28η Οκτωβρίου: Σημαίες και στρατιώτης

Σήμερα μιλήσαμε για τις σημαίες.
Για ποιο λόγο έφτιαξαν οι άνθρωποι σημαίες;
Τι σύμβολα χρησιμοποιούν και γιατί;
Μελετησαμε τις πιο κοντινές σε εμάς σημαίες, τη σημαία της Ελλάδας, του etwinning και φυσικά του Βασιλείου των Κερασιών.
 
Αναλύσαμε τα σύμβολα της κάθε σημαίας και το σκοπό τον οποίο εξυπηρετούν. Στη συνέχεια σχεδιάσαμε στους ιστούς σημαίες που γνωρίζουμε
 
Ελλάδας,Κερασιών και Γαλλίας 
Ελλάδας, Κερασιών και etwinning
 
Τέλος, φτιάξαμε την άλλη μορφή της ελληνικής σημαίας και την προσθέσαμε στο φανταράκι μας. 
Το φανταράκι είναι ενιαίο σχέδιο  σε σκούρο πράσινο χαρτόνι. Τα παιδιά κόλλησαν και σχεδίασαν το πρόσωπο, έφτιαξαν το στεφάνι, εγραψαν όπως μπορούσαν και αν ήθελαν το σύνθημα και ζωγράφισαν τη σημαία. Όλη η κατασκευή στερεωθηκε πάνω σε ένα ρολό από χαρτί υγείας.
Μετά από όλα αυτά τραγουδήσαμε και κάναμε παρέλαση με το τραγούδι
«Της πατρίδας μου η σημαία «

Keep sharing!!!

Κατηγορίες: 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ | Γράψτε σχόλιο

Τα παιδιά του Σαράντα

«Τα παιδιά του Σαράντα» είναι ένα πολύ όμορφο τραγούδι της Αγγελικής Καψάσκη, όπου περιγράφεται η ζωή των παιδιών κατά την κατοχή.

 

 
Τα παιδιά του Σαράντα, φοβισμένα πουλιά
Τριγυρνούσαν στους δρόμους, κοκκαλιάρικα, ωχρά.
Στη γραμμή περιμέναν και για ώρα πολλή
σε μικρό κατσαρόλι να τους βάλουν φαΐ.
Το ψωμί και το λάδι, όνειρο ήταν κι αυτά
και νερόβραστα όσπρια τρώγανε τακτικά
Η σειρήνα σαν χτύπαγε, φεύγανε βιαστικά
Καταφύγιο ευρίσκανε σε υπόγεια υγρά.
Φύλαξέ μας πατέρα, στοργικέ μας Χριστέ
Τέτοιον άδικο πόλεμο να μη δούμε ποτέ.
 Παρατηρήσαμε φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου όπου εικονίζονται παιδιά της Κατοχής και υποθέσαμε πως μπορεί να ένιωθαν. Στη συνέχεια τους ζήτησα να φανταστούν ότι τα παιδιά αυτά ζουν στο σήμερα και δεν έχουν πόλεμο. Πως άραγε θα μπορούσε να αλλάξει το πλαίσιο της εικόνας αν σκεφτούμε διαφορετικά;;;;
 Βάζουμε λοιπόν τα παιδιά σε μια διαδικασία να φανταστούν τι μπορεί να συμβαίνει πριν και μετά την αποτύπωση της φωτογραφίας.
Αλλάζουμε τους τίτλους
ΤΕΛΕΙΟ ΦΑΓΗΤΟ!!!!
ΩΡΑΙΟ ΠΑΡΤΥ
ΠΑΙΖΕΙ ΚΡΥΦΤΟ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ…
Στη συνέχεια τους δόθηκαν κάποιες φωτογραφίες και έπρεπε να συμπληρώσουν την εικόνα.
 

