Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες
Σας παραθέτουμε παιχνίδια για να περνάνε τα παιδιά δημιουργικά τον χρόνο
Ας παίξουμε…
Μπορείς να μαντέψεις τι θα σχηματιστεί πριν τελειώσει ο χρόνος;
by nikikesidou
Σας παραθέτουμε παιχνίδια για να περνάνε τα παιδιά δημιουργικά τον χρόνο
Ας παίξουμε…
Μπορείς να μαντέψεις τι θα σχηματιστεί πριν τελειώσει ο χρόνος;
by nikikesidou
Ευχαριστούμε :
1. Την κα Ισιδώρα Μαρουσιώδη που μας πρόσφερε δύο παρανυφικά για το βεστιάριο μας
και που μας έφερε κάποια παιχνίδια για τα παιδιά.
2. Την κα Όλγα μαμά του Στέφανου που μας έφερε παιχνίδια για τα νήπια.
3.Την κα Ειρήνη μαμά της Έφης που θα έρθει του χρόνου στο νηπιαγωγείο μας
και μας δώρισε δύο υπέροχα παιδικά χαλιά που ομόρφυναν τον χώρο μας.
και τέλος ευχαριστούμε όλους σας, για την προσφορά σας στο καλάθι της αγάπης
αλλά και για την τόσο καλή συνεργασία που έχουμε.
Να είστε όλοι καλά, να χαίρεστε τα παιδιά σας και τις οικογένειες σας!!!
Καλές γιορτές!!!!
Το σύνολο των Εκπαιδευτικών και μαθητών/ητριών του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Λιθίου, σας προσκαλούν στη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή μας που θα λάβει χώρα την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2022 στις 17:00΄ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο κέντρο του χωριού μας. Συνιστάται η χρήση μάσκας από τους θεατές για να προστατεύσουμε μικρούς και μεγάλους, γιατί ο κορωνοϊός , εξακολουθεί να υπάρχει.
Να σημειώσουμε εδώ ότι η αίθουσα καθαρίστηκε επιμελώς, από πολυμελή ομάδα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας, τις οποίες ευχαριστούμε πολύ!!
Το ταξίδι μας ξεκίνησε με παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας. Το νήμα της Φιλίας ήταν ένα από αυτά!
Κι επειδή δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσεις μία έννοια από την ανάγνωση ενός καλού βιβλίου , διαβάσαμε τον “Σκαντζόχοιρο που ήθελε να τον αγκαλιάζουν” , το συζητήσαμε , το δραματοποιήσαμε και ακολούθησαν παιχνίδια συνεργασίας!
Αυτά τα δύο ζωάκια δυσκολεύονται να φτάσουν το φαγητό τους, θα βρουν άραγε τον τρόπο να το καταφέρουν;
Κι όμως υπάρχει λύση, αρκεί να μείνει ο ένας πίσω για να μπορέσει να τεντώσει ο άλλος το σκοινί!
Πάλι υπάρχει πρόβλημα…πώς θα φάνε με τόσο μεγάλες κουτάλες;
Μπορούμε άραγε να πιάσουμε αυτές τις καραμέλες με τα κουτάλια μας; Φυσικά, βοηθώντας ο ένας τον άλλο!!
Το βιβλίο “Η Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά της λογάκια” στάθηκε αφορμή να σκεφτούμε τρόπους να κάνουμε φίλους και να παίξουμε ομαδικά μουσικοκινητικά παιχνίδια.
Διαβάζοντας το βιβλίο “Το Τικ και το Τακ” σκεφτήκαμε πως κάποιες φορές μπορεί να πούμε ή να κάνουμε πράγματα που πληγώνουν τους άλλους. Έτσι λοιπόν ζωγραφίσαμε κάτι που μας πληγώνει την καρδούλα.
Στη συνέχεια φτιάξαμε 2 χάρτινα ανθρωπάκια , ένα χαρούμενο κι ένα λυπημένο και σκεφτήκαμε λέξεις που μπορεί να στενοχωρήσουν ή να κάνουν κάποιον χαρούμενο! Το τραγούδι “Λέω πάντα τα λογάκια τα γλυκά” μας έγινε μια γλυκιά συνήθεια!
