Εννοιολογικοί χάρτες για το πλαστικό και τα πλαστικά καπάκια

Τη σχολική χρονιά 2017-18 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας ασχολήθηκαν στην Ευέλικτη Ζώνη με τις δασκάλες τους (Β1′ και Β2′ τμήματα) με την ανακύκλωση. Αποφασίζοντας να συνεργαστούμε στο θέμα αυτό της ανακύκλωσης, αναλάβαμε ως μάθημα των Τ.Π.Ε. να ασχοληθούμε με την ανακύκλωση πλαστικού κι ακόμα πιο ιδιαίτερα με την ανακύκλωση των πλαστικών καπακιών.

Σχετικά άρθρα: Αφισούλες για την ανακύκλωση καπακιών

Σ’ αυτό το πλαίσιο δημιουργήσαμε σχετικούς εννοιολογικούς χάρτες: το ένα τμήμα με κεντρική έννοια το πλαστικό και το άλλο τμήμα με κεντρική έννοια τα πλαστικά καπάκια.

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να περιγράφουν αντικείμενα με ιδιότητες. Να προσδιορίζουν τις επιδράσεις των αντικειμένων. Να αναγνωρίζουν τα αποτελέσματα των γεγονότων. Να αναπαριστούν τα παραπάνω με γραφικό τρόπο.
  1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): συζητούμε για το πλαστικό: ποια είναι η πρώτη του ύλη, αν αυτή η ύλη είναι ανεξάντλητη, ποια αντικείμενα από την καθημερινή μας ζωή είναι πλαστικά, αν φθείρονται εύκολα, τι γίνονται αυτά όταν βρεθεί στα σκουπίδια. Συζητούμε για την αξία ανακύκλωσης του πλαστικού και γίνεται ιδιαίτερη αναφορά για την ανακύκλωση πλαστικών καπακιών και την προσφορά τους για τα αναπηρικά αμαξίδια.
  2. Διαδίκτυο –  video (στην ολομέλεια της τάξης): παρακολούθηση βίντεο τα οποία παρουσιάζουν πώς αντλείται το πετρέλαιο και χώρους εργοστασίων ανακύκλωσης.
  3. Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration (σε ομάδες): κεντρική έννοια για το ένα τμήμα: το πλαστικό και κεντρική έννοια για το άλλο τμήμα: τα πλαστικά καπάκια.
  4. Με καταιγισμό ιδεών από αυτά που έχουμε συζητήσει και με αυτά που έχουμε δει, συμπληρώνουμε τους εννοιολογικούς χάρτες.
  5. Προσθέτουμε εικονίδια που αναπαριστούν πλαστικά αντικείμενα.
  6. Προσθέτουμε φιγούρες που συνοδεύονται από τα ονόματα των παιδιών της ομάδας.

Αφήστε μια απάντηση