Εδώ Πολυτεχνείο

Η εβδομάδα που διανύουμε, είναι η εβδομάδα που αφιερώνουμε στην εξιστόρηση των γεγονότων του Πολυτεχνείου και είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να μιλήσουμε για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία.

Η Δημοκρατία και η Δικτατορία, ως πολιτεύματα είναι δύσκολο να γίνουν αντιληπτά από παιδιά των 4 και 5 ετών. Καθώς αποτελούν πολύ αφηρημένες έννοιες.

Όμως αν τις προσεγγίσουμε μέσα από παραμύθια και τραγούδια είναι πιο εύκολο να τις καταλάβουν και να αντιληφθούν, έστω και διαισθητικά, για τί μιλάμε.

Αυτή την εβδομάδα λοιπόν ετοιμάσαμε το πανό του Πολυτεχνείου, ή διαφορετικά η αφίσα/ πανό ονομάζεται πολυτροπικό κείμενο.

Τα παιδιά για να εισαχθούν στο θέμα, παρακολούθησαν ένα βίντεο στο youtube.

Kαι στη συνέχεια, λίγο χαρτί, πινέλα, χρώματα και άρχισαν να δημιουργούν.

Το αποτέλεσμα εξαιρετικό!

Οι φράσεις έχουν γραφτεί με αναδυόμενη γραφή από τα παιδιά, χωρίς καμία βοήθεια. (Αν λοιπόν διαπιστώσετε ότι είναι απολύτως ανορθόγραφα, μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα. Το ζητούμενο στο Νηπιαγωγείο είναι να προσεγγίσουμε τη γραφή, όχι να γράφουμε ορθογραφημένα!!!)

Ευκαιρίας δοθείσης βρήκαμε πολλές λέξεις από Δ και γνωρίσαμε το γράμμα Δ,δ.

Διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη και παίξαμε κουκλοθέατρο, με τα τραγούδια της αξεπέραστης Ντενεκεδούπολης.

Και τέλος αποπειραθήκαμε να φτιάξουμε ένα βιβλίο, με ήρωες τον Κάπτεν Τζιμ, τη Λάσι και τα κουτάβια τους (ήρωες του ευρωπαϊκού προγράμματος, στο οποίο συμμετέχουμε) και τη Δημοκρατία, με μία μέθοδο δημιουργικής γραφής.

Φτιάξαμε λοιπόν μία βασική πλοκή και μετά θέσαμε στα παιδιά ερωτήσεις, ώστε να δώσουν τη δική τους συνέχεια στην ιστορία.
Η ιστορία μας πηγαίνει κάπως έτσι στα ελληνικά:

και στα πορτογαλικά, μεταφρασμένο από τη συνεργάτιδά μας Sonia Gomez.

Τέλος φτιάξαμε κι ένα βάζο μεικτής τεχνικής, που βρήκαμε την ιδέα, σε ένα υπέροχο blog, http://www.thatartistwoman.org/

Αφήστε μια απάντηση