραφίας.
Αλλάζουμε τους τίτλους
ΤΕΛΕΙΟ ΦΑΓΗΤΟ!!!!
ΩΡΑΙΟ ΠΑΡΤΥ
ΠΑΙΖΕΙ ΚΡΥΦΤΟ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ…
Στη συνέχεια τους δόθηκαν κάποιες φωτογραφίες και έπρεπε να συμπληρώσουν την εικόνα.
 

 

Κατηγορίες: 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ | Γράψτε σχόλιο

Ο φίλος μου ο Μήλος

Ο φίλος μου ο Μήλος είναι μια προσέγγιση που εμπνεύστηκε η συγγραφέας κυρία Ιωάννα Κυρίτση – Τζιώτη, όπου με απλό και ευφάνταστο τρόπο περιγράφεται ο κύκλος ζωής του μήλου.
 
Την ιστορία την είχα βρει στο pinterest και την είχα κατατάξει στις δραστηριότητες που σίγουρα ήθελα να πραγματοποιήσω με τα παιδιά. Έτσι λοιπόν, αφού πήρα τα κείμενα, σχεδίασα ένα βιβλίο μήλο και φτιάξαμε την ιστορία μας σε βιβλίο. 

 

 

 

 

 

 
Έπειτα το αφηγηθήκαμε στους συμμαθητές μας και αποφασίσαμε να το γράψουμε και στον υπολογιστή για να το ακούμε και να το θυμόμαστε. Έτσι και κάναμε
 
Το αρχείο σε pdf μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.
Περιλαμβάνει σελίδες για το μήλο αλλά και για αχλάδι, αν θέλετε να κάνετε κάτι διαφορετικό.
Keep sharing!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Η βασίλισσα καλοφαγού στο νηπιαγωγείο μας

Παγκόσμια ημέρα Διατροφής σήμερα και ασχοληθήκαμε με τη βασίλισσα καλοφαγού, της Εύης Τσιτιρίδου. 

 

Διαβάσαμε το παραμύθι και το δραματοποιήσαμε. Χωριστήκαμε σε δύο βασίλεια, τους Μπαλονάκηδες
και τους Μανταλάκηδες που τρώνε μόνο φρούτα και λαχανικά
Αποφασίσαμε πως συμφωνούμε με την άποψη της βασίλισσας Αριάδνης για Παν μέτρον Άριστον και έτσι επιλέξαμε να τρεφόμαστε από εδώ και πέρα.

 

Χωρίσαμε τα φαγητά από το μαγαζάκι στις δυο κατηγορίες και έπειτα βρήκαμε και κολλήσαμε τροφές από φυλλάδια σούπερ μάρκετ, για να διακοσμήσουμε το βασίλειό μας.
Παν μέτρον άριστον, και έτσι φτιάξαμε το φόρεμα από την Βασίλισσα καλοφαγού, η οποία μας υπενθυμίζει με ποια συχνότητα πρέπει να τρώμε τις διάφορες κατηγορίες τροφών.
 
Τέλος, σε ένα  ανοιχτό φύλλο εργασίας  τα παιδιά έπρεπε να βρουν και να κολλήσουν φαγητά στα δύο βασίλεια, κάνοντας τη σωστή αντιστοίχιση.

 

Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

Ένας Δράκος με γυαλιά ψάχνει καθαρά νερά: Έναρξη

Και να που η χρονιά ξεκίνησε, τα σχολεία καθορίστηκαν και ξεκινήσαμε το νέο μας έργο. 

To eTwinning έργο «Ένας Δράκος με Γυαλιά Ψάχνει Καθαρά Νερά» υλοποιείται από 20 σχολεία τριών Ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία) και συμμετέχουν σε αυτό εκπαιδευτικοί και πάνω από 300 μαθητές. Ο δράκος, ήρωας του έργου έχασε τα γυαλιά του ψάχνοντας καθαρά νερά για να κολυμπήσει. Οι μαθητές ως βοηθοί του, αναλαμβάνουν δράση, εξερευνώντας τις λίμνες και τους υγροβιότοπους της περιοχής τους. 





Πραγματοποιούν επισκέψεις, συγκεντρώνουν φωτογραφίες, μαθαίνουν για τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής και αναδεικνύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η λίμνη τους, προσπαθώντας συλλογικά να ευαισθητοποιήσουν την τοπική και ευρύτερη κοινωνία. Αρχικά όλα τα σχολεία μεταμορφώνονται σε ΒΑΣΙΛΕΙΑ με τους μαθητές σε ρόλους ντάμας και ιππότη, να βοηθούν το δράκο – μασκότ του έργου στις διάφορες δοκιμασίες. Οι μαθητές ψήφισαν για το ΟΝΟΜΑ του βασιλείου/κάστρου τους, το ΕΜΒΛΗΜΑ του και τη ΣΗΜΑΙΑ του. Ψήφισαν επίσης για το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ που κρατούν οι ιππότες και οι ντάμες, το οποίο θα τους βοηθήσει και στις διάφορες δράσεις τους.


Ο δράκος αρχικά βρισκόταν σε διακοπές στις λίμνες των βασιλείων

 

 
Το σενάριο του έργου θέλει τον δράκο που κολυμπάει στις λίμνες, να χάνει τα πράγματά του ανάμεσα στα βασίλεια των σχολείων.
Όλα τα νηπιαγωγεία λοιπόν μεταμορφώθηκαν σε βασίλεια

Τα παιδιά σε ρόλους ιππότη και ντάμας 



ψήφισαν την ονομασία του Βασιλείου τους

 

 
 
και έφτιαξαν βίντεο παρουσιάσεις των βασιλείων τους.





Όλες οι ρουτίνες μας ήταν εμπνευσμένες από το έργο.

Ημερολόγια



Κανόνες



Παρουσιολόγια


 

και οι δράσεις μας είχαν άρωμα βασιλείων και δράκων.



Το έργο μας είναι σε εξέλιξη, όπως και η ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε http://our-dragon.weebly.com 

Στη σελίδα μας, η οποία ανανεώνεται σε καθημερινή βάση, μπορείτε να περιηγηθείτε και να δείτε τη δουλειά όλων των σχολείων.


Στη συνέχεια θα δείτε την υποδοχή του Δράκου στο κάθε βασίλειο και οι ιππότες και οι ντάμες θα σχεδιάσουν χάρτες με την περιοχή γύρω από τη λίμνη τους για να τον πληροφορήσουν για τα χαρακτηριστικά των υγροβιότοπων.
Κατηγορίες: e-Twinning | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Πλυντήριο Ονομάτων

Καθημερινά παίζουμε παιχνίδια για την αναγνώριση του ονόματός μας. Σήμερα βάλαμε μπουγάδα τα γράμματα του ονόματός μας.

 

 Δώσαμε στα παιδιά μπλουζάκια με τα γράμματα του ονόματός τους, τα οποία έπρεπε να αναγνωρίσουν και να τα βάλουν στη σειρά. 

 


Στη συνέχεια τα παιδιά τοποθέτησαν τα ρούχα στο πλυντήριο. Τους έδωσα την φωτοτυπία εκτυπωμένη σε χαρτονάκι, 

και εκεί στερεώσαμε με συρραπτικό την πόρτα του πλυντηρίου που ήταν ένα χάρτινο πιάτο.

 

Το πλυντήριο και τα μπλουζάκια μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.
 
Η δραστηριότητα συνεχίζεται με το άπλωμα του ονόματός μας, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Κατηγορίες: ΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΓΝΩΣΗ | Γράψτε σχόλιο