Με το παραμύθι ” Ένας σκίουρος μία μέρα…” σκεφτήκαμε ποιος είναι ο αγαπημένος μας φίλος και τον ζωγραφίσαμε!
Είναι σημαντικό να εκφράζεις την αγάπη σου για τους άλλους και να ξέρεις τα θετικά τους στοιχεία κι αυτό εμείς το ξέρουμε καλά!
Μόνο που κάποιες φορές γίνονται και παρεξηγήσεις, γι’ αυτό κι εμείς πηγαίνουμε πάντα στις “Καρέκλες των συναισθημάτων για να συζητήσουμε και να τις λύσουμε! 
Το απόσπασμα του βιβλίου “Του σκοινιού τα μανταλάκια ” που παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή στάθηκε άλλη μία αφορμή για προβληματισμό σχετικά με τη φιλία και τη συνεργασία, αλλά και για παιχνίδι. Παίξαμε παιχνίδια με μανταλάκια τα οποία μας βοήθησαν στην καλλιέργεια της λεπτής κινητικότητας, της ταχύτητας, της συνεργασίας και στα μαθηματικά!!
Βέβαια για να γίνουν όλα αυτά χρειαζόμασταν χώρο, πως θα μετακινηθεί όμως το τραπέζι;;Μόνο αν το κάνουμε όλοι μαζί…και τα καταφέραμε!!!
Αφού λοιπόν καταλάβαμε πως μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά, τα ζωγραφίσαμε κιόλας!
Επειδή λοιπόν 2 άνθρωποι μπορούν να καταφέρουν περισσότερα απ’ ότι ένας, μάθαμε και το αριθμό αυτό!
Και κάπως έτσι ξεκινήσαμε να λειτουργούμε σαν μία ομάδα. Όμως για να λειτουργήσει καλύτερα μία ομάδα χρειάζεται κανόνες, τους οποίους φτιάξαμε. Ετοιμάσαμε το συμβόλαιο της τάξης μας το οποίο όλοι υπογράψαμε!
Μάθαμε να χαρίζουμε στον εαυτό μας και στους άλλους κάτι θετικό!
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας την αλυσίδα της τάξης μας,, κολλώντας επάνω τους κανόνες της ομάδας μας, κάτι που μας έδεσε ακόμη πιο πολύ!
Στην πορεία αυτής της διαδρομής διαπιστώσαμε πως δεν είμαστε όλοι ίδιοι, πως έχουμε πολλές διαφορές και έτσι διατυπώσαμε τις αρχικές μας ιδέες για την έννοια της διαφορετικότητας. Παρατηρήσαμε διαφορές στη φύση, στα ζώα, αλλά και στους ανθρώπους.
Παίξαμε παιχνίδια με φωτογραφίες ανθρώπων που μας βοήθησαν να καταλάβουμε πως αν και έχουμε πολλές διαφορές , έχουμε κοινά συναισθήματα.
Ξεκινήσαμε με το να στολίσουμε το δέντρο μας.
Ξεχωρίσαμε τις μπάλες μας ανά μέγεθος και χρώμα
Στη συνέχεια τις κρεμάσαμε στο δεντράκι μας.
και τελικά τα καταφέραμε
Μιλήσαμε για το τί γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα και διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης.
Φτιάξαμε την δική μας Φάτνη
μάθαμε τα έθιμα των Χριστουγέννων και φτιάξαμε την χριστουγεννιάτικη κάρτα μας στέλνοντας ευχές
στους δικούς μας ανθρώπους.
κάνουμε και δοκιμασίες μετρώντας τις μέρες ως τα Χριστούγεννα
Πρέπει να λύσουμε ένα γρίφο και αφού βρούμε την σωστή απάντηση την ζωγραφίζουμε
Εντωμεταξύ συνεχίζουμε τις δοκιμασίες μας χορεύοντας και διασκεδάζοντας με τον
Χριστουγεννιάτικο τροχό.
Φτιάξαμε και τα χριστουγεννιάτικα στεφάνια μας.
Μάθαμε και για την Πρωτοχρονιά και για τον δικό μας Άγιο Βασίλη και
φτιάξαμε την πρόσκληση για τη γιορτή μας.
