Μετάβαση-Λήξη

Πλησιάζοντας στη λήξη της σχολικής χρονιάς κάναμε τον απολογισμό μας και ανασύραμε τις αναμνήσεις μας με τη βοήθεια φωτογραφιών. Συζητήσαμε γι’ αυτά που μας άρεσαν, γι’ αυτά που μας δυσκόλεψαν, για τις νέες γνώσεις, αλλά και γι’ αυτά που θα μας λείψουν το καλοκαίρι. Έπειτα προχωρήσαμε τη συζήτηση στη νέα σχολική χρονιά. Κάποιοι θα φύγουν, κάποιοι θα μείνουν, κάποιοι θα έρθουν. Σκεφτήκαμε τις διαφορές που θα υπάρχουν, μιλήσαμε και ζωγραφίσαμε πως θέλουμε να είναι η νέα σχολική χρονιά και όσοι πάνε στο Δημοτικό πώς φαντάζονται το νέο τους σχολείο.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο. Μας υποδέχτηκαν οι μαθητές της Α’ Δημοτικού με τον δάσκαλο τους κ. Καλαμάρη Παντελή. Καθίσαμε στα θρανία, παρατηρήσαμε την τάξη και πραγματοποιήσαμε μαζί τους δραστηριότητες στον διαδραστικό πίνακα. Ευχαριστήσαμε τα παιδιά και τον κύριο Παντελή και επιστρέφοντας στην τάξη μας συζητήσαμε τις διαφορές και τις ομοιότητες που παρατηρήσαμε.

IMG 20240530 121832066 IMG 20240530 122251880 MP IMG 20240530 122401378 IMG 20240530 123219325 HDR IMG 20240530 123311474 HDR

Καθώς οι ετοιμασίες για τη γιορτή λήξης βρίσκονταν σε εξέλιξη με τις πρόβες, αρχίσαμε να ετοιμάζουμε και τις προσκλήσεις μας. IMG 20240604 104148046 HDR IMG 20240604 114830733

Η γιορτή μας πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουνίου το πρωί (για να αποφύγουμε και την έντονη ζέστη των ημερών). Καλωσορίσαμε τους γονείς, τους παππούδες, τις γιαγιάδες, είπαμε τα ποιήματα και τα τραγούδια μας, παίξαμε, γελάσαμε και συγκινηθήκαμε με το βίντεο των φωτογραφιών της σχολικής χρονιάς. Εις το επανιδείν….

PNG αναμνηστικό Λεμονιά

Καλό Καλοκαίρι!!!!!!!!!

Έμβια/Άβια-Έντομα

Με αφορμή την Άνοιξη, την εμφάνιση των λουλουδιών και των εντόμων ασχοληθήκαμε με τα έμβια και άβια. Αποσαφηνίσαμε τις δυο έννοιες και γράψαμε, έπειτα από συζήτηση, τα χαρακτηριστικά των έμβιων (γέννηση, ανάπτυξη, αναπνοή, ανάγκη για τροφή/νερό, αισθήσεις, αναπαραγωγή, θάνατος). Καταγράψαμε σε πίνακα ποια έμβια και ποια άβια υπάρχουν στο σχολείο μας.

φώτο

Συμβουλευτήκαμε το βιβλίο “Έφαγα λιακάδα για πρωινό” (εκδ. Petitas Demas) για τα φυτά και φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους. Πρώτα σε κεσεδάκια. Παρατηρήσαμε την πρώτη αλλαγή στους σπόρους και αποφασίσαμε να τα μεταφέρουμε στο χώμα.

IMG 20240418 113236298 HDR IMG 20240426 104232941 HDR IMG 20240426 104601881 HDR

Προσέξαμε πως τα μυρμηγκάκια είχαν κάνει την εμφάνισή τους, όπως και άλλα ζουζουνάκια είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν μέσα και έξω από την τάξη μας. Από εκείνη την στιγμή γίναμε εντομολόγοι.

