ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

Συνεχίζουμε τις δράσεις μας για το Ευρωπαϊκό eTwinning και Περιβαλλοντικό πρόγραμμά μας «Το κρυφτό του Μόρφη στα Μνημεία του κόσμου» και ψάχνουμε ένα μνημείο του άμεσου περιβάλλοντός μας.
 Την τελευταία μέρα λοιπόν πριν τις διακοπές του Πάσχα βγήκαμε και τραγουδήσαμε τα Λαζαράκια. 
 
Αυτό αποτέλεσε μια ευκαιρία να βαδίσουμε στα μονοπάτια του χωριού και να θαυμάσουμε τις μικρές και μεγάλες ομορφιές του Τόπου μας. Η οδηγία που δόθηκε στα παιδιά ήταν να παρατηρήσουν ότι τους αρέσει ή κάτι που θα ήθελαν να αλλάξουν και να το φωτογραφήσουμε. 
Είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που εστιάζουν τα παιδιά σε εικόνες.
Οι φωτογραφίες μας λοιπόν…
Τα παιδιά στάθηκαν πολύ στο παρακάτω οίκημα (και ΝΑΙ ήταν απολύτως ΤΥΧΑΙΟ). Ούτε εγώ γνώριζα περί τίνος πρόκειται…
«Κυρία… να φέρουμε μπουλντόζες και να ξαναφτιάξουμε ωραίο το σπίτι!!!» μου είπαν και προσπάθησα να βρω πληροφορίες για να δω πως κατέληξε έτσι αυτό το σπίτι, τι ηλικία έχει, και γενικότερα τι έχει να μας πει…
Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν μπορεί να μείνει ανέκφραστος μπροστά σε αυτή την επιβλητική εικόνα. Ψάχνοντας λοιπόν και ερευνώντας, διαπίστωσα ότι πρόκειται για την οικία Χατζή & Χατζηχριστάκη στην Κάτω Αγορά της Όσσας. 

 

Αποτελεί μια πλατυμέτωπη παραδοσιακή κατοικία του αγροτικού χώρου, με χαγιάτι στη νότια όψη του και ξύλινο σαχνισί στο Δ τμήμα του ορόφου.

 

 

Χρονολογείται στις αρχές του 19ου αιώνα, έχει χαρακτηριστεί ως «διατηρητέο μνημείο» από το Υπουργείο Πολιτισμού και αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα μακεδονικής αρχιτεκτονικής, που έχουν διασωθεί στην Όσσα και στην επαρχία ΛαγκαδάΣτην αριστερή πλευρά υπάρχει η σκεπαστή αυλόθυρα της εισόδου με τον φούρνο, ενώ στα δεξιά της οι πεσμένες πέτρες είναι ό,τι απέμεινε από τον λιθόκτιστο περίβολο. Υπάρχει έτοιμη μελέτη αναστήλωσης-αποκατάστασης του σπιτιού, αλλά αναζητείται εναγωνίως χρηματοδότηση
Aνακαλύψαμε λοιπόν ΘΗΣΑΥΡΟ!!! Εμείς θα αναλάβουμε να προστατεύσουμε το μνημείο μας.
Ξεκινάμε λοιπόν. Υιοθετούμε το μνημείο μας και στέλνουμε το μήνυμά μας. Φτιάξαμε μια αφίσα για να μπορέσουμε να ακουστούμε, την οποία και στείλαμε στο διαγωνισμό «Παιδικά Μολύβια για το Περιβάλλον». 
Η αφίσα της εκστρατείας μας
Σύντομα η αφίσα αυτή θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. 
Άραγε θα τα καταφέρουμε να εντάξουμε το μνημείο μας σε μια από τις Ευρωπαϊκές Χρηματοδοτήσεις και να το αναστηλώσουμε;;;; Πάντως θα προσπαθήσουμε…
Κατηγορίες: e-Twinning, ΜΝΗΜΕΙΑ | Γράψτε σχόλιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ: ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ

Στα πλαίσια του πρότζεκτ με θέμα την Επικοινωνία, ηχογραφήσαμε το μήνυμα με το οποίο συμμετείχαμε στο Διαγωνισμό Καν’το Να ακουστεί του Μαθητικού Ραδιοφώνου. 
Το μήνυμά μας οπτικοποιημένο μπορείτε να το δείτε εδώ.

















