Με αφορμή την Άνοιξη, την εμφάνιση των λουλουδιών και των εντόμων ασχοληθήκαμε με τα έμβια και άβια. Αποσαφηνίσαμε τις δυο έννοιες και γράψαμε, έπειτα από συζήτηση, τα χαρακτηριστικά των έμβιων (γέννηση, ανάπτυξη, αναπνοή, ανάγκη για τροφή/νερό, αισθήσεις, αναπαραγωγή, θάνατος). Καταγράψαμε σε πίνακα ποια έμβια και ποια άβια υπάρχουν στο σχολείο μας.

Συμβουλευτήκαμε το βιβλίο “Έφαγα λιακάδα για πρωινό” (εκδ. Petitas Demas) για τα φυτά και φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους. Πρώτα σε κεσεδάκια. Παρατηρήσαμε την πρώτη αλλαγή στους σπόρους και αποφασίσαμε να τα μεταφέρουμε στο χώμα.

Προσέξαμε πως τα μυρμηγκάκια είχαν κάνει την εμφάνισή τους, όπως και άλλα ζουζουνάκια είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν μέσα και έξω από την τάξη μας. Από εκείνη την στιγμή γίναμε εντομολόγοι.
Ξεχωρίσαμε την ομάδα των εντόμων από τα άλλα ζουζούνια, μελετήσαμε το βιβλίο “Το μεγάλο βιβλίο των ζουζουνιών” (εκδ. Κλειδάριθμος), αναζητήσαμε πληροφορίες και ξεχωρίσαμε τα χαρακτηριστικά των εντόμων (έξι πόδια, κοιλιά, θώρακας, κεραίες). Τα αναζητήσαμε στη φύση, τα φωτογραφίσαμε και τα φροντίσαμε, καθώς είχαμε την τύχη ένα από τα παιδιά να μας φέρει μεταξοσκώληκες.

Μιλήσαμε για τον κύκλο της ζωής των εντόμων και τα στάδια του.
Τέλος, κάναμε το διαχωρισμό σφήκας και μέλισσας και επικεντρωθήκαμε στη μέλισσα και τη χρησιμότητά της για τη φύση και τον άνθρωπο. Διαβάσαμε το βιβλίο “Η φίλη μου η Μελισσούλα” (εκδ. Τζ. Πυραμίδα) και αναρωτηθήκαμε τι θα συμβεί στη φύση και στον άνθρωπο αν εξαφανιστούν οι μέλισσες. Αναζητήσαμε πληροφορίες, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες, καταγράψαμε τους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τη ζωή της μέλισσας (και όχι μόνο) και τοποθετήσαμε στην αυλή κυπελάκια με νερό και ζάχαρη για τις κουρασμένες και διψασμένες μέλισσες.
