ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων και θέλοντας να τονίσουμε την αξία της προσφοράς και της αγάπης,
πήραμε μέρος σε μία δράση που διοργάνωνε το νοσοκομείο Χίου. Φτιάξαμε κάρτες χριστουγεννιάτικες για τους άρρωστους,
που αντί να είναι στο σπίτι τους με τις οικογένειες τους, παραμένουν στο νοσοκομείο και τους γράψαμε ευχές που τους έδιναν κουράγιο.
Επίσης παίρνοντας μέρος στο πρόγραμμα Κάνε μια ευχή μάθαμε περισσότερα για τον οργανισμό αυτό και ότι βοηθάει παιδιά ,
που είναι άρρωστα να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους.
Καταλάβαμε λοιπόν ότι υπάρχουν άνθρωποι που βοηθούν άλλους , χωρίς να πληρώνονται και έχουν φτιάξει και άλλες τέτοιες ομάδες τις οποίες γνωρίσαμε.
Γράψαμε και την λέξη εθελοντισμός την οποία και εξηγήσαμε ότι γενικά βοηθώ, τους ανθρώπους τα ζώα, το περιβάλλον
και την ανασυνθέσαμε, βάζοντας στη σωστή σειρά τα γράμματα.
Είδαμε στον υπολογιστή εκπαιδευτικό υλικό με εθελοντές, τους αντιπαραβάλαμε με τους ήρωες
και ζωγραφίσαμε
Μέσα από το πρόγραμμα ¨Ταξιδεύω στην Ελλάδα¨ σε συνεργασία με άλλα τρία νηπιαγωγεία ,
επεξεργαστήκαμε το παραμύθι ¨ο λαγός και η Χελώνα¨ και το αλλάξαμε δίνοντας μηνύματα προσφοράς και εθελοντισμού.
και φτιάξαμε και την δική μας αφίσα με το δικό μας σλόγκαν ¨ Γίνε κι εσύ εθελοντής μπορείς.”
και πήγαμε στο Δημοτικό και την παρουσιάσαμε
και φυσικά δεν μείναμε μόνο στα λόγια αλλά κάναμε πράξη όσα μάθαμε
και γίναμε κι εμείς καλοί εθελοντές καθαρίζοντας ένα τμήμα της παραλίας του χωριού μας.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2025-26
Στολίσαμε το δέντρο μας, ταξινομώντας τις μπάλες μας ανά μέγεθος και χρώμα
και ανάλογα με το μέγεθος τους τις τοποθετούσαμε στα κλαδιά του δέντρου.
χαμηλά βάζαμε τις μεγάλες μπάλες. Στη μέση του δέντρου τις μεσαίες
και ψηλά στο δέντρο τα πιο μικρά στολίδια μας. Και στην κορυφή του το
Αστέρι των Χριστουγέννων, σαν αστέρια που είμαστε.
Ξεκινήσαμε και τα Χριστουγεννιάτικα μας αινίγματα και βρίσκαμε και τις λύσεις τους.
Αντιστοιχίσαμε λέξεις.
Είχαμε και Χριστουγεννιάτικο αλφαβητάρι και εξασκηθήκαμε στα γράμματα.
Κάναμε bingo γραμμάτων
Κάναμε και μαθηματικά με σειραθέτηση,
Μετρήσαμε και βάλαμε το μανταλάκι στο σωστό αριθμό.
Ενώσαμε τα μέρη του δέντρου με το σωστό αριθμό.
Φτιάξαμε το δικό μας Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι, το οποίο και παίξαμε.
Κάναμε τις Χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας
το δικό μας Ημερολόγιο
και με την κυρία των
αγγλικών
Είδαμε παραμύθια στον υπολογιστή και παίξαμε παιχνίδια σε αυτόν.
Τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάναμε Χριστουγεννιάτικη γιορτή
μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού.
Λάβαμε Χριστουγεννιάτικες κάρτες από τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Νικήτης Χαλκιδικής
και βρήκαμε τον τόπο τους στο χάρτη. ( Παίρνουμε μέρος στο πρόγραμμα Ταξιδεύουμε στην Ελλάδα και στην Κύπρο.)