Αν θέλετε να μας στηρίξετε για τα βραβεία ακροατών μπορείτε να μπείτε εδώ και να μας χαρίσετε την καρδούλα σας. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ

No 3 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΣΣΑΣ

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Διαγωνισμός Αφίσας eTwinning

Τα Χριστούγεννα που μας πέρασαν, 35 ελέφαντες αιχμαλωτίστηκαν στη Ζιμπάμπουε και πουλήθηκαν στην Κίνα για να μεταφερθούν σε Ζωολογικούς Κήπους και Εθνικά Πάρκα. Τα νέα διάβασαν οι μαθητές, από την εφημερίδα που μας έστειλε ο Μόρφης. Ανάμεσα στους αιχμάλωτους ελέφαντες ήταν και η αδερφή του πολυαγαπημένου μας Μόρφη, η Έλλη.

b2d989a5

Τι θα κάνουμε για να την βοηθήσουμε;

Τα παιδιά διατυπώνουν τις προτάσεις τους:

– Να γράψουμε ένα γράμμα και να ζητάμε Βοήθεια

– Να φτιάξουμε αφίσες και να το πούμε σε όλο τον κόσμο

Τι θέμα όμως να έχει η αφίσα;

Τα παιδιά όλων των σχολείων – συνεργατών διατυπώνουν τις προτάσεις τους, οι οποίες καταγράφονται σε ένα αρχείο Pol.ly

bb1015a75

Τα παιδιά κάθε σχολείου φτιάχνουν την αφίσα τους, κι εμείς τη δική μας

bf12efe79_opt

Αναρτούμε όλες τις αφίσες στο διαδίκτυο, σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και καλούμε όσο περισσότερους γίνεται να ψηφίσουν την αγαπημένη τους. Μπορείτε να ψηφίσετε κι εσείς.

Screenshot_24

 

Στη συνέχεια όλα τα σχολεία συνδέθηκαν διαδικτυακά και έγραψαν μια ομαδική επιστολή.

Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

Που κρύβεται ο Μόρφης; Παίζω με τον Μόρφη

Παίξτε τα παιχνίδια μας και μάθετε τα μνημεία της Ευρώπης

Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

Πόσο ψηλός είναι ο Λευκός Πύργος;

Αλήθεια… πόσοι ελέφαντες χρειάζονται για να σκαρφαλώσει ο Μόρφης και να φτάσει στην Ελληνική σημαία;
 
Τυπώνουμε σε Α3 το Λευκό Πύργο και σε αναλογία 1:10 τα ελεφαντάκια
 
Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις.
 
Στη συνέχεια τοποθετούν τους ελέφαντες και μετρούν το αποτέλεσμα
 
Βάζουν τους αριθμούς
Ακολούθησαν και άλλα αντικείμενα επικαλύψεων, για τα οποία δεν έχω δυστυχώς φωτογραφίες.
Ατομική εργασία 
Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

Γνωρίζω τα Μέσα Επικοινωνίας

Αυτές τις ημέρες ασχοληθήκαμε με τα μέσα επικοινωνίας.Φτιάξαμε μια ιστοριογραμμή, μιλώντας για τους τρόπους επικοινωνίας ανά τους αιώνες



και ασχοληθήκαμε με τα ΜΜΕ.

 



Αρχικά ηχογραφήσαμε ένα ραδιοφωνικό μήνυμα το οποίο δεσμευόμαστε να δημοσιεύσουμε εν καιρώ.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα τηλέφωνα κάθε είδους



Σπασμένο τηλέφωνο





Φτιάξαμε το δικό μας κινητό



Και μιλήσαμε για τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.



Επινοήσαμε και στιχάκια για να θυμόμαστε τους αριθμούς κλήσης.

«Αν στο σπίτι κλέφτη δω, παίρνω αμέσως το 100

Μόλις δω φωτιά, καλώ 199

ΩΩΩΩΩΧΧΧ με πονά η μέση, καλώ 166.»



