Συνεχίζουμε το θέμα του Χειμώνα, με την ενασχόληση μας με τον κύκλο του Νερού.
Αρχικά παρατηρήσαμε την γη μας, στον υπολογιστή και παρατηρήσαμε ότι το μεγα-
λύτερο μέρος της, είναι καλυμμένο από Νερό.
Το αποτυπώσαμε και στο Φ.Ε που κάναμε
στη συνέχεια τα ρωτήσαμε που βρίσκουμε το νερό και μας απάντησαν ανοίγεις την βρύση.
Πριν όμως φθάσει στη βρύση που το βρίσκουμε, είπαν στην θάλασσα και σε πηγάδια.
Είδαμε πίνακες αναφοράς της Α. Ζήση
Στη συνέχεια τα ρωτήσαμε, γιατί το χρειαζόμαστε το νερό; Σε τί μας χρησιμεύει;
Μας απάντησαν για να κολυμπάμε, να κάνουμε μπάνιο, να το πίνουμε
έκαναν Φ.Ε
Τους δείξαμε νερό σε μπουκάλι, βάλαμε νερό σε παγοθήκη και σε διάφορα
πιατάκια για να δούμε τί θα γίνει το νερό, όταν παγώσει. Τα παιδιά ήξεραν
ότι θα γίνει πάγος. Την άλλη μέρα βάλαμε νερό να βράσει και τα παιδιά
παρατήρησαν ότι βγαίνουν υδρατμοί.
Κι έτσι τα παιδιά είδαν τις τρεις μορφές του Νερού, ότι δηλ. το συναντάμε
στερεό, υγρό και αέριο.
Στη συνέχεια είδαμε διάφορες εικόνες με τις τρεις καταστάσεις του νερού.
Αφού τις συζητήσαμε, τις ταξινομήσαμε στις αντίστοιχες ομάδες.
κάναμε και φύλλο εργασίας.
κάναμε και Φ.Ε ομαδικά για την τήξη και την πήξη και τις μεταβολές του Νερού.
Μετά τα ρωτήσαμε εάν ξέρουν πως γίνεται το νερό και απάντησαν, από την
βροχή.
Είδαμε το βίντεο
VIDEO
Είδαμε και εικόνες με τα στάδια του κύκλου νερού, τις συζητήσαμε
και φτιάξαμε Φ.Ε για τον κύκλο του Νερού και τα στάδια του..
Σε αυτό το στάδιο, εισάγαμε και τη ρομποτική στο νηπιαγωγείο μας. Έχοντας στόχο να
χρησιμοποιήσουμε τις μελισσούλες bee-bot, αφού την παρατηρήσαμε είδαμε ότι έχει
επάνω της διάφορα βέλη και τα οποία εξηγήσαμε….
Στη συνέχεια σχεδιάσαμε τα αρχικά του ονόματος μας, επάνω στον πίνακα,
με μαρκαδόρο σχεδιάσαμε τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει το bee-bot
και αρχίσαμε να την εκτελεί ο καθένας ατομικά και εξασκηθήκαμε στις κινήσεις της
μελισσούλας.
Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε τις εικόνες με τα στάδια του Νερού και το
κάθε παιδί έπρεπε να στείλει το bee-bot, στην ανάλογη εικόνα -στάδιο.
κάναμε και πείραμα για τον κύκλο του νερού.
Βάλαμε νερό σε ένα μπρίκι το οποίο το φανταζόμαστε ότι είναι η
θάλασσα και το ηλεκτρικό μάτι ότι είναι ο ήλιος που ζεσταίνει την
θάλασσα. Παρατηρήσαμε ότι βγαίνουν οι υδρατμοί, δηλ. έχουμε
το στάδιο της εξάτμισης.
Στη συνέχεια βάλαμε από πάνω από του υδρατμούς, έναν καθρέφτη
και είπαμε ότι ο καθρέφτης είναι σαν τον ουρανό που ανεβαίνουν οι
υδρατμοί και γίνονται τα σύννεφα.
Παρατηρήσαμε τον καθρέφτη ότι γέμισε από μικρά σταγονίδια νερού.
Πάνω από τον καθρέφτη, τοποθετήσαμε παγάκια, και μετά από λίγο
άρχισε να στάζουν σταγόνες βροχής και έτσι πέφτει βροχή στη γη
(υγροποίηση). Το νερό της βροχής γεμίζει λίμνες, ποτάμια και καταλήγει
θάλασσα( συγκέντρωση)
Δραματοποιήσαμε και τον κύκλο του νερού