Πήραμε επίσης μέρος στο πρόγραμμα ¨Κάνε μία ευχή¨
και στολίσαμε τα αστεράκια στο δέντρο μας.
Πολυτεχνείο.
Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι Η Κυρά Δημοκρατία και το αντιπαραβάλαμε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.
Φτιάξαμε τα δικά μας πανώ.
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια στον υπολογιστή,
και μάθαμε το γράμμα Π
και φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού το δικό μας πανώ και το αναρτήσαμε
στην αυλή μας και διαδηλώσαμε.
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ.
Με αφορμή τον εορτασμό της απελευθέρωσης της Χίου
αρχίσαμε να συζητάμε για την Χίο, την βρήκαμε στον χάρτη και στο google earth.
Είδαμε και το χωριό μας και άλλα σημαντικά μέρη της Χίου και τους ρώτησα εάν
έχουν πάει και σε κάποια από αυτά; Επίσης τα ρώτησα τί έχει το χωριό μας, (πλατεία, εκκλησία),
εάν έχουν επισκεφθεί μουσεία-μνημεία στο χωρίο μας ή στην Χίο γενικότερα.
Είδαμε στον υπολογιστή κι άλλα μέρη της Χίου.
Μάθαμε την ιστορία της απελευθέρωσης της Χίου και βάλαμε τα γεγονότα στην σειρά
Οι κατασκευές μας για την Χίο.
Διαβάσαμε το παραμύθι Η Χιόνη Της συγγραφέας Π. Ποριώτη, το δραματοποιήσαμε και το ζωγραφίσαμε
Την ημέρα του εορτασμού της Χίου εκκλησιαστήκαμε , είπαμε ποιήματα,
τραγουδήσαμε χιώτικα παραδοσιακά τραγούδια και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς.
Στο πλαίσιο να γνωρίσουμε το χωριό μας, πήγαμε στην πλατεία
και επισκεφθήκαμε το λαογραφικό μουσείο του χωριού μας.
και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο.
Πήγαμε στη Βιβλιοθήκη του Κοραή
Επισκεφθήκαμε και το περιβόλι της Χίου.
και το χωριό Αρμόλια , οπου είδαμε πως γίνονται τα κεραμικά.
Συμμετείχαμε στο πρόγραμμα ¨Ταξιδεύω στην Ελλάδα.¨
Παρουσιάσαμε το χωριό μας και τον τόπο μας , ανταλλάσσοντας με άλλα τρία νηπιαγωγεία , από
την Λήμνο, τη Χαλκιδική και την Θεσσαλονίκη.παραδοσιακά τραγούδια όπως τα χιώτικα κάλαντα, κάρτες.
Επίσης στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας,
δημιουργήσαμε ένα δικό μας παραμύθι με θέμα τον Εθελοντισμό. Στο τέλος τους στείλαμε μία
παρουσίαση με φωτογραφίες του χωριού μας και της Χίου μας , τις οποίες περιέγραφαν τα παιδιά.
28η Οκτωβρίου 1940
Είδαμε εκπαιδευτικό βίντεο στον υπολογιστή
Γνωρίσαμε στο χάρτη την Γερμανία την Ιταλία και τη χώρα μας της Ελλάδα
Γνωρίσαμε τους αρχηγούς των χωρών αυτής της εποχής και επαναδιηγηθήκαμε τα γεγονότα
μάθαμε τον αριθμό 3
αντιστοιχίσαμε λέξεις
Γνωρίσαμε την ελληνική σημαία, μετρήσαμε τις γραμμές της και
αντιστοιχίσαμε τις συλλαβές ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
Με τα τουβλάκια καταλάβαμε πόσες περισσότερες ήταν
οι μπλε γραμμές από τις άσπρες.
Γνωρίσαμε και τις σημαίες των άλλων χωρών
Μάθαμε το γράμμα Ο
Μάθαμε τα ποιήματα μας και τα τραγούδια μας και τα είπαμε μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού
στο Ηρώων του χωριού μας.
