Ατομικός φάκελος αξιολόγησης νηπίου (Πορτφόλιο)

Η δημιουργία πορτφόλιο μαθητών στο νηπιαγωγείο είναι μια πρακτική που προσφέρει πολλαπλά οφέλη, τόσο για την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και για την παρακολούθηση της προόδου των μαθητών. Οι πιο σημαντικοί λόγοι για τη δημιουργία πορτφόλιο και η αξιολόγηση που σχετίζεται με αυτά περιλαμβάνουν:

  1. Παρακολούθηση Εξέλιξης
    Το πορτφόλιο λειτουργεί ως εργαλείο που τεκμηριώνει την ατομική πρόοδο κάθε παιδιού. Περιλαμβάνει έργα, δραστηριότητες, και δείγματα δουλειάς που αποτυπώνουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων, γνώσεων και ενδιαφερόντων του μαθητή.
  2. Προσωπική Μαθησιακή Ταυτότητα
    Δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους μέσα από την εξέταση των έργων τους. Ενισχύει την αυτοεκτίμηση και την αυτογνωσία τους, καθώς βλέπουν την πρόοδό τους.
  3. Αποτελεσματική Επικοινωνία με τους Γονείς
    Παρέχει στους γονείς μια συγκεκριμένη και οπτική εικόνα της ανάπτυξης του παιδιού τους. Μέσα από το πορτφόλιο, οι γονείς μπορούν να δουν συγκεκριμένα παραδείγματα των ικανοτήτων και της δημιουργικότητας του παιδιού.
  4. Ανταπόκριση στις Ατομικές Ανάγκες
    Η συλλογή πληροφοριών από το πορτφόλιο βοηθά τους εκπαιδευτικούς να σχεδιάσουν δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες κάθε μαθητή.
  5. Ενίσχυση Δημιουργικότητας και Αυτονομίας
    Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη συλλογή και επιλογή των έργων τους, γεγονός που ενισχύει τη δημιουργική τους σκέψη και την αίσθηση ευθύνης για τη μάθησή τους.

Η αξιολόγηση μέσα από το πορτφόλιο διαφέρει από τις παραδοσιακές μεθόδους, καθώς είναι πιο ποιοτική και εστιάζει σε ολιστική προσέγγιση.

Εκτός από τη συλλογή ενός αντιπροσωπευτικού έργου από κάθε τομέα μάθησης που επιλέγει το ίδιο το νήπιο, παρακολουθείται η εξέλιξή του και μέσω μιας αυτοπροπωγραφίας  και μέσω του αποτυπώματος της παλάμης, τα οποία στο σχολείο μας θα επαναλαμβάνονται κάθε τρίμηνο.

Αυτοπροσωπογραφία 
Το παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του. Η εργασία αυτή δείχνει την εξέλιξη της λεπτής κινητικότητας, της εικόνας του εαυτού του.
Το αποτύπωμα της παλάμης
Το παιδί παράγει ένα δείγμα λεπτής κινητικότητας (συντονισμός ματιού και χεριού, χειρισμός ψαλιδιού) κάνοντας το περίγραμμα του χεριού του σε ένα χαρτί και κόβοντας το για να το κολλήσει σε ένα άλλο.

52b604b1 dc5c 4530 bb1a 04cae6d11bf40b7d7df0 b3f1 4f4b 90be 3564f5c243c4 1ad8e7b9 f228 4d6b 8d91 19bc104b7ffb 66b6374e 3de2 45d7 803a 5b8d3ffec080 93a24655 11ed 43dc aff7 91a34e12d465 106f473f bb63 4546 9fda 2f1619984a7e 348ce6f6 bebf 4502 9ef6 58959b72b621 743d9623 e1e1 423f 92ed bee6c399eba6 d5c14cc6 3062 4d00 b707 9d4d8b27a93c f3cf02a7 8264 4568 9245 1c135c3929ec fb98eb8b a72d 4a3a b14c 4e1a0253a7aa fcb181f4 ab23 4e81 8129 4049ec989a33