Ένα κόμικ… ευκαιρία να ανοίξουμε φακέλους

Γ' - Δ' τάξη Γνωρίζω - χειρίζομαι τον υπολογιστή (Γ'-Δ') Δημιουργώ με τον κειμενογράφο (Γ'-Δ') στο Δημοτικό

Αστεριξ και Οβελιξ4Γιατί να ανοίξουμε φακέλους αν δεν χρειάζεται; Σε τι χρησιμεύουν αυτά τα κίτρινα φακελάκια που υπάρχουν στην Εξερεύνηση των Windows; Θέλουμε λοιπον να δημιουργήσουμε ένα κόμικ μιας σελίδας στον επεξεργαστή κειμένου του Word. Έχουμε ήδη αποθηκευμένες εικόνες κόμικ σε φακέλους: εννιά φάκελοι όπου ο καθένας περιέχει εικόνες από έναν ήρωα κόμικ – Αστερίξ, Μάγια η μέλισσα, Μαφάλντα, Σνούπι, Στρουμφάκια, Φιγούρες βιβλίου, θαλασσινά κόμικ, Garfield, Λούκυ Λουκ. Καλούνται λοιπόν οι μαθητές μας να ανοίξουν τους φακέλους για να δουν τις εικόνες αυτές, να εμπνευστούν απ’ αυτές και να δημιουργήσουν μια ιστορία κόμικ χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Word – με εικόνες και συννεφάκια.

Ένα κόμικ…ευκαιρία να ανοίξουμε φακέλους
Στόχοι:Οι μαθητές να διαχειριστούν φακέλους, να αναγνωρίσουν την ανάγκη να δημιουργούμε φακέλους ώστε να τακτοποιούμε τα πράγματά μας, να αποθηκεύσουν (για άλλη μια φορά) όχι τυχαία κι όχι απλά στην Επιφάνεια εργασίας ή στα Έγγραφά μου αλλά σε φάκελο που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι,  να διαχειριστούν «συννεφάκια» κειμένου, να νιώσουν την ανάγκη να γράψουν μέσα στα «συννεφάκια» ορθογραφημένα, να αναπτύξουν μια αισθητική άποψη.

  1. Με δυο λόγια εξηγούμε στην ολομέλεια της τάξης ότι θα ασχοληθούμε με μαι ιστορία κόμικ.
  2. Επεξεργαστής κειμένου Word: επίδειξη ενός έτοιμου κόμικ που έχουμε ετοιμάσει για να έχουν οι μαθητές μια άποψη τι περίπου θα δημιουργήσουν.
  3. Επεξεργαστής κειμένου Word: έχουμε αποθηκευμένο στους υπολογιστές των μαθητών ένα αρχείο Word μέ έτοιμο τον πίνακα (3 γραμμές, 3 στήλες).
  4. Δίνουμε και τις οδηγίες (είτε ηλεκτρονικά ή σε φωτοτυπία).
  5. Έχουμε επίσης αποθηκευμένους στην Επιφάνεια εργασίας τους φακέλους με τις εικόνες κόμικ. Παροτρύνουμε τους μαθητές να δημιουργήσουν μια ιστορία, αν θέλουν, όχι μόνο από ένα φάκελο αλλά από περισσότερους.
  6. Δίνουμε αρκετό χρόνο για τη δημιουργία του κόμικ.
  7. Παρουσιάζονται όλα τα κόμικ στην τάξη και τα διαβάζουμε.

Στην διπλανή στήλη παραθέτουμε τις συλλογές των εικόνων – κόμικ σε μορφή zip κι όχι σε μορφή φακέλων καθώς δεν επιτρέπεται μεταφόρτωση φακέλων σ’ αυτόν τον χώρο.

Αφήστε μια απάντηση