Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109). Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίουπρονηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα: • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του. • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου 4 μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)): α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου». Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, όταν οι γονείς θα έρθουν στο νηπιαγωγείο θα φέρουν τα παράκατω έγγραφα:
α) η αίτηση εγγραφής για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.) γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). δ)
γ)Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
δ) Το βιβλιάριο Υγείας με τα εμβόλια.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η 5 Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Εάν κάποιος δυσκολεύεται με την ηλεκτρονική δήλωση ας έρθει στο νηπιαγωγείο με τα στοιχεία του TAXIS και την ταυτότητα μαζί γύρω στις 12.30 με 13.00 το μεσημέρι.
Το τηλέφωνο του νηπιαγωγείου μας είναι 22710-73207.
τρεφόμαστε υγιεινά. Επίσης συζητήσαμε τί θα μπορούσε η
μαμά να προσφέρει στο δικό μας πάρτι, που να άρεσε στους φίλους
μας και να είναι και υγιεινό;
Ρωτήσαμε τα παιδιά τί ξέρουν για την Υγιεινή Διατροφή και καταγράψαμε
ότι γνώριζαν ήδη τα παιδιά για το συγκεκριμένο θέμα.
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε να γνωρίζουμε σταδιακά τις ομάδες τροφίμων και να
φτιάχνουμε τα σπιτάκια τους με τα τρόφιμα που εντάσσονται σε αυτές.
Επίσης μάθαμε τον αριθμό 5 όσες και οι ομάδες των τροφίμων και
τον φτιάξαμε με τα τουβλάκια μας. Παίξαμε παιχνίδια και στον υπολογιστή.
Αναφερθήκαμε σε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και τις διαχωρίσαμε.
Φυσικά ξεχωρίσαμε και τα τρόφιμα της κουζίνας μας στις παραπάνω ομάδες
Μάθαμε τα γράμματα Δδ και Ττ και τα φτιάξαμε με το σώμα μας.
Παίζουμε επιτραπέζια όπως τί γίνεται από ….
Φτιάξαμε όμως και τα δικά μας επιτραπέζια. Το ένα ήταν η δική μας Μηλιά
βάζοντας μήλα τόσα όσα μας λέει το ζάρι ή αφαιρώντας μήλα τόσα όσα το
ζάρι.
Το δεύτερο παιχνίδι μας είναι σχετικό με την υγιεινή διατροφή, προχωράμε τόσα τετράγωνα όσα το ζάρι και ανάλογα με τις εντολές που μας τυχαίνουν προχωράμε
ή πηγαίνουμε πίσω κάποια τετράγωνα.
Σταδιακά με όσα μαθαίναμε φτιάχναμε και την δική μας Αφίσα, που θα την χρησιμοποιήσουμε
για να ενημερώσουμε τα παιδιά του Δημοτικού.
Γίναμε μάγειρες
τραγουδήσαμε το τραγούδι
και φτιάξαμε το δικό μας μεσημεριανό..
Παρουσιάσαμε την αφίσα μας στα παιδιά του Δημοτικού εξηγώντας την και μεταφέροντας τις γνώσεις μας.
την άλλη μέρα γίναμε μάγειρες , φτιάξαμε το δικό μας ψωμί και παξιμάδια για να
κεράσουμε τα παιδιά του Δημοτικού, υγιεινό πρωινό.
και με ανυπομονησία δεχτήκαμε τα μεγάλα παιδιά στο νηπιαγωγείο μας.
Συζητήσαμε μαζί μας και τους εξηγήσαμε ποιος ήταν ο στόχος της πρόσκλησης μας.
Στη συνέχεια τους προσφέραμε φρεσκοστυμμένο χυμό από πορτοκάλια, τυρί που μας
προσέφερε η κα Λ. Μονιώδη, (την οποία και ευχαριστούμε),το ψωμάκι και τα παξιμάδια
που φτιάξαμε και πολύ το ευχαριστηθήκαμε όλοι μας.
Μας επισκέφθηκαν ο γιατρός κος Θεοδωρόπουλος και η διατροφολόγος κα Μαθιούδη
και ενημέρωσαν γονείς και παιδιά για την υγιεινή διατροφή .
Είχαμε ετοιμάσει ερωτήσεις για την διατροφολόγο, τις οποίες και μας απάντησε.
Μετά από όλα αυτά φτιάξαμε και το δικό μας πιάτο Υγιεινής διατροφής
που να έχει λαχανικά , πρωτεΐνη και υδατάνθρακες.
Προσθέσαμε φρούτα και λαχανικά τόσο στον υπολογιστή
όσο και στην τάξη
Με αφορμή αυτό το πρόγραμμα μάθαμε και για την στοματική Υγιεινή και ξεκινήσαμε να πλένουμε τα δόντια μας στο σχολείο.
Σαν επέκταση του προγράμματος αυτού ήταν και η ενασχόληση μας με τα βότανα.
Τα μυρίσαμε τα δοκιμάσαμε και μας άρεσαν. Φτιάξαμε και το μαγαζάκι μας με βότανα.
Φτιάξαμε και έναν πίνακα διπλής εισόδου για να ταξινομήσουν τα βότανα ως αφεψήματα ή
για να να χρησιμοποιηθούν στην μαγειρική.
Μας επισκέφθηκε και η γεωπόνος κα Α. Κουτσουράδη και μας μίλησε για αυτά.
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Λιθίου, τον Δήμο Χίου αλλά και όλες τις υπηρεσίες και υπαλλήλους, που βοήθησαν στο να φτιαχτούν νέες τουαλέτες για το Δημοτικό Σχολείο αλλά και να ρίξουν τσιμέντο στο πεζοδρόμιο του νηπιαγωγείου και σε μέρος της αυλή του, αποτρέποντας έτσι να στερνιάζουν αλλά και να εισχωρούν νερά σε αυτό.
Αρχικά συζητήσαμε και καταγράψαμε ιδέες για το τί είναι Φιλία;, Τί είναι ο φίλος ; Τί κάνουμε μαζί;
Συμβουλευτήκαμε το βιβλίο ” Θέλεις να γίνουμε φίλοι;¨ Επίσης είδαμε και πίνακες αναφοράς για την φιλία
και τους συζητήσαμε.
Μάθαμε και το τραγούδι ¨Ελάτε να γίνουμε φίλοι¨ της Κ.Καψάσκη
Στη συνέχεια έγινε διδακτική αξιοποίηση του Παραμυθιού ¨Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι¨ εκδ. Παπαδόπουλος.
Το συζητήσαμε και αμέσως μετά φτιάξαμε τις ανάλογες φιγούρες και το δραματοποιήσαμε .
Ζωγραφίσαμε τον Ασημάκη και την παρέα του
Σειραθετήσαμε τις εικόνες της ιστορίας
και μετά από όλα αυτά θέλαμε να φτιάξουμε και ατομικά με τέμπερες τον δικό μας Ασημάκη
και φυσικά τον στολίσαμε με πολύ χρυσόσκονη.
Διαβάσαμε και το παραμύθι της Γ. Τσορώνη- Γεωργιάδη ¨Το τικ και το τακ¨ και Παίξαμε κουκλοθέατρο το παραμύθι
με μανταλόκουκλες.
Επίσης αναφερθήκαμε στα συναισθήματα, που ένιωσαν οι δύο φίλοι.
Ποια συναισθήματα κάνουν την καρδούλα μας καλά; ποια την στεναχωρούν;
Αναφερόμαστε και στους τρόπους που μπορούμε να κάνουμε φίλους. Ένας από αυτούς είναι
να μιλάμε ευγενικά και να του λέμε λέξεις ευγενικές που του δίνουν χαρά, όπως
Φτιάξαμε και το σακούλι με τις λέξεις που πληγώνουν την καρδούλα μας και μετά λέγαμε ευγενικές.
Όμως πρέπει να προσέχουμε τα λογάκια που λέμε στους φίλους μας για να , μην τους πληγώνουμε.
Ασχοληθήκαμε και με την φιλία στην Τέχνη. Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την φιλία
τους επεξεργαστήκαμε και στη συνέχεια φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής με τον φίλο μας. Παίξαμε και παιχνίδια στον υπολογιστή με στόχο να δούμε εάν τα παιδιά παρατήρησαν λεπτομέρειες σε κάποιους από τους πίνακες.
Επίσης θέλοντας να επεκταθούμε στη διαφορετικότητα διαβάσαμε τα βιβλία:
και την πολύχρωμη πόλη, φτιάχνοντας στο τέλος την δική μας πολύχρωμη πόλη
με τους δικούς μας διαφορετικούς και πολύχρωμους ανθρώπους
και επειδή αυτή την περίοδο έκλεισαν τα σχολεία για τις εκλογές, βρήκαμε την ευκαιρία
και κάναμε και εμείς τις δικές μας εκλογές. Θα ψηφίζαμε τον καλύτερο φίλο. Υπήρξαν και προεκλογικές ομιλίες,
είχαμε το δικό μας ψηφοδέλτιο, όπου μπορούσαν να ψηφίσουν μόνο δύο υποψήφιους.
Ευχόμαστε λοιπόν στα παιδάκια μας, να μεγαλώσουν, να γίνουν ενεργοί
πολίτες, που θα νοιάζονται για τους άλλους και θα θέλουν να βοηθήσουν τον τόπο τους!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.