Τα τελευταία χρόνια οι ερευνητές έχουν μελετήσει τα κίνητρα μάθησης των μαθητών και έχουν μάθει πολλά σχετικά με:
- Τι ωθεί τους μαθητές στο να μαθαίνουν,
- Την έκταση και το είδος της προσπάθειας που καταβάλλουν για τη μάθηση,
- Τι επιλογές κάνουν οι μαθητές,
- Τι τους κάνει να επιμένουν παρά τις δυσκολίες τους,
- Πώς τα κίνητρα των μαθητών επηρεάζονται από τις μεθόδους των εκπαιδευτικών και τη συμπεριφορά των συμμαθητών τους,
- Πώς αναπτύσσεται το κίνητρο, και πώς επηρεάζεται από το σχολικό περιβάλλον.
Το μεγαλύτερο μέρος της παρούσας έρευνας για τα κίνητρα επικεντρώθηκε σε ευπροσάρμοστους μαθητές, που παρουσιάζουν επιτυχίες στο σχολείο. Βέβαια, οι επιτυχημένοι μαθητές διαφέρουν από τους λιγότερο ικανούς συμμαθητές τους με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα, έχουν συχνά καθαρές ιδέες για το τι θέλουν ή δε θέλουν να πετύχουν στη ζωή τους. Επιπλέον, διακρίνουν πολλά μαθησιακά περιβάλλοντα ως υποστηρικτικά των δικών τους επιθυμιών, στόχων και αναγκών, και αντιδρούν θετικά στις μεθόδους παρακίνησης που χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός.
Το φυλλάδιο που ακολουθεί αποτελεί μια σύνθεση αρχών για τα κίνητρα, οι οποίες έχουν προκύψει από την έρευνα για τα αποτελέσματα των μεθόδων παρακίνησης στη σχολική μάθηση.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο, επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο: Κίνητρα μάθησης
Πηγή: International Academy of Education, IBE, UNESCO
Δείτε επίσης το ΒΙΝΤΕΟ (TED Talks) Ο Νταν Πινκ για τη γεμάτη εκπλήξεις επιστήμη των κινήτρων