 

Κατηγορίες: 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ | Γράψτε σχόλιο

Ο φίλος μου ο Μήλος

Ο φίλος μου ο Μήλος είναι μια προσέγγιση που εμπνεύστηκε η συγγραφέας κυρία Ιωάννα Κυρίτση – Τζιώτη, όπου με απλό και ευφάνταστο τρόπο περιγράφεται ο κύκλος ζωής του μήλου.
 
Την ιστορία την είχα βρει στο pinterest και την είχα κατατάξει στις δραστηριότητες που σίγουρα ήθελα να πραγματοποιήσω με τα παιδιά. Έτσι λοιπόν, αφού πήρα τα κείμενα, σχεδίασα ένα βιβλίο μήλο και φτιάξαμε την ιστορία μας σε βιβλίο. 

 

 

 

 

 

 
Έπειτα το αφηγηθήκαμε στους συμμαθητές μας και αποφασίσαμε να το γράψουμε και στον υπολογιστή για να το ακούμε και να το θυμόμαστε. Έτσι και κάναμε
 
Το αρχείο σε pdf μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.
Περιλαμβάνει σελίδες για το μήλο αλλά και για αχλάδι, αν θέλετε να κάνετε κάτι διαφορετικό.
Keep sharing!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Η βασίλισσα καλοφαγού στο νηπιαγωγείο μας

Παγκόσμια ημέρα Διατροφής σήμερα και ασχοληθήκαμε με τη βασίλισσα καλοφαγού, της Εύης Τσιτιρίδου. 

 

Διαβάσαμε το παραμύθι και το δραματοποιήσαμε. Χωριστήκαμε σε δύο βασίλεια, τους Μπαλονάκηδες
και τους Μανταλάκηδες που τρώνε μόνο φρούτα και λαχανικά
Αποφασίσαμε πως συμφωνούμε με την άποψη της βασίλισσας Αριάδνης για Παν μέτρον Άριστον και έτσι επιλέξαμε να τρεφόμαστε από εδώ και πέρα.

 

Χωρίσαμε τα φαγητά από το μαγαζάκι στις δυο κατηγορίες και έπειτα βρήκαμε και κολλήσαμε τροφές από φυλλάδια σούπερ μάρκετ, για να διακοσμήσουμε το βασίλειό μας.
Παν μέτρον άριστον, και έτσι φτιάξαμε το φόρεμα από την Βασίλισσα καλοφαγού, η οποία μας υπενθυμίζει με ποια συχνότητα πρέπει να τρώμε τις διάφορες κατηγορίες τροφών.
 
Τέλος, σε ένα  ανοιχτό φύλλο εργασίας  τα παιδιά έπρεπε να βρουν και να κολλήσουν φαγητά στα δύο βασίλεια, κάνοντας τη σωστή αντιστοίχιση.

 

Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

Ένας Δράκος με γυαλιά ψάχνει καθαρά νερά: Έναρξη

Και να που η χρονιά ξεκίνησε, τα σχολεία καθορίστηκαν και ξεκινήσαμε το νέο μας έργο. 

To eTwinning έργο «Ένας Δράκος με Γυαλιά Ψάχνει Καθαρά Νερά» υλοποιείται από 20 σχολεία τριών Ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία) και συμμετέχουν σε αυτό εκπαιδευτικοί και πάνω από 300 μαθητές. Ο δράκος, ήρωας του έργου έχασε τα γυαλιά του ψάχνοντας καθαρά νερά για να κολυμπήσει. Οι μαθητές ως βοηθοί του, αναλαμβάνουν δράση, εξερευνώντας τις λίμνες και τους υγροβιότοπους της περιοχής τους. 