ΦΙΛΙΑ
Ξεκινήσαμε με το παραμύθι άουτς! και προβληματιστήκαμε
για το τί είναι φιλία και τί κάνουν οι φίλοι για έμάς.
Διαβάσαμε το παραμύθι ο Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι,
το παίξαμε κουκλοθέατρο
και το επαναδιηγηθήκαμε βάζοντας τις καρτέλες στη σωστή σειρά.
Είδαμε τί παθαίνει η καρδιά μας όταν κάποιος μας συμπεριφέρεται άσχημα.
Εμείς βρήκαμε τον τρόπο να λύνουμε τις παρεξηγήσεις μας,
με τις καρέκλες των συναισθημάτων.
Μάθαμε το γράμμα φ και γράψαμε τη λέξη φίλος.
Μάθαμε τον αριθμό 2.
Στα πλαίσια του code week πήραμε μέρος στο code week με το coding bears της Μ. Ζαχαριάς
Σχεδιάσαμε τη διαδρομή, οδηγήσαμε το bee bot
το ζήσαμε με το σώμα μας οδηγώντας τον φίλο μας στην ανάλογη διαδρομή, δίνοντας του οδηγίες
και τέλος σχεδιάσαμε την διαδρομή στο χαρτί.
και επειδή είμαστε καλοί φίλοι παίζουμε μοιραζόμαστε αλλά
και φυτεύουμε μαζί
Φθινόπωρο
Έγινε ο Αγιασμός η ενημέρωση γονέων και πήραμε και τα δωράκια μας
την επόμενη φωτογραφηθήκαμε για να την έχουμε ενθύμιο την 1η μέρα μας αυτή τη σχολική χρονιά.
Ξεκινήσαμε με την οργάνωση του χώρου μας σε γωνιές και με την δημιουργία των δικών μας κανόνων.
Γνωρίσαμε τα είδη των γραμμών και τις αναπαριστήσαμε με το σώμα.
Ασχοληθήκαμε με τον εαυτό μας.
Γνωρίσαμε αθλήματα την ημέρα του σχολικού αθλητισμού και παίξαμε παιχνίδια όχι μόνο στην τάξη αλλά και στην παραλία με τα παιδιά του Δημοτικού.
Διαβάσαμε το παραμύθι του Σεπτέμβρη και το ζωγραφίσαμε. Ξεχωρίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα και τα ζωγραφίσαμε.
Αναφερθήκαμε στον παππού και την γιαγιά . Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με παππούδες και γιαγιάδες
παίξαμε και παζλ, παίξαμε κουκλοθέατρο και φτιάξαμε δωράκι για αυτούς.
ΑΓΙΑΣΜΟΣ για τη νέα σχολική χρονιά 2025-26
Μετάβαση στο Δημοτικό.
Αφού μιλήσαμε και είδαμε βίντεο στον υπολογιστή για το Δημοτικό Σχολείο
ανεβήκαμε και στο Δημοτικό Σχολείο Λιθίου, επισκεφθήκαμε τους χώρους του
και κάναμε μάθημα με τα παιδιά της Ά Δημοτικού
Πρώτα όμως γνωριστήκαμε και δώσαμε ένα δωράκι στους δασκάλους και στα παιδιά της τάξης.
Με τον κο Κώστα κάναμε μάθημα. Μας έδειξε τα βιβλία και μας είχε ετοιμάσει μια εργασία από το βιβλίο της γλώσσας της Ά δημοτικού
Στη συνέχεια κάναμε κάποιες δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών στο διαδραστικό πίνακα.
Μας άρεσε το Δημοτικό αλλά δυστυχώς χτύπησε κουδούνι και έπρεπε να φύγουμε…
Σίγουρα θα είμαστε πολύ καλοί όταν πάμε σε αυτό.

















































































































