Ξεχωρίσαμε την ομάδα των εντόμων από τα άλλα ζουζούνια, μελετήσαμε το βιβλίο “Το μεγάλο βιβλίο των ζουζουνιών” (εκδ. Κλειδάριθμος), αναζητήσαμε πληροφορίες και ξεχωρίσαμε τα χαρακτηριστικά των εντόμων (έξι πόδια, κοιλιά, θώρακας, κεραίες). Τα αναζητήσαμε στη φύση, τα φωτογραφίσαμε και τα φροντίσαμε, καθώς είχαμε την τύχη ένα από τα παιδιά να μας φέρει μεταξοσκώληκες.

IMG 20240410 111534645 IMG 20240416 110544039 MP φώτο 1 IMG 20240417 082013400 IMG 20240527 111156837

Μιλήσαμε για τον κύκλο της ζωής των εντόμων και τα στάδια του.

Τέλος, κάναμε το διαχωρισμό σφήκας και μέλισσας και επικεντρωθήκαμε στη μέλισσα και τη χρησιμότητά της για τη φύση και τον άνθρωπο. Διαβάσαμε το βιβλίο “Η φίλη μου η Μελισσούλα”  (εκδ. Τζ. Πυραμίδα) και αναρωτηθήκαμε τι θα συμβεί στη φύση και στον άνθρωπο αν εξαφανιστούν οι μέλισσες. Αναζητήσαμε πληροφορίες, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες, καταγράψαμε τους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τη ζωή της μέλισσας (και όχι μόνο) και τοποθετήσαμε στην αυλή κυπελάκια με νερό και ζάχαρη για τις κουρασμένες και διψασμένες μέλισσες.

IMG 20240513 112440141 HDR IMG 20240528 133151943 HDR

Σχέδιο Δράσης 2023-2024

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας, εκτός από τη δημιουργία της σχολικής χορωδίας (σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο Λιθίου) και τις γιορτές, ασχοληθήκαμε και με τα μουσικά όργανα. Ακούσαμε και διαβάσαμε το βιβλίο της Μάρως Θεοδωράκη “Η Πιπίτσα ταξιδεύει στην… ορχήστρα” (εκδ. Διάπλαση). Συζητήσαμε ποια μουσικά όργανα γνωρίζαμε, ποια όχι και ποια ξέρουμε που δεν υπήρχαν στο βιβλίο. Έπειτα τα ταξινομήσαμε, ομαδικά και ατομικά, στις τρεις βασικές κατηγορίες τους “Έγχορδα-Πνευστά-Κρουστά”. Δεν παραλείψαμε να μιλήσουμε και για τα παραδοσιακά μουσικά όργανα. 

Διαφάνεια2 3 Διαφάνεια1 3 Διαφάνεια8 3

 

Επίσης δοκιμάσαμε και παίξαμε στην τάξη με κάποια μουσικά όργανα και ξεχωρίσαμε ποιο μας αρέσει.

Διαφάνεια3 3 Διαφάνεια4 3

Έπειτα ακούσαμε το “Καρναβάλι των ζώων” του Camille Saint-Saens και συμβουλευτήκαμε το εξαιρετικό ψηφιακό βιβλίο σε επεξεργασία και επιμέλεια της μουσικολόγου-μουσικοπαιδαγωγού Κασσιανής Βαμβαδλιώτη. Μιμηθήκαμε τα ζώα με την αντίστοιχη μουσική τους και μετά το παιχνίδι αντιστοιχίσαμε τα ζώα με το κύριο μουσικό όργανο του κομματιού τους.
Διαφάνεια9 3

Τέλος, σκεφτήκαμε όλα τα ζώα που μάθαμε (και άλλα που ξέρουμε) να τα τοποθετήσουμε στον τόπο τους, εκεί όπου είναι χαρούμενα.  Διαφάνεια5 3 Διαφάνεια6 3 Διαφάνεια7 3

Το “ταξίδι” μας στη μουσική συνεχίστηκε με την επίσκεψη του μουσικού και χοροδιδάσκαλου κ. Σαράντου Κωστίδη. Μας μίλησε για την παράδοση, τα όργανα και τους χορούς της περιοχής. Αγγίξαμε τα μουσικά όργανα, ακούσαμε τον ήχο τους και μάθαμε για την κατασκευή τους. Φυσικά κάθε όμορφη συνάντηση τελειώνει με χορό και τραγούδι! Αυτό κάναμε κι εμείς υπό τις οδηγίες και το τραγούδι  του κ. Κωστίδη. Τον ευχαριστούμε! 

IMG 20240403 103227359 IMG 20240403 105811437 HDR Διαφάνεια1 4 Διαφάνεια2 4 Διαφάνεια3 4

25η Μαρτίου 2024

Μια ακόμη επιτυχημένη γιορτή πραγματοποιήθηκε ανήμερα της 25ης Μαρτίου στο μνημείο Ηρώων στο Λιθί. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό!

Διαφάνεια9 2 Διαφάνεια10 2

Είχαμε βέβαια και την προετοιμασία μας

Στο νηπιαγωγείο μιλήσαμε για τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου! Διαβάσαμε το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου “Τα Ελληνάκια” (εκδ. Κέδρος) και “γίναμε” κι εμείς εξαιρετικά Ελληνάκια και φυσικά φτιάξαμε τους κρίνους μας.

Διαφάνεια7 2 Διαφάνεια8 2

Στην προετοιμασία των τραγουδιών συνεργαστήκαμε άψογα με τους συμμαθητές μας του Δημοτικού και τους δασκάλους τους! Παίξαμε παιχνίδια για την εκμάθηση ορισμένων τραγουδιών και η ομάδα της χορωδίας μας ενδυναμώθηκε ακόμα περισσότερο!

“Βρες τον στίχο” και “Βρες τη λέξη”

Διαφάνεια1 2 Διαφάνεια2 2 Διαφάνεια3 2 Διαφάνεια4 2 Διαφάνεια5 2 Διαφάνεια6 2

“Θαλάσσιο περιβάλλον – Παράκτιες απειλές και αλιεία”

Με μεγάλη μας χαρά στις 14 Νοεμβρίου μας επισκέφτηκε η κα Μπούρα Ρούλα, εξωτερική συνεργάτιδα της Ε.Τ.Α.Χ.  και μας μίλησε για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τις απειλές του. Έπειτα πήγαμε στην παραλία του Λιθίου, όπου μας περίμεναν η κα Αντιγόνη Μαϊστράλη, εξωτερική  συνεργάτιδα της Ε.Τ.Α.Χ. και η Κα Ελένη Σγαρέλλη, εικαστικός, για να ξεκινήσουμε τις καλλιτεχνικές μας δημιουργίες σε συνεργασία με τα παιδιά της Γ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Βαρβασίου. 

Χωριστήκαμε σε ομάδες. Εμείς ήμασταν η μπλε ομάδα! Επιδοθήκαμε στις δημιουργίες με κέφι και διάθεση!   Διαφάνεια1 1 Διαφάνεια2 1 Διαφάνεια3 1 Διαφάνεια4 1

κάποιες από τις δημιουργίες μας Διαφάνεια5 1 Διαφάνεια6 1 Διαφάνεια7 1

Προς το τέλος ο κος Επαμεινώνδας Σίσκος μας μίλησε για το επάγγελμα του ψαρά και απάντησε στις ερωτήσεις μας Διαφάνεια8 1Και ναι θέλουμε τις θάλασσές μας καθαρές και γεμάτες ζωή! Διαφάνεια9 1

Το δεύτερο μέρος του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μας στις 6 Μαρτίου. Φορέσαμε τα καπελάκια του προγράμματος και ξεκινήσαμε εκ νέου τις δημιουργίες μας, με τη βοήθεια της κας Σγαρέλλη. Έπειτα τις ενώσαμε με αυτές των συμμαθητών μας από το Δημοτικό. 

Διαφάνεια10 1 Διαφάνεια11 1 Διαφάνεια12 1 Διαφάνεια13 1 Διαφάνεια14 1 Τέλος ανοίξαμε τα αναμνηστικά δωράκια μας! Ευχαριστούμε πολύ! 

Διαφάνεια15 1 Διαφάνεια16 1