Πραγματοποιούν επισκέψεις, συγκεντρώνουν φωτογραφίες, μαθαίνουν για τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής και αναδεικνύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η λίμνη τους, προσπαθώντας συλλογικά να ευαισθητοποιήσουν την τοπική και ευρύτερη κοινωνία. Αρχικά όλα τα σχολεία μεταμορφώνονται σε ΒΑΣΙΛΕΙΑ με τους μαθητές σε ρόλους ντάμας και ιππότη, να βοηθούν το δράκο – μασκότ του έργου στις διάφορες δοκιμασίες. Οι μαθητές ψήφισαν για το ΟΝΟΜΑ του βασιλείου/κάστρου τους, το ΕΜΒΛΗΜΑ του και τη ΣΗΜΑΙΑ του. Ψήφισαν επίσης για το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ που κρατούν οι ιππότες και οι ντάμες, το οποίο θα τους βοηθήσει και στις διάφορες δράσεις τους.


Ο δράκος αρχικά βρισκόταν σε διακοπές στις λίμνες των βασιλείων

 

 
Το σενάριο του έργου θέλει τον δράκο που κολυμπάει στις λίμνες, να χάνει τα πράγματά του ανάμεσα στα βασίλεια των σχολείων.
Όλα τα νηπιαγωγεία λοιπόν μεταμορφώθηκαν σε βασίλεια

Τα παιδιά σε ρόλους ιππότη και ντάμας 



ψήφισαν την ονομασία του Βασιλείου τους

 

 
 
και έφτιαξαν βίντεο παρουσιάσεις των βασιλείων τους.





Όλες οι ρουτίνες μας ήταν εμπνευσμένες από το έργο.

Ημερολόγια



Κανόνες



Παρουσιολόγια


 

και οι δράσεις μας είχαν άρωμα βασιλείων και δράκων.



Το έργο μας είναι σε εξέλιξη, όπως και η ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε http://our-dragon.weebly.com 

Στη σελίδα μας, η οποία ανανεώνεται σε καθημερινή βάση, μπορείτε να περιηγηθείτε και να δείτε τη δουλειά όλων των σχολείων.


Στη συνέχεια θα δείτε την υποδοχή του Δράκου στο κάθε βασίλειο και οι ιππότες και οι ντάμες θα σχεδιάσουν χάρτες με την περιοχή γύρω από τη λίμνη τους για να τον πληροφορήσουν για τα χαρακτηριστικά των υγροβιότοπων.
Κατηγορίες: e-Twinning | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Πλυντήριο Ονομάτων

Καθημερινά παίζουμε παιχνίδια για την αναγνώριση του ονόματός μας. Σήμερα βάλαμε μπουγάδα τα γράμματα του ονόματός μας.

 

 Δώσαμε στα παιδιά μπλουζάκια με τα γράμματα του ονόματός τους, τα οποία έπρεπε να αναγνωρίσουν και να τα βάλουν στη σειρά. 

 


Στη συνέχεια τα παιδιά τοποθέτησαν τα ρούχα στο πλυντήριο. Τους έδωσα την φωτοτυπία εκτυπωμένη σε χαρτονάκι, 

και εκεί στερεώσαμε με συρραπτικό την πόρτα του πλυντηρίου που ήταν ένα χάρτινο πιάτο.

 

Το πλυντήριο και τα μπλουζάκια μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.
 
Η δραστηριότητα συνεχίζεται με το άπλωμα του ονόματός μας, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Κατηγορίες: ΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΓΝΩΣΗ | Γράψτε σχόλιο

Αρχιτεκτονική στο Νηπιαγωγείο

Στα πλαίσια του eTwinning έργου «Τέχνη – Τέχνη είσαι εδώ», ασχολούμαστε με την αρχιτεκτονική για το μήνα Οκτώβριο. Μας δόθηκε λοιπόν μια αποστολή. Να φτιάξουμε έναν ψηλό πύργο, χρησιμοποιώντας έως 50 υλικά.
Η πρόκληση μας ενεργοποίησε και αρχίσαμε να ψάχνουμε υλικά τα οποία θα ήταν μεγάλα και ελαφριά. Έτσι σκεφτήκαμε τα κουτιά γάλακτος από το μαγαζάκι. Η ιδέα μας άρεσε και έτσι καταφέραμε να συγκεντρώσουμε 30 κουτιά γάλα.
Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε χαρτόνι για τα ενδιάμεσα πατώματα, ώστε να σταθεροποιείται ο κάθε όροφος, και ξεκινήσαμε το χτίσιμο. 
Τα παιδιά τοποθετούσαν με υπομονή και συγκέντρωση τα κουτιά και τα «πατώματα»

