Μαθησιακά χαρακτηριστικά παιδιών με σοβαρές δυσκολίες στα Μαθηματικά

math_difficulties

Οι δυσκολίες των μαθητών στα μαθηματικά μπορεί να καλύπτουν όλο το φάσμα των σχολικών μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων ή να εντοπίζονται σε ορισμένους τομείς των μαθηματικών. Στην πρώτη περίπτωση εντάσσονται συνήθως οι μαθητές των οποίων η χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά συνδέεται  με  χαμηλό  νοητικό  δυναμικό,  με  την  επίδραση  αρνητικών  συναισθηματικών  παραγόντων  ή  με  την  επίδραση  δυσμενών  για  την  ανάπτυξη των  παιδιών  κοινωνικο-πολιτισμικών  παραγόντων.  Οι  μαθητές  αυτοί  αντιμετωπίζουν δυσκολίες τόσο στο επίπεδο των βασικών μαθηματικών εννοιών και αλγορίθμων, όπως είναι για παράδειγμα οι έννοιες και οι αλγόριθμοι των πράξεων, όσο και στο επίπεδο του μαθηματικού συλλογισμού για την επίλυση προβλημάτων. Συνήθως οι δυσκολίες των μαθητών αυτών δεν αναφέρονται μόνο στα μαθηματικά, αλλά επεκτείνονται και σε όλους τους βασικούς τομείς της σχολικής μάθησης.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μαθητές δίχως προβλήματα στη νοητική τους ανάπτυξη, παρουσιάζουν σοβαρές δυσκολίες σε ένα ή περισσότερους τομείς των  μαθηματικών.  Στο  βαθμό  που  οι  δυσκολίες  αυτές  δεν  οφείλονται  πρωτογενώς σε αισθητηριακούς, οργανικούς, συναισθηματικούς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες, μπορεί να συνδέονται με μια ειδική αναπτυξιακή διαταραχή (μαθησιακή δυσκολία) όπως είναι η διαταραχή του λόγου, η διαταραχή του οπτικοκινητικού συντονισμού, η διαταραχή της ανάγνωσης ή να οφείλονται σε μια μορφή των μαθησιακών δυσκολιών, την ειδική διαταραχή στην αριθμητική. Τα ερευνητικά δεδομένα γι’ αυτή τη διαταραχή προέρχονται κυρίως από τη  μελέτη  παιδιών  προσχολικής  και  σχολικής  ηλικίας  κατά  τη  διαμόρφωση των πρώτων βασικών μαθηματικών εννοιών και αλγορίθμων.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Πηγή: Οι Μαθησιακές Δυσκολίες στη δευτεροβάθµια εκπαίδευση (βιβλίο)

Επιμέλεια: Σουζάνα Παντελιάδου, Αντωνία Πατσιοδήμου, Γιώργος Μπότσας