Καλέσαμε τους αριθμούς και παίξαμε παιχνίδια ρόλων 



και φυσικά γράψαμε το τηλέφωνό μας, για να μπορούν οι φίλοι μας να μας καλέσουν.

Τα φύλλα εργασίας και τους πίνακες αναφοράς μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ: ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ

Στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού eTwinning Προγραμματός μας «Το κρυφτό Του Μόρφη στα Μνημεία του κόσμου» και μελετώντας το Λευκό Πύργο, ασχοληθήκαμε με την ιστορία του.
Παρατηρήσαμε φωτογραφίες που αντικατοπτρίζουν συγκεκριμένες χρονικές περιόδους του μνημείου και ψάξαμε χαρακτηριστικά στοιχεία που μαρτυρούν τη χρονολογία της φωτογραφίας. Στη συνέχεια, αφού αφηγηθήκαμε την ιστορία του Λευκού Πύργου και συγκεκριμένες φάσεις του
 
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ
ΦΥΛΑΚΗ
ΧΩΡΙΣ ΤΕΙΧΗ
ΜΕ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ
ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
 
Προσπαθήσαμε να βρούμε ποια φωτογραφία αντιστοιχεί σε κάθε ιστορική φάση και γράψαμε τις λεζάντες
Στη συνέχεια βάλαμε τις εικόνες σε χρονική σειρά
Και κατασκευάσαμε μια αφίσα
Ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Απαριθμήσαμε τις χρονικές φάσεις και γράψαμε τον τίτλο.
 
Αξιολόγηση:
Έδωσα στα παιδιά φωτοτυπίες του Λευκού Πύργου λίιιιιγο αλλαγμένες. 

 

Τα παιδιά ασκώντας την παρατηρητικότητά τους πρέπει να εντοπίσουν τα στοιχεία εκείνα της φωτογραφίας που δεν αντιστοιχούν στην εποχή του Μνημείου.
Κατηγορίες: e-Twinning, ΜΝΗΜΕΙΑ | Γράψτε σχόλιο

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΝΙ

Φέτος το χιόνι μας συνοδεύει όλο το μήνα και τα παιχνίδια είναι πολλά και έξω
και μέσα στο σχολείο
 
Η ιδέα από το Ίντερνετ με ενθουσίασε
κι έτσι αποφάσισα να την αλλάξω λιγάκι για να την προσαρμόσω στις ανάγκες μας.

 

 
Ένα παιχνίδι πολύ εύκολο και πολύ πολύ χαριτωμένο.
Υλικά:
Φωτογραφίες
Ζελατίνες 
Χαρτί
Καλαμάκια

 

Ουσιαστικά κλείνουμε σε ζελατίνα το κάδρο μας και μέσα βάζουμε ψεύτικο χιόνι. 
 
Από μία τρύπα περνάμε ένα καλαμάκι με το οποίο φυσάμε προκαλώντας ΧΙΟΝΟΘΥΕΛΛΑ!!!!
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!
 
Κατηγορίες: ΧΕΙΜΩΝΑΣ | Γράψτε σχόλιο

ΤΑ ΓΟΥΡΙΑ ΜΑΣ

Φέτος τα γούρια μας ήταν πολύ τυχερά και πρωτότυπα…



Υλικά:

Κορδέλες και φύλλα αλουμινίου 0,2 πάχος



Σχεδιάζουμε το ρόδι ή το πέταλο και το κόβουμε. Το χτυπάμε με ένα εργαλείο για να δημιουργήσουμε τις λακκουβίτσες (εγώ χρησιμοποίησα αυτό που χτυπάω τα σνίτσελ).

Προσθέτουμε λινάτσα, κορδέλες και έτοιμο!!!

Φυσικά φτιάξαμε και ελεφαντάκια λόγω του Μόρφη μας!!!!
ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΟ 2017
 

 

Κατηγορίες: ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ | Γράψτε σχόλιο

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές

Μία ανάρτηση γεμάτη με τη δουλειά ενός μήνα. 
 
Σας παρουσιάζω λοιπόν λίγα από τα στολιδάκια μας…
Στολίδια με καπάκια από βάζα
                                                
Ονοματοστολίδια

 

Τα γράμματα είναι από παλιό Scrabble. Κατά τα άλλα, κορδέλα κουδουνάκι και έτοιμο!!!
 