Η κατασκευή μας πήγε πάρα πολύ καλά, αν και το πετύχαμε με την τρίτη

Όταν ξεπέρασε ο πύργος στο ύψος των παιδιών, κατάλαβαν ότι ήταν πολύ ψηλός, και ζήτησαν να τον μετρήσουμε
Ενάμιση μέτρο;;; Μπορούμε ακόμη ένα πάτωμα;;;; Ναιιιιιιι
Να βάλουμε και σημαία;;;
Το αποτέλεσμα;
Ύψος: 2 μέτρα
Υλικά: 36
Όροφοι: 8
Στη συνέχεια καθίσαμε στα τραπεζάκια, παρατηρήσαμε τον πύργο και τον αποτυπώσαμε στο χαρτί.
Φυσικά το νέο μας JENGA έμεινε στο οικοδομικό υλικό κι έγινε αγαπημένο παιχνίδι στις γωνιές!!!!

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ένας δράκος με γυαλιά ψαχνει καθαρά νερά: Πρωινό με το Δράκο

Η καλύτερη αφόρμηση για τη εισαγωγή στο θέμα διατροφή αποτελεί το βιβλίο «Πρωινό με τον Πρασινοδρακούλη» του Κλάους Μπαουμγκαρντ. 
Πρόκειται για την απόδοση στα ελληνικά του βιβλίου «Anne and the little Dragon».

Ο Δράκος μας ήταν κρυμμένος μεσα στα κορν φλεικς.
 Ήρθε και μας ταραξε το πρωινό.

 Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το βιβλίο και στη συνέχεια παρουσιάσαμε στον δράκο το πρωινό μας.

Έπειτα καταγράψαμε τα πρωινά μας για να δούμε ποια επιλογή κέρδισε.
Φυσικά δοκιμάσαμε το πρωινό του δράκου. Δοκιμάσαμε λοιπόν τα κορν φλεικς του, βρωμη με χυμό, φρυγανιές με μέλι και άλλες επιλογές του, τις οποίες κολλησαμε και στα πιάτα για να παίζουμε στο κουκλόσπιτο.
Παίξαμε με τις καρτέλες το παιχνίδι τάισε το δράκο όπου κάθε παιδί διάλεγε μια καρτέλα και έπρεπε να οδηγήσει το δράκο στο αντίστοιχο πιάτο 
Τέλος, ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας πρωινό.

 

Με τον δράκο μαθαίνουμε να τρώμε σωστά!!!!
 
Κατηγορίες: e-Twinning | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου: Αν μιλούσαν οι φωτογραφίες… Αφιέρωμα στη Βούλα Παπαϊωάννου

Η φετινή μας γιορτή ήθελα να είναι εναλλακτική, να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα. Γι αυτό και σκέφτηκα την παιδαγωγική αξιοποίηση του φωτογραφικού υλικού της Βούλας Παπαϊωάννου.
Τα παιδιά θα κρατούν από μια φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου και θα απαγγέλουν το ποίημα τους.
Κυρίες μου και κύριοι
σας λέμε καλημέρα
και σας καλωσορίζουμε
που ήρθατε εδώ πέρα
Θα σας παρουσιάσουμε
κάποιες φωτογραφίες
που μιλούν καλύτερα
κι από τις μαρτυρίες.
Eπίσης ετοίμασα και την αντίστοιχη παρουσίαση των φωτογραφιών της γιορτής μας
Κατηγορίες: 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ | Γράψτε σχόλιο

Ένας δράκος με γυαλιά, ψάχνει καθαρά νερά: Οι ιππότες και άλογα…με όνομα!!!

