Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων, τα παιδιά μας μίλησαν για τα κατοικίδια τους και μας έστειλαν φωτογραφίες τους τις οποίες είδαμε στον υπολογιστή.
Χωρίσαμε τα ζώα σε ομάδες, ανάλογα με το που ζουν.
ακούσαμε ήχους διαφόρων ζώων και μετά προσπαθήσαμε
να καταλάβουμε ποια είναι
παίξαμε παντομίμα κάνοντας κινήσεις ζώων
Τα χωρίσαμε ανάλογα με το είδος της τροφής που τρώνε σε χορτοφάγα, σε σαρκοφάγα και σε παμφάγα.
Γνωρίσαμε τις μαμάδες τους και παίξαμε διάφορα παιχνίδια.
Αναφερθήκαμε στην αλληλεξάρτηση των ανθρώπων και των ζώων και γνωρίσαμε τί μας προσφέρουν τα ζώα και τί χρειάζονται τα ζώα από εμάς
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής, τους επεξεργαστήκαμε και συζητήσαμε για τα συναισθήματα ζώων και ανθρώπων.
και μετά από προβληματισμό και συζήτηση καταλήξαμε στο πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα ζώα
Μετά από όλα αυτά τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν την δική τους αφίσα και να μεταφέρουν τα δικά τους μηνύματα για τα δικαιώματα των ζώων και γενικότερα πως πρέπει εμείς οι άνθρωποι να τους συμπεριφερόμαστε.
και πήγαμε και την παρουσιάσαμε στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Λιθίου
και στην πλατεία του χωριού μετά από απαίτηση των παιδιών να μάθουν όλοι να συμπεριφέρονται σωστά στα ζώα.
τρεφόμαστε υγιεινά. Επίσης συζητήσαμε τί θα μπορούσε η
μαμά να προσφέρει στο δικό μας πάρτι, που να άρεσε στους φίλους
μας και να είναι και υγιεινό;
Ρωτήσαμε τα παιδιά τί ξέρουν για την Υγιεινή Διατροφή και καταγράψαμε
ότι γνώριζαν ήδη τα παιδιά για το συγκεκριμένο θέμα.
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε να γνωρίζουμε σταδιακά τις ομάδες τροφίμων και να
φτιάχνουμε τα σπιτάκια τους με τα τρόφιμα που εντάσσονται σε αυτές.
Επίσης μάθαμε τον αριθμό 5 όσες και οι ομάδες των τροφίμων και
τον φτιάξαμε με τα τουβλάκια μας. Παίξαμε παιχνίδια και στον υπολογιστή.
Αναφερθήκαμε σε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και τις διαχωρίσαμε.
Φυσικά ξεχωρίσαμε και τα τρόφιμα της κουζίνας μας στις παραπάνω ομάδες
Μάθαμε τα γράμματα Δδ και Ττ και τα φτιάξαμε με το σώμα μας.
Παίζουμε επιτραπέζια όπως τί γίνεται από ….
Φτιάξαμε όμως και τα δικά μας επιτραπέζια. Το ένα ήταν η δική μας Μηλιά
βάζοντας μήλα τόσα όσα μας λέει το ζάρι ή αφαιρώντας μήλα τόσα όσα το
ζάρι.
Το δεύτερο παιχνίδι μας είναι σχετικό με την υγιεινή διατροφή, προχωράμε τόσα τετράγωνα όσα το ζάρι και ανάλογα με τις εντολές που μας τυχαίνουν προχωράμε
ή πηγαίνουμε πίσω κάποια τετράγωνα.
Σταδιακά με όσα μαθαίναμε φτιάχναμε και την δική μας Αφίσα, που θα την χρησιμοποιήσουμε
για να ενημερώσουμε τα παιδιά του Δημοτικού.
Γίναμε μάγειρες
τραγουδήσαμε το τραγούδι
και φτιάξαμε το δικό μας μεσημεριανό..
Παρουσιάσαμε την αφίσα μας στα παιδιά του Δημοτικού εξηγώντας την και μεταφέροντας τις γνώσεις μας.
την άλλη μέρα γίναμε μάγειρες , φτιάξαμε το δικό μας ψωμί και παξιμάδια για να
κεράσουμε τα παιδιά του Δημοτικού, υγιεινό πρωινό.
και με ανυπομονησία δεχτήκαμε τα μεγάλα παιδιά στο νηπιαγωγείο μας.
Συζητήσαμε μαζί μας και τους εξηγήσαμε ποιος ήταν ο στόχος της πρόσκλησης μας.
Στη συνέχεια τους προσφέραμε φρεσκοστυμμένο χυμό από πορτοκάλια, τυρί που μας
προσέφερε η κα Λ. Μονιώδη, (την οποία και ευχαριστούμε),το ψωμάκι και τα παξιμάδια
που φτιάξαμε και πολύ το ευχαριστηθήκαμε όλοι μας.
