Αντιγραφή – επικόλληση για ένα χωριό κι ένα δάσος

Α' - Β' τάξη Δημιουργώ κι εκφράζομαι με τη ζωγραφική στο Δημοτικό

2 (14)Η διαδικασία της αντιγραφής – επικόλλησης είναι πολύ σημαντική στο σύμπαν των υπολογιστών καθώς χρησιμοποιώντας την μπορούμε να αντιγράψουμε και να επικολλήσουμε τμήματα κειμένου, εικόνας, ήχου, βίντεο αλλά και αρχεία μεμονωμένα ή/και πολλά μαζί. Με τους μικρούς μας μαθητές και τις μικρές μας μαθήτριες ξεκινούμε με, τι άλλο, τη ζωγραφική. θέτουμε ένα σενάριο: να ζωγραφίσουν ένα μικρό σπιτάκι και στη συνέχεια ο υπολογιστής να «βοηθήσει» στα γρήγορα να έχουμε ένα χωριό ή αντίστοιχα από ένα δέντρο να καταλήξουμε γρήγορα να έχουμε ένα δάσος.

Στόχοι: οι μαθητές κι οι μαθήτριες να εφαρμόσουν τη διαδικασία της αντιγραφής – επικόλλησης. Να αντιληφθούν ότι ο υπολογιστής είναι χρήσιμος στο να κάνει επαναληπτικές δουλειές. Να διαχειριστούν μια εικόνα.3 (6)
  1. Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης με βάση κάποια ερωτήματα: μπορεί ο υπολογιστής να κάνει κάποια πράγματα πιο γρήγορα για να βοηθηθούμε;
  2. Ζωγραφική: θέτουμε το σενάριο στα παιδιά: να ζωγραφίσουν ένα μικρό σπιτάκι και στη συνέχεια ο υπολογιστής να «βοηθήσει» στα γρήγορα να έχουμε ένα χωριό.
  3. Επίδειξη της διαδικασίας αντιγραφής – επικόλλησης.
  4. Τα παιδιά ζωγραφίζουν το σπιτάκι.
  5. Εφαρμόζουν τα παιδιά την αντιγραφή -επικόλληση ώστε από το ένα σπιτάκι να δημιουργήσουν  ένα ολόκληρο χωριό. Κάθε φορά που επικολλούν ένα σπιτάκι τους ζητούμε να διαχειριστούν την εικόνα: να τη μεγαλώσουν, να τη μικρύνουν, να τη στενέψουν, να τη φαρδύνουν (χρησιμοποιώντας τις λαβές) και να τη μετακινήσουν.
  6. Όλα τα σπιτάκια όμως δεν είναι ανάγκη να είναι ολόιδια- κάθε άλλο. Τα παιδιά χρωματίζουν διαφορετικά κάθε σπίτι.
  7. Στη συνέχεια προσθέτουν σύννεφα, ήλιο, πρασινάδα.
  8. Μια άλλη φορά μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα δάσος ξεκινώντας από ένα δεντράκι.

Αφήστε μια απάντηση