Οι δράσεις μας για το πρόγραμμα κάθε μέρα γίνονται και πιο ενδιαφέρουσες. Την εβδομάδα που διανύουμε, δουλεύουμε τα ονόματά μας. Ξεκινήσαμε ανακαλύπτοντας το αρχικό μας γράμμα
 
Εν συνεχεία φτιάξαμε τα άλογα των ιπποτών μας, τα οποία όμως έπρεπε να φροντίσουμε.
 
«Ο Ιππότης και το Άλογο»
Έχουμε κατασκευάσει άλογα με μακαρόνι κολύμβησης και έχουμε ετοιμάσει πιάτα και καρότα με τα ονόματα των μαθητών. 
 
Σενάριο: Τα άλογα κοιμούνται. Με την έναρξη της μουσικής οι ιππότες καβαλάνε τα άλογα και τα πηγαίνουν βόλτα. Με την παύση, τα άλογα διψούν. Οι ιππότες πρέπει να βρουν το πιάτο που αντιστοιχεί στο άλογό τους και να πάνε για να πιει νερό. 
Συνεχίζουν το ταξίδι, ώσπου το άλογο πεινάει και πρέπει να του δώσουν το δικό του καρότο. 
Έτσι παίζουμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης και ταχύτητας που πραγματικά διασκεδάσαμε με την ψυχή μας. 
Κατηγορίες: e-Twinning | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Τα τουβλάκια… αλλιώς!!!

Οι πρώτες μέρες στο σχολείο είναι αφιερωμένες στις γωνιές. Εκεί περνούμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας, προσπαθώντας να οργανώσουμε το παιχνίδι των παιδιών και να τους βοηθήσουμε να απασχοληθούν και να λειτουργήσουν ομαδικά.
Φέτος λοιπόν προσπάθησα να δώσω μια νέα πτυχή στη γωνιά του οικοδομικού υλικού, προσθέτοντας  εικόνες για αναπαραγωγή μοντέλου. Έτσι βρήκα στο διαδίκτυο κάποιες φωτογραφίες με έτοιμες κατασκευές, τις προσάρμοσα ανάλογα, και τις ετοίμασα για την τάξη μου. 
Εσύ μπορείς να χτίσεις αυτό;;;;
 
Τα παιδιά σε δυάδες προσπαθούν να κατασκευάσουν και τις 12 καρτέλες με τα τουβλάκια μας. Πρώτη μέρα σήμερα για το νέο παιχνίδι μας, κι έγινε χαμός!!!
 
Τις καρτέλες μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ.
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Kαλή μας αρχή!!!

Η φετινή χρονιά μας βρίσκει με ένα παραμυθένιο σκηνικό. Η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε βασίλειο για τις ανάγκες του νέου μας προγράμματος και υποδέχθηκε τους νέους μαθητές.
 
Ετοιμάσαμε μια πόρτα κάστρο με γκρι χαρτόνι και μια αλυσίδα από μονωτικό σωλήνων.
Τα δωράκια των παιδιών ήταν αποτέλεσμα της συνεργατικής δουλειάς του προγράμματος.
 Έτσι φτιάξαμε ένα κάστρο – παιχνίδι με χριτς χρατς όπου τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχήσουν τις εικόνες των ιπποτών, του βασιλείου και του κάστρου (Αγγελική Τσιρώνη, Αριάδνη Ευαγγελοπούλου, Ζαχαρία Μαρίνα).
 
Το δεύτερο δωράκι ήταν ιππότες με πλαστελίνες.
Και φυσικά ένα σακουλάκι ποπ κορν για τους μικρούς μας φίλους.
Κατά την ενημέρωση ζήτησα από τους γονείς να αφήσουν ένα μήνυμα στο συρτάρι του παιδιού τους και να μας γράψουν τις ευχές για το σχολείο στο λάβαρο των ευχών.
Καλή μας αρχή!!!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

To κρυφτό του Μόρφη – Διάχυση του έργου

Και κάπως έτσι, 9 μήνες μετά,  έρχεται η ώρα να παρουσιάσουμε το eTwinning πρόγραμμά μας «To   κρυφτό του Μόρφη στα μνημεία του κόσμου» στην ευρύτερη κοινότητα. 
H κυρία Ιππέκη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης  με τα παιδιά

 

Μια από τις σημαντικότερες εκπαιδευτικές εμπειρίες βιώσαμε λοιπόν τα νηπιάκια μου κι εγώ. Παρουσιάσαμε το Ευρωπαϊκό μας πρόγραμμα «Το κρυφτό του Μόρφη στα μνημεία του κοσμου» στο 2ο Φεστιβάλ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης,


 
 
 και έπειτα συναντήσαμε το Δήμαρχο Λαγκαδά κ Γιάννη Καραγιάννη για να του παραδώσουμε την επιστολή μας.
 Είναι από αυτές τις στιγμές που Θα μείνουν βαθιά χαραγμένες στη μνήμη μας. Είναι εκείνες οι στιγμές που στην εκπαίδευση κάνεις το ένα βήμα παραπέρα. Ένα απομακρυσμένο νηπιαγωγείο με 10 μόλις μαθητές, να συμμετέχει σε τόσο μεγάλη διοργάνωση!!!
Στο φεστιβάλ παρουσιάσαμε μια σειρά παιχνιδιών με τα μνημεία. Συγκεκριμένα την παρουσίαση των παιχνιδιών καθώς και άλλες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να τις βρείτε στη σελίδα την οποία δημιουργήσαμε
Στα πλαίσια του προγράμματος, υιοθετήσαμε το μνημείο του τόπου μας και οργανώσαμε μια εκστρατεία για να επικοινωνήσουμε την ανάγκη για τη διάσωσή του.
 
Δημιουργήσαμε μια αφίσα, την οποία κοινοποιήσαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον Διαγωνισμό Παιδικά Μολύβια για το Περιβάλλον και στην Έκθεση του Φεστιβάλ,
 και γράψαμε μια επιστολή, ζητώντας από τον Δήμαρχό μας κ. Ιωάννη Καραγιάννη να βοηθήσει κινώντας όλες εκείνες  τις διαδικασίες που απαιτούνται.
Ο Δήμαρχος μας δέχτηκε με χαρά, μας έβαλε στις καρέκλες των συμβούλων, διάβασε την επιστολή μας και υποσχέθηκε να κινήσει όλα εκείνα τα νήματα που απαιτούνται. 
Συγκεκριμένα μας είπε πως το πρώτο που θα προσπαθήσει να κάνει είναι η προστασία του κτηρίου από την κατάρρευση και έδωσε το λόγο του πως θα μας επισκεφθεί για να μας ενημερώσει για την πορεία των ενεργειών του.

 

Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που κάλυψε τα οδοιπορικά μας έξοδα, την υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης κ. Vicky Ippeki για την πρόσκληση και την εξαιρετική διοργάνωση και φυσικά τον Δήμαρχο Λαγκαδά κ.Γιάννη Καραγιάννη ο οποίος με χαρά μας δέχτηκε στο γραφείο του.


 
Η εκστρατεία μας συνεχίζεται!!!
Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

Συνεχίζουμε τις δράσεις μας για το Ευρωπαϊκό eTwinning και Περιβαλλοντικό πρόγραμμά μας «Το κρυφτό του Μόρφη στα Μνημεία του κόσμου» και ψάχνουμε ένα μνημείο του άμεσου περιβάλλοντός μας.
 Την τελευταία μέρα λοιπόν πριν τις διακοπές του Πάσχα βγήκαμε και τραγουδήσαμε τα Λαζαράκια. 
 