Μας επισκέφθηκαν ο γιατρός κος Θεοδωρόπουλος και η διατροφολόγος κα Μαθιούδη
και ενημέρωσαν γονείς και παιδιά για την υγιεινή διατροφή .
Είχαμε ετοιμάσει ερωτήσεις για την διατροφολόγο, τις οποίες και μας απάντησε.
Μετά από όλα αυτά φτιάξαμε και το δικό μας πιάτο Υγιεινής διατροφής
που να έχει λαχανικά , πρωτεΐνη και υδατάνθρακες.
Προσθέσαμε φρούτα και λαχανικά τόσο στον υπολογιστή
όσο και στην τάξη
Με αφορμή αυτό το πρόγραμμα μάθαμε και για την στοματική Υγιεινή και ξεκινήσαμε να πλένουμε τα δόντια μας στο σχολείο.
Σαν επέκταση του προγράμματος αυτού ήταν και η ενασχόληση μας με τα βότανα.
Τα μυρίσαμε τα δοκιμάσαμε και μας άρεσαν. Φτιάξαμε και το μαγαζάκι μας με βότανα.
Φτιάξαμε και έναν πίνακα διπλής εισόδου για να ταξινομήσουν τα βότανα ως αφεψήματα ή
για να να χρησιμοποιηθούν στην μαγειρική.
Μας επισκέφθηκε και η γεωπόνος κα Α. Κουτσουράδη και μας μίλησε για αυτά.
Αρχικά συζητήσαμε και καταγράψαμε ιδέες για το τί είναι Φιλία;, Τί είναι ο φίλος ; Τί κάνουμε μαζί;
Συμβουλευτήκαμε το βιβλίο ” Θέλεις να γίνουμε φίλοι;¨ Επίσης είδαμε και πίνακες αναφοράς για την φιλία
και τους συζητήσαμε.
Μάθαμε και το τραγούδι ¨Ελάτε να γίνουμε φίλοι¨ της Κ.Καψάσκη
Στη συνέχεια έγινε διδακτική αξιοποίηση του Παραμυθιού ¨Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι¨ εκδ. Παπαδόπουλος.
Το συζητήσαμε και αμέσως μετά φτιάξαμε τις ανάλογες φιγούρες και το δραματοποιήσαμε .
Ζωγραφίσαμε τον Ασημάκη και την παρέα του
Σειραθετήσαμε τις εικόνες της ιστορίας
και μετά από όλα αυτά θέλαμε να φτιάξουμε και ατομικά με τέμπερες τον δικό μας Ασημάκη
και φυσικά τον στολίσαμε με πολύ χρυσόσκονη.
Διαβάσαμε και το παραμύθι της Γ. Τσορώνη- Γεωργιάδη ¨Το τικ και το τακ¨ και Παίξαμε κουκλοθέατρο το παραμύθι
με μανταλόκουκλες.
Επίσης αναφερθήκαμε στα συναισθήματα, που ένιωσαν οι δύο φίλοι.
Ποια συναισθήματα κάνουν την καρδούλα μας καλά; ποια την στεναχωρούν;
Αναφερόμαστε και στους τρόπους που μπορούμε να κάνουμε φίλους. Ένας από αυτούς είναι
να μιλάμε ευγενικά και να του λέμε λέξεις ευγενικές που του δίνουν χαρά, όπως
Φτιάξαμε και το σακούλι με τις λέξεις που πληγώνουν την καρδούλα μας και μετά λέγαμε ευγενικές.
Όμως πρέπει να προσέχουμε τα λογάκια που λέμε στους φίλους μας για να , μην τους πληγώνουμε.
Ασχοληθήκαμε και με την φιλία στην Τέχνη. Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την φιλία
τους επεξεργαστήκαμε και στη συνέχεια φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής με τον φίλο μας. Παίξαμε και παιχνίδια στον υπολογιστή με στόχο να δούμε εάν τα παιδιά παρατήρησαν λεπτομέρειες σε κάποιους από τους πίνακες.
Επίσης θέλοντας να επεκταθούμε στη διαφορετικότητα διαβάσαμε τα βιβλία:
και την πολύχρωμη πόλη, φτιάχνοντας στο τέλος την δική μας πολύχρωμη πόλη
με τους δικούς μας διαφορετικούς και πολύχρωμους ανθρώπους
και επειδή αυτή την περίοδο έκλεισαν τα σχολεία για τις εκλογές, βρήκαμε την ευκαιρία
και κάναμε και εμείς τις δικές μας εκλογές. Θα ψηφίζαμε τον καλύτερο φίλο. Υπήρξαν και προεκλογικές ομιλίες,
είχαμε το δικό μας ψηφοδέλτιο, όπου μπορούσαν να ψηφίσουν μόνο δύο υποψήφιους.
Ευχόμαστε λοιπόν στα παιδάκια μας, να μεγαλώσουν, να γίνουν ενεργοί
πολίτες, που θα νοιάζονται για τους άλλους και θα θέλουν να βοηθήσουν τον τόπο τους!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.