Φτιάξαμε και το γράμμα μας στον Αγ. Βασίλη
και επειδή είμαστε οι καλύτεροι βοηθοί για να φτιάξουμε τα Χριστουγεννιάτικα
στολίδια μας και κατασκευές μας, πήραμε κι ένα δωράκι από τις κυριούλες μας.
Είμαστε ασταμάτητοι, η τάξη μας έχει μετατραπεί σε εργαστήρι του Άγ. Βασίλη
και οι εργασίες μας συνεχίζονται….
Οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Λιθίου, ευχαριστούν πολύ τον οργανισμό Library 4you, που μας δώρισαν 23 νέα βιβλία και με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό ξεκινήσαμε να δανειζόμαστε για να τα διαβάσουμε όχι μόνο στην τάξη μας, αλλά και μαζί με τους γονείς μας στο πλαίσιο της δανειστικής βιβλιοθήκης.
Ασχοληθήκαμε με το Φθινόπωρο, τις αλλαγές που γίνονται στη φύση. Είδαμε εκπαιδευτικό βίντεο, μάθαμε γιατί
πέφτουν τα φύλλα και γνωρίζουμε τα χρώματα του .
Γράψαμε καλό Φθινόπωρο
Φτιάξαμε φθινοπωρινό δεντράκι
και παιδιά που παίζουν με τα φύλλα
Γνωρίσαμε τα Φθινοπωρινά λαχανικά και φρούτα . Φτιάξαμε φρουτοσαλάτα
Πριν τα φαμε τα ξεχωρίσαμε τα ταξινομήσαμε και τα αντιστοιχήσαμε με το όνομα τους
και παίξαμε παιχνίδια παρατηρητικότητας.
Κάναμε και μαθηματικά προσθέτοντας φρούτα.
φτιάξαμε και το μανάβικο μας, όπου αγοράζουμε και πουλάμε φρούτα
Επίσης μάθαμε για το φαινόμενο του Σεισμού.
Τα παιδιά γνώρισαν τον Εγκέλαδο και έμαθαν τί πρέπει να κάνουν σε περίπτωση σεισμού
και τί πρέπει να έχουν μέσα σε ένα βαλιτσάκι στο σπίτι τους στην οικογένεια τους,
με πράγματα που θα τους βοηθήσουν.
Την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022 μας επισκέφτηκε πενταμελής ομάδα από το ΚΕΔΑΣΥ ( Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) Χίου. Την ομάδα απότελούσαν οι:
Αθανασία Παλέντζα Ψυχολόγος
Γιώτα Γεράση Λογοθεραπεύτρια
Μαρία Παλαβίδου Κοινωνική Λειτουργός
Στέλιος Μπουράκης Ειδικός Παιδαγωγός
Ανδρέας Νακόπουλος Οδηγός Περιφερειακής Ενότητας Χίου.
Αρχικά, μίλησαν με όλα τα παιδιά Δημοτικού και Νηπιαγωγείου για τον Σχολικό Εκφοβισμό, έδειξαν βιντεάκια και συζήτησαν μαζί τους. Η συνάντηση τελείωσε με ομαδική ζωγραφική για τον θύτη, το θύμα και τον παρατηρητή.
Κατόπιν, η ομάδα συναντήθηκε με το σύνολο σχεδόν των γονέων των παιδιών μας. Τέθηκε το θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού, κυρίως στην αναγνώριση των σημαδιών (συμπτώματα, μορφές συμπεριφράς) που πρέπει να υποψιάσουν τον γονέα για πιθανό εκφοβισμό. Τονίστηκε η σημασία της άμεσης επικοινωνίας παιδιού – γονέα – δασκάλου/ας για αντιμετώπιση του πιθανού προβλήματος. Οι γονείς ήθελαν πολύ να συζητήσουν περαιτέρω, αλλά οι επισκέπτες μας είχαν περιορισμό χρόνου, αφού ο οδηγός έπρεπε να επιτστρέψει στη θέση του. Το σίγουρο είναι ότι φάνηκε η αναγκαιότητα τέτοιων επιμορφωτικών συναντήσεων, αφού οι γονείς θέλουν να ακούσουν ειδικούς στα θέματα που τους απασχολούν με τα παιδιά τους.
και με τους γονείς