Φάτνη από κουτιά μαρκαδόρων
Μήνες μάζευα τα κουτιά και αναρωτιόμουν τι θα μπορούσα να τα κάνω. Η ιδέα ήρθε και το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Η φωτογραφία το αδικεί…
 
Ημερολόγια με λινάτσα και φυσικά υλικά

 

 Χιονομπουκάλια

Από πλαστικό μπουκάλι γάλακτος, πλαστικοποιημένη φωτογραφία και χιόνι

Άγιος Βασίλης από χάρτινο πιάτο

Δεντράκια από γλωσσοπίεστρα

και άλλα πολλά!!!!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Oι…Χυμάνθρωποι!!!

Επιτέλους είδαμε άσπρη μέρα. 

Μέρες τώρα συγκεντρώναμε κουτιά χυμού για να φτιάξουμε χιονάνθρωπο και περιμέναμε πως και πως να μας χιονίσει. Σήμερα λοιπόν δεν χάσαμε καιρό…

Υλικά:
Πλαστικό χρώμα ή ατλακόλ με τέμπερα λευκή

Κουτιά χυμού

Υφάσματα, κουμπιά

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Η Πίτσα και O Πύργος της Πίζας στο Νηπιαγωγείο μας: Λαχταριστές δραστηριότητες

Ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται τα θέματα στο νηπιαγωγείο, είναι απίστευτος. 
Μιλήσαμε για το σιτάρι και το αλεύρι. Τους ρώτησα λοιπόν αν θα θέλανε να μαγειρέψουμε κάτι από αλεύρι, περιμένοντας το ψωμί ως απάντηση. 
Έλα όμως που όταν είσαι νηπιαγωγός καμιά απάντηση δεν είναι δεδομένη… ΠΙΤΣΑ ήταν η απάντηση που πήρα, και ως υπεύθυνη νηπιαγωγός, έπρεπε να τηρήσω το λόγο μου. 
Πίτσα λοιπόν…
Γράψαμε τα υλικά
 
Τα αντιστοιχίσαμε
 
Τα τοποθετήσαμε
 
Και τα εξαφανίσαμε
 
 
Φτιάξαμε και τις χαρτοπίτσες μας. Ο καθένας πήρε από ένα δελτίο παραγγελίας, όπου έπρεπε να διαβάσει τα υλικά και να τοποθετήσει στην πίτσα του.
 
 
Πίτσα λοιπόν… και να ως διά μαγείας ήρθε η σύνδεση με την Ιταλία και το μνημείο της, τον Πύργο της Πίζας.
Βρήκα ένα εξαιρετικό βίντεο στo youtube 

 

 
και ένα ακόμη πιο συναρπαστικό εποπτικό εργαλείο, το βιβλίο Μνημεία και Τέρατα του Στέφανου Παπαδόπουλου.
 
Με τη βοήθεια μιας εφαρμογής, μπορείς να δεις τα μνημεία να ζωντανεύουν!!! κάπως έτσι…
Αφού μιλήσαμε λοιπόν για τον κεκλιμένο πύργο της Πίζας, κρύψαμε και το Μόρφη. Ο αγαπημένος μας ελέφαντας παίζει κρυφτό και ΝΟΜΙΖΕΙ ότι κρύβεται….
Αλήθεια, εσείς μπορείτε να τον βρείτε;;;

 

 

 

 

συνεχίζεται…
Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

To νηπιαγωγείο μας ανάμεσα στα καλύτερα της Ευρώπης!!!

Mε μεγάλη χαρά λάβαμε το ακόλουθο μήνυμα:

«Συγχαρητήρια! Το σχολείο σας βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας σας στο έργο eTwinning «Zarafa’s suitcase: Η βαλίτσα της Ζαράφα». Αυτό σημαίνει πως η εργασία σας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου σας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο.»

Μετά την 2η Θέση στη χώρα μας ήρθε και η διάκρισή μας στην Ευρώπη!!!