Αυτό αποτέλεσε μια ευκαιρία να βαδίσουμε στα μονοπάτια του χωριού και να θαυμάσουμε τις μικρές και μεγάλες ομορφιές του Τόπου μας. Η οδηγία που δόθηκε στα παιδιά ήταν να παρατηρήσουν ότι τους αρέσει ή κάτι που θα ήθελαν να αλλάξουν και να το φωτογραφήσουμε. 
Είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που εστιάζουν τα παιδιά σε εικόνες.
Οι φωτογραφίες μας λοιπόν…
Τα παιδιά στάθηκαν πολύ στο παρακάτω οίκημα (και ΝΑΙ ήταν απολύτως ΤΥΧΑΙΟ). Ούτε εγώ γνώριζα περί τίνος πρόκειται…
«Κυρία… να φέρουμε μπουλντόζες και να ξαναφτιάξουμε ωραίο το σπίτι!!!» μου είπαν και προσπάθησα να βρω πληροφορίες για να δω πως κατέληξε έτσι αυτό το σπίτι, τι ηλικία έχει, και γενικότερα τι έχει να μας πει…
Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν μπορεί να μείνει ανέκφραστος μπροστά σε αυτή την επιβλητική εικόνα. Ψάχνοντας λοιπόν και ερευνώντας, διαπίστωσα ότι πρόκειται για την οικία Χατζή & Χατζηχριστάκη στην Κάτω Αγορά της Όσσας. 

 

Αποτελεί μια πλατυμέτωπη παραδοσιακή κατοικία του αγροτικού χώρου, με χαγιάτι στη νότια όψη του και ξύλινο σαχνισί στο Δ τμήμα του ορόφου.

 

 

Χρονολογείται στις αρχές του 19ου αιώνα, έχει χαρακτηριστεί ως «διατηρητέο μνημείο» από το Υπουργείο Πολιτισμού και αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα μακεδονικής αρχιτεκτονικής, που έχουν διασωθεί στην Όσσα και στην επαρχία ΛαγκαδάΣτην αριστερή πλευρά υπάρχει η σκεπαστή αυλόθυρα της εισόδου με τον φούρνο, ενώ στα δεξιά της οι πεσμένες πέτρες είναι ό,τι απέμεινε από τον λιθόκτιστο περίβολο. Υπάρχει έτοιμη μελέτη αναστήλωσης-αποκατάστασης του σπιτιού, αλλά αναζητείται εναγωνίως χρηματοδότηση
Aνακαλύψαμε λοιπόν ΘΗΣΑΥΡΟ!!! Εμείς θα αναλάβουμε να προστατεύσουμε το μνημείο μας.
Ξεκινάμε λοιπόν. Υιοθετούμε το μνημείο μας και στέλνουμε το μήνυμά μας. Φτιάξαμε μια αφίσα για να μπορέσουμε να ακουστούμε, την οποία και στείλαμε στο διαγωνισμό «Παιδικά Μολύβια για το Περιβάλλον». 
Η αφίσα της εκστρατείας μας
Σύντομα η αφίσα αυτή θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. 
Άραγε θα τα καταφέρουμε να εντάξουμε το μνημείο μας σε μια από τις Ευρωπαϊκές Χρηματοδοτήσεις και να το αναστηλώσουμε;;;; Πάντως θα προσπαθήσουμε…
Κατηγορίες: e-Twinning, ΜΝΗΜΕΙΑ | Γράψτε σχόλιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ: ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ

Στα πλαίσια του πρότζεκτ με θέμα την Επικοινωνία, ηχογραφήσαμε το μήνυμα με το οποίο συμμετείχαμε στο Διαγωνισμό Καν’το Να ακουστεί του Μαθητικού Ραδιοφώνου. 
Το μήνυμά μας οπτικοποιημένο μπορείτε να το δείτε εδώ.

















Αν θέλετε να μας στηρίξετε για τα βραβεία ακροατών μπορείτε να μπείτε εδώ και να μας χαρίσετε την καρδούλα σας. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ

No 3 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΣΣΑΣ

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο