Μετάβαση-Λήξη

Πλησιάζοντας στη λήξη της σχολικής χρονιάς κάναμε τον απολογισμό μας και ανασύραμε τις αναμνήσεις μας με τη βοήθεια φωτογραφιών. Συζητήσαμε γι’ αυτά που μας άρεσαν, γι’ αυτά που μας δυσκόλεψαν, για τις νέες γνώσεις, αλλά και γι’ αυτά που θα μας λείψουν το καλοκαίρι. Έπειτα προχωρήσαμε τη συζήτηση στη νέα σχολική χρονιά. Κάποιοι θα φύγουν, κάποιοι θα μείνουν, κάποιοι θα έρθουν. Σκεφτήκαμε τις διαφορές που θα υπάρχουν, μιλήσαμε και ζωγραφίσαμε πως θέλουμε να είναι η νέα σχολική χρονιά και όσοι πάνε στο Δημοτικό πώς φαντάζονται το νέο τους σχολείο.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο. Μας υποδέχτηκαν οι μαθητές της Α’ Δημοτικού με τον δάσκαλο τους κ. Καλαμάρη Παντελή. Καθίσαμε στα θρανία, παρατηρήσαμε την τάξη και πραγματοποιήσαμε μαζί τους δραστηριότητες στον διαδραστικό πίνακα. Ευχαριστήσαμε τα παιδιά και τον κύριο Παντελή και επιστρέφοντας στην τάξη μας συζητήσαμε τις διαφορές και τις ομοιότητες που παρατηρήσαμε.

IMG 20240530 121832066 IMG 20240530 122251880 MP IMG 20240530 122401378 IMG 20240530 123219325 HDR IMG 20240530 123311474 HDR

Καθώς οι ετοιμασίες για τη γιορτή λήξης βρίσκονταν σε εξέλιξη με τις πρόβες, αρχίσαμε να ετοιμάζουμε και τις προσκλήσεις μας. IMG 20240604 104148046 HDR IMG 20240604 114830733

Η γιορτή μας πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουνίου το πρωί (για να αποφύγουμε και την έντονη ζέστη των ημερών). Καλωσορίσαμε τους γονείς, τους παππούδες, τις γιαγιάδες, είπαμε τα ποιήματα και τα τραγούδια μας, παίξαμε, γελάσαμε και συγκινηθήκαμε με το βίντεο των φωτογραφιών της σχολικής χρονιάς. Εις το επανιδείν….

PNG αναμνηστικό Λεμονιά

Καλό Καλοκαίρι!!!!!!!!!

Έμβια/Άβια-Έντομα

Με αφορμή την Άνοιξη, την εμφάνιση των λουλουδιών και των εντόμων ασχοληθήκαμε με τα έμβια και άβια. Αποσαφηνίσαμε τις δυο έννοιες και γράψαμε, έπειτα από συζήτηση, τα χαρακτηριστικά των έμβιων (γέννηση, ανάπτυξη, αναπνοή, ανάγκη για τροφή/νερό, αισθήσεις, αναπαραγωγή, θάνατος). Καταγράψαμε σε πίνακα ποια έμβια και ποια άβια υπάρχουν στο σχολείο μας.

φώτο

Συμβουλευτήκαμε το βιβλίο “Έφαγα λιακάδα για πρωινό” (εκδ. Petitas Demas) για τα φυτά και φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους. Πρώτα σε κεσεδάκια. Παρατηρήσαμε την πρώτη αλλαγή στους σπόρους και αποφασίσαμε να τα μεταφέρουμε στο χώμα.

IMG 20240418 113236298 HDR IMG 20240426 104232941 HDR IMG 20240426 104601881 HDR

Προσέξαμε πως τα μυρμηγκάκια είχαν κάνει την εμφάνισή τους, όπως και άλλα ζουζουνάκια είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν μέσα και έξω από την τάξη μας. Από εκείνη την στιγμή γίναμε εντομολόγοι.

Ξεχωρίσαμε την ομάδα των εντόμων από τα άλλα ζουζούνια, μελετήσαμε το βιβλίο “Το μεγάλο βιβλίο των ζουζουνιών” (εκδ. Κλειδάριθμος), αναζητήσαμε πληροφορίες και ξεχωρίσαμε τα χαρακτηριστικά των εντόμων (έξι πόδια, κοιλιά, θώρακας, κεραίες). Τα αναζητήσαμε στη φύση, τα φωτογραφίσαμε και τα φροντίσαμε, καθώς είχαμε την τύχη ένα από τα παιδιά να μας φέρει μεταξοσκώληκες.

IMG 20240410 111534645 IMG 20240416 110544039 MP φώτο 1 IMG 20240417 082013400 IMG 20240527 111156837

Μιλήσαμε για τον κύκλο της ζωής των εντόμων και τα στάδια του.

Τέλος, κάναμε το διαχωρισμό σφήκας και μέλισσας και επικεντρωθήκαμε στη μέλισσα και τη χρησιμότητά της για τη φύση και τον άνθρωπο. Διαβάσαμε το βιβλίο “Η φίλη μου η Μελισσούλα”  (εκδ. Τζ. Πυραμίδα) και αναρωτηθήκαμε τι θα συμβεί στη φύση και στον άνθρωπο αν εξαφανιστούν οι μέλισσες. Αναζητήσαμε πληροφορίες, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες, καταγράψαμε τους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τη ζωή της μέλισσας (και όχι μόνο) και τοποθετήσαμε στην αυλή κυπελάκια με νερό και ζάχαρη για τις κουρασμένες και διψασμένες μέλισσες.

IMG 20240513 112440141 HDR IMG 20240528 133151943 HDR