Screenshot_20 Screenshot_27

Κατηγορίες: e-Twinning | Γράψτε σχόλιο

Μπάκι, το κυκλοφοριακό φιδάκι στο σχολείο μας

14938338_10210914019636544_339394683363063541_n

 

 

 

 

 

 

Ο Μπάκι ήρθε και στο σχολείο μας, και τα νήπια τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που έχει στόχο να μυήσει τους μαθητές σε αηφορικούς τρόπους μετακίνησης και να τους δώσει κίνητρα για να χρησιμοποιήσουν ποδήλατα ή περπάτημα κατά τη μετακίνησή τους στο σχολείο.

Το Παιχνίδι Κυκλοφοριακό Φιδάκι (ΠΚΦ) – Traffic Snake Game (TSG), όπως είναι η ακριβής ονομασία στα Αγγλικά – αποτελεί μία καμπάνια για την ενθάρρυνση της μετάβασης προς και από το σχολείο με τα πόδια ή με το ποδήλατο, ενώ τα παιδιά και οι γονείς τους είναι η κύρια ομάδα στόχου. Η καμπάνια συνίσταται σε ένα παιχνίδι το οποίο είναι εύκολο στην υλοποίησή του. Πέρα από το παιχνίδι, κάθε σχολείο που συμμετέχει ενθαρρύνεται ώστε να διοργανώσει άλλες δράσεις και να παρέχει εκπαίδευση γύρω από τα ζητήματα της κινητικότητας, της κυκλοφοριακής αγωγής, του περιβάλλοντος και της υγείας.

Ξεκινώντας ως ένα σχετικά μικρό έργο στη Φλαμανδία (Βέλγιο), το ΠΚΦ εξελίχθηκε με τα χρόνια σε μία πανευρωπαϊκή καμπάνια, καθώς όλο και περισσότερα σχολεία σε άλλες χώρες άρχισαν να παίζουν το παιχνίδι. Τα στοιχεία έδειξαν ότι μέσω του παιχνιδιού αυξήθηκαν σημαντικά οι αειφόροι τρόποι μετακίνησης αλλά και περιορίστηκαν οι εκπομπές του CO2. Ρίξτε μία ματιά στο βίντεο που έχει παραχθεί σχετικά με το πώς υλοποιείται η καμπάνια.

Για τη διάχυση αυτής της καλής πρακτικής στις χώρες της Ευρώπης, συστάθηκε το Δίκτυο για το Παιχνίδι Κυκλοφοριακό Φιδάκι, το οποίο προς το παρόν αποτελείται από 18 Εθνικά Σημεία Επαφής (NFP-ΕΣΕ), ένα για καθεμία από τις συμμετέχουσες χώρες. Ο πρωταρχικός στόχος του δικτύου είναι η υλοποίηση της καμπάνιας, η διεύρυνση του αντίκτυπου αυτής και η ανταλλαγή αποτελεσμάτων και εμπειριών μεταξύ των συμμετεχόντων.

http://www.trafficsnakegame.eu/ 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Κουκουβάγιες από φύλλα

Την ιδέα την πήρα από το Κροκοτακ και δεν υπήρχε περίπτωση να μην την υλοποιήσω στο σχολείο.

Τα υλικά που χρειάζονται είναι μόνο σακουλάκια και φυσικά υλικά.

Έτσι λοιπόν σήμερα εκμεταλλευτήκαμε τον υπέροχο ήλιο και βγήκαμε στα παλιά σοκάκια του χωριού



 για να μαζέψουμε στο σακουλάκι μας φθινόπωρο. 

 

  Το κάθε παιδί έπρεπε να γεμίσει το σακουλάκι του με φθινοπωρινούς θησαυρούς που θα συναντούσαμε.
Τα σακουλάκια αυτά, γεμάτα με φύλλα, καρπούς, κάστανα, πετρούλες και ότι άλλο θεωρούσαν τα παιδιά φθινοπωρινό θησαυρό, αποτέλεσαν το σώμα της κουκουβάγιας. 
Προσθέσαμε μάτια και ράμφος και την κολλήσαμε σε ένα κλαδάκι να καμαρώνει.
Δοκιμάστε το. Είναι πολύ εντυπωσιακή κατασκευή.
 
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο